fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • freak control
  • Accustic Arts Power III – מגבר משולב הייאנד במבחן

    הפעם הגיע אלינו לסקירה המגבר המשולב Accustic Arts Power III, מסדרת ה-Top של יצרן האלקטרוניקה הגרמני המוערך. אז מה חשבנו על המגבר הראשון איי פעם שיצא לנו לסקור מבית Accustic Arts? בואו נגלה.

    Accustic Arts Power III

    אנחנו מודים ללוינסון אודיו על כך שסיפק לנו את המגבר הזה לצורך סקירה.

    שורה תחתונה

    עם עוצמת הגברה מרשימה ומגוון כניסות נרחב, ה-Accustic Arts Power III יכול להיות בקלות המגבר האחרון שלכם

    Accustic Arts Power III - מגבר משולב הייאנד במבחן

    מה אהבנו

    • עיצוב אייקוני ואיכות בנייה מוקפדת
    • מבחר כניסות עשיר כולל 2 כניסות XLR ו-5 כניסות דיגיטליות
    • עוצמת הגברה מרשימה ויציבה גם עבור 2 אוהם
    • רצפת רעש נמוכה באופן קיצוני
    • שליטה נפלאה בבס, עם רמת פירוט גבוהה
    • סאונד מאוזן, שקוף ומדויק
    • הצטיינות במוזיקה אלקטרונית וג׳אז
    Accustic Arts Power III - מגבר משולב הייאנד במבחן

    נקודות לשיפור

    • מסך מעט פחות פרקטי, בעיקר בנושא תצוגת הכניסה הפעילה ותפריט ההגדרות

    סקירת וידאו

    על חברת Accustic Arts

    חברת Accustic Arts הוקמה רשמית בשנת 1997, זאת לאחר 5 שנות עבודת פיתוח מקדימה. מפעל החברה נמצא בעיר Lauffen am Neckar בגרמניה, שם הם מרכיבים ובודקים בקפידה כל מוצר שלהם. בדיקות מוצר ספיציפי יכולות להמשך כשבועיים לפני שהמוצר יוצא מהמפעל אל הלקוח.

    המפעל של החברה כולל ארבעה חלקים: הפצה ושיווק, ייצור, מתחם נפרד לבדיקות ואולפן הקלטות מקצועי. בשנת 2009 הוקמה חברת התקליטים ACCUSTIC ARTS AUDIOPHILE RECORDINGS, שמובלת בידי Milan Sajé ו-Rasmus Muttscheller. כך שבמפעל החברה ניתן לחזות בתהליך השלם מרגע ההקלטה עד לשחזור הסאונד באמצעות רכיבי האלקטרוניקה של החברה.

    השם Accustic Arts הוא שילוב המילים: ACCUrate acouSTIC ARTS וזהו גם העקרון עליו מושתתת החברה, שחזור מדויק עם אופי סאונד טבעי ומפורט, בלי תוספות.

    ליין מוצרי החברה מחולק לשתי סדרות: סדרת ה-Top וסדרת Reference. סדרת ה-Top כוללת שני דגמים של מגברים משולבים ונגן CD, בעוד בסדרת ה-Reference הבכירה תמצאו מבחר של קדם מגברים, מגברי הספק, מגברי מונו, קדם מגברי פונו ונגני CD. הרוב המוחלט של מוצרי החברה מבוססים על הגברה טרנזיסטורית, אך יש להם גם דגם יחיד של קדם מגבר ושל קדם מגבר פונו שכוללים שפורפרות/מנורות.

    כל מוצרי החברה מיוצרים באופן ידני במפעל שלהם בגרמניה.

    העומד למבחן: Accustic Arts Power III

    ה-Accustic Arts Power III, למרות שמו (שמתקשר למגבר הספק), הוא המגבר המשולב הבכיר של סדרת ה-Top של החברה. מתחתיו נמצא דגם ה-Power II, שכולל עוצמת הגברה מעט נמוכה יותר והוא מגבר אנלוגי. חברת Accustic Arts בחרו כאן ללכת בכיוון שהוא מעט נגד הזרם. לרוב מגברי All In One, הם מוצרי הכניסה של החברה והמגברים האנלוגיים שמורים לדגמים בכירים יותר, מכיוון שהם מיועדים לצרכנים בעלי ממירים נפרדים איכותיים, אך כאן Accustic Arts בחרו הפוך.

    אם כך, ה-Accustic Arts Power III הוא מגבר משולב הכולל ממיר, בנוסף ישנה אפשרות להפוך את אחת הכניסות לכניסת פונו תומכת ראשי MM ו-MC (כמובן בתוספת תשלום).

    ההגברה בנויה על 12 טרנזיסטורים בי-פולאריים במוצא, שנבחרים בקפידה, שנאי טרואידי מוגדל בעוצמה של 600VA, עם ליפוף נפרד עבור חלק קדם המגבר וחלק מגבר ההספק. הקיבול הינה 80,000µF, מה שמבטיח סאונד חלק במיוחד. ה-Damping factor הוא מעל 200, מה שמראה על פוטנציאל שליטה גבוהה על יחידות הרמקולים (עוד על מושג ה-Damping factor). מעגל הווליום נשלט בידי מיקרו-מעבד מדויק במיוחד.

    התיבה הינה מתכתית על מנת לספק הגנה ובידוד אופטימלי. הפאנל הקדמי הינו מאלומיניום מוברש בעוד הבוררים הם בציפוי מבריק מחומר ה-Brass.

    עוצמת ההגברה כאן הינה 230W ל-8 אוהם, 370W ל-4 אוהם ו-510W ל-2 אוהם. לא הרבה חברות מציינות את נתון ההגברה של המגברים שלהם ב-2 אוהם. העובדה ש-Accustic Arts מציינים נתון זה עבור ה-Power III, מראה שהמגבר מתמודד באופן יציב עם עכבה נמוכה כזו. עם נתוני הגברה כאלה, ניתן לומר בבטחון שה-Power III יצליח להניע כראוי פחות או יותר כל רמקול בשוק.

    מבחינת הכניסות ה-Accustic Arts Power III מגיע עם מבחר נדיב במיוחד של כניסות. בצד האנלוגי יש כאן שתי כניסות מאוזנות XLR וארבע כניסות לא מאוזנות RCA. אחת מכניסות ה-RCA ניתן להפוך לכניסת פונו על ידי מודול אופציונלי, בנוסף ניתן להפוך את הכניסה ל-SURROUND BYPASS, בשפה של Accustic Arts, כלומר כניסה עבור שילוב במערכת קולנוע ביתי. בצד הדיגיטלי, תמצאו 5 כניסות, שתי כניסות קואקסיאליות התומכות באיכות של עד 192Khz / 24bit, שתי כניסות אופטיות התומכות באיכות של עד 96Khz / 24bit וכניסת USB התומכת ב-384Khz / 32bit ו-DSD512.

    Accustic Arts Power III

    בצד היציאות יש כאן יציאת pre-out מסוג RCA ויציאת אוזניות 6.3 מ״מ הממוקמת בפאנל הקדמי. הטרמינלים של הרמקולים הם טרמינלים איכותיים, המצופים בזהכ.

    המידות של ה-Accustic Arts Power III במ״מ הן: 145 גובה, 482 רוחב ו-430 עומק. המשקל הינו 23 ק״ג.

    עיצוב ואיכות בנייה

    כבר מהאריזה המוקפדת של המוצר מתקבלת התחושה שמדובר כאן במוצר איכותי ובחברה שמתייחסת ברצינות לכל שלב בייצור והאריזה על מנת לספק חוויה יוקרתית עבור הלקוחות שלהם.

    בתוך קופסת העץ מגיעים האביזרים הנלווים, כבל החשמל, השלט, המדריך למשתמש ותעודת הבדיקות שהמכשיר עבר, כולל שם העובד שביצע כל שלב בבדיקות. בנוסף, מקבלים זוג כפפות.

    לחברת Accustic Arts יש חתימה עיצובית שנשמרת בקנאות בכל המכשירים שלהם, תיבות מתכתיות ישרות המגיעות או בגימור כסוף, או שחור. העיצוב משדר עוצמה, דיוק ואיכות. הדופן הקדמית מחולקת לשלושה חלקים, בחלק השמאלי יש את בורר הכניסות, בצד הימיני יש את בורר העוצמה ואת כניסת האוזניות שמוסתרת מתחת למכסה אלגנטי ובחלק המרכזי יש את הלוגו המרשים של החברה ואת המסך הדק והמוארך.

    Accustic Arts Power III

    גם על הדופן העליונה יש את הלוגו של החברה בגדול במרכז, אותיות ה-A הן שקופות וכשהמגבר דלוק ישנה נורה אדומה שמאירה דרכן ומייצרת אפקט מרשים.

    Accustic Arts Power III

    המסך הינו דק כפי שציינו, ומציג אותיות בודדות, לרוב הוא פשוט מציג את המספר של הכניסה משמאל ואת העוצמה מימין. כשנכנסים לתפריט הוא מציג מעט יותר מידע, אך יש כאן דגש ברור על מינימליזם, עליו נתייחס גם בחלק ה-פונקציונליות וחוויית השימוש.

    אני מאוד מעריך חברות ששומרות על קו עיצובי ברור לאורך שנים ולא מרגישות צורך להמציא את עצמן מחדש בכל כמה שנים ולשנות עיצוב באופן קיצוני. שמעתי רבות על כך שהעיצוב ואיכות הבנייה של Accustic Arts הן סטנרדט של איכות וההתרשמות הראשונה שלי ממוצר שלהם מקרוב הוכיחה לי שאכן מדובר כאן במותג מוקפד ואיכותי ביותר.

    פונקציונליות וחוויית השימוש

    חווית השימוש במגבר Accustic Arts Power III הינה פשוטה, מינימליסטית ומתמקדת בעיקר, ההאזנה למוזיקה. איכות הבוררים בפאנל הקדמי היא גבוהה, והשימוש בהם הוא חווייה מאוד מספקת, הרבה בזכות קולות התקתוק של ה-switch שהם מייצרים.

    Accustic Arts Power III

    ההדלקה של המכשיר מתבצעת על ידי לחיצה על בורר הכניסות, הכיבוי מתבצע על ידי לחיצה ארוכה על אותו הבורר ואילו לחיצה קצרה מכניסה לתפריט ההגדרות. לטעמי יכול להיות שהוספה של כפתור הדלקה ייעודי, אומנם היה ״פוגם״ בניקיון והמינימליזם, היה ברור יותר לשימוש.

    מקום נוסף שיש בו מינימליזם, שלטעמי הוא הופך את חוויית השימוש למעט פחות ידידותית הוא נושא המסך ובחירת הכניסות. כל הכניסות של המכשיר ממוספרות פשוט מ-1 עד 10. כניסות ה-XLR הן 1 עד 2, ה-RCA הן 3 עד 5 והכניסות הדיגיטליות הן 6 עד 10. כל מה שמוצג על המסך זהו המספר של הכניסה, כך שלמשל כשבחנתי את הביצועים של הממיר הפנימי וחיברתי את הסטרימר שלי לכניסה הקואקסיאלית הראשונה, הייתי צריך לזכור שמדובר בכניסה מספר 6. לטעמי היה ניתן לשפר את החוויה על ידי הוספה של אות בודדת ליד המספר על מנת לסמן את סוג הכניסה, למשל B עבור כניסות Balanaced, האות U עבור Unbalanced והאות D עבור כניסות דיגיטליות, כמובן שעוד יותר טוב היה לכתוב: XLR, RCA, COAX, OPT ו-USB.

    Accustic Arts Power III

    בנוגע לשלט, ניתן לקבל את המכשיר עם שני סוגים של שלטים, הדגם הפשוט יותר שאנחנו קיבלנו נקרא RC II והוא כולל יכולות שליטה בווליום בלבד. בנוסף ניתן להזמין שלט מלא ומתכתי, שכולל גם כפתורי ספרות דרכן ניתן לעבור יישירות לכניסה הרצויה.

    שלט ה-RC II

    לבסוף נושא התפריט, שכפי שציינתי הכניסה אליו מתבצעת על ידי לחיצה קצרה על בורר הכניסות. המעבר בין ההגדרות הוא על ידי בורר הכניסות ואילו שינוי הערכים מתבצע על ידי בורר העוצמה. היכולות שקיימות בתפריט הן: קביעת ה-balance, הווליום ההתחלתי בעת הדלקה, הבהירות של המסך, מצב ה-pre-out (האם ווליום קבוע או משתנה), מצב ה-bypass לחיבור עם מערכת קולנוע ביתית, ה-gain של כל כניסה, והדלקה וכיבוי של יציאות האוזניות והרמקולים. כל ההגדרות מיוצגות על ידי אות אחת או שתיים, ומבלי להיכנס למדריך למשתמש, יהיה לא פשוט להבין מה המשמעות של כל הגדרה. הנה כמה דוגמאות:

    כאן כמובן המקום להזכיר שרוב הזמן לא מתעסקים בהגדרות, או החלפת כניסות, אלא בהאזנה למוזיקה ומקסימום שינוי עוצמת הניגון. וזו בדיוק הנקודה המתאימה לעבור למבחן ההאזנה.

    מבחן ההאזנה

    עבור מבחן ההאזנה שימשה אותי המערכת האישית שלי עם רמקולי YG Acoustics Carmel 2, שחוברו אל ה-Accustic Arts Power III בכבלי רמקולי מדגם QED XT25. המקור היה סטרימר Nagra Streamer והממיר הוא MSB Discrete DAC עם שני ספקי כח חיצוניים. כרגיל פרטים מלאים של המערכת בסוף הכתבה.

    לאחר ערב האזנה אגבית בו ניסתי שלל קטעים על מנת להתרשם מהמגבר ולנסות לשים לב לתכונות בולטות, בימים הבאים התיישבתי לכמה סשנים של האזנה קריטית שחולקה לשני חלקים.

    ביצועי החלק האנלוגי

    בחלק הראשון והעיקרי של המבחן התרשמתי מביצועיו של ה-Accustic Arts Power III בתור מגבר אנלוגי, לשם כך חיברתי אליו את הממיר שלי ה-MSB Discrete DAC בכבל XLR מדגם Nordost Blue Heaven, המקור היה סטרימר Nagra Steamer שחובר בכבל קואקסיאלי מדגם Nordost Blue Heaven אל הממיר. השירים הזורמו משירות Tidal באמצעות Tidal Connect.

    בחרתי להתחיל הפעם מיצירה אהובה עלי במיוחד Sara של Bob Dylan, שאחרי שלא שמעתי אותה במשך שנים, לאחרונה אני חוזר אליה פעמים רבות. השיר הזה זמין ב-Tidal באיכות גבוהה של 192kHz ו-24 ביט. התכונה הבולטת ביותר של ה-Accustic Arts Power III, שתפסה לי את האוזן כבר מהערב הראשון עם המגבר היא רצפת הרעש הנמוכה באופן קיצוני שלו. הפרזנטציה הכללית בקטע הזה היא רגועה עם מיד נקי להפליא, הווקל של דילן הוא מופרד, נקי, כולל המון פרטים עם מיקרו-דינמיקה עדינה. הכינורות שמלווים את הבלדה היפיפיה הזו צלולים ובעלי גבוהים רכים ונעימים. המילים דיוק ואיזון כמעט צועקים מכמה שהם בולטים, כשמילה נוספת שעוברת לי בראש היא לינאריות של הסאונד. זו לא יצירה שמפגינה בס עמוק ודינמיות, אבל קל להרגיש את היכולות של המגבר הזה להישמע טבעי, אנרגטי ולהעביר שינוי דינמיות אפילו הקטנים ביותר באופן מדויק.

    גם הקטע הבא שבחרתי הוא בלדה, הפעם מז׳אנר האינדי פולק-פופ לשיר קוראים Disappear (איכות 96kHz 24bit) והוא שייך לזמרת, הכותבת, הגיטריסטית והמלחינה מאוסטריה, Mira Lu Kovacs, מתוך אלבומה החדש, Please, Save Yourself. ביצירה הזו יש יותר בס והוא נשמע פאנצ׳י ועם רמת פירוט גבוהה. ה-Accustic Arts Power III מפגין שליטה מרשימה ביותר בבס, כנראה בזכות ה-Damping Factor הגבוה שלו, מה שמוביל לבס הדוק ומדויק, אך במידה הנכונה, לא הדוק מידי וכזה שנשמע מספיק רך וטבעי. המיד מופרד היטב מהבס, הווקל ממורכז וברור, הדינמיות מעולה וחסרת מאמץ. הבמה היא רגועה וטבעית עם רוחב טוב.

    ממשיכים לעלות בקצב והפעם בחרתי ב-Undefeated Eyes (איכות 48kHz 24bit), שיתוף הפעולה האנרגטי בין Fantastic Negrito ו-Sting. יש הפרדה נהדרת בין הבס והמיד גם ביצירה הזו. הפרזנטציה הדוקה ומדויקת עם פירוט נהדר בגיטרה. הבס כולל רמת פירוט וניקיון מרשימים במיוחד. הבמה היא רחבה ומרגשים בשכבות עומק, אך היא שומרת על אופי רגוע ואינה עוטפת, אלא מעדיפה לשמור על פרזנטציה טבעית שנפרשת בפני המאזין.

    עבור המבחן האלקטרוני אני חוזר שוב לאלבום Tremors של SOHN, שאני משתמש בו המון בסקירות שלי. הפעם בחרתי ביצירה Fool. כאן אנחנו כבר מגיעים למחוזות של הבס העמוק והעוצמתי וה-Accustic Arts Power III מפגין שוב את יכולת שחזור הבס שלו, עם בס מפורט ששומר על שליטה מרשימה. לצד הדינמיות והעוצמתיות של הבס, המיד נשאר נקי ומופרד היטב עם העברת ווקל מדויקת וצלולה. מוזיקה אלקטרונית כזו מאפשרת למגבר הזה להפגין את השרירים שלו עם הדינמיות וההעברה חסרת מאמץ, ה-Power III זוכה לאות הצטיינות במוזיקה אלקטרונית מבחינתי.
    ביצירה זו בחנתי גם את הביצועים בעוצמה נמוכה. ה-Power III שומר על הדינמיות והסאונד נשאר מלא חיים, אם כי יש ירידה בעוצמת הבס והפרזנטציה יותר מדגישה את המיד.

    עבור מבחן הג׳אז בחרתי הפעם ביצירה Courage של הטריו הנהדר של Avishai Cohen, מתוך אלבומו החדש Brightlight. הפסנתר כולל רכות מענגת ובו-זמנית נשמע מאוד הדוק ומדויק. הפרנטציה המעט רגועה של ה-Power III עושה פלאים למוזיקה כזו, לצד רצפת הרעש הכה נמוכה שמצטרפת לרקע השחור המרשים בין הכלים, מתקבלת כאן תוצאה מדויקת ומרגשת. העברת הבס של אבישי לצד הדיוק המרשים בתופים כולל בקטע התיפוף המהיר של רוני, היו לא פחות ממופלאים.

    הקטע שנועל את החלק הזה של המבחן הוא Cover Me של הרכב האינדי סול האמריקאי, Oh He Dead, מתוך אלבומם החדש Ugly. הווקל היחודי של הסולנית CJ Johnson עובר כאן עם רמת פירוט נפלאה, הוא ממורכז ומתפזר על פני כל הבמה. הגיטרה בעלת עוצמה ודינמיות נהדרת, ההפרדה והניקיון של המיד נשמרים גם בחלקים השקטים וגם בעליות. הבס (שוב) עמוק, הדוק ומדויק.

    ביצועים של הממיר המובנה של ה-Accustic Arts Power III

    אחרי שהבנו את רמת הביצועים המרשימה של חלק המגבר ב-Accustic Arts Power III, בחלק הזה נתרשם מביצועי הממיר המובנה. לשם כך חזרתי לשני קטעים מהחלק הקודם והאזנתי אליהם שוב פעם דרך הממיר של MSB ואז העברתי את הסטרימר Nagra Streamer לחיבור ישיר אל הכניסה הקואקסיאלית ב-Power III.

    היצירה הראשונה שחזרתי אליה הייתה Courage של הטריו של Avishai Cohen. בהשוואה לממיר של MSB, שעלותו לא רחוקה מעלות המגבר כולו, הרגשתי מעט ירידה בדיוק ומידת ההגדרה, או ההדיקות של הכלים. יש ירידה קלה בדינמיות ובהפרדה של חלק התופים המהיר. עדיין אני חושב שיש כאן תוצאה דינמית ומאוזנת באופן ראוי.

    היצירה השנייה שחזרתי אליה הייתה Fool של SOHN. דרך הממיר הפנימי ההעברה כוללת דינמיות מרשימה, הווקל שומר של מידת ניקיון גבוהה והפרזנטציה היא עוצמתית ובעלת רמת פירוט טובה. דרך ממיר ה-MSB, הסאונד הרגיש גדול ועם במה עוטפת יותר, רמת הפירוט בבס הייתה טובה יותר והסאונד קונטרסטי ופאנצ׳י יותר.

    לתחושתי יש כאן איזון והתאמה טובים בין חלק הממיר לחלק ההגברה, עבור מי שמחפש למקסם סאונד בתיבה בודדת, ה-Accustic Arts Power III מספק תוצאה מרשימה במיוחד. יחד עם זאת, אם ברשותכם ממיר חיצוני איכותי, או שאתם מוכנים להשקיע בממיר כזה, כנראה שתוכלו לקבל תוצאה טובה עוד יותר (במקרה כזה אולי כדאי לשקול את דגם ה-Power II, שמגיע ללא ממיר פנימי).

    Accustic Arts Power III

    סיכום

    בכך מסתיימת ההתנסות הראשונה שלי עם מכשיר מבית חברת הבוטיק היוקרתית מגרמניה, Accustic Arts. אני חושב שמדובר באחד המקרים בהם ההתאמה בין המסר השיווקי של החברה, אודות דיוק אקוסטי, לביו התוצאה בפועל היה מרשים במיוחד. המילה דיוק מתאימה גם לתיאור העיצוב המוקפד והעל-זמני, איכות הבנייה היוקרתית ותהליך הבדיקות שכל מכשיר של החברה עובר.

    כמובן שמעבר לכל אלה, המילה דיוק מתייחסת לחתימת הסאונד של ה-Accustic Arts Power III, שמאופיינת ברצפת רעש נמוכה באופן קיצוני, שליטה מרשימה בבס, רמת פירוט גבוהה ואיזון בין כל החלקים.

    כשמוספים על כל אלה את נתון ההגברה המרשים, כולל היכולות להוציא אות יציב ב-2 אוהם לצד מבחר הכניסות העשיר, ה-Accustic Arts Power III יכול להיות בקלות מגבר הסטריאו האחרון שאיי פעם תצטרכו לקנות.

    מחיר: 65,000 ש״ח
    אחריות: 3 שנים

    ה-Accustic Arts Power III באתר של לוינסון אודיו

    המערכת ששימשה אותי עבור הסקירה:
    רמקולים: YG Acoustics Carmel 2
    סטרימר: Nagra Streamer
    ממיר: MSB Technology Discrete DAC עם שני ספקי כח חיצוניים

    כבלים
    כבל קואקסיאלי בין הסטרימר לממיר: Nordost Blue Heaven
    כבל XLR בין הממיר למגבר: Nordost Blue Heaven
    כבלי רמקולים: QED XT25

    חשמל:
    כבלי חשמל עבור הסטרימר והממיר: Nordost Blue Heaven
    מפצל חשמל: QBASE QB8 Mark II (אליו חוברו הסטרימר והממיר)
    כבל חשמל עבור המפצל: Nordost Red Dawn

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • operly
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן