הפעם הגיעו אלינו לסקירה זוג רמקולים אקטיביים יוקרתיים, Cabasse The Pearl Akoya, מבית היצרן הצרפתי הוותיק.
הרמקולים נמכרים ביחידות בודדות, כך שניתן להשתמש בהם בתור רמקול מונו, או לצרף אותם יחד למערכת סטריאו. ה-Pearl Akoya מבית Cabasse, מציעים שילוב של עיצוב עם טכנולוגיה מתקדמת. בסקירה זו ננסה לבחון האם השילוב מתרגם גם לאיכות סאונד גבוהה.
אנחנו מודים ל-TR, היבואן הרשמי של Cabasse בישראל, על כך ששלחו לנו את הרמקולים לצורך סקירה.
שורה תחתונה
ה-Cabasse The Pearl Akoya, הם דוגמה לשילוב מופלא בין טכנולוגיה, עיצוב, הנדסת אנוש ואיכות סאונד. זו הוכחה לכך שמוצרי אודיו מודרניים יכולים גם להיות מערכות היי-אנד לגיטימיות ולא רק מוצרי לייפסטייל
- עיצוב מושקע, קומפקטי ויוקרתי
- איכות בנייה ללא דופי
- אפליקציית שליטה יציבה, מתקדמת וידידותית
- תמיכה מצוינת בשירותי ההזרמה הפופולריים
- תוכנת תיקון אקוסטי פשוטה ואפקטיבית
- סאונד גדול בהרבה מהמצופה
- בס עמוק, מדויק, ומפורט באופן קיצוני
- סאונד נקי ומאוזן בעל הפרדה מצוינת
- שקיפות המאפשרת בקלות להבחין בפערי איכות בין הקבצים הדיגיטליים השונים
- מצטיין במוזיקת ג׳אז, אלקטרונית וראפ/R&B
- מעט פחות טוב במוזיקה אקוסטית נטולת בס
- מצבי הסאונד לא שימושיים
- latency גבוה מידי בחיבור טלוויזיה ב-Bluetooth (מומלץ להשתמש בכבל אופטי)
סקירת וידאו
על חברת Cabasse
חברת Cabasse הוקמה בצרפת בשנת 1950 בידי (Georges Cabasse (1928-2019, מה שאומר שמדובר באחת מיצרניות הרמקולים הוותיקות בצרפת. החברה ידועה בעיקר בזכות קו המוצרים הביתי שלהם, אך מאז הקמתה, חברת Cabasse זכתה להצלחה רבה גם בשוק המקצועי, כולל אולפני הקלטות ובתי קולנוע.
חברת Cabasse יצרה לא מעט רמקולים שנכנסו להיסטוריה של הסאונד, כולל מערכות רמקולים רב ערוציות ששמשו בתי קולנוע מפורסמים בצרפת. אולי הפיתוח המפורסם של החברה הוא הדרייבר הקואקסיאלי שלהם, דרייבר המשלב את הטוויטר בתוך יחידת המיד, ובכך מייצר מקור סאונד יחיד לטווח התדרים הבינוני עד הגבוה (מה שמכונה Point Source).
בצד העיסקי, החברה נרכשה בשנת 2006 בידי תאגיד Canon היפני, הידוע בעיקר מתחום הצילום. בשנת 2014 החברה נרכשה שוב הפעם בידי קבוצת Awox. בשנת 2020 הקבוצה שינתה את שמה ל-Cabasse Group.
אירוע חשוב נוסף בתולדות החברה התרחש ב-2006, וזה היה השקת רמקול הדגל, פאר הטכנולוגייה שלהם, ה-La Sphere. מדובר ברמקול כדורי עצום, שהוא בעצם רמקול 4Way, והוא נמכר כחלק ממערכת שלמה כולל מגברים, קדם מגבר וסטרימר של החברה.
היצע המוצרים של החברה כיום כולל מספר סדרות רמקולים סטנדרטיים, בראשם דגם ה-Murano Alto (שיצא לנו להתרשם ממנו בעת הסקירה שלנו למגבר T+A PA 2500 R), בנוסף מספר דגמי סאבוופרים, סאונדברים, רמקולים סטייליסטים ולייפסטייל, רמקולים להתקנות מותאמות אישית, דגם אחד של מגבר, סטרימר ועוד.
סדרת רמקולי The Pearl
נוסף על קו המוצרים שתיארנו, ההיצא של חברת Cabasse כולל גם את סדרת מוצרי The Pearl, שנראים כמו הצאצאים הקטנים של רמקול ה-La Sphere. מדובר ברמקולים אקטיביים המגיעים עם ממיר, סטרימר ותוכנת תיקון אקוסטי, כך שמדובר במערכת All In One מתקדמת ומודרנית. האפליקציה של Cabasse כוללת יכולות שליטה ב-Multi-Room כך שניתן לשלוט בכל רמקולי The Pearl שלכם ממקום מרכזי, לקבץ אותם בקבוצות ועוד.
סדרת The Pearl מורכבת מחמישה דגמים. כאשר ההשראה לשמות הדגמים מגיעה מפנינים אמיתיים. החברה מציעה גם סטנדים ייעודיים עבור הדגמים השונים. דגם ה-Keshi, הוא מערכת 2.1 קומפקטית במיוחד, התתאים לחללים מודרניים ומעוצבים.
שלושת הדגמים שממוקמים מעל ל-Keshi, הם רמקולים מוגברים חכמים שיכולים לעבוד גם בתור רמקול יחיד וגם להיות מקובצים יחד בתצורה של סטריאו. הדגם הראשון, הוא הדגם שנסקר כאן, ה-Akoya, מעליו יש את הדגם שנקרא פשוט, The Pearl (אני מניח שהוא היה הרמקול הראשון בסדרה). לבסוף דגם הדגל של הסדרה הוא ה-Pelegrina המפואר, שכולל לא מעט מהתכונות של דגם ה-La Sphere, זהו רמקול 4Way, שיורד עד 10Hz.
את ההיצע של סדרת The Pearl סוגר ה-Pearl Sub. זהו סאבוופר אלחוטי ייחודי, שכולל בתוכו מגבר עבור מערכת 2.1, כלומר ניתן לחבר אליו זוג רמקולים סטנדרטיים בחיבור קווי והוא ישמש כמגבר עבורם. הסאבוופר מיועד בעיקר להשלים את היצע רמקולי ה-lifestyle של חברת Cabasse. כמובן שגם הסאבוופר כולל סטרימר ואת מערכת התיקון האקוסטי.
העומד למבחן: Cabasse The Pearl Akoya
רמקול The Pearl Akoya מבית Cabasse הוא הצאצא הישיר של רמקול The Pearl, והוא מציע את כל התכונות המתקדמות בחבילה קומפקטית יותר ומחיר נמוך יותר. למעשה, מבחינת Cabasse מדובר ברמקול חצי-נישא, והוא מגיע עם תיק אופנתי, בו תוכלו לקחת את ה-Akoya שלכם לכל מקום. רק כדאי לזכור שמדובר ברמקול ששוקל 6 ק״ג בלי התיק והאביזרים, אז מומלץ לוודא שאתם בכושר טוב לפני שאתם יוצאים להליכה ארוכה איתו.
אז מהו בעצם ה-Pearl Akoya, זהו רמקול 3Way אקטיבי, הוא כולל יחידה קואקסיאלית המשלב מיד וטוויטר בקוטר כולל של 5 אינץ׳ בחלקו הקדמי ויחידת וופר בקוטר של 7 אינץ׳ בחלקו האחורי. ההגברה של היחידה הקואקסיאלית היא 300W RMS בעוד יחידת הוופר מקבלת הגברה בעוצמה של 450W RMS, צריכת החשמל המקסימלית היא 1,400W. כל העוצמה הזו מתרגמת לתגובת תדר מרשימה במיוחד של 30Hz – 27kHz.
הרמקולים מגיעים עם חיבור רשת קווי וכמובן גם תמיכה בחיבור WiFi. בצד חיבורי האודיו, יש חיבור אנלוגי, המגיע עם מתאם ל-RCA, כניסה אופטית וכניסת USB, טכנית micro USB עם מתאם ל-USB. בנוסף ישנה חיבוריות Bluetooth 4.2.
תכונות נוספות של ה-Akoya הן תוכנת התיקון האקוסטי ואפליקציית השליטה המאפשרת לשלוט בכל רמקולי The Pearl שלכם ממקום מרכזי, כלומר Multi Room. האפליקצייה מאפשרת להזרים מוזיקה משירותי ההזרמה הפופולריים: Tidal, Qobuz, Deezer ועוד. ישנה גם תמיכה ב-Spotify Connect ו-2 AirPlay.
בעזרת האפליקציה תוכלו לצמד שני רמקולים מסדרת The Pearl, כך שהם יתפקדו כמערכת סטריאו.
המידות הפיזיות של הרמקול הכדורי הן קוטר של 22 ס״מ והמשקל, כפי שציינתי, הוא 6 ק״ג. הרמקולים מגיעים בגימור לבן או שחור, ואנחנו קיבלנו אחד מכל אחד, כדי שנוכל להתרשם.
עיצוב ואיכות בנייה
סרטון ה-Unboxing שלנו:
כפי שציינתי כל רמקול Akoya מגיע ארוז בתוך תיק נשיאה איכותי ואופנתי. תכולת האריזה כוללת כבל חשמל איכותי, מתאם עבור הכניסה האופטית ל-RCA, מתאם עבור כניסת ה-microUSB ל-USB ושלט Bluetooth.
העיצוב של רמקולי ה-Akoya הוא מושקע ברמה הגבוהה ביותר, זהו כדור מושלם שיקשט כל חלל מגורים מודרני. אהבתי במיוחד את מידת הברק של הגימור, היא בול ברמה שיראה יפה ומצד שני לא יהפוך למראה לכל אור קטן שנופל עליו, מה שיכול היה להפריע בעיקר בעת צפייה בטלוויזיה בערב. במרכז הכדור יש צלעות קירור המחלקות את הכדור וויזואלית לשתיים, ומפרידות בין היחידה הקואקסיאלית בחלקו הקדמי והוופר בחלקו האחורי.
בצידו האחורי יש את עיתור הניקל עם הלוגו של Cabasse, שהולך מהתחתית ועד למעל הוופר. בתחתית יש את שלל הכניסות, יש כאן דוגמה מעולה כיצד לסדר באופן נוח את הכניסות, השימוש במתאמים מאפשר למעצבי ה-Akoya לחסוך מקום רב ועדיין לאפשר מגוון כניסות מרשים.
בחלקו האחורי של ה-Akoya ישנה נורת לד מחליפה צבעים, לפי הכניסה שנבחרה. הנורה ממוקמת במקום מוצלח ולטעמי ברוב סוגי ההתקנות אינה תתשתקף או תהפוך לגורם מפריע.
שליטה ושימושיות
השליטה ב-Cabasse The Pearl Akoya מתבצעת בשני אופנים. אופן השליטה המרכזי הוא אפליקציית השליטה. לכל אורך הדרך, מהחיבור הראשוני, עד להגדרות, קיבוץ שני הרמקולים לזוג סטריאו ועד לשימוש היומיומי, שכולל ניגון והזרמה, אפליקציית השליטה של Cabasse פעלה ללא דופי. האפליקציה נוחה, ידידותית וקלה לשימוש. מי אמר שחברות אודיו לא מסוגלת לייצר אפליקציה ראויה? חברת Cabasse עשו כאן עבודה באמת נהדרת.
בשלב החיבור הראשוני ישנו מדריך ברור של צעד אחר צעד:
בשלב הבא הוספתי את הרמקול השני, תהליך הקיבוץ של שני הרמקולים וההגדרה של מי נמצא בשמאל ומי בימין היא פשוטה וקלה:
השלב הבא הוא להריץ את מערכת התיקון האקוסטי. כברירת מחדל המערכת מריצה את הגרסה החדשה ביותר שלה, ה-Gen2, אבל יש לכם אפשרות להריץ גם הגרסה הקודמת. הרמקול מבצע מדידות של החדר על ידי הרצה של צלילה בתדרים שונים. שוב מדובר בתהליך פשוט וידידותי ביותר.
הנה עוד כמה תמונות של האפליקציה להתרשמות מממשק הניגון וההגדרות השונות:
פה ושם כן היו לי כמה נקודות ביקורת על הממשק, למשל לא מצאתי דרך למיין את האלבומים באפליקציית Tidal, למי שיש רשימת אלבומים מועדפים ארוכים, זה מעט מציק.
נקודת ביקורת נוספת שיש לי היא מצבי כיוון הסאונד. יש שתי הגדרות שקובעות את גוון הסאונד, ה-Audio Spectrum וה-Dynamic Fidelity Enhancer. מצאתי את שתי ההגדרות לא מובנות, ובקושי מוזכרות גם במדריך למשתמש. אם כבר הולכים לכיוון של כיוונון סאונד, היה נחמד לקבל מצבי מובנים ברורים ואקוולייזר להתאמה אישית.
אופן השליטה השני הוא באמצעות שלט ה-Bluetooth low energy המצורף. זהו שלט עגול, יוקרתי וכבד במיוחד. השליטה בעוצמה מתבצעת באמצעות סיבוב השלט, שזו פעולה מהנה במיוחד. בנוסף על השלט יש את כפתור הניגון/השהייה, העברה לשיר הבא או הקודם והוא גם ניתן לתכנון.
אהבתי מאוד את איכות הבנייה המרשימה של השלט. מה שאהבתי מעט פחות זה התגובתיות, השלט למעשה מתחבר מחדש לרמקול בכל פעם על מנת לחסוך באנרגיה, מה שלוקח מעט זמן ולכן הוא אינו מגיב באופן מיידי.
מבחן ההאזנה
מבחן ההאזנה התבצע ברובו בשילוב שתי יחידות של ה-Cabasse The Pearl Akoya בתצורה של סטריאו, על מנת לקבל את הרושם של התפקוד שלהם בתור מערכת סטריאו. הרצתי את הכיול מסוג Gen2 על שני הרמקולים. ללא הכיול הבס היה חזק מידי לחלל ובומי. ניסיתי גם קצת להבין את ההבדל בין שתי הגרסאות של תוכנת הכיול אך מכיוון שזה דורש כיול מחדש וקשה לעשות בחינה של A\B, אני מתקשה להגיע למסקנה ברורה על ההבדלים בין שתי הגרסאות. בכל מקרה הכיול של ה-Cabasse שיפר פלאים את הביצועים של ה-Akoya בחלל שלי, הבס הפך להיות מאוזן ומדויק.
לו הייתם מבקשים ממני לעצום עיניים, להאזין ל-Akoya ולנחש לאיזה סוג מערכת אני מאזין, הייתי מנחש מערכת של שני רמקולים מדפיים דיי גדולים, עם שני סאבוופרים והגברה איכותית בתצורה Class D. מה שאני מנסה לומר זה שה-Akoya נשמעים הרבה יותר גדולים ממה שהם נראים, הבס הוא ברמה ועוצמה שקשה מאוד להגיע אליה בלי סאבוופרים וגוון הסאונד מרגיש לי מאוד נקי, לינארי ונכון, במיוחד בחלק הבס, מה שמזכיר לי מיד מגברי Class D איכותיים שיצא לי לשמוע.
הזרמה מ-Tidal
פתחתי את המבחן בהזרמה משירות Tidal. התחלתי הפעם בקטע For What Its Worth של Allan Taylor. הפסנתר בקטע מרגיש גדול ובשרני עם בס מרשים. הווקל של טיילור מופרד וממורכז, הוא נקי וטבעי. הסקסופון בחלק הסיום עוצמתי ומפורט, הפרזנטציה הכללית נקייה, מאוזנת ומרגשת.
מכאן עברתי לקצת ג׳אז, תחילה איך אפשר בלי Remembering של אבישי כהן. הבס מפוצץ בפרטים, הוא לא הדוק מידי ומתפזר באופן שיויוני ונהדר בחלל. הבס מרגיש עוטף ותלת ממידי, בקטע הסולו של אבישי הבס פשוט מענג ובעל ניקיון מופתי, אפשר לחוש בכל נגיעה ונגיעה שלו במיתרים. הפסנתר בקטע מאוזן ומופרד בצורה מעולה מהבס, המיד והגבוהים רגועים ונעימים.
המשכתי לעוד קטע ג׳אז שאני אוהב במיוחד, Transparent Darkness של Espen Eriksen Trio. זהו קטע המובל בידי פסנתר, אך דרך ה-Akoya אי אפשר להתעלם מהבס בקטע. הבס עמוק, מוגדר וברור כל כך. רמת הפירוט בבס היא מהגבוהות שיצא לי לשמוע. הפסנתר עדין וקונטרסטי עם בס מלא ובעל גוף.
בשני קטעי הג׳אז הללו הרגשתי שביצועי הבס הם פשוט פנומנאלים, הם כל כך טובים, שנוצר פער מסוים בין איכות המיד לבס. בעוד הבס מפוצץ פרטים ועומק, המיד מרגיש מעט הדוק ו״נכון״ מידי בהשוואה.
המסקנה הזו הובילה אותי לבחון את ביצועי ה-Akoya בתכנים שאינם כוללים בס כמעט בכלל. בחרתי בקטע Desert Star של Mark Wilkinson, אחד הקטעים האהובים עלי בתקופה האחרונה. הקטע כולל את מארק על השירה וגיטרה אקוסטית וזהו. ההפרדה בין הווקל לגיטרה מעולה, רמת הפירוט בעיקר במיד התחתון של הגיטרה גבוהה. לעומת זאת, החלק הגבוה יותר של טווח התדרים מרגיש מעט חסר ברק. למרות זאת, הווקל ברור, נקי, מדויק ומאוזן.
זה הוביל אותי לתהות מה קורה בבלדות אקוסטיות שכן כוללות בס, אז עברתי לקטע הלא פחות יפה, Hundred Times של Charlie Cunningham. זהו קטע ווקל נפלא עם גיטרה אקוסטית, רק שכאן כן יש תופים וגם פסנתר. הבס נשמע עמוק, מדויק, שוב מפוצץ בפרטים, כל נגיעה בתוף או בצלחת התוף ברור לחלוטין ומובחן מאוד. גם הפסנתר נשמע עמק ובשרני. הווקל נקי ומופרד אופן שגורם לו לרחף מעל למוזיקה. סולו הגיטרה בקטע מפורט ומרגש, כך גם סולו החצוצרה בסיום, שמשתלב נהדר ומרגיש עוצמתי ונקי.
מכאן שה-Akoya נשמע במיטבו בקטעים שכוללים בס כלשהו, טבעי, אקוסטי, או אלקטרוני, לא חשוב איזה. הבס היא נקודת חוזקה כל כך גדולה כאן שהוא מרים כל יצירה לגבהים חדשים.
בחלק הבא בחנתי שלושה קטעים של בס אלקטרוני, כי פשוט לא יכולתי להפסיק לרצות לשמוע עוד ועוד בס מה-Akoya. תחילה הקטע הקבוע שלי, The Game Has Changed של Daft Punk. הקטע מאפשר ל-Akoya להפגין שרירים מצד אחד ואיפוק מהצד השני. פיזור הבס בחלל הוא ברמה של מערכת קולנוע איכותית, אין שום בומיות, למרות האנרגיה והעוצמה, הסאונד נשאר מאוזן ביותר. שכבת הבס הקבועה מועברת ללא שום קושי וכמות הפרטים בפיצוצי הבס היא אחת הגבוהות ביותר שיצא לי לשמוע. לעומת זאת, השובל האלקטרוני המגיע אחרי כל פיצוץ, מעט פחות מפורט.
הקטע הבא שבחנתי הוא קטע הראפ, Til I Collapse של אמינם. הבס בקטע יורד נמוך לרמה שמעט מאוד רמקולים מסוגלים להגיע אליה ללא עזרה של סאב אקטיבי, כמו שיש כאן. רמת הפירוט בחלק הבס בקטע היא פשוט קיצונית, יש כאן פרטים שלא שמעתי קודם. רמת האנרגיה של הקטע גבוהה ביותר, ועדיין האיזון נשמר. שירת הראפ של אמינם ברורה ומפורטת, אם כי מעט פחות מפורטת מהבס. האנרגטיות והדינאמיות של הקטע מועברת בקלות יתרה וללא שום סימני מאמץ.
קטע הבס האלקטרוני השלישי והאחרון שבחרתי הוא הקטע Hunter של Bjork, שהיה קטע קבוע במבחנים שלי במשך תקופה ארוכה. הקטע כולל בס מהיר המחולק לשכבות רבות. ה-Akoya מפריד את שכבות הבס ברמת דיוק של מנתח לב מומחה, הבס מהיר, הדוק, מדויק ומפורט. הווקל מופרד בצורה מעולה, הכינורות בקטע נקיים ומרגשים. הפרזנטציה הכללית מאוזנת ואנרגטית ביותר.
הזכרתי את הדינאמיות של ה-Akoya, אז הקטע שמשמש אותי לבחינת דינאמיות לאחרונה הוא Heart Beat של Antonio Forcione. הקטע כולל מעברים רבים ופתאומיים מפריטה שקטה מאוד לעוצמות גבוהות. ה-Akoya לא מתקשה כלל להעביר את כל הפרטים הקטנים גם בקטעים השקטים וגם בקטעים העוצמתיים. לא חסרה כאן עוצמה, ה-Akoya יכול לנגן חזק, ממש חזק ולשמוע על איזון ופירוט גם בעוצמות הגבוהות. דינאמיות? הצחקת את ה-Akoya, נראה שהוא אוכל דינאמיות לארוחת בוקר.
הקטע שאיתו בחרתי לסגור את החלק הזה של המבחן שייך לגדול מכולם, לאונרד כהן, מתוך ההופעה החיה המופתית Live In Dublin, הקטע הוא Gypsy Wife. האנרגיה של ההופעה החיה מועברת באופן משכנע ביותר ב-Akoya. הווקל של כהן עמוק ונקי, וקונטקסטי לקול ההרמוני והמופלא של זמרות הליווי. הכינורות מאוזנים וצלולים להפליא. והבס הכל כך מדויק ומוגדר משלים את החוויה.
הכניסות השונות ובחינת הממיר
בחלק הזה של המבחן חיברתי את הנגן הפופלרי Bluesound Node 2i אל ה-Cabasse The Pearl Akoya בשני אופנים, באמצעות חיבור אנלוגי RCA (בעזרת המתאם המצורף) ובאמצעות כבל אופטי. חיבור כזה מאפשר לי להתרשם מביצועי ה-Akoya בחיבורים פיזיים ולקבוע את איכות הממיר הפנימי לעומת הממיר של ה-Bluesound. גם בחלק הזה הזרמתי את התכנים אל ה-Bluesound משירות Tidal.
בחלק הזה בחנתי שני קטעים, תחילה הקטע Birds של Dominique Fils-Aimé. דרך החיבור האנלוגי, הדינאמיות מרגישה מעט מוגבלת, רמת הפירוט בבס טובה, הווקל נקי, עמוק וממורכז. לעומת זאת, בחיבור האופטי, כלומר דרך הממיר המובנה ב-Akoya, הדינאמיות משופרת, הבס עמוק ופאנצ׳י יותר, יש משמעותית יותר אוויר בין הבס לווקל, שבתורו כולל רמת פירוט גבוהה יותר. הצליל מרגיש עמוק ובעל יותר נפח.
השיר השני שבחנתי הוא Nine Million Bicycles של Katie Melua. דרך החיבור האופטי יש רמת פירוט נהדר, בעיקר במיד התחתון. קולה של קייטי מפוצץ רגש, הוא נקי ומופרד בצורה מעולה מהמוזיקה. בחיבור האנלוגי מרגישים פחות קונטרסיטיות, השיר נשאר נעים ורך, אך פחות מפורט.
המסקנה שלי מההשוואה היא שהממיר הפנימי ב-Akoya טוב יותר משמעותית מהממיר ב-Bluesound. נכון מדובר במוצר יקר יותר ועדיין זה מראה ש-Cabasse השקיעו בממיר איכותי.
לסיום החלק הזה, בחנתי את האפשרויות השונות של חיבורים אלחוטיים, Spotify Connect, AirPlay 2 ו-Bluetooth. שלושת החיבורים עבדו ללא דופי. מבחינת האיכות הורגשה ירידה ברמה בחיבור ה-Bluetooth, הסאונד מרגיש פחות דינאמי, מפורט וחי.
ניגון תכנים דרך USB
בחלק הזה של המבחן חיברתי אל ה-Cabasse The Pearl Akoya דיסק קשיח נייד עם שלל תכנים. לשם כך השתמשתי במתאם מ-microUSB ל-USB המצורף אל הרמקולים. פתחתי בקטע נוסף של Allan Taylor, הפעם בחרתי ב-Endless Highway מתוך אלבומו, All Is One. איכות הקובץ היא Flac באיכות CD. כבר מהשניות הראשונות קל להרגיש בעלייה ברמה ביחס להזרמה משירות Tidal. הסאונד רך וטבעי יותר, הגיטרה והפסנתר מפורטים, קולו של טיילור מלא בניואנסים קטנים ומופרד באופן מרשים ביותר. הפרזנטציה נעימה והרמונית במיוחד, מה שמשקף נאמנה את המוזיקה של טיילור.
לקטע השני חזרתי ל-Katie Melua לקטע בשם Voices In The Night מתוך הגרסה האקוסטית של אלבומה Album No. 8. הפעם באיכות גבוהה יותר:
הגיטרה נשמעת מעודנת ומפורטת ומלווה מאחור את הווקל השואף לשלמות של קייטי. הפרזנטציה נקייה ונעימה מאוד. עדיין גם באיכות כה גבוהה, בז׳אנר המוזיקלי הזה ה-Akoya מפגין את נקודת החולשה היחסית שלו.
חברת Cabasse התגלתה כמעט קמצנית בפירוט יכולות הממיר הפנימי והתמיכה בקבצים, לכן פשוט ניסיתי לנגן קובץ DSD והופתעתי לגלות שגם קבצים אלה נתמכים. ניגנתי את הקטע What Is This Thing Called Love של ההרכב Yoku Mabuchi Trio.
יש כאן בבירור עליית מדרגה נוספת באיכות, שהתבטאה ביותר רכות, יותר פירוט וסאונד טבעי, מלא ומרגש במיוחד.
לסיכום החלק הזה, ה-Cabasse The Pearl Akoya התגלה כמערכת שקופה באופן קיצוני. הקלות בה ה-Akoya משקף את פערי האיכות בקבצים השונים מלמדים על האופי המדויק והנקי שלו. ככל שתפנקו את ה-Akoya בקבצים איכותיים יותר, הוא יפנק את האוזן שלכם בחזרה באיכות סאונד מופלאה.
ביצועים בתכנים קולנועים
על מנת לבחון את ביצועי ה-Cabasse The Pearl Akoya חיברתי אותם בחיבור Bluetooth לטלוויזיה שלי, ה-LG OLED E8. בחנתי את הקטע הקבוע שלי ״דברים מוזרים״ עונה 3 פרק 8, הסיקוונס בו המפלצת הענקית רודפת אחר הילדים בקניון. הסאונד מלא נפח ועומק, הבס המדויק והעוצמתי שנגלה בפני במבחן המוזיקה, עושה חיל גם בתכנים קולנועים. הדיאלוג מאוד ברור וחד גם כאשר הדמויות מדברות בלחישה. הבעיה הגדולה היא היא ה-latency של חיבור ה-Bluetooth ב-Akoya, כך שנוצר פער גדול בין התמונה והסאונד.
לכן עברתי לבחון את החיבור בכבל אופטי, מכיוון שלחבר כבל אופטי לטלוויזיה ידרוש ממני להוריד אותה מהקיר, בחרתי לחבר את נגן ה-4K בלוריי שלי, ה-Panasonic UB820 אל ה-Akoya. התמונה הועברה למסך ב-HDMI דרך רסיבר הקולנוע שלי, ה-Anthem MRX1120. בחנתי את הסרט Blade Runner 2049, שכולל את אחד מפסי הקול הטובים ביותר שאני מכיר. בחיבור האופטי ב-Akoya יש שלוש אפשרויות של Latency, אני בחרת ב-Low Latency, שימו לב שהאופציה של TV Direct, שאינה כוללת Latency כלל, דורשת מפצל אופטי וחיבור בכבל אופטי לשתי היחידות. בהגדרה של Low Latency, לא הרגשתי בבעיות חוסר סינכרון.
שכבת הבס בקטע הפתיחה מתפזרה בצורה אחידה ומרשימה בחלל, האפקטים הקטנים מפורטים ומובחנים ביותר. הדיאלוג בין גוסלינג ודייב באוטיסטה בהתחלה, הוא על רקע שקט לחלוטין והם כמעט לוחשים. למרות זאת, הדיבור חד וברור מאוד. כשהקרב בינהם פורץ, הבס במהלומות שהם מחליפים הוא מהיר, פאנצ׳י, הדוק ומדויק. בסיקוונס לאחר הקרב, K חוזר לתחנה, ברקע יש מוזיקה מלאת בס, ה-Akoya מייצר עומק במה מרשים ומניח את הפיצוצים על פני הבמה באופן מדויק.
תפקוד כרמקול יחיד
בחלק האחרון במבחן ההאזנה בחנתי את ביצועי ה-Akoya בתור רמקול בודד ולא כחלק מזוג סטריאו (זאת מכיוון שהרמקול נמכר ביחידות בודדות).
חזרתי שוב לקטע Hundred Times של Charlie Cunningham. הרבה מהתכונות הטובות של ה-Akoya נשמרות גם בתצורה של רמקול בודד, הניקיון, הבס המדויק והמפורט, וכך גם ההפרדה המצוינת. אך מה שחסר זו הבמה הסטריאופונית והסאונד העוטף. זו דוגמה נהדרת לחשיבות של שימוש בזוג רמקולים למוזיקה, וזה מדגיש את מה מפסידים המאזינים למוזיקה דרך מקור של קופסה יחידה (טובה ויקרה ככל שתהיה).
למי ה-Cabasse The Pearl Akoya מתאימים?
ה-Cabasse The Pearl Akoya הינו רמקול מודרני שמתאים לאנשים שרוצים חווית האזנה מודרנית, מבלי להתפשר על איכות הסאונד, אך עם מודעת לעיצוב הבית. ה-Akoya הם פיתרון נהדר לצרכנים מודרניים, שרוצים ליהנות מסאונד איכותי מבלי לתפוס את חלל הסלון הביתי שלהם ברמקולים ענקיים, מגברים, נגנים וכבלים לחבר את כל היחידות.
בנוסף, שילוב תוכנת התיקון האקוסטי מאפשרת להגיע לתוצאה ראויה גם בחללים, שאינם מטופלים אקוסטית. כשמחברים לכך ביצועי בס פנטסטיים ואפליקציית שליטה מתקדמת וידידותית, מתקבלת כאן חבילה מרשימה ביותר, כך שזה יהיה בכלל לא פשוט לקבל תוצאה טובה יותר באותו התקציב בעזרת הרכבה של מערכת סטנדרטית.
סיכום
ה-Cabasse The Pearl Akoya התגלה כמערכת שוברת מוסכמות. זה על גבול הלא הגיוני כמעט, שמערכת כדורית קטנה כזו, שכוללת בתוכה שלושה דרייברים, הגברה, ממיר ורכיב סטרימר, תשמע כמו מערכת אודיופילית שלמה. ללא שום ספק נקודת החוזקה הגדולה ביותר של ה-Akoya היא ביצועי הבס, לאחר הרצת התיקון האקוסטי המובנה, הבס עמוק ועוצמתי, ברמה שמאוד קשה לקבל בלי שילוב של סאבוופר. יתרה מכך, הבס מדויק, נקי, מאוזן ומפורט באופן קיצוני ממש.
איכות הסאונד ממש לא מסתיימת בבס, יש כאן ממיר מובנה מעולה עם דינאמיות מרשימה, רמת הפרדה מצוינת וסאונד נקי וגדול בהרבה ממה שניתן לצפות מתיבה כה קטנה.
כל הטוב הזה מגיע ארוז בתיבה מעוצבת ברמה של תכשיט, עם חשיבה על כל פרט ופרט, איכות בנייה ללא דופי. חוויית השליטה של ה-Akoya היא מתקדמת וידידותית, האפליקציה יציבה ונוחה לשימוש.
בשורה התחתונה, ה-Cabasse The Pearl Akoya, הינו דוגמה לשילוב מופלא בין טכנולוגיה, עיצוב, הנדסת אנוש ואיכות סאונד והוכחה לכך שיש דבר כזה קידמה באודיו, מסתבר שמוצרי אודיו מודרניים יכולים גם להיות מערכות היי-אנד לגיטימיות ולא רק מוצרי לייפסטייל.
מחיר: 15,990 ₪ ל-2 יחידות.
הרמקולים נמכרים גם כיחידה בודדת.
אחריות: שנתיים
המערכת ששימשה אותי לסקירה:
הזרמת שירים מ-Tidal דרך האפליקציה של Cabasse שהותקנה על iPad
סטרימר אודיו: Bluesound Node 2i
טלוויזיה: LG OLED E8
נגן 4K בלוריי: Panasonic UB820