fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • freak control
  • ThivanLabs TMS-3 – סקירה לשרת מוזיקה וממיר מנורתי

    הפעם הגיע אלינו לסקירה מכשיר המשלב בתוכו שרת מוזיקה, סטרימר וממיר עם מעגל מוצא מנורתי, הכירו את ThivanLabs TMS-3.

    ThivanLabs TMS-3

    אנחנו מודים ל-Vivaldi Audio, היבואן הרשמי של מותג ThivanLabs בישראל, על כך שסיפקו לנו מוצר זה לצורך סקירה.

    שורה תחתונה

    ה-ThivanLabs TMS-3 הינו מקור דיגיטלי מהנה לשימוש, עם עיצוב מרשים, יכולת לתפקד בתור ממיר ואיכות סאונד עם אופי מנורתי

    ThivanLabs TMS-3 - סקירה לשרת מוזיקה וממיר מנורתי

    מה אהבנו

    • עיצוב רטרו מדליק עם גימור עץ
    • פלטורמת ההזרמה של Volumio היא בשלה ומתקמדת
    • תמיכה ב-Tidal Connect ו-Spotify Connect (אחרי התקנת הרחבה)
    • יכול לשמש כממיר עבור מקורות חיצוניים
    • סאונד בעל אופי מנורתי, עם במה תלת ממדית, חמימות קלה ומיד מלא חיים
    ThivanLabs TMS-3 - סקירה לשרת מוזיקה וממיר מנורתי

    נקודות לשיפור

    • מסך פחות פרקטי
    • שלט מעט פשוט ולא מספיק אינטואיטיבי

    סקירת וידאו

    תזכורת על חברת ThivanLabs

    על חברת ThivanLabs סיפרנו לכם באריכות בכתבה שהכנו אודות הביקור אצל Vivaldi Audio, היבואן הרשמי של ThivanLabs בישראל.

    הנה תזכורת קלה, חברת ThivanLabs הינה חברת אודיו הייאנד מווייטנאם, שהחלה את דרכה בתחילת שנות ה-2000, אם כי שם המותג הושק רשמית רק ב-2010. החברה מייצרת מערכות אודיו שלמות, כולל רמקולים, מגברים, ממירים ושרתי מוזיקה. בכל אחד ממוצרי החברה ישנה גישה מקורית וקו ברור. בתחום הרמקולים החברה מציעה מגוון תצורות כולל open baffle, רמקולי 2way ו-3way. למרות הגיוון, עדיין ישנם קווים משותפים, המתבטאים בעיקר בשימוש ביחידות וופר גדולות וטוויטרים שופריים. בנושא ההגברה, לחברה ישנו קו מרכזי שהם מאמינים בו וזה מגברי מנורות בתצורת Class A – Single Ended עם הספקים חזקים, חיבורי point to point ידניים ואפס פידבק.

    קו המוצרים של החברה הינו נרחב ביותר וכולל גם שרתי מוזיקה וממירים, כמו המוצר שמככב בסקירה זו, בנוסף ישנם גם קדם מגברי פונו ואפילו מעמדים וסטנדים.

    העומד למבחן: ThivanLabs TMS-3

    ה-ThivanLabs TMS-3 הינו מוצר הכניסה של סדרת ה-TMS של החברה. TMS אלה הן ראשי תיבות של Tube Music Server. לצידו של ה-TMS-3 נמצא גם שרת הדגל של החברה ה-TMS-9, ממנו התרשמנו בעת הסקירה שלנו למערכת קצה שלמה מבית ThivanLabs.

    במוצר ה-ThivanLabs TMS-3 מתכנני החברה שילבו את הידע שלהם בתחומים מגוונים כשהעקרון העליון הוא העברה של האות הדיגיטלי לאנלוג באופן מדויק ושלם. רכיב הממיר ב-TMS-3 מבוסס על צ׳יפ ES9038. מהניסיון שלי, למרות תשומת הלב הרבה שנושא דגמי הצ׳יפ בממירים זוכה לה ברכבי הרשת, שאר חלקי הממיר לרוב משפיעים הרבה יותר על התוצאה הסופית. ה-TMS-3 כולל שנאי מוצא איכותי המיוצר בידי ThivanLabs. מעגל המוצא של ה-TMS-3 הינו מנורתי, ללא פידבק ופועל ב-Single-Ended Class A. המנורות במעגל המוצא כוללות מנורה אחת מסוג 12AU7 ושתי מנורות מסוג EL-84.

    ThivanLabs TMS-3

    ה-TMS-3 יכול לתפקד כממיר עבור מקורות חיצוניים לשם כך יש לו כניסה קואקסיאלית וכניסה אופטית, שתיהן תומכות באות PCM 192k 24bit ו-DOP DSD64. בצד היציאות, למכשיר ישנן יציאות אנלוגיות בלבד, אחת מסוג RCA ויציאה אחת מסוג XLR. בנוסף ישנה כניסת רשת, וארבעה מחברי USB לחיבור התקני זיכרון חיצוניים.

    ThivanLabs TMS-3

    ל-TMS-3 ישנו גם בורר עוצמה, מה שאומר שניתן להשתמש בו גם בתור קדם מגבר דיגיטלי ולחבר אותו ישירות אל מגבר הספק.

    נתון שאינו מופיע באתר, או במדריך למשתמש, הוא מתח המוצא ביציאות המכשיר. פניתי למר שמעון בוזגלו, הבעלים של Vivaldi Audio, והוא חזר אלי עם התשובה שגם ביציאת ה-RCA וגם ביציאת ה-XLR המתח המקסימלי הינו 3V.

    פלטפורמת הניגון, שרת המוזיקה והסטרימר של ה-ThivanLabs TMS-3 מבוססת Volumio. פלטפורמה שלי יש ניסיון עשיר איתה מהימים שהמקור שלי היה מחשב המריץ Volumio 3 – לסקירה המלאה שלנו של מערכת Volumio 3. בגדול המערכת מאפשרת לנגן קבצים מיקומיים ומציעה תמיכה במגוון שירותי הזרמה לרבות Tidal כולל Tidal Connect ו-Qobuz. המערכת כוללת יכולת להתקין פלאגינים ולהוסיף תמיכה בשירותים נוספים כמו Spotify.

    מידות המכשיר בס״מ הן: 45 רוחב, 12.5 גובה ו-40 עומק. המשקל הינו 17 ק״ג.

    עיצוב ואיכות בנייה

    כמובן שהדבר הראשון שתופס את העין מבחינה עיצובית זה תיבת העץ של ה-ThivanLabs TMS-3, למעשה כל התיבות של ThivanLabs בנויות מעץ סנדוויץ' (עץ לבוד) מצופה פורניר (veneer) טבעי. כשרוב מוחלט של תיבות מוצרי האודיו עשויות מפלסטיק ברמות המחיר הנמוכות ומתכת (לרוב אלומיניום) ברמות המחיר הגבוהות יותר, השימוש בעץ מעניק למוצרי החברה מראה ייחודי, מרענן ובולט. גימור עץ מתחבר מאוד גם לסטייל רטרו ועל כן אני מצאתי את ה-TMS-3 מאוד מרשים מבחינה וויזואלית.

    ThivanLabs TMS-3

    בדופן העליונה יש את החלון השקוף שמאפשר לראות את המנורות ודרכו גם ניתן להחליף אותן.

    ThivanLabs TMS-3

    במרכז הדופן הקדמי ישנה פלטה מתכתית עליה תמצאו את כפתור ההדלקה, המסך ובורר העוצמה, שמשמש גם כבורר כניסות. המעבר בין הכניסות מתבצע על ידי לחיצה על בורר הווליום. האיכות של כפתור ההדלקה והבורר היא גבוהה, הם מתכתיים והשימוש בהם משדר ביטחון.

    אני חושב שהחלק הפחות מרשים בעיצוב ה-ThivanLabs TMS-3 זהו המסך. מדובר במסך קטן, שלא ממלא אפילו את כל החלון בו הוא מוצב, הוא מציג במרכז את קצב הדגימה, ובארבעת הפינות הוא מציג נתונים נוספים: הכניסה שנבחרה, האם האות הוא PCM\DSD, הפילטר הדיגיטלי שנבחר ועוצמת הווליום, כל אלה מוצגים בפונט כל כך קטן, שהוא אינו קריא בלי להיות צמוד למסך. הייתי מעדיף לראות כאן מסך גדול יותר, בנוסף אם כל מה שמוצג הוא נתונים יבשים, יכול להיות שבחירה במסך מונוכרומטי כלשהו ולא מסך צבעוני, הייתה משפרת את הקריאות והניראות. כאן המקום לציין שהאח הגדול, של ה-TMS-3, ה-TMS-9, כולל מסך צבעוני גדול יותר שמראה את עטיפת האלבום המנוגן.

    ThivanLabs TMS-3

    בנושא איכות הבנייה, דפנות התיבה מרגישים עבים, והתיבה מרגישה כבדה ובעלת רמת גימור מעולה.

    ThivanLabs TMS-3

    נוסף על כך הרגליות המסיביות של המכשיר, מספקות בידוד מצוין מהמשטח עליו הוא מונח. כך שהתרשמתי מאוד מאיכות הבנייה של ה-ThivanLabs TMS-3.

    ThivanLabs TMS-3

    שליטה וחוויית שימוש

    ההדלקה של המכשיר מתבצעת בעזרת כפתור ההדלקה בחזית בלבד. הזכרנו כבר את בורר העוצמה, שמשמש גם כבורר הכניסות, אלה הם אמצעי השליטה הפיזיים שעל גבי ה-ThivanLabs TMS-3. בנוסף, ה-TMS-3 מגיע עם שלט פלסטי בגימור לבן, שמזכיר מאוד שלטים של מזרימי מדיה כו Xiaomi Mi-Box, יש בו חצים למעלה, למטה, ימינה ושמאלה שמסודרים במעגל, ושני כפתורים נוספים: Menu ו-Mute.

    ThivanLabs TMS-3 שלט

    בניגוד לעיצוב המושקע של המכשיר עם תיבת העץ, השלט מרגיש פשטני מעט ובנוסף מצאתי את השליטה בו לא ידידותית במיוחד. משום מה הווליום נקבע דווקא על ידי החצים ימינה ושמאלה, בעוד הכניסות מועברות על ידי למעלה ולמטה, לדעתי זה הפוך למקובל ולטבעי. בנוסף כפתור ה-Menu למעשה מעביר בין הפילטרים הדיגיטליים, כך שאני לא חושב שהכיתוב שלו מתאר כלל את התפקוד שלו. הכפתור האחרון הוא ה-play\pause שמתפקד גם כ-Mute.

    במוצר אודיו מודרני, שכולל יכולות של סטרימר, כמובן שאמצעי השליטה העיקרי הוא האפליקציה וכפי שכבר ציינו ה-TMS-3 מבוסס על פלטפורמה של Volumio ונשלט בידי האפליקציה המתאימה. מאז הפעם האחרונה שהשתמשתי ב-Volumio, הם בהחלט עברו שדרוג עיצובי, אומנם הממשק הוא עדיין לא ברמה של Roon, אך מבחינת יכולות יש כאן פתרון שלם וידידותי עם תמיכה בניגון קבצים מיקומיים, קבצים מהתקני זיכרון חיצוניים וכמובן שירותי ההזרמה.

    מערכת התפרטים הינה נרחבת וברורה ובנוסף ניתן להתקין פלאגינים, שלדעתי מפותחים על ידי הקהילה, על מנת לקבל יכולות נוספות, למשל ישנו פלאגין של DSP. אני ניסיתי שני פלאגינים, ראשית הפלאגין שמוסיף תמיכה ב-Spotify Connect, שפעל באופן מיידי. בנוסף ניסיתי את הפלאגין שנקרא Roon Bridge, המאפשר להזרים משירות Roon אל מערכת ה-Volumio, זה יאפשר להשתמש בשירות המתקדם של Roon, אך ההזרמה מתבצעת על גבי AirPlay, כך למעשה הפלאגין עוקף את הצורך בהסמכה של Roon Ready. למי שמעוניין באיכות המקסימלית, זהו מעקף פחות מומלץ.

    בסך הכל חוויית השימוש של מערכת Volumio הינה מהטובות בשוק, היא מתחרה ראויה למערכות כמו BlueOS ו-Roon, גם אם הנראות מעט פחות מלוטשת ומודרנית.

    מבחן ההאזנה

    עבור מבחן ההאזנה ה-ThivanLabs TMS-3 חובר אל המערכת האישית שלי. ה-TMS-3 חובר אל המגבר המשולב Nagra Classic Int באמצעות כבל RCA של חברת QED, הרמקולים הם YG Acoustics Carmel 2, כבלי הרמקולים היו Nordost Blue Heaven. כרגיל פרטי המערכת המלאים מצורפים בסיום הכתבה. התכנים הוזרמו באמצעות Tidal Connect.

    המכשיר שהגיע אלי לסקירה נמצא בתצוגה קבועה ב-Vivaldi Audio, כך שלא הרגשתי צורך לבצע לו הרצה. בכל זאת האזנתי במשך כמה ערבים בהאזנה אגבית לפני שהתיישבתי להאזנה קריטית. לפני ההאזנה הקריטית דאגתי להדליק את ה-TMS-3 חצי שעה לפני, על מנת לוודא שהמנורות הגיעו לטמפרטורה האופטימלית שלהם. לאחר סיום המבחן כולו עשיתי בחינה של ביצועי ה-TMS-3 ללא חימום, אלא התחלתי לנגן כמעט מיד אחרי ההדלקה ולטעמי האישי הפער ממש לא גדול, כך שמיד עם ההדלקה המכשיר נותן תוצאה קרובה לאופטימלית.

    ThivanLabs TMS-3

    נושא אחרון לפני שנעבור לדוגמאות השמע הוא הפילטרים הדיגיטליים. ניתן לבחור מתוך 7 פילטרים דיגיטליים, כאשר על פי המדריך למשתמש, הפילטר המומלץ ביותר הינו M-Sharp. כמעט בכל המכשירים שיצא לי להתרשם מהם, שכללו פילטרים דיגיטליים, בקושי ניתן היה להרגיש בהבדל כלשהו ולכן אני מוצא את האפשרות הזו כבזבוז זמן. גם ב-TMS-3, לא חשבתי בהבדל משמעותי בין הפילטרים ולכן את כל המבחן ביצעתי עם הפילטר המומלץ, ה-M-Sharp.

    בחרתי לפתוח את המבחן הפעם באנרגיות גבוהות, בחרתי בסינגל Return Of The Ellington של זמרת הרוק, Rosalie Cunningham. ה-ThivanLabs TMS-3 מעבירים נהדר את המקצב המהיר ואנרגיית הרוק של היצירה. ישנה הפרדה טובה, בס מעט מרוכך, הווקל ממורכז ומלא בפרטים. יש חלק ביצירה בו Rosalie שרה מצד שמאל וזמרות הליווי עונות לה מימין, הפרדת הכיוונים והמיקום שלהם על פני הבמה היה מדויק. סולו הכינור ביצירה נשמע צלול וברור, עם הפרדה טובה מהבס.

    הקטע הבא שבחרתי הוא בלדת הפולק הנורדי, Fuel to Fire של Agnes Obel. הפרזנטציה כאן גדולה ועוצמתית, הבמה תלת ממדית ועוטפת, הקול של אגנס אומנם נמצא במרכז, אך הוא מתפשט על כל הבמה בגלל השירה המאוד קרובה למיקרופון שלה. הפסנתר חלק וגם מרגיש עצום, הצ׳לו ביצירה כולל בס עמוק, שמתפזר בכל חלל ההאזנה. ישנה תחושה קלה של חמימות והמיד הינו בשרני ומלא חיים.

    מכאן עברתי לקצת ג׳אז. למתופף והמלחין הגרמני, Wolfgang Haffner, יצא לאחרונה אלבום חדש בשם Life Rhythm, שבחחרנו בו לאלבום השבוע שלנו. מתוך האלבום הזה בחרתי ביצירה Eternity. למרות שמדובר בג׳אז עדין ברובו, יש כאן שילוב אלקטרוני מרתק, היצירה הזו כוללת אפקט אלקטרוני שרץ על פני הבמה וה-ThivanLabs TMS-3 מצליחים להעביר את האפקט הזה בצורה מדויקת עם תחושה של במה רחבה ורציפה. הפסנתר מרגיש נקי ובשרני. ביצירה הזו חשתי שה-Decay, כלומר הזמן שלוקח לצליל להיעלם, הינו מעט מוארך, זו תופעה דיי מוכרת בציוד מנורתי. בעוד ניתן לטעון שזה פוגע בדיוק של ההעברה, זה מייצר תחושה נעימה של סאונד אווירתי. הבס הינו עמוק ופאנצ׳י עם רמת פירוט והדיקות טובים על מנת להעביר בדיוק את קטעי התיפוף המהיר.

    קטע ג׳אז נוסף שבחנתי הוא The Smile of Rita של החצוצרן הצרפתי, Ibrahim Maalouf. היצירה השמחה ומלאת האנרגיה הזו מועברת עם במה ענקית, אפקט של מחיאות כפיים ברור והדוק, כך גם התיפוף. החצוצרה ממורכזת, נשמעת גדולה, נקייה ומפורטת, לצד עיגול נעים של הגבוהים. גם סולו הגיטרה מועבר עם רמת פירוט גבוהה, לצד המעט חמימות בבס, היצירה הזו נשמעת פשוט כמו חגיגה דרך ה-TMS-3.

    נמשיך ליצירת פולק רוק אלטרנטיבי של Mel Parsons מתוך אלבומה החדש, Sabotage. הקטע שבחרתי בו נקרא Little Sadness, בלדה נוגה ומרגשת. קולה המעושן והייחודי של Mel תופס את מרכז הבמה וזוכה להדגש מסויים, הוא מועבר ברמת פירוט מצוינת. הגיטרה אף היא כוללת רמת פירוט גבוהה, הבס הדוק במידה טובה ויחד עם מעט חמימות של המיד-בס, הפרזנטציה שמתקבלת הינה נעימה במיוחד.

    עבור בחינה של מוזיקה אלקטרונית בחרתי באחד הקטעים הקבועים שלי, Intervals של Boris Blank. דרך ה-ThivanLabs TMS-3 מתקבלת כאן במה ענקית, עם בס עמוק ובעל הדיקות טובה. האפקטים פזורים באופן מדויק על פני הבמה, יש כאן דינמיות טובה והעברה אנרגטית לצד ריכוך קל מאוד של המיד והמיד בס.

    הקטע שבחרתי לנעול איתו את החלק הזה של המבחן נקרא Le sablier מאת המלחין והמנצח הצרפתי, Fred Pallem, מתוך האלבום X. זהו קטע שכולל big band עם כלים מרובים, שאיפשר לי להתרשם מהפרדת הכלים הטובה של ה-TMS-3. מרגישים כאן בתוספת האופי המנורתי, זה מתבטא בהדגש קל של המיד שמאפשר לשמוע יותר בבירור את מרכז היצירה, ישנה מעט חמימות של מיד בס וריכוך של כלי הנשיפה, למרות כל אלה, הפרנטציה עדיין מספיק ניטרלית ומפורטת, הבמה גדולה, והאנרגטיות והדינמיות של היצירה מועברים באופן מדויק.

    השוואות

    בחלק השני של מבחן ההאזנה נתמקד בכמה השוואות על מנת לספק נקודת ייחוס לביצועיו של ה-ThivanLabs TMS-3.

    השוואה 1: ThivanLabs TMS-3 VS Nagra Streamer + MSB Discrete DAC

    בהשוואה הראשונה התרשמתי מביצועי ThivanLabs TMS-3 לעומת החלק הדיגיטלי של המערכת שלי, שכולל סטרימר טרנספורט מדגם Nagra Streamer וממיר MSB Discrete DAC עם שני ספקי כח חיצוניים. כמובן שמדובר במערכות עם פער מחיר משמעותי ביניהן, המחיר של הצמד Nagra+MSB הוא בסדר גודל של פי 3 ממחירו של ה-ThivanLabs TMS-3. ההשוואה בוצעה על ידי הזרמה דרך Tidal Connect.

    חזרתי לשני הקטעים הראשונים של מבחן ההאזנה. ביצירה Return Of The Ellington של Rosalie Cunningham, השילוב של Nagra ו-MSB מספק הפרדת בס טובה יותר עם יותר פרטים, ההעברה מרגישה נקייה יותר וניטרלית יותר. לעומת זאת, ה-ThivanLabs TMS-3 מוסיף למוזיקה את הטאץ׳ המנורתי, שכולל מעט חמימות ודגש של המיד, שנשמע בשרני יותר כתוצאה מכך.

    ביצירה Fuel to Fire של Agnes Obel, הצמד של Nagra ו-MSB נשמעו לי בעלי פרזנטציה רגועה ומאוזנת יותר עם תחושת ניקיון טובה יותר ואולי קצת יותר פרטים בווקל, מצד שני המיד הרגיש פחות בשרני ועוצמתי.

    לסיכום ההשוואה הזו, ה-ThivanLabs TMS-3 עומד כאן בכבוד מול מערכת יקרה בהרבה ממנו, אם אתם חובבים של גוון מנורתי, יש סיכוי שאפילו הייתם מעדיפים את התוצאה דרכו.

    השוואה 2: ThivanLabs TMS-3 VS Nagra Streamer

    ההשוואה השנייה שביצעתי כללה חיבור של ה-Nagra Streamer אל ה-ThivanLabs TMS-3 בכבל קואקסיאלי והשוואה של חלק הסטרימר ב-TMS-3 מול הסטרימר של Nagra. גם כאן ההזרמה אל שני המקורות הייתה דרך Tidal Connect.

    הקטע הראשון שבחרתי הוא "כמה שלא" של הרכב פנחס ובניו מתוך האלבום ״מה יהיה עלינו״. דרך חלק הסטרימר של ה-ThivanLabs TMS-3, ישנה במה גדולה ואנרגטית, שירת הגוספל של מקהלת הליווי נשמעת מלאת רגש וקולה של הסולנית מופרד היטב. לאחר הפתיחה ישנו חלק בו הסולנית שרה לבד וכאן קל להרגיש ברצפת הרעש הנמוכה של ה-TMS-3. הבס אנרגטי והפרזנטציה הכללית הינה מרגשת. כשעברתי ל-Nagra Streamer, הרגשתי שיפור בבמה, שכעת הייתה עוד יותר גדולה ותלת ממדית, רמת הפירוט מעט טובה יותר, בעיקר בחלקים השקטים, ניתן לשמוע יותר פרטים קטנים בהם. גם בהפרדת הקולות, של הסולנית, זמר הליווי והמהקהלה היה שיפור וכך גם בדינמיות והניקיון.

    קטע נוסף שבחנתי היה Not In Vain של אסף אבידן מתוך האלבום In A Box III: Acoustic Recordings. גם ביצירה הזו הרגשתי שה-ThivanLabs TMS-3 עושה עבודה טובה, אך בשילוב עם ה-Nagra Streamer מתקבלת תוצאה עדיפה, עם שיפור בדיוק וההפרדה, העברה חלקה יותר ועם יותר פרטים. עם זה הווקל של אבידן, או הכינורות ביצירה, הכל נשמע נקי ומופרד יותר.

    לסיכום ההשוואה הזו, עם שילוב הסטרימר של Nagra, קיבלתי את התוצאה הטובה והמרגשת ביותר מה-ThivanLabs TMS-3, הוא שמר על האופי המנורתי והנעים שלו לצד רמת החלקות והניקיון המרשימים של ה-Nagra Streamer. זו לא הפתעה גדולה שהטרנספורט סטרימר של Nagra, שעולה לבדו יותר מה-ThivanLabs TMS-3, מספק ביצועים טובים יותר מחלק הסטרימר של ה-TMS-3. הדבר החשוב שההשוואה הזו מלמדת אותי זה האיכות והפוטנציאל של חלק הממיר של ה-TMS-3, שיכול לשקף בקלות את האיכות של מקורות שתחברו אליו (למשל טרנספורט CD, או כל מקור דיגיטלי אחר) ולא להיות צוואר בקבוק.

    השוואה 3: ניגון קבצים מיקומים מול Tidal דרך ה-ThivanLabs TMS-3

    עבור ההשוואה השלישית והאחרונה חיברתי את כונן ה-SSD החיצוני שלי אל ה-ThivanLabs TMS-3 והשוואתי את הביצועים שלו בניגון קבצים מקומיים ביחס לאותם הקטעים דרך Tidal Connect.

    ThivanLabs TMS-3

    התחלתי ביצירה Keep Connexion מאת מתופף הג׳אז הצרפתי, Manu Katché, זהו הקטע שפותח את האלבום המעולה The Scope.

    הגרסה המקומית של הקובץ הינה באיכות Flac 44.1kHz 24bit, לעומת זאת הגרסה ב-Tidal הינה 16bit. הפער בין שתי הגרסות היה דיי משמעותי, ניגון הקובץ דרך Tidal כלל בס פחות פאנצ׳י ועמוק, הסאונד הרגיש מעט רזה יותר והפרנזטציה הייתה פחות תלת ממדית ועם ירידה בפירוט. כמובן שמבלי השוואה של אחד לשני, גם הגרסה ב-Tidal נשמעת מעולה.

    היצירה השנייה שבחנתי הייתה Mystic River של הזמרת הקוריאנית הנהדרת Youn Sun Nah מתוך אלבומה Immersion. הפעם מדובר בהשוואה הוגנת יותר מכיוון שגם הגרסה המקומית וגם הגרסה ב-Tidal הן באיכות זהה של 48kHz 24bit. בשתי הגרסות יש בס הדוק, מופרד ומדויק, האפקטים הרבים ביצירה הזו קלים להבחנה. אכן הפער קטן יותר, אך עדיין העדפתי את הקובץ המיקומי, שהסאונד שלו נשמע עשיר יותר, עם יותר שכבות ופרטים והבמה הייתה גדולה ותלת ממדית יותר.

    ההשוואה השלישית והאחרונה מלמדת אותנו שוב על כך שחלק הממיר יכול בקלות לשקף פערי איכות. אם יש לכם אוסף של קבצים מקומיים, אתם תיהנו להאזין אליו דרך ה-ThivanLabs TMS-3, כיוון שהוא ישקף לכם את היתרון של קבצים אלה על פני שירותי ההזרמה.

    סיכום

    ThivanLabs TMS-3

    ה-ThivanLabs TMS-3 הינו מוצר המשלב בין עיצוב רטרו משגע, איכות בנייה גבוהה, פונקציונליות נרחבת, שכוללת יכולות הזרמה, ממיר איכותי ומעגל מוצא מנורתי. כך שהמוצר מהווה מעין שילוב בין קלסי ומודרני.

    חברת ThivanLabs בחרה בפלטפורמה של חברת Volumio עבור פלטפורמת הניגון וההזרמה שלהם ואני חושב שזו בחירה מצוינת. הפתרון של Volumio הינו בשל ומתקדם ובנוסף הוא כולל שלל הרחבות עם פוטנציאל להרחבות נוספות בעתיד.

    מעגל המוצא המנורתי של ה-TMS3 מאפשר לצרכנים אפשרות נוספת לשלב מנורות במערכת הסטריאו שלהם. אם אתם רוצים לתבל מעט את המערכת שלכם בגוון מנורתי, אתם לא חייבים קדם מגבר מנורתי, מגבר היברידי, או מגבר הספק מנורתי, שילוב של נגן וממיר כמו ה-ThivanLabs TMS-3 יכול להיות בחירה מצוינת.

    זה תמיד משמח אותי לסקור מוצרים שמביאים משהו אחר וה-ThivanLabs TMS-3 בהחלט התברר כמוצר שכזה.

    בשורה התחתונה, מצאתי את ה-ThivanLabs TMS-3 מקור דיגיטלי מהנה לשימוש, עם עיצוב מרשים, יכולת כתפקוד בתור ממיר עבור מקורות אחרים ואיכות סאונד מצוינת.

    מחיר: 19,500 ש"ח
    אחריות: שנתיים (3 חודשים על השפופרות)

    המערכת ששמשה אותי לסקירה:
    רמקולים: YG Acoustics Carmel 2
    מגבר משולב: Nagra Classic Int
    סטרימר להשוואה: Nagra Streamer
    ממיר להשוואה: MSB Technology Discrete DAC עם שני ספקי כח חיצוניים

    כבלים
    כבל קואקסיאלי בין ה-Nagra Streamer לממיר: Van den Hul
    כבל XLR בין הממיר למגבר: Nordost Blue Heaven
    כבלי רמקולים: Nordost Blue Heaven
    כבל RCA לחיבור ה-ThivanLabs TMS-3 אל המגבר: כבל של חברת QED

    חשמל:
    כבלי חשמל עבור המגבר, ה-Nagra Streamer וה-MSB היה: Nordost Blue Heaven
    מפצל חשמל: QBASE QB8 Mark II
    כבל חשמל עבור המפצל: Nordost Red Dawn

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • operly
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן