fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • freak control
  • Naim Classic 200 – סקירה למערכת הגברה קלסית-מודרנית

    הפעם הגיעו אלינו לסקירה שלושת המכשירים שחברת Naim השיקה כחלק מסדרת ה-Naim Classic 200 החדשה. הסדרה הושקה לכבוד 50 שנות פעילות. המכשירים שקיבלנו הם קדם המגבר, Naim NSC 222, מגבר ההספק, NAP 250 וספק הכח החיצוני עבור הקדם, NPX 300.

    אנחנו מודים ל TR, היבואן הרשמי של מותג Naim בישראל, על כך ששלחו לנו את המוצרים האלה לצורך סקירה.

    Naim Classic 200

    השורה התחתונה

    ה-Naim Classic 200 הינה מערכת מעוצבת, מודרנית ועוצמתית, שגורמת למאזין פשוט לעצום את העיניים וליהנות מהמוזיקה

    מה אהבנו
    • קו עיצובי מודרני ומשופר
    • ה-NSC 222 כולל פונקציונליות נרחבת: סטרימר, ממיר ופונו
    • שימוש ב-XLR מאפשר יותר גמישות בשילוב עם ציוד של יצרנים אחרים
    • סאונד מדוייק נעים ומרגש
    • הצטינות במוזיקה קצבית, אלקטרונית ושחזור פסנתר
    • ה-NAP 250 הינו מגבר עוצמתי, שמניע בקלות גם רמקולים גדולים
    • ה-NPX 300, משפר את הניקיון ואת התלת ממדיות של הסאונד
    נקודות לשיפור
    • ב-NSC 222 אין יציאת HDMI תומכת ARC לחיבור קל עם טלוויזיה
    • ב-NAP 250 אין כניסת RCA, כך שתתקשו לשלב אותו עם מכשיר ללא יציאות XLR


    סקירת וידאו

    על חברת Naim והיצע המוצרים שלהם

    סיפורה של חברת Naim החל בסוף שנות ה-60 של המאה הקודמת. אז ג’וליאן ורקר (1945-2000), שהיה נהג מרוצים, יזם ומהנדס שלמד בעצמו, החליט שהוא אינו מרוצה מאיכות הסאונד של המערכות הביתיות באותם הזמנים. לכן ג’וליאן החליט להקים את Naim, במטרה להתמקד בביצועים ולהביא סאונד מלא חיים למערכות ביתיות. חברת Naim הושקה רשמית בשנת 1973, כך שהשנה הם מציינים 50 שנות פעילות.

    עם השנים Naim זכו להצלחה מרובה, בזכות ביצועים גבוהים, איכות בנייה מרשימה, ושירות לקוחות מצוין. החברה אף זכתה פעמיים ב”פרס המלכה”, פרס בריטי יוקרתי לבתי עסק.

    בשנת 2011 חברת Naim וחברת הרמקולים הצרפתית Focal, הודיעו על מיזוג ביניהן. שני המותגים ממשיכים להתקיים עצמאית. ברחבי אירופה תוכלו לראות חנויות משותפות של שני המותגים. בישראל שתי החברות מיוצגות בידי TR, כך שתוכלו להתרשם מהשילוב הזה גם באולם התצוגה של TR ובחנויות המתמחות.

    ליין המוצרים של Naim הוא רחב ומגוון. מצד אחד יש להם את סדרת ה-Classic של החברה, שכוללת מגברים אנלוגים, בעלי עיצוב רטרו נאמן למסורת של החברה. מהצד השני סדרת ה-Uniti של Naim היא שיא המודרניות, עם מגברי All in One משוכללים (דוגמת ה-Naim Uniti Nova) בעלי קו עיצוב מודרני, הכולל מסך המציג את התוכן המנוגן. בקו המוצרים המודרנים של החברה תוכלו למצוא גם את מערכת ה-All In One, שכוללת גם את הרמקול בפנים, ה-Mu-So.

    בנוסף, לרוב מוצרי Naim, יש אפשרויות שדרוג על ידי הוספת ספק כוח חיצוני, זהו אחד מסימני ההיכר של המותג מתחילת דרכם.

    כעת מגיעה הסדרה החדשה, Naim Classic Int, בה חברת Naim מיישמת את כל מה שהיא למדה מסדרת ה-Classic שלהם, לצד שילוב יכולות מודרניות מסדרת ה-Uniti.

    החלקים במערכת אודיו מודרנית

    מערכת אודיו מודרנית מתחילה במקור הזרמה דיגיטלי, מה שמכונה סטרימר. בנוסף המערכת צריכה ממיר, קדם מגבר ומגבר הספק. עכשיו השאלה היא כמה קופסאות מערכת האודיו המודרנית צריכה לכלול?

    בואו נבחן את שתי אופציות הקצה, הראשונה היא לקבל את הכל בקופסה אחת, מה שמכונה All In One, כלומר מגבר משולב (קדם+הספק) עם ממיר וסטרימר מובנים, דוגמת ה-Naim Uniti Nova (שחסרה לו רק כניסת פונו על מנת להיות All In One מלא). היתרון של פתרון כזה הוא כמובן הפשטות, אין צורך בקופסאות מרובות וכבלים מרובים על מנת לחבר ביניהן.

    בקצה השני ניתן להרכיב מערכת, בה כל אחת מהפונקציות הללו מתבצעת על ידי מכשיר ייעודי, שלמלא את אותה הפונקציה זהו כל תפקידו. כלומר סטרימר, ממיר, קדם מגבר ומגבר הספק (או אפילו שניים בתצורת מונו-בלוק), כל אחד במכשיר נפרד. במערכת כזו יש פוטנציאל להגיע לרמות גבוהות בהרבה, כיוון שעבור כל מכשיר כזה ניתן לבחור בדגם יקר ואיכותי. החיסרונות של גישה זו הם כמות המקום שצריך עבור כל הקופסאות, כל הכבלים שיש לחבר ביניהן וכמובן המחיר.

    מערכת אודיו מודרנית על פי חברת Naim

    בסדרת ה-Naim Classic 200, חברת Naim בעצם מראה לנו את הגישה שלהם לכיצד נכון לחלק את מערכת האודיו המודרנית. הם מתחילים מהבסיס הקלסי, ההפרדה בין קדם המגבר ומגבר ההספק כבר מזמן קיבלה את הקונצנזוס של קהילת האודיופילים. אז נכון, יש לי פינה חמה בלב למגברים משולבים ואני עדיין חושב שהם מהווים את התמורה הגבוהה ביותר עבור הכסף, אך גם לי ברור, שעבור ביצועים אופטימליים ההפרדה הזו היא הדרך הנכונה.

    אחרי שהפרדנו את קדם המגבר ממגבר ההספק, נשאר נושא הדיגיטל והאנלוג, כאן חברת Naim אומרת לנו, שכבר אין צורך להפריד וקדם המגבר Naim NSC 222, של סדרת ה-Classic 200, כולל גם כניסות דיגיטליות, גם כניסות אנלוגיות, גם סטרימר וגם כניסת פונו (MM).

    אם אתם רוצים לשדרג את המערכת, חברת Naim שוב חוזרת לגישה הקלסית שלהם ומציעה חיבור של ספק כח חיצוני עבור קדם המגבר, חיבור כזה מוריד את רצפת הרעש, משפר את הניקיון של הסאונד וכך ההפרדה והפירוט משתפרים. רוצים להפריד בין הדיגיטל והאנלוג? הוסיפו ספק כוח שני וכך אחד מהם יספק כח לחלק האנלוגי והשני עבור הדיגיטלי.

    העומדים למבחן: סדרת Naim Classic 200 – הגשר בין הקלסי למודרני

    כפי שדיווחנו לכם בינואר השנה חברת Naim השיקה את סדרת ה-Naim Classic 200. בסדרה הושקו שלושה מכשירים שונים.

    קדם מגבר – Naim NSC 222

    קדם המגבר, All In One, ה-Naim NSC 222 מהווה דוגמא לקדם מגבר מודרני מרובה יכולות. בצד ההזרמה, ה-NSC 222 מגיע עם פלטפורמת ההזרמה של Naim, שכוללת תמיכה ב-Spotify Connect, Tidal Connect, Qobuz, AirPlay 2, Chromecast, Bluetooth aptX ובנוסף המכשיר הוא גם Roon Ready. ה-NSC אינו תומך בפורמט ה-MQA, הוא כן תומך ב-DSD עד לרמה של DSD128.

    מבחינת הכניסות, בצד הדיגיטלי ישנן שתי כניסות אופטיות, ושתי כניסות קואקסיאליות, אחת מסוג BNC ואחת מסוג RCA. ישנן גם שתי כניסות USB (אחת מהן מלפנים) עבור ניגון תכנים מהתקני זיכרון. בצד האנלוגי ישנה כניסת RCA, כניסת ה-8pin Din המוכרת של Naim וכניסת פונו עבור ראשי MM.

    בצד היציאות, ה-Naim NSC 222 כולל יציאת RCA וגם יציאת XLR. במשך שנים מוצרי Naim לא כללו יציאות/כניסות XLR והם העדיפו את מחברי ה-8pin Din. ה-XLR הינו חיבור פופולרי בהרבה, שמאפשר גם לשלב בקלות יותר בין מוצרי Naim למוצרים של חברות אחרות ובנוסף מגדיל באופן ניכר את מבחר הכבלים בהם ניתן להשתמש, כך שמבחינתי זהו שינוי מבורך ביותר.

    ל-Naim NSC 222 יש כניסת חשמל רגילה בנוסף לשתי כניסות עבור ספק כח חיצוני (אחד או שניים), במידה ולא משתמשים בספק כח חיצוני, יש לסגור את הכניסות בעזרת פלאגים המסופקים עם ה-NSC 222.

    Naim Classic 200
Naim NSC 222
    הפלאגים לסגירת הכניסות עבור ספק הכח החיצוני

    לסיום, ה-Naim NSC 222 כולל גם מגבר אוזניות ששואב השראה ממגבר ה-Naim Unit Atom Headphone Edition.

    מגבר הספק – NAP 250

    ה-Naim NAP 250 נושא בגאווה את שמו של מגבר ההספק המפורסם של החברה שיצא כבר בשנת 1975. למי שמכיר את חברת Naim, יודע שהמגברים שהם מייצרים לרוב כוללים נתונים צנועים של הגברה. הדור הקודם של מגבר ההספק של סדרת ה-Classic כלל הגברה של 80W לערוץ. אל תתנו לנתונים הצנועים כביכול האלה להטעות אתכם, מגברי Naim ידועים בכך שהם מניעים בקלות כל רמקול, בזכות השנאי הטרואידי העצום שלהם.

    Naim Classic 200
Naim NAP 250
    (Image Credit: Naim)

    ה-Naim NAP 250 החדש כולל הגברה משודרגת של 100W לערוץ ל-8 אוהם ו-190W ל-4 אוהם. זהו שדרוג משמעותי וכנראה שבעקבות כך, Naim היו צריכים גם להוסיף מאוורר ל-NAP 250, על מנת לוודא שהוא לא יתחמם. לאורך הבחינה לא הבחנו ולו ברעש הקטן ביותר מכיוון המאורר.

    Naim Classic 200
Naim NAP 250

    ה-Naim NAP 250 מגיע עם כניסת XLR בלבד ובנוסף כמה כניסות לשליטה. המחסור בכניסת RCA, יכול להגביל את השימוש במגבר עבור מי שירצה לשלבו עם מערכת בעלת יציאות RCA בלבד. כמו למשל יציאות pre-out במגברים משולבים, או רסיברים של קולנוע ביתי.

    ה-Naim NAP 250 כולל בורר שמאפשר לקבוע את אופן הפעולה של המגבר, “Auto Standby”, או ״Instant On״. הטרמינלים של הרמקולים הם הטרמינלים המוכרים של Naim שמתאמים למחברי בננות בלבד ודורשים מתאמים לסוגי חיבור אחרים (כגון Spades). ה-NAP 250 מגיע עם כבלי XLR בקופסה שלו, תוספת נחמדה ביותר.

    ה-Naim NAP 250 כולל כמה טכנולוגיות שהוא יורש ממגבר הדגל של החברה, ה-Statement, כמו למשל טכנולוגיית ה-eddy current separator.

    ספק הכוח החיצוני – Naim NPX 300

    יחד עם סדרת ה-Naim Classic 200 הושק ספק הכוח החיצוני, Naim NPX 300, שבעצם שייך לסדרת ה-300. ספק הכוח הינו מכשיר נטול פונקציונליות וכל תפקידו הוא להיות מחובר אל קדם המגבר.

    Naim Classic 200
Naim NPX 300

    החיבור מתבצע בידי שני כבלים מיוחדים המסופקים יחד עם ה-NPX 300.
    *שימו לב: הכבלים הם כיווניים ויש לחברם כך שהצד שיש בו מדבקה לבנה ליד המחבר יהיה בצד קדם המגבר.

    Naim Classic 200
Naim NPX 300

    במידה ואתם רוצים להשתמש בשני ספקי כח, כך שאחד יספק כח לצד הדיגיטלי של ה-Naim NSC 222 והשני עבור צידו האנלוגי, את היציאה שאינה בשימוש תוכלו לסגור בעזרת הפלאגים שמגיעים עם ה-NSC 222.

    כל שלושת המכשירים מגיעים בתיבה בעלת גודל זהה. מידת התיבה בס״מ היא: 9.15 ג׳, 43.2 ר׳ ו-31.75 ע׳. המשקל הוא שונה: ה-NSC 222 שוקל 11 ק״ג, ה-NAP 250 שוקל 16.8 ק״ג וה-NPX 300 שוקל 14.4 ק״ג.

    עיצוב ואיכות בנייה

    סרטון ה-unboxing:

    חווית העיצוב של סדרת ה-Naim Classic 200 מתחילה כבר באריזה. האריזה הלבנה והמזמינה כוללת את סיפורה של חברת Naim ולאחר מכן את כל האביזרים המחולקים לגומחות כאשר על כל גומחה כתוב בדיוק מהו האביזר בה.

    Naim Classic 200
    האביזרים של ה-Naim NPX 300

    מכשירי סדרת ה-Naim Classic 200 מגיעים, בתיבות אלומיניום יפיפיות ונמוכות כמיטב המסורת של Naim. עיצוב הפאנל הקדמי כולל חלק מרכזי מבריק ומשני צידיו שני חלקים מוברשים. החלק המבריק נמוך יותר משני החלקים הצידיים, מה שמייצר לוק מודרני ושובר את התיבה המלבנית הבנאלית.

    בניגוד ללוגו הירקרק הקלסי ולטעמי המעט מיושן של הדורות הקודמים, הפעם הלוגו הוא מואר בצבע לבן ומרגיש מודרני ונקי. קדם המגבר, NSC 222, כולל את מסך צבעוני בגודל 5.5 אינץ׳ אשר מציג את הכניסה, או עטיפת האלבום המנוגן כאשר מזרימים מוזיקה אליו. בצד השמאלי, יש את בורר העוצמה שכולל מנגנון תאורה עדין במסגרת שלו.

    Naim Classic 200
Naim NSC 222

    שני המכשירים הנוספים של הסדרה, ה-NAP 250 וה-NPX 300 כוללים עיצוב פאנל קדמי זהה לחלוטין, העיצוב נקי לחלוטין ללא אף התייחסות לדגם.

    Naim Classic 200

    ההבדל בין המכשירים מתבטא רק בפאנל האחורי בו יש כמובן כניסות שונות ושם כן מצויין הדגם.

    הקו האחיד של הסדרה גורם לכך שהמכשירים נראים פשוט מדהים יחד.

    Naim Classic 200

    מעט על חווית השימוש

    חוויית השימוש במערכת ה-Naim Classic 200 הינה מודרנית ונוחה. השליטה מתחלקת לשניים, השלט והאפליקציה. השלט הינו אותו השלט שמגיע עם מכשירי ה-Naim Uniti, זהו שלט כבד בעל תאורה אחורית ואפילו חיישן שמדליק את התאורה בכל פעם שמרימים אותו.

    יחד עם זאת, החוויה היותר מתקדמת היא כמובן דרך האפליקציה, שמאפשרת שימוש נוח וגם שלל יכולות קינפוג, כמו למשל הסתרה של כניסות לא פעילות, העברה של כניסה למצב של AV Fixed Volume, לשילוב במערכת קולנוע ביתית ועוד.

    הנה כמה תמונות מהאפליקציה להתרשמות:

    מבחן ההאזנה

    המערכת ששימשה אותנו לסקירה כללה רמקולים Focal Sopra 3 עם כבלי רמקולים Nordost Purple Flare. קדם המגבר Naim NSC 222 חובר אל מגבר ההספק בכבלי ה-XLR שמגיעים עם ה-NAP 250. בחלק המבחן המרכזי חיברנו את ספק הכח החיצוני, ה-Naim NPX 300 אל קדם המגבר. המוזיקה הוזרמה משירות Tidal בעזרת Tidal Connect.

    Naim Classic 200

    אי אפשר לדבר על הסאונד של ציוד של Naim בלי להזכיר את מושג ה-PRaT שכל כך מזוהה עם המותג. המושג PRaT הוא ראשי תיבות של Pace Rythem and Timing. על פי העמוד של חברת Naim בויקיפדיה:

    ״Naim have always valued the ability of a piece of equipment to communicate emotion in music more than sound purity, and PRaT is a synonym of that ability.״

    הגישה של Naim לשחזור סאונד היא מעט שונה ואולי בדיוק מסיבה זו הם קנו לעצמם עדת מעריצים פאנטית במהלך העשורים שהחברה קיימת בהם.

    אם כבר דיברנו על קצב, אין דרך טובה יותר להתחיל את המבחן מהשיר Restless Heart של Jonathan Jeremiah, מתוך אלבומו Horsepower For The Streets. המקצב מלא הגרוב של הקטע מרגיש הדוק, טבעי ומדויק. הפרדת הווקל טובה גם שילוב הכינורות ושירת הליווי מופרדות טוב. הפרזנטציה הכללית אנרגטית ומהנה, אי אפשר שלא להתרגש ולהתחיל לתופף על משהו.

    מכאן המשכתי לשתי זמרות מופלאות שהשיקו אלבומים חדשים לאחרונה. תחילה Katie Melua, שהוציאה אלבום חדש בשם Love & Money. בחרתי בשיר הנושא. הגיטרה כוללת פריטה מרגשת שמרגישה מלאה וטבעית ללא שמץ של דקות או רזון. הווקל היפיפה של Katie ממורכז ומרחף לפני המוזיקה. הכינורות משולבים באופן מופרד, אך טבעי ואינו מוגזם. המוזיקה של Katie היא ממוקדת ווקל, וזו בדיוק הדרך בה ה-Naim Classic 200 מעבירים אותה.

    הזמרת המופלאה השנייה שהוציאה אלבום חדש לאחרונה היא Ane Brun הנורווגית, שהוציאה אלבום של גרסות הכיסוי האהובות שהיא ביצעה לאורך הקריירה שלה. לאלבום קוראים Portrayals. בחרתי בגרסה המפורסמת שלה ל-Big In Japan. הקטע הזה חושף כמה נקודות חוזקה נוספות של המערכת, ראשית רמת השקט, או רצפת הרעש, אם תרצו, הן נמוכות במיוחד. במרווחים שיש בין פריטות הגיטרה, פשוט שומעים שקט כמעט מוחלט. נקודת חוזקה נוספת היא הטיפול בגבוהים, קולה של Ane עולה מאוד גבוה, ובחלק מהמערכות עלול להישמע צורם, אך ה-Naim מחליק ומעגל את הגבוהים, לתוצאה רכה ללא שמץ של צליל צורם. גם הבס מוצג כאן ברמת הדיקות ופירט מצוינים.

    מבחינת יכולת הנעה של רמקולים, השילוב של ה-Naim Classic 200 וה-Focal Sopra 3 הינו טבעי ונראה שה-Naim מצליחים להניע בקלות את ה-Sopra גם בעוצמות ניגון נמוכות וגם בעוצמות גבוהות. יש כאן רזרבות כוח, אך בכל עוצמת ניגון הסאונד נשאר טבעי, הדינאמיות מרגישה נכונה, אינה מלאכותית או מוגזמת.

    מכאן עברתי לבחינה של שחזור פסנתר ובחרתי בקטע One Look של המלחין והפסנתרן הבריטי, Alex Ffrench יחד עם הזמרת Leona Lewis. שחזור הפסנתר כולל בס מתפזר באופן נעים וגבוהים רכים ומעוגלים, שמצלצלים בעידון. הווקל בקטע מלא נשמה וגם כאשר בפזמון Leona עולה גבוה, כמעט על גבול האופרה, זה מועבר באופן נקי להפליא. המערכת של Naim עוברת באופן חלק במיוחד בין העליות הדינאמיות, כשיש עליה דרמטית בפזמון זה מרגיש חלק וטבעי ואינו מודגש.

    מכאן עברתי לקטע אינדי הפופ האלקטרוני, Still Waters Run Deep, של ההרכב הגרמני Carolin No מתוך אלבומם Favorite Sin. כאן הרגשתי עליית מדרגה בביצועים של ה-Naim Classic 200, זהו קטע מאתגר, עם שכבות בס אלקטרוניות, שירה נקייה וגם אפקטים פזורים כולל מצלתיים גבוהים. היכולת של ה-Naim לשחזר מקצב באופן מדויק עושה פשוט פלאים למוזיקה הזו. שכבות הבס מופרדות ומהירות, אך שומרות על נעימות. הבס מתפזר בכל החדר, אך כלל לא מעיק, אלא נשאר ברור ומוגדר היטב. הווקל מופרד נהדר. זו הייתה אחת הפרזנטציות הטובות של הקטע הזה שיצא לי לשמוע וכנראה נקודת השיא של המבחן הפעם.

    נשארים בגרמניה ועוברים לג׳אז, הפעם בחרתי בקטע Odd Times של ההרכב Triosence מתוך אלבומם Giulia. הקטע מתחילים בתיפוף ומאפשר ל-Naim Classic 200 שוב להפגיז בהפרדת שכבות מרשימה ביותר. הפסנתר חלק, מאוזן ונעים. המקצב הדוק וברור. באמצע השיר הוא פתאום קצת מאט את הקצב וקל מאוד להבחין בשינוי דרך ה-Naim. לקראת סיום הקטע ישנו ניגון גבוה יותר של הפסנתר, השחזור שוב חלק ומעוגל.

    לא תאמינו, אבל גם בשביל קטע הבלוז של המבחן אנחנו ממשיכים עם גרמניה. הקטע שבחרתי הוא I Loved Another Woman של הגיטריסט והבלוזמן הגרמני, Henrik Freischlader. שוב האוזן שלי נתפסת על מקצב התופים המופרד והמפורט. הלב של הקטע הוא הגיטרה המרגשת וההדוקה, האיזון הכללי של הקטע, תופים, גיטרה ושירה הם מעולים. ההעברה הכללית היא אנרגטית ומהנה.

    את החלק הזה של המבחן אסיים באחד האלבומים המרשימים שהכרתי לאחרונה, שכיכב בכל סקירה שלי לאחרונה, אני מדבר על אלבום האינדי פופ בעל הגוון הגוספל האפל משהו, Child of Sin של הזמרת ההולנדית בעלת הקול הייחודי, Kovacs.

    הפעם בחרתי בקטע Goldmine. האפקטים הקטנים שמייצרים את המקצב עוברים באופן טבעי, מפורט אך לא מודגש. השירה של Kovacs מלאת רגש וממורכזת. הבמה כאן עוטפת ומצליחה לאזן בין הווקל, הכינורות והאפקטים הקטנים האלקטרונים. זו יצירה שכוללת שכבות רבות ושונות וה-Naim מעביר אותה באופן נקי ואנרגטי.

    התרשמות מהפונו

    על מנת להתרשם מאיכות הפונו המובנה ב-Naim NSC 222 חיברנו אליו פטיפון מדגם Pro-Ject Debut Carbon DC בעל ראש Ortofon M2 Red. לבחינה שימש אותנו התקליט This Dream Of You של Diana Krall.

    בחרתי בקטע האהוב עלי מהאלבום, Autumn in New York. מה שאני מחפש כאן זה להרגיש מיד משהו שונה וה-NSC 222 לא איכזב, הסאונד מרגיש אוורירי, מעט חמים רך ויחד עם זאת מפורט וטבעי. הגיטרה מלאה ובשרנית והווקל של דיאנה מרגש ונעים. זה בדיוק מה שאני מצפה לקבל מהפורמט האנלוגי הנהדר הזה.

    ביצועים ללא ה-Naim NPX 300

    בחלק האחרון של מבחן ההאזנה, ניתקנו את ספק הכח החיצוני, ה-Naim NPX 300 וחיברנו את קדם המגבר, ה-Naim NSC 222 ישירות לחשמל. לפני שעשינו זאת, האזנתי לשני קטעים שאני מכיר היטב שיהיו לי לנקודת ייחוס.

    תחילה בחרתי בקטע האלקטרוני הקבוע שלי, The Game Has Changed של Daft Punk. ללא ה-NPX 300 במת הסאונד קטנה יותר ופחות תלת ממדית. ההעברה עדיין נקייה ומדוייקת עם בס עוצמתי, אך הניואנסים הקטנים קשים יותר להבחנה.

    הקטע השני שבחרתי בו הוא קטע הג׳אז Remembering של Avishai Cohen. לאחר ניתוק הספק, הפסנתר הנהדר בקטע מרגיש מעט פחות נקי ומרגש. הבס פחות עוטף, יש פחות אוויר בין פריטות הבס השונות, הפרזנטציה עדיין מאוד נעימה ומוזיקלית, אך פחות עוצמתית ועוטפת.

    מכיוון שתוספת המחיר עבור ה-NPX 300 היא משמעותית, למעשה הוא עולה בדיוק כמו ה-NSC 222, נשאלת השאלה האם הוא שווה את ההשקעה?

    זו שאלה שהיא סוביקטיבית. כמו תמיד, חוק התפוקה השולית הפוחתת באודיו עובד ולא מקבלים כאן ביצועים שהם פי שניים טובים יותר, למרות שמשלמים פי שניים יותר. יחד עם זאת, מדובר בשדרוג מורגש שכן מביא את המערכת הזו לרמה גבוהה יותר עם רצפת רעש נמוכה יותר, במה עוטפת ותלת ממדית יותר ופרזנטציה אוורירית ורחבה יותר.

    Naim Classic 200

    סיכום

    מערכת ה-Naim Classic 200 התגלתה כמערכת מרתקת, מכיוון שהיא מהווה שינוי כיוון ומשהו חדש מבית היצרן הבריטי המוערך. המערכת מהווה שילוב בין הקלסי והמודרני, מצד אחד מערכת מופרדת של קדם מגבר ומגבר הספק, אפילו עם אופציה לספק כח חיצוני, מצד שני קדם המגבר כאן הוא All In One, כולל סטרימר ואפליקציית שליטה. כך שמקבלים כאן גם את יתרונות הסאונד של מערכת מופרדת וגם את חויית השליטה המתקדמת של מגבר All In One.

    גם מבחינה עיצובית Naim עושים כאן קפיצת מדרגה וסדרת Naim Classic 200 היא מערכת שמציגה עיצוב תעשייתי נפלא, נקי ופונקציונאלי.

    בגזרת הסאונד, ה-Naim Classic 200 הינה מערכת הגברה שבאה לנגן מוזיקה באופן מדויק, אחיד ומאוזן. זו מסוג המערכות שגורמות למאזין לזרוק את כל המושגים ״האודיופילים״ מחוץ לחלון, במקום להתעסק בבמת סאונד, imaging ושאר ״השטויות״, פשוט לעצום עיניים וליהנות מהמוזיקה שאתם אוהבים.

    מחיר: כל אחד מהמוצרים עולה 32,000 ₪, מחיר מיוחד לשלושתם יחד: 90,000 ₪
    אחריות: שנתיים

    המערכת ששימשה אותי לסקירה:
    רמקולים: Focal Sopra 3
    כבלי רמקולים: Nordost Purple Flare
    פטיפון: Pro-Ject Debut Carbon DC בעל ראש Ortofon M2 Red

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • operly
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן