fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – Koburo

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע נמליץ לכם על אלבום של גיטריסט וזמר איטלקי, זמרת וכותבת פולק רוק ובנוסף נמליץ לכם על אחד האלבומים המיוחדים ששמענו עד כה השנה מאת ההרכב, Koburo.

    אלבום השבוע: Koburo – Roses immortelles

    Koburo – Roses immortelles

    אלבום השבוע שלנו הפעם הוא האלבום החדש Roses immortelles של ההרכב, Koburo.

    לפני כמה שבועות שמעתי את קטע הפתיחה של האלבום, Snow, אופרת רוק קצבית שהזכירה לי בו זמנית מזמורים של חג מולד ואת Bohemian Rhapsody ואז בחלק השני של השיר פתאום נכנס שאנסון צרפתי. כששמעתי את זה אמרתי לעצמי ״הנה אלבום שאני חייב לשמוע״. זה סאונד כל כך מרענן ושונה. כמובן שגם מיד עיניין אותי לקרוא קצת על ההרכב.

    אז התחלתי עם הפרופיל ה-Spotify וגיליתי שהוא ריק. חיפושים בגוגל, בקושי קצת מידע, אז המשכתי לעמוד הפייסבוק, שם יש להם לפחות תיאור כלשהו בצרפתית. הם מופיעים תחת הקטגוריה של תיאטרון והתיאור שלהם בתרגום לאנגלית הוא:

    The first Koburo was discovered at the turn of the 21st century, on the island of Naoshima, the next 2 years later, in the center of Kinshasa. To date, only 11 Koburo have been identified.

    למרות הכתיבה הרצינית, לא הצלחתי למצוא שום תיקוף היסטורי, כך שלטעמי זו ״המצאה אומנותית״. כך שגם בנקודה זו לא פשוט להבין מה זה Koburo ומי הם קבוצת האומנים שעומדת מאחורי הפרויקט. 

    אז עשיתי מה שכל ״עיתונאי חוקר״ היה עושה, פניתי אליהם בפייסבוק לבקש פרטים בשביל כתבה. קיבלתי תשובה מהירה ונשלח אלי מסמך PDF בצרפתית. קצת Google Translate ואפשר סופסוף להתחיל לגלות את האמת.

    אז מדובר בפרויקט שהחל בשנת 2019 בצורה של הצגה מוזיקלית המתארת את המפגש בין החוקר לשבט. לאחר כ-30 הצגות בתיאטרות דוברי הצרפתית בשוייץ, הפרויקט הפך ללהקה והוקלט אלבום. המוזיקה שלהם משלבת רוק, קלאסי, מוזיקה עכשווית ואלקטרונית עם דגש על שימוש בווקל, כל אלה מייצרים את הסאונד הייחודי של ״השבט״.

    האנשים מאחורי הפרויקט הזה הם חבורה מוכשרת במיוחד, לכולם יש השכלה מוזיקלית הם מנגנים ושרים בנוסף להכשרה במשחק, הנה כמה מהשמות:

    Elena Beder – percussion, machines, voice
    Anne Gillot – flutes magnetic tapes, voice
    Louise Knobil – bass, double bass, voice
    Sandrina Rakotozafiminahy – machines, guitar, voice
    Annick Rody – violin, keyboards, voice
    Christian Denisart – guitar, keyboards, voice

    טוב אחרי כל הפתיחה הארוכה הזו אפשר סוף סוף לדבר על מוזיקה, האלבום Roses immortelles הוא אחד האלבומים המקוריים והכי מהנים ששמעתי עד כה השנה. אופרת רוק קצבית, מגוונת עם שילוב של שפות רבות וסגנונות שונים ומעל לכל המון אנרגיה. זה לגמרי show גם כשרק מאזינים לאלבום.

    כל שיר כאן מביא משהו אחר ולמרות זאת האלבום מרגיש כמו יצירה שלמה ולא כאוסף אקראי. שיר הנושא הוא שאנסון איטי ומלטף. הקטע Falling בו מזכירים את האמטי דמפטי, משלב רוק עם תחושה קלאסית. הקטע Quero Neve, כולל מקצב רוק משולב בלטני. ב-La ronde, יש ביצוע פופ נהדר עם ליווי כינורות יפיפה. וכך האלבום עובר מסגנון לסגנון, ולכל אורך הדרך הוא מבדר, מרגש ומפתיע.

    בשורה התחתונה, האלבום החדש Roses immortelles של Koburo הוא אחד האלבומים המפתיעים ששמעתי עד כה השנה.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים

    Fausto Mesolella – CantoStefano – Fausto Mesolella canta Stefano Benni

    Fausto Mesolella - CantoStefano - Fausto Mesolella canta Stefano Benni

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום (CantoStefano (Fausto Mesolella canta Stefano Benni מאת Fausto Mesolella משנת 2015.

    האלבום הזה הוא פרויקט של הגיטריסט, המלחין והזמר האיטלקי Fausto Mesolella, שמבצע כאן את שיריו של הסופר והמשורר, Stefano Benni.

    זו יצירה כביכול מינימליסטית ונקייה, אבל לפעמים זמר וגיטרה יכולים להשמע כמו מקהלה שלמה. זהו אלבום שהפיל אותי וריגש אותי ביותר מבלי להבין אף מילה. יש כאן העברה פשוט מופלאה, שכוללת שירה שלעיתים היא על גבול הדיבור, עם שימוש בזמרות ליווי, בסטייל שתמיד יזכיר לי את לאונרד כהן. פריטת הגיטרה כאן היא בגדר אומנות וגם ההקלטה יוצאת מן הכלל.

    אהבתי מאוד את הגיוון בין היצירות. גם אם לא תאזינו לאלבום כולו, שיר שפשוט חובה לשמוע באלבום זה Tulipani.

    האלבום הזה הוא פנינה אמיתית וגם אלבום אודיופילי. כך שזו דרך נפלאה לפתוח את השבת.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Andrea von Kampen – That Spell

    Andrea von Kampen - That Spell

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום That Spell של הזמרת והכותבת האמריקאית Andrea von Kampen משנת 2021.

    אנדראה, ילידת 1994 במישיגן. אימה היא מורה לאנגלית ואביה פרופסור למוזיקה ומלחין. בשנת 2016 היא סיימה את לימודיה לתואר במוזיקה באוניברסיטת נברסקה.

    אנדרה היא אומנית פולק רוק, את הסאונד שלה הייתי מתאר כעדינות קסומה. האמת שלאחר המשפט הראשון שלה בקטע הפתיחה, of Him I Love Both Day and Night, היה לי ברור כשמש שאני הולך לאהוב את האלבום כולו, וכך אכן היה.

    האלבום נקרא That Spell, והוא פשוט כישף איתו מההתחלה. זהו פולק כל כך מדויק, עם ווקל מרגש וצלול להפליא. איזה כייף לראות שיש גם אומנים צעירים שעושים מוזיקה כל כך לא תעשייתית, מלאה ברגש וכנות. אז הגברת Andrea von Kampen היא לחלוטין שייכת לפרויקט שלנו זמרות שכדאי להכיר.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן