fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – Emily Barker

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    הפעם יש לנו המלצות על אלבום גוספל, אלבום בכורה בסגנון קאנטרי רוק של אח של כוכבת פופ ענקית ואלבום גרסאות כיסוי של Emily Barker עם סיפור מעניין מאחוריו.

    אלבום השבוע: Emily Barker & Lukas Drinkwater – Room 822

    Emily Barker - Room 822

    אלבום השבוע שלנו שייך לזמרת, כותבת ומלחינה ממוצא אוסטרלי, אמילי ברקר ובעלה לוקאס דרינקווטר. אני עוקב אחרי אמילי כמה שנים כבר, אני חושב שמדובר בזמרת בעלת קול נקי ומרגש. את הסאונד של אמילי לרוב הייתי מתאר כמאוד קולנועי, ואכן לא פעם השירים שלה שימשו לסדרות שונות.

    הפעם לעומת זאת מדובר במשהו שונה לחלוטין, קראתי על האלבום הזה בעמוד ה-bandcamp של אמילי ויש לו סיפור מעניין. אמילי ובעלה לוקאס לא ביקרו את משפחתה באוסטרליה מספר שנים ולכן הם החליטו לעשות זאת למרות שהעניין כרוך בבידוד של 14 יום במלון.

    מכיוון שהם ידעו שעליהם להיות סגורים במלון במשך שבועיים הם חשבו מראש על איך אפשר להעביר את הזמן והחליטו לאתגר את עצמם להקליט אלבום בשבועיים האלה. לאמילי היה מזמן רצון לעשות אלבום מחווה לכותבים האוסטרליים הגדולים שהיא אוהבת וכך הם קיבלו על עצמם את האתגר להקליט אלבום שלם של גרסות כיסוי לכותבים אוסטרליים בתוך שבועיים.

    בעמוד ה-bandcamp, אמילי מתארת את ההפרעות הרבות שהיו להם, כמו סירנות בחוץ, טלפונים מהמלון ורעשים נוספים. זמזום המנוע של המקרר שיגע אותם, הם עטפו אותו בכריות וקופסאות של הציוד שלהם, לטענתה עדיין מעט מהזימזום הזה הגיע להקלטה הסופית.

    בניגוד לסאונד הקולנועי שהתרגלתי אליו מאמילי כאן מדובר על סאונד כל כך נקי, עד כדי ערום, אם כי בהפקה הסופית כן יש מעט תוספות של כלים נוספים. בכל זאת מדובר באלבום פולק רוק נקי שברובו המוחלט מתבסס על גיטרה ושירה בשני קולות של אמילי ולוקאס. אם אתם עוקבים אחרי, אתם יודעים שאני לא יכול לעמוד בפני שירה בשני קולות, והקולות של אמילי ולוקאס משתלבים פשוט מדהים ביחד.

    אז אלו שירים נכנסו לאלבום? האמת שאת רובם אני לא מכיר, אולי הקטע המפורסם ביותר כאן הוא Under The Milky Way, כאשר גם הקטע Will You Miss Me When You’re Sober מוכר לי. בנוסף יש כאן גרסת כיסוי לשיר Boys Will Be Boys, שזהו שיר עדכני של אומנית אוסטרלית בשם Stella Donnelly. אמילי מספרת שמוכר בחנות תקליטים שכנע אותה לרכוש את התקליט של סטלה ומאז היא אוהבת אותה ואפילו יצא להם להופיע יחד.

    האלבום הזה הוא פשוט קסם של פולק רוק והוא מדהים מבחינה ווקלית, כך שהוא בקלות נכנס למועדון ״האלבום המושלם״ שלי. הרמה אחידה לכל אורכו. אם בכל זאת לסמן רגעי שיא, מבחנתי הבלדה London Still היא כל כך מלודית ונוגה, גם קטע הסיום Black the Sun הוא מיוחד ומרגש. אבל באמת שכל האלבום הזה הוא קסם אחד מתמשך עבורי.

    לא להאמין שזו תוצאה של 14 יום של בידוד במלון בחדר 822, אז איך אתם העברתם את התקופת הבידוד האחרונה שלכם?

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים

    Lizz Wright – Freedom & Surrender

    Lizz Wright -  Freedom & Surrender

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום Freedom & Surrender של הזמרת האמריקאית Lizz Wright, שיצא בשנת 2015.

    ליז היא ילידת 1980, היא נולדה בעיירה קטנה במדינת ג׳ורג׳יה. אביה של ליז היה כומר והמנהל המוזיקלי של הכנסייה המקומית. ליז שרה וניגנה על פסנתר בכנסייה בילדותה.

    ליז למדה שירה באוניברסיטאת ג׳ורג׳יה סטייט, ובהמשך היא גם למדה בניו-יורק ו-וונקובר.

    הקריירה המקצועית של ליז התחילה כשהיא שרה כחלק מקווארטט ווקלי מאטלנטה בשנת 2000. בשנת 2002 היא הוחתמה על חוזה הקלטות ומאז היא החלה בקריירת הסולו שלה, שכוללת ששה אלבומי אולפן עד כה. הסגנון של ליז משלב, גוספל, סול וג׳אז. 

    האלבום Freedom & Surrender הוא אלבומה החמישי של ליז. ההאזנה לאלבום הזה הייתה חווייה מעניינת, השיר הראשון באלבום, Freedom, ממש לא מצא חן בעיניי, משהו במקצבים בשיר פשוט לא ישב לי טוב על האוזן. כשהגעתי לסוף השיר כבר שקלתי לוותר על האלבום (למרות שלרוב אני מאוד משתדל להאזין לאלבום שלם), בסופו של דבר מצאתי את עצמי אוהב את כל שאר השירים באלבום.

    האלבום כולל מוזיקה רגועה עם קטעי גוספל יפייפים. פה ושם הקצב והשירה הזכירו לי מעט את Sade. אחד מרגעי השיא באלבום זהו דואט עם גרגורי פורטר הנפלא בשיר Right Where You Are. שיר נוסף שכדאי לשים לב אליו הוא גרסת הכיסוי ל-River Man.

    השמות של השירים באלבום מעניינים מאוד, למשל השיר השני הוא The Game ואילו השיר שאחריו נקרא The New Game, בנוסף השיר הפותח באלבום נקרא Freedom ואילו השיר האחרון Surrender ושניהם יחד מייצרים את שם האלבום, אני תמיד חובב משחקי מיליםֿ/שמות כאלה. 

    בסופו של דבר מדובר באלבום רגוע ונעים במיוחד של זמרת מעולה והוא מהווה דרך מעולה לפתוח את השבת.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Braison Cyrus – Javelina

    Braison Cyrus - Javelina

    ההמלצה השניה שלנו להיום היא האלבום Javelina של Braison Cyrus שיצא בשנת 2021.

    זהו אלבום הבכורה של ברייסון, שחקן, מוזיקאי וגם האח הקטן של מיילי סיירוס. לא חסרים מקרים של ״האח של״ או ״הבן של״, שמנצלים את הקשרים שלהם ולא פעם התוצאה היא חיקוי או סתם רמה נמוכה. אני חושב שהפעם ממש לא מדובר במקרה כזה, זהו אלבום קאנטרי-רוק-אמריקנה מעולה ברובו.

    האלבום מתחלק לשני חלקים, החצי הראשון הרבה יותר רגוע עם דגש על צד הקאנטרי, ואז החלק השני כולל יותר חשמל ורוק. השיר הפותח Don’t Hold Your Breath, הוא בלדת קאנטרי נוגה ומרגשת ופתיחה נהדרת של אלבום. השירה רכה ונעימה והמוזיקה מעניינת ומושקעת ולא פשטנית. קטע מומלץ נוסף בחצי הראשון של האלבום הוא Ghost Dance.

    הקטע החמישי באלבום נקרא Revolver, זהו קטע אינסטרומנטלי (היחיד באלבום) והוא מהווה את הגשר בין שני חלקי האלבום. זהו קטע מרשים, רק שהוא השאיר לי תחושה של בנייה לא ממומשת, כאילו חסר איזה פאנץ׳ ולמרות זאת זהו קטע מהנה ביותר.

    בפתיחה החלק השני של האלבום מצויים לטעמי כמה מהקטעים היותר חלשים באלבום, אבל בסיומו הרמה שוב עולה ושני הקטעים הסוגרים הם לא פחות ממעולים, Black Water הוא הקטע החשמלי החזק ביותר באלבום, ממש תחושה של המנון פולק רוק חשמלי. קטע הסיום, Across the Great Plains, בלדת קאנטרי, שסוגרת את האלבום בתחושה של סגירת מעגל עם קטע הפתיחה.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן