בכתבה זו אני שמח לשתף אתכם בחוויה האישית שלי עם רמקולי הקצה החדשים שבחרתי לרכוש – YG Acoustics Vantage 3. סקירה של מוצר שנרכש לשימוש אישי נכתבת תמיד בגוון מעט שונה: פחות טכנית־מרוחקת ויותר מבוססת על חיבור, חוויה והתרשמות אישית יותר.
במהלך הכתבה אספר מה הוביל אותי לבחירה הזו ואבצע השוואה מעמיקה לדגם הקודם ששימש אותי – Carmel 2, גם הוא מבית YG Acoustics.

הרמקולים נרכשו דרך אבי יפה, היבואן הרשמי של מותג YG Acoustics בישראל.
שורה תחתונה
ה-YG Acoustics Vantage 3 הוא רמקול הראוי לשמש כאבן פינה של מערכת אולטרה הייאנד חסרת פשרות
מה אהבנו
- עיצוב סולידי ומשודרג
- איכות בנייה ללא פשרות
- סאונד בעל ניקיון ואיזון פנומנליים
- בס עמוק ומפורט עם דינמיות מרשימה
- במה גדולה, תלת ממדית ומדויקת
- אי אפשר להפסיק לשמוע מוזיקה
נקודת לשיפור
- מיקום טרמינלים גבוה פוגם ביכולת סידור הכבלים
- העומק של הרמקול מעט מקשה על שילוב וויזואלי בחלל לא גדול
סרטון חשיפת הרמקולים
בסרטון זה חשפתי את הרמקולים שבחרתי לרכוש וגם התייחסתי לנקודות רבות המופיעות בכתבה זו:
על חברת YG Acoustics
אם אתם קוראים קבועים באתר, ודאי כבר נתקלתם בשמה של YG Acoustics לא פעם. אני עוקב אחרי החברה הזו בהערכה רבה, ואף פרסמתי עליה כתבת פרופיל מקיפה בשנת 2020.
החברה הוקמה בישראל בשנת 2002 על ידי יואב גבע (מכאן השם YG), ובהמשך עברה לקולורדו, ארה״ב. בשנת 2017 גבע מכר את החברה, וב-2020 דרכיהם נפרדו סופית.
מאז, YG Acoustics עברה תהליך חידוש מעמיק. היא חתמה על שיתוף פעולה ארוך טווח עם חברת הייעוץ Cambridge Acoustic Sciences (CAS), מה שהוביל גם למינוי מנכ״ל חדש – ד״ר מת'יו וובסטר. שינויים אלו הובילו להתחדשות במגוון ובכיווני הפעולה של החברה.
ב-2022 הושקה סדרת הכניסה Peaks, שמביאה את עולם ה-Hi-End של YG לרמת מחיר מעט נגישה יותר. במקביל, החברה השיקה את דגם Vantage Live – רמקול אקטיבי מתקדם, המייתר את הצורך ברכיבי הגברה נפרדים. זהו כיוון חדשני למותג כה שמרני, שמאותת על מגמה מתפתחת גם בקרב יצרני High-End מסורתיים.
ב-2023 השיקה החברה את הדור החדש של סדרת הדגל שלהם, Reference 3, בה משולב גם הדגם שרכשתי – Vantage 3.
בשנים האחרונות החברה דוחפת קדימה את גבולות האפשרי. בתערוכת מינכן 2024 הוצג ה-Sonja XV 3 Signature (ראיון מצולם), וב-2025 הושק דגם ה-Ultimate Gemini (ראיון מצולם), שפותח למעשה סדרת דגל חדשה. המחירים אמנם מחוץ להישג יד של רובנו, אך ייתכן שבשנים הקרובות נראה את הטכנולוגיות הללו מגיעות גם לדגמים נגישים יותר.
למה בחרתי YG?
אפשר לומר שמדובר ב״אהבה מתו ראשון״. הפעם הראשונה ששמעתי רמקולים של YG Acoustics הייתה בתערוכת דיגיטאון ב-2019, אז רק התחלתי את דרכי בעולם הסטריאו. הכרתי בעיקר מותגים מסחריים, ולא נחשפתי עדיין לעולם של רמקולי בוטיק – עם תכנון וייצור ידניים ותגי מחיר שלא ידעתי שקיימים.
באותה תערוכה פגשתי נציג של YG, שהציג מצגת וסרטונים דרכם נחשפתי לראשונה לעומק ההנדסי של החברה: מהדרייברים, דרך התיבות ועד הקרוסאוברים – כל רכיב מיוצר תחת קורת גג אחת במפעל החברה בקולורדו. מאז ועד היום YG שומרת על סטנדרטים קפדניים בתכנון, ייצור ובדיקות. בראיונות שערכתי עם מנכ״ל החברה, ד״ר מת׳יו וובסטר, הוא הדגיש את השימוש הנרחב במודלים חישוביים מורכבים בתהליך הפיתוח – דבר שממצב את YG בחזית הטכנולוגיה של תעשיית האודיו.
כיום, לאחר ביקורים בתערוכות והאזנה למותגים מהשורה הראשונה אצל יבואנים מקומיים, אני מרגיש הרבה יותר מפוכח ומנוסה. ועדיין, כשניגשתי לבצע את השדרוג הגדול הבא – הבחירה שלי הייתה ברורה: YG Acoustics. למה? הנה הסיבות.
חתימת סאונד
מה שמושך אותי במיוחד בחתימת הסאונד של YG Acoustics אלה הם האיזון, הדויק והניקיון. אף על פי שהרמקולים שואפים להיות ניטרליים ומדויקים – הם לא נשמעים אנליטיים או קרים. הם מצליחים לשמור על תכונות טכניות מדויקות, מבלי לאבד את היכולת לרגש.
השילוב עם רכיבי מערכת כמו הממיר של MSB וההגברה של Nagra מוסיף חלקות ומעט מתיקות טבעית – מבלי לפגוע בשקיפות – והתוצאה היא חתימת סאונד שמייצגת באופן מדויק את הטעם האישי שלי.
פילוסופיית תכנון שאני מתחבר אליה
אחת הבחירות ההנדסיות שאני מעריך במיוחד היא השימוש בתיבה סגורה (sealed). זו גישה שמעמידה את הדרייברים במרכז, ללא עזרת פורטים. בחירה זו יוצרת אתגרים לא פשוטים – במיוחד בניהול הלחץ הפנימי – אך כשזה מבוצע נכון, מתקבלת תוצאה מדויקת וטבעית במיוחד.
בנוסף, מיקום הדרייברים בתיבה חשוב בעיניי לא פחות. ב-YG הוופר ממוקם בחלק התחתון והעמוק של התיבה, בעוד יחידות המיד והטוויטר מופרדות מכנית וממוקמות בגובה האוזן. המרחק בין הדרייברים משפר את ההפרדה והניקיון, ונראה שזהו חלק אינטגרלי מהגישה הכוללת של החברה.
שדרוג שמהווה End Game
ישנם חובבי סאונד שאוהבים להתנסות תדיר בציוד חדש. אני מבין ומעריך את הגישה הזו – היא מלמדת ומעשירה. אך בצד הכלכלי, היא לא בדיוק משתלמת.
כפי שכתבתי במאמר הדעה ״המסע אל עבר מערכת החלומות 2.0: שדרוגים והצד האפל של האודיו״, ברמת המערכת הנוכחית שלי, כל שדרוג הוא הוצאה מהותית. לכן, בחרתי ללכת על צעד מחושב ובטוח – להישאר עם מותג שאני מכיר, סומך עליו ויודע שהוא משתלב היטב עם שאר רכיבי המערכת. הרעיון הוא שזה יהיה הרמקול האחרון שלי – ולא עוד תחנה זמנית.
אמון הוא חלק מהמשוואה
במערכת יוקרתית – השירות חשוב לא פחות מהמוצר. רוב מותגי הבוטיק מיובאים לארץ בידי עסקי בוטיק, שלא פעם עומד מאחוריהם אדם יחיד. לכן, יש משמעות רבה למי שעומד מאחורי העסקה. את אורי יפה מ״אבי יפה״ אני מכיר כבר שנים, וסומך עליו בעיניים עצומות. כשקונים רמקול ברמת המחיר הזו – התחושת ביטחון חשובה לא פחות מהסאונד.
העומד למבחן: YG Acoustics Vantage 3
דגם ה־Vantage הופיע לראשונה בדור הקודם של סדרת Reference היוקרתית של YG Acoustics. הרעיון מאחורי הדגם היה לגשר על הפער המשמעותי בגודל ובמחיר בין דגם ה־Carmel – רמקול 2Way קומפקטי – לבין דגם ה־Hailey הגדול והמורכב יותר. בניגוד ל־Carmel, ה־Vantage הוא רמקול 3Way מלא בתצורת התיבה האופיינית לסדרת ה־Reference.
מבנה התיבה כולל למעשה שני חלקים מחוברים לכדי יחידה אחת. בתחתית הרמקול, בחלק הרחב יותר של התיבה, ממוקם וופר בקוטר 8.75 אינץ'. מעליו, בחלק העליון, נמצאת יחידת מיד בקוטר 7.25 אינץ' וטוויטר ה-Lattice Hybrid החדש, המשולב בתוך waveguide שעבר אופטימיזציה ממוחשבת. יחידות הוופר והמיד הן מסוג BilletCore – כלומר, קונוסים מאלומיניום המעובדים מבלוק מוצק בתהליך חיתוך CNC איטי ומדויק, בניגוד לשיטות קונבנציונליות של לחיצה.



מערכת הקרוסאובר של הדגם, המכונה Ultracoherent, נועדה להבטיח תיאום פאזות אופטימלי בין הדרייברים – מרכיב קריטי לשמירה על דיוק והומוגניות בסאונד.
ה־Vantage 3 מגיע עם זוג טרמינלים אחורי יחיד. אני באופן אישי מעריך את הבחירה הזו – מאחר שרוב המשתמשים אינם עושים שימוש אמיתי בחיבורי Bi-Wire או Bi-Amp, טרמינלים כפולים יכולים להיות מיותרים, ואף לפגוע באיכות הצליל במידה והמגשרים ביניהם לא איכותיים מספיק.
נתונים טכניים עיקריים:
- תגובת תדר: 26Hz–40kHz
- עכבה נומינלית: 4 אוהם
- עכבה מינימלית: 2.8 אוהם
- מידות: 112 ס"מ גובה, 33 ס"מ רוחב, 54 ס"מ עומק
- משקל ליחידה: 85 ק"ג
ראיון מצולם עם ד״ר מת'יו וובסטר על רמקולי YG Acoustics Vantage 3
רכשתי את רמקולי ה-Vantage 3 לפני כארבעה חודשים, ולמרות שהם עדיין לא היו ברשותי בזמן שהותי בתערוכת מינכן 2025, ניצלתי את ההזדמנות על מנת לראיין את מנכ״ל YG Acoustics, ד״ר מת'יו וובסטר על הרמקולים. בראיון מת׳יו מתייחס להבדלים בין סדרת ה-Reference 2 לדור השלישי החדש, הפערים בין רמקול ה-Carmel, ה-Vantage וה-Hailey, מבנה התיבה והעמדה מומלצת. זו הייתה זכות גדולה עבורי לשוחח על הרמקול האישי שלי עם מנכ״ל החברה ואני מודה למת׳יו על זמנו והנכונות שלו לשוחח איתי.
עיצוב משודרג ואיכות בנייה
חוויית העיצוב ואיכות הבנייה של רמקולי YG Acoustics Vantage 3 מתחילה כבר בשלב האריזה. הרמקולים מגיעים בתיבות עץ מאסיביות ובאריזה מוקפדת ששמרה עליהם היטב. פרט מעניין הוא שעם הגעתם, כל הדרייברים מגיעים ללא בורג אחד, בצירוף הסבר מודפס: מאחר ומדובר בתיבה סגורה (sealed), הובלה אווירית עלולה ליצור שינויי לחץ אוויר מזיקים, ולכן את הברגים משלימים רק לאחר פריקה והצבה בבית הלקוח.




הרמקולים מצוידים בספייקים איכותיים ומגיני רצפה מסיביים. ניתן להציב את הרמקולים על שלושה או ארבעה ספייקים – אני, בהתייעצות עם אורי יפה, בחרתי בארבעה.


למרות שגודלם הינו קומפקטי, הספייקים מרגישים מסיביים, בנויים היטב, ואפילו מאפשרים להזיז את הרמקול בזהירות מעל גבי המגינים – כל עוד לא נתקלים בחיבורים בין האריחים.

במבט ראשון, העיצוב החיצוני של דגם ה־Vantage 3 ממשיך את הקו המינימליסטי המזוהה עם YG, אך מקרוב מתגלים שדרוגים ברורים ביחס ל-Carmel 2. הלוגו החדש מוטבע על פלטה גדולה ומודגשת יותר עם קונטרסטיות טובה שמקנה לו נוכחות.


ישנו שינוי גם בגימור: ה־Vantage 3 מציג מראה עם מעט יותר ברק – שמזכיר גימור של רכב יוקרה – בניגוד לגוון המט יותר של ה־Carmel 2.

עוד שינוי מבורך הוא הסרת ידית ההגנה מהדרייברים – פתרון שבעיניי מעולם לא הוסיף פונקציונליות של ממש.


בנוסף, השילוב בין הטוויטר החדש לבין ה־waveguide המעוצב מחדש מוסיף פן הנדסי ואסתטי מתקדם יותר לחזית הרמקול (אם כי ניתן לראות את ההבדל רק במבט מקרוב מאוד).


נקודה וויזואלית שמאוד אהבתי היא חיבור בין שני חלקי התיבה, שמחלק את הגוף הגדול ומוסיף עניין עיצובי. התוצאה הכללית היא רמקול בעל עיצוב מודרני, מינימליסטי ונקי. הוא אינו מושך תשומת לב מידית, אך במבט שני חושף רמת בנייה וגימור גבוהה במיוחד – בדיוק כמו שמצופה ממוצר ברמת המחיר הזו.
נקודת הביקורת היחידה שלי היא הברגים החשופים של הדרייברים בחזית. אמנם יש בכך היגיון הנדסי – במקרה של תקלה ההחלפה פשוטה יותר – אך ברמקול כה יוקרתי הייתי שמח לראות פתרון נקי יותר, אולי עם חיבור נסתר. איפה שכן נעשה שיפור בנושא החיבורים החשופים זה בדופן האחורית שכעת היא חלקה ומרשימה, לעומת החיבורים החשופים ב-Carmel 2.


בעוד הגובה והרוחב של הרמקול אינם חריגים, העומק (54 ס״מ) מורגש בהחלט. ממבט צד הרמקול תופס נוכחות לא מבוטלת בחלל ההאזנה, וצריך לקחת זאת בחשבון בהצבה. הנה נסיון להמחיש את הפער בעומק שני הרמקולים:

בדופן האחורית תמצאו זוג טרמינלים יחיד, מסוג שונה מזה שב־Carmel 2. אישית מצאתי אותם נוחים יותר לעבודה. עם זאת, יש כאן אתגר עיצובי – הטרמינלים ממוקמים במרכז גובה התיבה, מה שמצריך הרמה משמעותית של הכבלים מהרצפה, דבר שמקשה מעט על הסתרה נקייה שלהם.


רמקולי סדרת ה-Reference 3 זמינים כסטנדרט בגימור שחור או כסוף, מדובר בגימורים מרשימים, אך מצד שני סטנדרטיים ופרקטים. לאמיצים שביניכם, שמחפשים קצת יותר עיניין, בתוספת תשלום ניתן להזמין שלל גימורים צבעוניים בהרבה. את חלקם ראינו בתערוכת מינכן האחרונה, למשל הגימור עם הדפנות הכתומות בצדדים ומאחור ועם דופן קדמית בכסוף מבריק של ה-Carmel 3:

מבחן ההאזנה
רכישה של מוצר אולטרה-הייאנד בישראל היא תהליך לא פשוט. מצד אחד, כמעט כל מותג בינלאומי – מהבולטים והמוכרים ועד לאיזוטריים ביותר – זמין בארץ, על אף שמדובר בשוק קטן. מצד שני, אצל רוב היבואנים תמצאו בתצוגה רק דגם אחד של כל מותג (ולפעמים אפילו לא זה), כך שהאזנה מוקדמת כמעט ואינה אפשרית. גם כאשר מכירים את המותג היטב, ההחלטה מלווה לעיתים בחשש.
כך היה גם במקרה של רכישת ה־Vantage 3. גם עם ההיכרות העמוקה שלי עם YG Acoustics, ליוו אותי שלושה חששות עיקריים – אך אני שמח לומר שכולם התפוגגו כבר בשעה הראשונה של ההאזנה.
החששות שהתפוגגו בין רגע
חשש 1: עודף בס
המעבר לרמקול גדול בהרבה, עם וופר ייעודי, עורר בי חשש לעודף בס – תופעה שאני רגיש אליה במיוחד. על מנת לבחון זאת ניגנתי שני קטעי פופ-רוק עם בס עמוק, גם מתפרץ וגם שכבת בס קבועה. הקטע הראשון היה גרסת הכיסוי המצוינת של Lakshmi ל-Wicked Game ואילו השני היה A Human Experience של Heather Nova מתוך אלבומה Breath and Air. בשני הקטעים הללו הבס שוחזר באופן טבעי ומאוזן עם רמת ניקיון פנטסטית גם בעוצמת ניגון בינונית-גבוהה. הרמקולים גם יצרו במה תלת ממדית ועצומה, ששמרה על ניקיון מופלא עם הפרדה מצוינת בין הבס למיד והגבוהים בנוסף להפרדה ברורה בין הווקל למוזיקה.
הבס הנקי והעמוק של רמקולי YG Acoustics Vantage 3 לא משפיע רק על קטעים עם בס עוצמתי, אלא למעשה משפיע פחות או יותר על כל ז׳אנר מוזיקלי. דוגמה בולטת לכך היא האלבום REDEFINE של Alma Naidu. זהו אלבום של מוזיקה עדינה ומלאת שלווה, אלבום שבקלות יכול להישמע מעט אנמי, אבל לא כך הוא נשמע דרך ה-Vantage 3. דרכם הוא נשמע מלא אוויר, קונטרסטי, כשיש בס הוא עמוק ומוסיף בסיס, או עוגן אם תרצו, לכל היצירה. זו האזנה מהנה ביותר. אני רוצה להבהיר שאני לא מרגיש שיש כאן איזשהי תוספת בס מלאכותית, אלא העברה לא מקומפרסת ומלאה של הסאונד. האלבום הזה הוא דוגמה נהדרת לכיצד מערכת אולטרה-הייאנד יכולה לגרום למוזיקה להיות מהנה יותר.
אלבום נוסף שחוויתי בו חוויה דומה של העברה אנרגטית ועוצמתית, מבלי לפגום כלל בעדינות, הדיוק והניקיון היה The Summer Portraits מאת הפסנתרן והמלחין האיטלקי, Ludovico Einaudi. זהו אלבום נהדר של מוזיקה קלסית מודרנית, שדרך ה-Vantage 3 נשמע מלא חיים, אנרגטי, דינמי וכל כך מהנה. מי יודע אולי עם ה-Vantage 3 גם אני סופסוף אבין את התשוקה הרבה של אנשים למוזיקה קלסית וקלסית-מודרנית.
חשש 2: עוצמת הגברה של Nagra Classic Int לא תספיק
החשש השני שאני מודה שהדיר שינה מעיני היה שעוצמת ההגברה היחסית צנועה של המגבר המשולב שלי, Nagra Classic Int לא תספק תוצאה טובה מספיק עם ה-YG Acoustics Vantage 3, שכן מדובר ברמקול גדול בעל נצילות לא גבוהה במיוחד. אני מאושר לדווח שגם החשש הזה התברר כלא מוצדק כלל, הרמקול מנגן בחופשיות וחוסר מאמץ בעוצמות שהן יותר ממספקות עבורי, התייחסתי כבר לרמת ההפרדה המצויינת, בנוסף הדינמיות היא מרשימה והאופי המעט רך ומתקתק של Nagra משוקף נאמנה דרך הרמקולים.
לא פעם חוסר עוצמה של מגבר מתבטא דווקא בהאזנה בעוצמות נמוכות, אז נוצרת תחושה של סאונד שטוח ללא רגש. האזנה לאלבום החדש Get Sunk של Matt Berninger בעוצמה נמוכה התבררה כחוויה מופלאה, הווקל מופרד לחלוטין וממורכז היטב, הליווי המוזיקלי שומר על דינמיות ואפילו הבס הינו פאנצ׳י. האזנה בעוצמה נמוכה היא משהו שאני נוהג לעשות רבות, כך שהבדיקה הזו הייתה עבורי חשובה במיוחד.
ברור לי שעם מגבר עוצמתי יותר ומערכת הגברה נפרדת ניתן להוציא עוד יותר שליטה בבס, עוצמה וסאונד גדול עוד יותר מה-Vantage 3, אך התוצאה היא עדיין בקלות הטובה ביותר ששמעתי בחלל שלי ולכן שדרוג הגברה הוא משהו בגדר ״יהיה נחמד לו תהיה אפשרות יום אחד״ ולא הכרח מידי.
חשש 3: שינוי לא מספיק דרמטי לעומת ה-Carmel 2

את דגם ה־Carmel 2 אהבתי מאוד – הן מבחינת הצליל, והן בזכות ההתאמה המושלמת לחלל שלי ולשאר רכיבי המערכת. לכן החשש השלישי והאחרון היה שמא הפער באיכות הצליל לא יצדיק את הפער המשמעותי במחיר לעומת ה־Vantage 3, ושיהיה מדובר בעוד "שדרוג אודיופילי" שמתבטא בשדרוג של אחוזים בודדים.
כבר לאחר דקה של האזנה היה ברור שזה לא המקרה.
בחרתי לפתוח דווקא בבלדת קאנטרי־רוק שאני מאוד אוהב – Crazy Hearts של Wesley Dean. זה לא קטע שגרתי למבחני אודיו, אך הוא מאפשר בחינה מעניינת: במחצית הראשונה של השיר אין תופים כלל – כך שההשוואה בין ה־Carmel 2, שאינו כולל וופר ייעודי, לבין ה־Vantage 3, היא "הוגנת" יחסית. כבר בפתיחה הציג ה־Vantage 3 את כל היתרונות המוכרים של ה־Carmel – צליל נקי, טבעי, מרגש והפרדה מצוינת – אך עם תוספת ברורה של ניקיון, אוויר ותחושת במה רחבה יותר. זה תורגם אצלי לעוד יותר רגש.
כשבפזמון השני נכנסים התופים, הפער רק התרחב: ההפרדה טובה יותר בעיקר בתחום הבס, התופים נשמעו הדוקים ופאנצ׳יים והתחושה הייתה סאונד קונטרסטי יותר – מבלי לפגוע באינטימיות וברגש של השיר.
להעמקת ההשוואה ניגנתי גם את Optimist של נגנית הצ׳לו והמלחינה האמריקאית־קנדית Zoe Keating, מתוך האלבום Into The Trees. ה־Carmel 2 הפתיע לטובה כבר מהפתיחה עם בס עמוק, מדויק ונוכח מאוד יחסית לגודלו, תוך שמירה על איזון מרשים וניקיון במיד. אך כאשר עברתי ל־Vantage 3, נפתחו ממדים נוספים – הבס היה עמוק יותר, מפורט ונקי יותר, המיד מופרד בצורה טובה יותר, והגבוהים עשירים ואווריריים יותר. התחושה הכללית הייתה של חוסר מאמץ, רוגע וטבעיות, לצד דינמיקה מרשימה.
בסופו של דבר, מצאתי את ה־Vantage 3 כשדרוג אמיתי ומשמעותי לעומת ה־Carmel 2 – פחות או יותר בכל פרמטר. מכיוון שה-Vantage 3 הוא רמקול גדול יותר, חדש יותר ויקר יותר, זו כביכול התוצאה הצפויה. מבחינתי, השיפור לא רק מורגש, אלא גם פרופורציונלי למחיר, במיוחד בשוק האולטרה־היי־אנד שבו לא תמיד זה מובן מאליו.
עם זאת, חשוב לי להדגיש: ה־Carmel 2 הוא עדיין אחת העסקאות הטובות ביותר שנתקלתי בהן בתחום האולטרה הייאנד. זהו רמקול בגודל נהדר לסלון הישראלי, שמשלב בין ביצועיים בעלי ניקיון ואיזון יוצאי דופן לעיצוב קומפקטי ומרשים.
תכונות סאונד נוספות
לסיום, חשוב לי לציין שלוש תכונות בולטות נוספות של רמקולי YG Acoustics Vantage 3, שהרשימו אותי במיוחד לאורך ההאזנות.
ראשית, היכולת שלהם למלא את החלל בבמה תלת־ממדית מדויקת במיוחד, עם מיקום ברור של אובייקטים על פני הבמה. מדובר בבמה גבוהה מאוד – הרבה מעבר לגובה הפיזי של הרמקולים. לדוגמה, בפתיח של Optimist מאת Zoe Keating, חלקים מקטעי הבס הרגישו כאילו הם מגיעים מהתקרה. חבר שביקר אצלי תהה בתמיהה מהיכן מגיע הצליל – העוצמה, המרחב והניתוק מהרמקולים עצמם היו עד כדי כך משכנעים.
התכונה השנייה היא ריאליזם בולט, במיוחד בהקלטות חיות. באלבום Sting 3.0 Live, ה־Vantage 3 הצליח להעביר את תחושת הבמה, הדינמיקה והאנרגיה החיה באופן כמעט מוחשי – כאילו אני עומד ממש שם, בין הנגנים.
ולבסוף, ביצועי ה־off-axis – כלומר, איכות הצליל כאשר לא יושבים בדיוק מול הרמקולים. ל־Vantage 3 פיזור צליל רחב במיוחד. אמנם לא ניתן לשחזר מיקומים מדויקים על פני הבמה כשיושבים בצד, אך תכונות כמו ניקיון, דינמיות, איזון והפרדה נשמרות היטב, כך שאפשר להמשיך ליהנות מהמוזיקה גם כשנמצאים בצד – למשל מהמטבח – ולא רק מה"סוויט ספוט" שבמרכז.
סיכום
בסקירה הזו שיתפתי אתכם בחוויה האישית שלי מרמקול הקצה שבחרתי לרכוש – YG Acoustics Vantage 3. מדובר ברכיב האודיו היקר ביותר שרכשתי עד כה, והוא בהחלט מצדיק את מקומו כאבן הפינה סביבו תיבנה מערכת החלומות שלי.
מהרגע הראשון, עוד לפני הרצה, הרמקולים הללו הצליחו לספק ביצועים מרהיבים: שקיפות, עומק, איזון, בס מדויק ומלא, ובמה תלת־ממדית רחבה וגבוהה. לא רק שהם עמדו בציפיות – הם חרגו מהן. תחושת החשש שהייתה טבעית ברכישה מסוג כזה, נעלמה כלא הייתה ברגע שהרמקולים התחילו לנגן.
מעבר למונחים האודיופילים, ה־Vantage 3 משדרג עוד יותר את ההנאה שלי מההאזנה למוזיקה. מצאתי את עצמי נשאב שוב ושוב לשעות של מוזיקה – בין אם מדובר באלבומים שלמים, פלייליסטים מגוונים או קטעי בחינה אודיופילים. זהו רמקול שלא רק מנתח את המוזיקה, אלא גם מחבר אותך אליה רגשית וגורם לך לרצות להקשיב עוד.
מחיר: 186,750 ש״ח
אחריות: 5 שנים
יבואן: אבי יפה
המערכת ששימשה אותי לסקירה:
ממיר: MSB Technology Discrete DAC עם שני ספקי כח חיצוניים
מגבר משולב: Nagra Classic Int
סטרימר: Nagra Streamer
רמקולים להשוואה: YG Acoustics Carmel 2
כבלים:
כבל XLR בין הממיר למגבר: Nordost Blue Heaven
כבל קואקסיאלי בין הסטרימר לממיר: Nordost Blue Heaven
כבלי רמקולים: Nordost Blue Heaven
חשמל:
כבלי חשמל עבור המגבר, הסטרימר והממיר: Nordost Blue Heaven
מפצל חשמל: QBASE QB8 Mark II (אליו חוברו המגבר, הממיר והסטרימר)
כבל חשמל עבור המפצל: Nordost Red Dawn