סאונדבר Morel SoundHall 1: הסקירה המלאה

סאונדבר Morel SoundHall 1: הסקירה המלאה

הפעם הגיע אלינו לסקירה הסאונדבר הראשון איי פעם תוצרת חברת Morel הישראלית. הסאונדבר טרם הושק ולכן אנחנו זוכים כאן לסקירה שהיא בכורה עולמית.

זהו כבוד גדול עבורינו ואנחנו מודים לחברת Morel על כך.

המחיר הצפוי של הסאונדבר הוא 2,490 ₪, מה שממצב אותו בשוק הביניים של הסאונדברים.

סאונדבר Morel SoundHall 1: הסקירה המלאה

השורה התחתונה

הסאונדבר הראשון איי פעם מבית Morel, מגיע בעיצוב מרשים, מציג חוויית משתמש ידידותית, ועוד דבר קטן, גם הסאונד מצוין!

מה אהבנו
  • עיצוב מושקע ושיקי כולל לסאב
  • איכות בנייה טובה ביחס למחיר
  • חוויית משתמש ידידותית וקלה במיוחד
  • סאונד מפורט עם imaging מרשים
  • אינטגרציית בס מצוינת עם הסאובוופר
  • ביצועים מפתיעים במוזיקה
  • מצבי אקוולייזר פשוטים ואפקטיביים
נקודות לשיפור
  • לא נכבה כאשר מכבים את הטלוויזיה בעזרת HDMI CEC
  • ניגון מוזיקה דרך USB, אומנם עובד, אבל לא ממש שימושי
  • בסצנות עמוסות באפקטים, מפגין מעט קושי בהפרדת הדיאלוג

סקירת וידאו

על חברת Morel

חברת Morel היא ללא צל של ספק גאווה ישראלית אמיתית. החברה הוקמה בשנות ה-70 ומאז הם מייצרים רמקולי היי-אנד, שזוכים להכרה בכל העולם. רוב הדרייברים של החברה מיוצרים במפעל בנס ציונה. לאחרונה יצא לנו לבקר במפעל ואפילו לשוחח עם המקים של החברה, מר מאיר מרדכי. אתם מוזמנים לקרוא את הכתבות שלנו:

העומד למבחן: Morel SoundHall 1

סאונדבר Morel SoundHall 1: הסקירה המלאה

ה-Morel SoundHall 1 הינו סאונדבר בתצורה של 2.1, כלומר סאונדבר סטריאו, או 2.0, וסאבוופר אלחוטי עם וופר תחתון בגודל 10 אינץ׳.

גודל הסאונדבר במ״מ הוא 1,000 ר׳, 56 ג׳ ו-156 ע׳. זהו סאונדבר בגודל מלא, אך רחוק מלהיות מהגדולים בקטגוריה, הוא לא בומבסטי ואינו מושך אליו תשומת לב מיותרת. הסאונדבר גם דיי קליל, במשקל של 2.7 ק״ג בלבד.

לעומתו הסאבוופר דיי גדול ביחס לקטגוריה, גודלו במ״מ הוא 315 ר׳, 377 ג׳ ו-315 ע׳ ומשקלו הוא 9.8 ק״ג.

תגובת התדר של ה-SoundHall יחד עם הסאבוופר הינה: 30Hz – 20KHz.

מבחינת מחברים, ה-SoundHall 1 כולל יציאת HDMI תומכת ARC, כניסה אופטית, כניסה קואקסיאלית, כניסת USB לניגון תכנים מהתקני זיכרון, כניסת AUX (בגודל 3.5 מ״מ) ויציאת סאבוופר, לחיבור סאבוופר חוטי במקום הסאבוופר האלחוטי.

ה-SoundHall 1 תומך גם ב-Bluetooth בגרסה 4.2 עם חיבוריות במרחק של עד 10 מטרים.

ראיון קצר עם מר אורן מרדכי, מנכ"ל Morel

כשסוקרים מוצר ישראלי, אחד היתרונות היא היכולת לפנות לאנשים שאחראים למוצר. אז ניצלתי את ההזדמנות ופניתי למר אורן מרדכי, מנכ"ל Morel, לשאול מספר שאלות לגבי ה-SoundHall.

מדוע בחרתם להיכנס לשוק הסאונדברים?
הסאונדבר הוא הרמקול הביתי הנמכר ביותר בעולם נכון להיום – ולכן הכניסה לתחום הזה היא חיובית ומהווה פוטנציאל עצום לחברה לגדול ולהתפתח. מוראל רואה ב SOUNDHALL סנונית ראשונה במוצרי הסאונדבר לבית. רק מפיתוח המוצר הזה כבר למדנו המון וזה יעזור לנו להציע בעתיד פתרונות יחודיים בתחום זה.

כיצד נבחר השם SoundHall?
זה היה השם של הסאונדבר הראשון של החברה, שהוצג כבר לפני כ 5 שנים בתערוכת ISE שבאמסטרדם. המוצר הראשון לא יצא לשוק אך נלמד ממנו המון – השם של ה-SoundHall החדש הוא המשכיות לתהליך, שהחל כבר לפני יותר מ 5 שנים. 

מהי לדעתכם הייחודיות של ה-SoundHall?
הייחודיות של המוצר היא התמקדות באיכות הצליל של המוצר ובעוצמה יחסית גבוהה, ויכולות טובות בתחום הסטריאו ולא רק קולנוע ביתי.
רוב החברות מתמקדות כיום בחיבוריות ופיצ'רים, אך לרוב הסאונדבר ממילא מחובר בסופו של דבר למסך חכם וזה יוצר המון מורכבות ללקוחות לנסות וללמוד שני מוצרים, שמייתרים אחד את השני. אנחנו יצרנו מוצר עם חיבוריות מאוד קלה, שליטה פשוטה עם התמקדות באיכות הצליל בעיקר – מה שבא לידי ביטויו בשימוש העיקרי והופך את המוצר לנוח לשליטה וקל לשימוש והפעלה בחיבוריות ל HDMI במסך או Bluetooth.

האם יש אפשרות לעדכן את התוכנה של ה-SoundHall?
לא ניתן לעשות עדכון תוכנה ל-SoundHall, והחברה אינה רואה צורך בכך.

האם ישנן תוכניות להרחיב את קו המוצרים בעתיד?
המוצר הוא מוצר ראשון בקו הסאנדברים העתידי של החברה.

עיצוב ואיכות בנייה

סרטון ה-Unboxing:

ה-Morel SoundHall 1 מגיע בשני גימורים: שחור ולבן, אני קבלתי את הגימור הלבן. גם הסאונדבר וגם הסאבוופר מגיעים בעיצוב זהה, מה שתורם מאוד לתחושת אחידות ביניהם. במוצרים מסוג זה, לא פעם כל המחשבה העיצובית הולכת לסאונדבר, בעוד הסאבוופר נשאר קופסה שחורה חסרת חן, כאן המעצבים של Morel מראים לנו שאפשר לעצב גם את הסאובוופר.

סאונדבר Morel SoundHall 1: הסקירה המלאה

חלקם העליון של הסאונדבר והסאבוופר כולל לוח אלומיניום מוברש יפיפה, שמעניק תחושת יוקרה ומבליט את עיצובו של ה-SoundHall. אני מאוד אוהב את הלוק של הלוח הזה עם הלוגו של Morel, ההשקעה והמחשבה ניכרת כאן והתוצאה בהתאם. לעיצוב הזה יש חסרון אחד מבחנתי וזה נושא ההשתקפות של הטלוויזיה, האלומיניום משתקף יותר מאשר חומר פלסטי.

סאונדבר Morel SoundHall 1: הסקירה המלאה

שאר התיבה של הסאונדבר עשוייה מפלסטיק שמרגיש דחוס וקשיח ביותר, למרות המשקל הקל של הסאונדבר, איכות ההרכבה והקשיחות של התיבה מרשימים.

במרכז הפאנל הקדמי של ה-SoundHall 1, ישנו מסך LED לבן בהיר במיוחד, שמציג מידע רלוונטי כמו הכניסה שנבחרה, או הפעולה האחרונה שנעשתה, אם זה שינוי ווליום, שינוי רמת בס, טרבל, מצב האקוולייזר ועוד. המסך מאוד קל לקריאה מהצד השני של החדר בזכות הבהירות הגבוהה שלו. אומנם אין אפשרות לשלוט ברמת הבהירות שלו, אבל המסך כבה באופן אוטומטי, כך שהוא אינו צפוי להפריע לכם בזמן צפייה לילית או בחדר חשוך.

סאונדבר Morel SoundHall 1: הסקירה המלאה

בחלקו העליון של הסאונדבר ישנם ארבעה כפתורים פיזיים עבור השליטה הבסיסית, כפתור הדלקה, בורר הכניסה, וכפתורי הווליום.

סאונדבר Morel SoundHall 1: הסקירה המלאה

כל המחברים של ה-SoundHall 1 נמצאים במעין גומחות בחלקו האחורי כאשר הם פונים הצידה. עיצוב כזה מאפשר לחבר את הכבלים בצורה שלא תפריע לתליית הסאונדבר על הקיר. במידה ותרצו להתקין את הסאונדבר על מעמד שולחני, יהיה מעט קשה יותר לגשת אל החיבורים ותצרכו להעמיד את הסאונדבר על חלקו הקדמי בשביל לראות את החיבורים.

סאונדבר Morel SoundHall 1: הסקירה המלאה

הסאבוופר מיועד לחיבור אלחוטי עם הסאונדבר ולכן הוא מכשיר פשוט ביותר, ללא שום חיבורים, רק מתג הפעלה ונורת חיווי שדולקת בצבע אדום כאשר הסאב במצב StandBy או בכחול כאשר הוא מחובר לסאונדבר. הוופר נמצא בחלקו התחתון וכמו תמיד אצל Morel, זהו דרייבר איכותי ומרשים. הסאב מגיע כבר עם הרגליות מורכבות.

השלט שמגיע עם ה-SoundHall 1 הינו שלט פלסטי פשוט. מבחינה טכנית, השלט מתפקד מצוין והכפתורים מרווחים ונוחים ללחיצה. בעוד שניכר שהרבה מחשבה הושקעה בעיצוב ותכנון הסאונדבר והסאב, השלט מרגיש קצת כמו תכנון של הרגע האחרון. הכפתור שמעביר בין הכניסות השונות נקרא משום מה Mode (ולא Input או Source או פשוט האייקון כמו שיש על הסאונדבר), לא ממש ברור למה בוררי ה-Bass הם שני כפתורים נפרדים, בעוד בוררי ה-Treble הם כפתורים מחוברים, ואומנם לא קשה לנחש שהכפתורים של למעלה ולמטה משנים את הווליום, עדיין היה עדיף לטעמי לו היה כפתור ייעודי וברור עבור הפונקציה המרכזית של השלט.

סאונדבר Morel SoundHall 1: הסקירה המלאה

חוויית השימוש

חוויית השימוש ב-Morel SoundHall 1 החלה כבר מהחיבור הראשוני, חיברתי את הסאונדבר לטלוויזיה שלי באמצעות כבל ה-HDMI, וכמובן, חיברתי את הסאונדבר והסאבוופר לחשמל. בהדלקה הראשונה, הסאונדבר מיד נדלק בכניסת ה-ARC והחיבור בין הסאונדבר והסאב היה כל כך מידי, ממש כאילו הם מוצר בקופסה אחת ולא שתי קופסאות עם חיבור אלחוטי.

ה-SoundHall מפגין חוכמה רבה במעבר אוטומטי בין הכניסות, אם את נמצאים על כניסת ה-BT ומדליקים את הטלוויזיה המחוברת ב-HDMI, הסאונדבר יעבור למצב ARC בעצמו, אם תחברו התקן בכניסת ה-USB, ה-SoundHall יעבור אוטומטית לכניסת ה-USB ויתחיל בניגון. כך. שאני מצאתי את חוויית השימוש ב-Morel SoundHall 1 ידידותית וקלה במיוחד.

הזכרתי כבר את המסך הבהיר והקל לקריאה במרכזו של ה-SoundHall, גם הוא תורם לחוויית שימוש ידידותית.

ה-SoundHall תומך ביכולת ה-HDMI CEC, המאפשת לשלוט בו דרך השלט של הטלוויזיה, אם תפעילו את היכולת הזו במסך שלכם, הסאונדבר ידלק ברגע שתדליקו את הטלוויזיה ותוכלו לשלוט בווליום באמצעות השלט של הטלוויזיה. אלה שני המאפיינים העקריים של ה-HDMI CEC. המאפיין השלישי הוא שכיבוי של מסך הטלוויזיה יכבה את הסאונדבר, כאן לטעמי Morel מעט פספסו במימוש, וברוב הפעמים הסאונדבר לא נכבה כתוצאה מכיבוי הטלוויזיה. מכיוון שהסאונדבר כולל מנגנון כיבוי אוטומטי לאחר מספר דקות בהן הוא אינו מקבל אות, איני רואה בכך בעיה משמעותית.

Morel SoundHall 1

מבחן ההאזנה

במשך התקופה שהסאונדבר היה אצלי, הוא היה מחובר למסך הטלוויזיה שלי, LG OLED E8 באמצעות כבל HDMI אל היציאה שתומכת ה-ARC, כך שמלבד תכני הבדיקה, ה-SoundHall שימש אותי ואת משפחתי בצפייה יומיומית (נטפליקס, סלקום TV ויוטיוב), כך יצא לי לבחון את נוחות השימוש ואת החווייה איתו בשימוש יומיומי.

התפקיד העיקרי עבורו הומצא הסאונדבר הוא לשדרג את הסאונד של הטלוויזיה, אין שום ספק שה-SoundHall עומד בכך בקלות, הסאונד בעל עומק, במה, הפרדה וכמובן בס, ברמה שאף מסך מודרני אינו יכול לספק.

ה-SoundHall מגיע עם שני מצבי אקוולייזר, שלחיצה על כפתור ה-EQ בוררת ביניהם, מצב Movie ומצב Music. אני מצאתי את המצבים האלה מתאימים בדיוק לשמם, מצב המוזיקה נותן תוצאה רכה יותר, בעוד מצב הסרט מציע דינאמיות ופרזנטציה יותר עוצמתית. אהבתי את המינימליזם המדויק של שני המצבים ומידת ההתאמה שלהם אל סוגי התכנים.


לפני שנתחיל בדוגמאות הקונקרטיות, אמסור לכם את ההתרשמות הכללית שלי מהסאונד של ה-Morel SoundHall 1. ה-SoundHall מייצר בימת סאונד אנכית מרשימה, שגורמת לתחושה כאילו הסאונד בוקע מהטלוויזיה ולא מהסאונדבר, שמונח מתחת. רמת הפירוט היא גבוהה ובפסי קול איכותיים, כל אפקט קטן נשמע בבירור. אינטגרציית הבס נהדרת, הסאונדבר והסאב מנגנים כיחידה אחת. בחלל שלי העדפתי להנמיך ב-2 יחידות את הבס, אך גם תוצאת ברירת המחדל הייתה מספקת.


כפי שנתון תגובת התדר מגלה, הסאבוופר אינו יורד אל מעמקי ה-20Hz, אך במקום זאת הוא מהיר, תגובתי ומפורט.

HDMI ARC

חיבור הטלוויזיה באמצעות ה-HDMI ARC, הינו החיבור האיכותי והמומלץ ביותר, לכן אני משער שזה צפוי להיות השימוש העיקרי ב-SoundHall, ואני פותח את המבחן שלי בבחינת חיבור זה. 

בחלק זה חיברתי את נגן ה-4K בלוריי שלי ה-Panasonic UB820, אל מסך הטלוויזיה LG OLED E8, המחובר אל ה-SoundHall בכבל HDMI נוסף.

סאונדבר Morel SoundHall 1: הסקירה המלאה

פתחתי בסרט המד״ב המופלא Blade Runner 2049 משנת 2017, על גבי 4K בלוריי. כתוביות הפתיחה מלוות בבס עמוק, ה-SoundHall מפגין שליטה ועוצמה מרוסנת, הבס מתפזר בחלל והוא מלא בפרטים וללא המהום.

בסצנת הפתיחה לאחר הכתוביות, ריאן גוסלינג מגיע אל ביתו של דייב באוטיסטה ה״רפליקטור״ להתעמת איתו. הסצנה מתבצעת על רקע שקט לחלוטין, כאשר אפקטים קטנים כמו רתיחת קומקום, הנשימות של באוטיסטה ורשרושים למיניהם נשמעים מפורטים, הדו שיח המאופק בין שתי הדמויות חד וברור.

כאשר הקרב ביניהם פורץ לבסוף הסאבוופר של ה-SoundHall מפגין יכולת דינאמיות מרשימה, כל מהלומה מופיעה משום מקום, ונעלמת לחלוטין בסיום, יכולת התקיפה של הסאב והדיוק שלו הרשימו אותי.

כשגוסלינג חוזר הביתה מהמשימה שלו, ישנה מוזיקת רקע מלאה בבס, הטווח הדינאמי בפסקול הזה מטורף, וה-SoundHall עושה עבודה ראויה ביותר בשיקוף הדינאמיות ובאיזון נכון בין מוזיקת הרקע לאפקטים השונים.

סאונדבר Morel SoundHall 1: הסקירה המלאה

הסרט הבא שבחנתי הוא סרט האסונות San Andreas מ-2015 על גבי בלוריי. מנגינת הפתיחה כוללת שירת ליווי מבשרת אסון, השירה נקייה, הבס משולב נכון, זו דוגמה לסאונד קולנועי, בעל נפח, עומק ואיזון.

בסיקוונס הפתיחה מפולת סלעים פתאומית פוגעת ברכב עם נהגת צעירה, כאן ה-SoundHall מפגין את יכולת הפירוט שלו, כאשר שומעים כל אבן קטנה הפוגעת ברכב בצורה מופרדת וברורה. הבס מהיר ומדויק.

בסיקוונס חילוץ הנהגת בעזרת מסוק, רעש הפרופלור כולל ניואנסים רבים ומגיע בבירור מהחלק היותר גבוהה בבימת הסאונד. הדגש של הסאונד עובר בצורה מדויקת בין המוזיקה להעצמת הרגש לבין האפקטים שממחישים את המתרחש.

הסיקוונס האחרון שבחנתי מתוף הסרט הוא סיקוונס הסכר, בו הסכר הענקי מתנפץ בשניות בגלל רעידת אדמה חזקה במיוחד. כל שבר קטן לאורך הסכר, נשמע בצורה מפורטת ומאיימת דרך ה-SoundHall בנוסף להפרדה מצוינת בין המוזיקה והאפקטים. הנקודה היחידה בסיקוונס הזה, בה ה-SoundHall מעט מתקשה היא בהפרדת הצעקות של הפרופסור, כאשר הוא צועק לאנשים לרדת מהסכר, ולהציל את חייהם, בתוך כל האפקטים והמוזיקה הצעקה של הפרופסור מעט הולכת לאיבוד. מהניסיון שלי, הדבר יכול להיות קשור להיעדר ערוץ סנטר ייעודי, כיוון שבתצורת 2.0, שני הרמקולים צריכים בו זמנית להשמיע את האפקטים הרבים בערוץ ימין ושמאל וגם לחלק ביניהם את התפקיד של ערוץ הסנטר החסר.

סאונדבר Morel SoundHall 1: הסקירה המלאה

המשכתי לסרט Black Hawk Down מ-2001 על גבי 4K בלוריי. באחד מהסיקונסים הראשונים בסרט, מסוק של צבא ארה״ב עוקב מין האוויר אחר משתף פעולה הנוהג ברכב בתוך האוכלוסיה המקומית, על מנת להראות למסוק איפה נמצאת המטרה. הצילום עובר מהמכונית למסוק מספר פעמים, בעוד הסאונד בצילום המכונית כולל רעש של רחוב סוען והומה יחד עם הרדיו הדלוק של הנהג, כשהצילום עובר אל המסוק, יש שקט מוחלט ועל הרקע שלו רק רעש הפרופלור, ה-SoundHall משחזר את פער העצום הזה בסאונד באמצעות פרזנטציה מדויקת ומרשימה, בנוסף המסוק נשמע מגיע מנקודה גבוהה, בעוד רעש רכב מגיע ממרכז הבמה.

בסצנת הפלת המסוק בעזרת טיל RPG, המסוק נכנס לסחרור, והסאונד ממלא את החדר עם בס מהיר ומפורט, על רקע כל הרעש הזה, הפרדת קריאות הטייס בקשר, קשה לשמיעה.

בהמשך הסרט יש קרבות יריות אינסופיים, ה-SoundHall מצליח לגרום לכל כלי נשק להישמע אחרת בזכות רמת הפירוט המרשימה שלו.

סאונדבר Morel SoundHall 1: הסקירה המלאה

על מנת לבחון האם ה-SoundHall משחזר דיאלוגים בצורה טובה, כשיש פחות רעשי רקע, בחנתי את אחד מקטעי הקריינות המפורסמים ביותר, הפתיחה של שר טבעות – אחוות הטבעת, בה גאלדריאל (קייט בלאנשט) מספרת לנו את קורות הטבעת, עד שהיא הגיעה אל ידיו של בילבו.

לשם כך שלפתי את גרסת האספנות המורחבת שלי של אחד הסרטים האהובים עלי בכל הזמנים. הבהירות או ה-Clarity בדיבורה של קייט הוא יוצא מן הכלל, קולה נשמע עוצמתי אך צלול באותו הזמן. המוזיקה שמלווה את הקריינות משולבת נכון מאחורי הדיבור, גם האפקטים בקרב האדיר מול סאורון, אינם מעפילים על הדיבור של קייט.

גם בסצנה ב"פונדק הפוני המרקד", יש הרבה רעשי רקע, אך עדיין ניתן לשמוע בבירור את שיחתו של פרודו עם סם.

כבל אופטי

בחלק הזה של המבחן בחנתי את הכניסה האופטית ב-Morel SoundHall 1, על ידי חיבור נגן ה-4K בלוריי שלי באמצעות כבל אופטי אל ה-SoundHall.

סאונדבר Morel SoundHall 1: הסקירה המלאה

תחילה בחנתי שוב כמה קטעים מהסרט San Andreas, בשביל לבדוק אם יש פער כלשהו בביצועים לעומת ה-HDMI ARC, לא שמתי לב לפער משמעותי והתוצאה המתקבלת היא דומה מאוד, עד כדי זהה.

מכאן המשכתי לבחינה הביצועים של ה-SoundHall בהופעה. בחרתי באחת ההופעות היפות ביותר שאיי פעם נעשו, Vivere Live in Tuscany של אנדראה בוצ׳לי המדהים מ-2007, על גבי בלוריי. 

סאונדבר Morel SoundHall 1: הסקירה המלאה

כפי שציינתי, מוזיקה נשמעת טוב יותר ב-SoundHall במצב ה-Music, לכן העברתי את האקוולייזר למצב זה. בקטע A Te, בביצוע של בוצ׳לי יחד עם Kenny G על ה-Sax Soprano, קולו של אנדראה נקי, עוצמתי ומרגש ומופרד בצורה טובה מהפסנתר, כלי הנשיפה לא צורם ונשאר רך, נקי ומלודי, וגם הבס בקטע משולב במידה מדויקת.

לא יכולתי לוותר על Dancing של אליסה, אחד מקטעי הווקל האהובים עלי בכל הזמנים, שמרגש אותי בכל פעם. קולה המלאכי של אליסה עובר ברמת ניקיון מרשימה ב-SoundHall והוא משולב נכון עם מקצב התופים המפורט.

סאונדבר Morel SoundHall 1: הסקירה המלאה
אליסה, מבצעת את שירה Dancing

בדואט של בוצ׳לי עם שרה ברייטמן האלוהית, Canto Della Terra, הקולות של שניהם נקיים ומופרדים בצורה מרשימה אחד מהשני. ברגע השיא כאשר מקהלה שלמה מצטרפת אליהם לפזמון, התחושה שהמקהלה עומדת מאחוריהם ומעט מעליהם מועברת בצורה משכנעת וקלה להבחנה.

מוזיקה ב-BT

בחלק הזה בחנתי את ביצועי ה-Morel SoundHall 1 במוזיקה המוזרמת ב-BT. כמקור השתמשתי ב-iPad ובשירות של Tidal, ה-SoundHall היה מכוון למצב ה-Music, אותו מצאתי רך ונעים יותר להאזנה בתכני מוזיקה.

פתחתי בשיר For What It’s Worth של Allan Taylor. קולו המלודי והעמוק של אלן נשמע צלול ומדויק, לפסנתר יש גוף מלא בבס ונוכחות, ההפרדה בין השירה והפסנתר טובה והפרזנטציה רכה ומלאה ברגש.

המשכתי לבלדה נוספת, הפעם Wherever I Go של מארק נופלר ורות׳י מודי. שחזור הקולות של ה-SoundHall נהדר, העומק והניואנסים בקולו של מארק, לעומת הרכות והמתיקות בקולה של רות׳י. האיזון והפרדה בין השירה והפסנתר מדויקים.

סיימתי את החלק הזה בקטע ג׳אז קצבי יותר, Take The L Train של Brooklyn Funk Essentials. שכבת הבס לאורך הקטע כולו מאוזנת ומלווה מאחור מבלי להשתלט על הפסנתר הצלול והחצוצרה הנקייה והמלטפת. הפרזנטציה רכה כמו חמאה, תוצאה פשוט מענגת.

חברת Morel היא קודם כל חברה שידועה בסאונד מוזיקלי, והביצועים של ה-SoundHall במוזיקה מפגינים זאת בגדול. כמובן שתוכלו לקבל תוצאה טובה יותר עם מערכת סטריאו ייעודית, כך שאם מוזיקה היא המטרה העיקרית שלכם, לא בטוח שסאונדבר (כלשהו) הוא הבחירה הנכונה עבורכם.

אם החלטתם שאתם רוצים סאונדבר בשביל לשפר את הסאונד מהטלוויזיה שלכם, ב-SoundHall מצפה לכם בונוס נחמד בדמות ביצועים מרשימים גם במוזיקה.

ניגון דרך כניסת ה-USB

על מנת לבחון את יכולות הניגון מהתקן חיצוני המחובר ב-USB, חיברתי אל ה-SoundHall זכרון נייד קטן של Sandisk, עליו יש לי כמה מאות שירים. ברגע שחיברתי את ההתקן, ה-SoundHall עבר אוטומטית אל כניסת ה-USB והחל בניגון.


התצוגה מראה את זמן הניגון של השיר הנוכחי. אפשרויות השליטה בניגון הם בסיסיות ביותר, ניתן להשהות, להמשיך, לעבור לשיר הבא או לקודם.

הנגן הפנימי ב-SoundHall משטח את כל השירים בהתקן לרשימה אחת גדולה וממוספרת, כך שאין אפשרות לעבור בין תקיות, או להבין באיזה תקייה נמצאים. כך שאומנם האופציה של ניגון דרך USB קיימת ועובדת, אך אני לא ממש רואה בה אופציה שימושית עבור התקן, שכולל יותר מתקייה אחת.

כשניתן לנגן כל שיר בעולם משירות הזרמה או יוטיוב באמצעות BT, המחשבה על ניסיון למצוא שיר בהתקן נייד כלשהו על ידי מספרו ברשימה שטוחה, לא ממש נשמעת לי כמו אופציה רלוונטית.


בכל מקרה, הצלחתי לאתר את האלבום The Dark Side Of The Moon של פינק פלויד בהתקן שלי והאזנתי ליצירה האהובה עלי מהאלבום, Time. הפתיחה של הקטע הזה מופלאה, ה-SoundHall מצליח להעביר את הבס האנרגטי והפאנצ׳י ולהפריד אותו בצורה טובה מהגיטרה העוצמתית. הפרזנטציה הכללית אנרגטית עם במה רחבה.

סיכום

סאונדבר Morel SoundHall 1: הסקירה המלאה

ה-Morel SoundHall 1 הינו הסאונדבר הראשון איי פעם של Morel ומהווה נקודת פתיחה מרשימה לחברה בשוק התחרותי והמבוקש כל כך של סאונדברים.

ההשקעה של Morel בתחום העיצוב מרשימה וה-SoundHall 1 יחד עם הסאבוופר האלחוטי שלו, הוא אחד הסאונדברים היותר מלאים בשיק ומרשימים בטווח המחיר הבינוני. פס האלומיניום בחלקו העליון משתלב נהדר עם הגימור הלבן ומהווה קישוט לסלון במקום קופסה חסרת חן בצבע אחיד.

תחום נוסף בו ההשקעה של Morel בולטת הוא חוויית המשתמש הידידותית, היכולת של ה-SoundHall לעבור אוטומטית לכניסה הנכונה יחד עם הצג הברור והקריא שלו, מהווים יחד את אחת מחוויות השימוש הפשוטות והקלות ביותר שנתקלתי בהן בסאונדברים.

בגזרת הסאונד, ה-SoundHall מרשים בבמה וה-Imaging שלו, בעיקר ביכולות למקם צלילים באופן מדויק על הציר האנכי. אפקט מעניין נוסף של יכולת זו הוא התחושה כאילו הסאונד בוקע מהטלוויזיה, ולא מהסאונדבר שנמצא בתחתית שלה. האינטגרציה עם הבס מצוינת, הסאבוופר מהיר ומדויק ומנגן בשילוב מוחלט עם הסאונדבר. גם רמת הפירוט היא גבוהה והביצועים במוזיקה מפתיעים לטובה.

שוק הסאונדברים הינו תחרותי במיוחד, עם לא מעט יצרנים ודגמי סאונדברים משוכללים, שכוללים יותר ערוצים, ויכולות מתקדמות כגון תמיכה ב-Dolby Atoms, או אפליקציות שליטה חכמות. מה של-Morel SoundHall 1 יש להציע מולם, הוא איכות סאונד מעולה וחוויית שימוש פשוטה, העטופים בעיצוב מוקפד ומושקע.

כך שבפעם הבאה שאתם מתכוונים לרכוש לעצמכם סאונדבר, תזכרו שכעת יש לכם גם אופציה מצוינת מאת חברה ישראלית.

מחיר: 2,490 ₪
אחריות: שנה מבית Morel

המערכת ששימשה אותי לבדיקה:
טלוויזיה: LG OLED E8
נגן 4K בלוריי: Panasonic UB820

כתיבת תגובה