fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • freak control
  • תערוכת מינכן 2024 – סיכום היום הראשון

    בכתבה זו נספר לכם על היום הראשון בביקור שלנו בתערוכת מינכן 2024, תערוכת האודיו היוקרתית והגדולה בעולם.

    תערוכת מינכן 2024

    הגרסה המצולמת

    ניסינו כמיטב יכולתנו לתעד את הביקור שלנו בתערוכה, הצילום בחדרים החשוכים והקלטת הסאונד במקום כה רועש הם אתגרים לא פשוטים. בנוסף, לא רציתי לדבר בקול רם על מנת לא להפריע למבקרים האחרים, לכן אני מתנצל מראש על איכות הקול של הדיבור שלי. בכל מקרה הנה הסרטון שהכנו, ״High End Munich 2024 – מראות וצלילים יום 1״:

    היום שלפני התערוכה

    נחתנו במינכן ביום רביעי ה-8 במאי. לקחנו טיסת בוקר שיצאה בשעה 6, כך שבקושי יצא לי לישון בלילה שלפני. הגענו למלון, שתינו כוס קפה ויצאנו קצת לטייל בעיר. הפעם בחרנו במלון בעל קונספט ממש מעניין, למלון קוראים Jams Music Hotel. המלון כולו מעוצב בסגנון של מוזיקה, בכל חדר יש פטיפון מזוודה ורמקול BT, ניתן לקחת תקליטים בלובי ולשמוע.

    כל קומה מעוצבת על פי אומן אחר, למשל אנחנו היינו בקומה שנייה שהיא בנושא של Amy Winehouse. המלון נמצא במרחק הליכה קצרה מהמרכז, כולל חדרים מרווחים ומלא באנרגיה טובה. שני החסרונות של המלון הם ארוחת בוקר צנועה וקבועה, שהספיקה לי לחלוטין והחסרון השני הוא שאין מקרר בחדר (טכנית יש, אבל הוא לא מחובר לחשמל ובקבלה טענו שזו החלטה של המלון לשם חיסכון).

    Jams Music Hotel

    מזג האוויר זימן לנו יום בו הגשם לא הפסיק כמעט, אבל לפחות לא היה חזק בשום שלב. לאחר שטיילנו קצת במרכז העיר, הסתובבנו בשלל חנויות ואכלנו קצת אוכל מסורתי, חזרנו למלון למנוחה קצרה ובערב יצאנו להופעה במועדון הג׳אז, Unterfahrt. את המועדון הזה גילנו בשנה שעברה, כאשר היינו שם בהופעה של סקספוניסט הג׳אז הישראלי, עודד צור. התרשמנו ביותר מהמקום בפעם שעברה, איכות הסאונד בו היא פנומנאלית. כך ששמחנו לחזור שוב אל המועדון, הפעם ראינו הופעה של פסנתרן ג׳אז ממוצא קובני, Harold López-Nussa עם הרכב הקווארטט שלו. ההופעה הייתה מלאת אנרגיה והומור. Harold משחק עם הקהל, מתבדח עם חברי הלהקה ופשוט עושה שמח, תוך כדי נגינה ברמה הגבוהה ביותר של כל ההרכב. הסאונד שוב היה פנומנאלי, המועדון הזה לוקח את עניין הסאונד ברצינות והתוצאה היא בהתאם, אני ממליץ בחום לכל חובב ג׳אז וסאונד להגיע להופעה במקום.

    בסיום ההופעה גם רכשתי CD של הלהקה וביקשתי מהם לחתום ולהצטלם איתם. אז אומנם חזרנו למלון באזו 11 וחצי, אחרי שכמעט לא נחתי ב-24 שעות, אבל הלכתי לישון מאושר.

    היום הראשון של תערוכת מינכן 2024

    מרוב התרגשות הגענו שעה לפני הזמן, אם כי ממש לא היינו היחידים שעשו זאת. אז דבר ראשון לקחנו את החוברת הרשמית של התערוכה, אי אפשר בלי זה.

    תערוכת מינכן 2024

    הגודל של תערוכת מינכן הוא בלתי נתפס. מעבר לחדרים הגדולים, שפרושים על שתי קומות בשני אולמות, ישנם שני אולמות נוספים שמלאים בדוכנים, חדרים מאולתרים ועוד. אנחנו חילקנו את הזמן שלנו בין חדרים שהם בגדר חובה בשבילנו, לבין חדרים שתפסו לנו את תשומת הלב, אבל ממש לא יכלנו לתת זמן האזנה לכל חדר וחדר. הבחירות לאיזה חדר להיכנס מונעות על פי טעמנו האישי והנסיבות. למשל חלק מהחדרים היו עמוסים לחלוטין, או סגורים לפגישה כלשהי ולכן לא יצא לנו לבקר בכל החדרים שתכננו. כך שמה שנביא לכם כאן זה תערוכת מינכן 2024 דרך העיניים שלנו.
    היומיים הראשונים של התערוכה פתוחים רק לעיתונות ו״עוסקים בתחום״ – B2B, וזו הפעם הראשונה שיוצא לנו להגיע בימים האלה. גם בשנה שעברה היה לנו אישור עיתונאים, אך הטיול שתכננו לא כלל את הימים האלה של התערוכה.

    החדרים המרכזיים

    כאן נספר לכם על החדרים שהקדשנו להם זמן משמעותי ועניינו אותנו במיוחד.

    YG Acoustics עם Boulder

    את היום הראשון פתחנו בביקור אצל YG Acoustics, האמת שהתחלנו משם כי רצינו לוודא אם יש צורך להירשם למסיבת העיתונאים שלהם שתתקיים ביום השני. מכיוון שכבר הגענו אז נשארנו להאזין. חברת YG Acoustics התעלו על עצמם הפעם, הם הציגו את שתי המערכות הכי קיצוניות שלהם. ראשית דגם ה-Sonja XV 3 Signature, דגם פסיבי שמגיע בשתי תיבות. הרמקול הזה הוא תוצאה של ״תרגיל מחקר ופיתוח״ של החברה בו הם ניסו לאן ניתן להגיע על ידי אופטימיזציה של כל חלק ברמקול. חברת YG Acoustics יציעו למכירה רק 8 זוגות של רמקול ה-Sonja XV 3 Signature במהדורה מוגבלת ויוקרתית. הזוג שהוצגו בתערוכה הם למעשה האב-טיפוס שעליו המהנדסים של החברה ביצעו את כל ההתאמות ובהשראתו ייצרו את שמונת הזוגות הנוספים. הרמקולים האלה מודגמים עם הגברת הדגל היוקרתית של חברת Boulder האמריקאית, סט ה-3000 של החברה מוצג לראשונה על אדמת אירופה. ישבנו להאזין לכמה קטעים, ג׳אז, בלדות ומוזיקה אלקטרונית והדרך היחידה שאני יכול לתאר בה את החוויה זה ״אודיו ללא גבולות״.

    כך נראה החיבור מאחורי ה-Sonja XV 3 Signature:

    תערוכת מינכן 2024
YG Acoustics Sonja XV 3 Signature

    המערכת השנייה שהוצגה הייתה הדגם האקטיבי הבכיר של החברה, XX 3 Live, שזהו דגם חגיגי לציון 20 שנים לחברת YG Acoustics. את הדגם האקטיבי שמענו לפרק זמן קצר ביום השני, יש לה פוטנציאל עצום, רק ההעמדה שלה קרוב למערכת ה-XV 3 Signature היא אולי לא ההעמדה האידיאלית, אבל אני מבין את YG בבחירה שלה, מעבר לכך שזה נראה מדהים בתמונות לשנות את המיקום של הרמקולים העצומים האלה כל פעם היה נגמר בגב שבור.

    שוחחתי מעט עם Duncan Taylor מהשיווק של YG. הכרנו את Duncan בתערוכה הקודמת, הוא בחור מקסים ומלא ידע, שמעבר לעבודה שלו הוא גם אודיופיל ובעל פודקאסט עם חבר בנושאי אודיו מגוונים.

    תערוכת מינכן 2024
Duncan Taylor of YG Acoustics

    רמקולי YG Acoustics מיובאים לישראל בידי אבי יפה.

    Von Schweikert Audio עם VAC

    צמוד לחדר של YG היה את החדר של רמקולי Von Schweikert Audio עם הגברה של VAC. בשנה שעברה בחרנו בשילוב הזה כחדר המצטיין של התערוכה. הפעם היה מדובר במערכת צנועה בהרבה, שהיה בה המון קסם, אבל היא לא הייתה סוחפת ואנרגטית כמו המערכת היוקרתית יותר מהשנה שעברה.

    MSB Technology עם Magico

    החדר הבא שנכנסו אליו היה של חברת MSB Technology האמריקאית, שמשיקה בתערוכה את ממיר העל החדש שלהם ה-Cascade DAC. זהו ממיר בשלוש תיבות נפרדות עם הפרדה בין מעגל הכניסות הדיגיטליות, החלק שממיר לאנלוגי, שכולל גם כניסות אנלוגיות ובתיבה השלישית ספק הכח הנפרד. כך שלמעשה זהו ממיר וקדם מגבר מלא. מחירו הוא באזורים של 95 אלף דולר. ה-Cascade חובר אל מגבר הספק של MSB, הרמקולים הם Magico S3 ושרת המוזיקה היה מבית Antipodes הניו-זילנדית (MSB ו-Antipodes מיובאים לישראל על ידי Raguan Audio).

    ממיר ה-Cascade לוקח את הסאונד החלק והאנלוגי באופי שלו של ה-MSB לגבהים חדשים וזו ממש לא הפעם האחרונה שאנחנו נתקל בממיר-קדם מגבר הזה בתערוכה.

    כשחזרנו לחדר של MSB ביום השלישי שלנו בתערוכה, שוחחתי עם Jonathan Gullman, המנכ״ל של חברת MSB, אותו הכרנו בשנה שעברה. Jonathan סיפר לי בהתלהבות עד כמה הם החליפו הכל בממיר החדש עד לרמה של מסך התצוגה. דגם ה-Cascade הוא למעשה המחליף של דגם ה-Reference ולא של דגם הדגל, ה-Select. לדבריו של Jonathan הם עובדים על פרויקט דגל במשך שנים, לייצר ממיר דגל חדש, שיקח את כל נושא הממיר לרמה חדשה לגמרי. כמובן שלא ניתן להיות בטוחים מתי הממיר הבא יהיה מוכן ובינתיים הבמה המרכזית היא של ה-Cascade.

    החדר של SteinMusic

    אחרי האזנות ללא מעט סוגים של רמקולים, יש כמה סוגים שלרוב אני פחות מתחבר אליהם. אחד מאותם הסוגים אלה רמקולים עם שופר/horn, אבל חשוב לנסות להישאר פתוח ולא לפסול באופן חד משמעי, ואכן בחדר הזה של הייצרן הגרמני היה סאונד מרשים ביותר, מצד אחד היה את תחושת ה-presence המוכרת של רמקולי שופר, לצד האנרגטיות והדינמיות, שלא פשוט לקבל ברמקולים מסוג אחר. הקסם כאן היה שלמרות הגודל העצום היה כאן גם איזון. זהו סאונד שונה, שמדגיש יותר את הפן האווירתי והעוטף של המוזיקה על פני הדיוק, ההפרדה והפירוט, שהם כמובן שם, אבל מעט פחות מורגשים ביחס לתחושת האווירתיות. אז החדר הזה אומנם לא הפך אותי ל״פריק״ של horns, אבל הוא מאוד עזר לי להבין מה אנשים אוהבים ברמקולים האלה, מעבר למראה המדליק לחלוטין שלהם. גם ההגברה בחדר הייתה של החברה.

    תערוכת מינכן 2024
החדר של SteinMusic

    החדר של Odeon Audio

    מיצרן גרמני אחד של רמקולים שופריים לאחד אחר, הפעם Odeon Audio. כאן יש שימוש בחומרי עץ עבור השופר עם גיאומטריה מיוחדת. מבחינה עיצובית מדובר ברמקולים יפיפיים, בוודאי בדגמים הבכירים, אך גם העיצוב של הרמקולים מהדגמים הנגישים יותר הוא פשוט מהמם. הסאונד הרגיש לי עוצמתי ודינאמי, אך מאופק יותר ביחס לרמקולים של SteinMusic, עד כמה שניתן לשפוט. כך שמדובר כאן בעוד יצרן קצה מרשים ביותר.

    החדר של Boenicke Audio

    את היצרן השווייצרי Boenicke Audio פיספסתי בשנים הקודמות, אך השנה יצא לי לקרוא דברים מעולים עליו ולכן היה לי חשוב לבקר בחדר שלהם. היצרן הציג מערכת שלמה מתוצרתו והסאונד היה חלק ומרגש עם בס עמוק ורך. הרמקול ששמענו ביום הראשון היה הרמקול הגדול יותר, שאתם רואים כאן בתמונה. בנוסף הוצג גם רמקול קטן יותר, אליו נחזור עוד בהמשך הכתבות שלנו.

    תערוכת מינכן 2024
החדר של Boenicke Audio

    החדר של Voxativ

    בחדר של היצרן הגרמני, שמתמחה בייצור דרייברים full-range ורמקולים בעלי דרייבר יחיד ללא קרוסאובר, הייתה מערכת שלמה מתוצרתם כולל מגברי מנורות, שלא היה לי מושג שהם מייצרים. הסאונד היה קוהורנטי ונעים. בשנים הקודמות זכור לי שלא ממש התרשמתי לטובה מהתצוגות שלהם, אך השנה המערכת נשמעה מצוין, אם כי היה מאוד לא ברור אלו רמקולים מנגנים מכל התיבות שעמדו שם.

    החדר של Kharma עם MSB

    אני מרגיש שעם החדר של Kharma ההולנדית אני עובר תהליך לאורך שלושת הביקורים שלי במינכן, כשבכל פעם אני אוהב יותר את הסאונד, כמובן שזו השוואה מזיכרון בלבד. ראשית אני מת על ההשקעה שלהם במיתוג וטיפול בחדר. מבחינת הסאונד ההבדל בין כל שנה אצלהם הוא שימוש בממיר אחר, הפעם זה היה ה-MSB Cascade DAC. בכל מקרה זו מערכת שמנגנת באופן נקי, דינמי ומהווה יחס טוב בין עוצמה ורגש.

    הדגמה של Trinnov עם Perlisten

    באמצע היום נפגשנו עם יונתן פטיה מ-פיוצ׳ר, היבואן הרשמי של Trinnov בישראל, שהזמין אותנו להדגמת VIP של מערכת קולנוע ביתי של חברת Trinnov, יחד עם רמקולים וסאבים של Perlisten. חברת Trinnov היא שם דבר בתחום הקולנוע הביתי והאודיו בכלל, הם אחראים על טכנולוגיות קצה מרתקות, בראש ובראשונה בתחום התיקון האקוסטי האקטיבי.

    הטכנולוגיה שלהם שהודגמה בתערוכה היא טכנולוגיה חדשה שהושקה בשנה שעברה והיא נקראת WaveForming. בבסיסה זו טכנולוגיה שמצריכה התקנה של 4 סאבוופרים בקיר הקדמי ו-2 באחורי, בעזרת שימוש בששת הסאבים, המערכת של Trinnov מבטיחה שחזור בס מאוזן ומדויק בכל רחבי החדר.

    זה נשמע הרבה, אך כשחושבים על חדר קולנוע ייעודי, אליו מערכת יוקרתית כזו מיועדת, זה בר ביצוע, אך השאלה היא האם התוצאה שווה את זה. ובכן, אני לא אוהב לצאת בהצהרות פומפוזיות, אבל דווקא כאן, בתערוכה שהיא מעוז הסטריאו, זכיתי לשמוע את ההדגמת הקולנוע המרשימה ביותר ששמעתי עד כה. הודגמו כמה קטעים, כולל מוזיקה מההופעה של Hans Zimmer בפראג, קטע שרובו ווקל מהסרט המצוייר רטטוי, וקטע מלא אפקטים מסרט מלחמה, שלא הכרתי. בכל אחד מהז׳אנרים שחזור הבס היה פנומנאלי. הבס היה כמובן עמוק, אבל כל כך נקי ומפורט, לרגע החדר לא היה עמוס, למרות שהספה ממש רעדה, הבס ששמעתי באוזניי היה נקי ונטול הדהוד מיותר. למשל בקטע של קרבות המטוסים, עם כל הרעשים והפיצוצים, כשהיריות פגעו במים היה אפשר בקלות להרגיש את אפקט הטיפות שפוגעות חזרה במים.

    תצוגה פסיבית של T+A

    ביקרנו בתצוגה הפסיבית של חברת T+A הגרמנית שהציגו את סדרות הרמקולים שלהם והמגברים השונים. התצוגה המעניינת ביותר מבחינתי הייתה מערכת השליטה וההזרמה החדשה של החברה, שהם קוראים לה Navigator OS. בתצוגה, מלבד השלט הגדול שצילמתי היה מעיין פאנל כזה, כשכל שאר המכשיר היה מוחבא. הפאנל הראה את המסך הצבעוני, שמראה את כל שירותי ההזרמה, בנוסף לשלל תצוגות כולל VU Meters. זה כייף גדול לראות גם חברה מסורתית כמו T+A מבינה את הרצון של צרכן אודיו מודרני למערכת חכמה ואסתטית, אני התרשמתי מאוד. על פי הנציג המערכת אמורה להיות משולבת בסדרת E חדשה, שצפוייה להגיע כנראה מתישהו במהלך השנה הקרובה.

    תערוכת מינכן 2024
תצוגה פסיבית של T+A

    מוצרי T+A מיובאים לישראל בידי ברנד אודיו.

    החדרים של McIntosh עם Sonus Faber

    שני מותגים שכמעט ולא היו נוכחים בשנתיים הקודמות שהייתי במינכן הם McIntosh ו-Sonus Faber. הפעם הם הוצגו בשני חדרים, אחד פסיבי ואחד אקטיבי. האמת, שגם השנה זה לא לגמרי היה חדר של המותגים האלה, להבנתי זה בעצם היה חדר שהמפיץ הגרמני שלהם ארגן ולא החברות עצמן. בכל מקרה בתצוגה הפסיבית ניתן היה לראות את האלקטרוניקה המרשימה של McIntosh כולל דגמי ה-75 שנה המעותרים בתג חגיגי ויוקרתי.

    חברת Sonus Faber רק לא מזמן השיקה את רמקולי הדגל החדשים שלהם, ה-Suprema וכבר הם הציגו את השילוב של כמה מהטכנולוגיות שהוצגו באותם הרמקולים היוקרתיים בדור חדש של סדרת ה-Sonetto שלהם.

    תערוכת מינכן 2024
McIntosh Sonus Faber

    בחדר ממול הייתה גם תצוגה אקטיבית מרשימה, שכללה את רמקולי ה-Stradivari G2 המפוארים של החברה. אלה רמקולים יוצאי דופן, שמראים שגם חברה בעלת קו מוצרי ״מיינסטרים״, יכולה לייצר גם מוצרי הייאנד, לא פחות מחברות הבוטיק. הגימור של ה-Stradivari לא נופל מאף רמקול אחד בתערוכה.

    מבחינת הסאונד, לא הייתי בחדר זמן רב, אך הסאונד היה מלטף ומאוזן. התכוונתי לחזור לחדר הזה ביום השלישי שלנו בתערוכה, אך כשחזרנו, משום מה המציג החליט לא לנגן כלום ואחרי שהוא אמר משהו בגרמנית כל המבקרים פשוט כמו ועזבו. לא חוויית הביקור הנעימה ביותר.

    תערוכת מינכן 2024
McIntosh Sonus Faber

    החדר של Stenheim Audio עם Nagra

    בחדר של Stenheim Audio, יצרנית הרמקולים השווייצרית, שעד כה יצא לי לשמוע אותם רק עם אלקטרוניקה של חברת darTZeel, הפעם בחרו ביצרן שווייצרים אחר, Nagra. אהבתי מאוד את העיצוב דמוי הסיפרייה של החדר הזה. הרמקול שהוצג היה ה-Alumine Five LE, גרסה מוגבלת ומיוחדת, שרק 10 זוגות ממנה ימכרו. כל האלקטרוניקה הייתה מסדרת ה-Classic של Nagra כולל הסטרימר החדש. זו כמובן סדרה שקרובה לליבי, בתור בעלים של המגבר המשולב מהסדרה.

    בכל מקום הגיוני סדרת ה-Classic של Nagra היא סדרה יוקרתית, אבל בתערוכה הזו, היא נחשבת לאלקטרוניקה ״צנועה״. מה אני אגיד לכם, עם כל המגברים בגודל של שולחן סלון שהוצגו בתערוכה, למערכת הזו לא היה חסר כח, או דינמיות ונוסף על כך, היה כאן כל כך הרבה רגש ו-״לב״. שילוב הרכיבים כאן היה פגיעה בול בטעם האישי שלי.

    החדר של Gershman Acoustics עם TLA, MSB ו-Kronos

    ביום הראשון כשנכנסנו לחדר של Gershman Acoustics, יצרנית הרמקולים הקנדית, שבעליה הם ישראלים לשעבר, ישבנו לראיון עם הגברת עופרה גרשמן. היה לי לכבוד לפגוש את עופרה ותענוג לעשות ראיון בעברית בתערוכת מינכן.

    אחרי הראיון שוחחנו מעט גם נציג של TLA, חברה ההגברה היוונית. הנציג סיפר על כך שהחברה הוקמה בתחילת המילניום ומונעת כולה מאהבה למוזיקה. זו השנה השנייה שאנחנו שומעים את השילוב בין שתי החברות הללו, ואהבתי מאוד את התוצאה בשני המקרים.

    בנוסף שוחחנו מעט עם מר אלי גרשמן, בעלה של עופרה ומתכנן הרמקולים של Gershman Acoustics. אלי הוא אדם חיובי וחייכן, צנוע ונעים הליכות ושמחתי מאוד להכיר אותו.

    מלבד הראיון כמעט שלא יצא לנו להאזין למערכת, לכן חזרנו אליה שוב ביום השלישי. כשהגענו בדיוק ניגנו כמה תקליטים על הפטיפון המטורף של Kronos. אחד האלבומים שנוגנו היה האלבום You Want It Darker של Leonard Cohen, שנפתח בשיר הנושא העוצמתי. הקול של כהן היה עמוק בצורה שמיד גרמה ללחלוחית בעיניי. כל כך הרבה מונחים טכניים ויבשים משמשים אותנו להסביר סאונד, כשבסוף מה שחשוב באמת זה הרגש מהמוזיקה והמערכת של Gershman Acoustics, במקרה הזה דגם ה-Black Swan המיוחד לציון 30 שנים לחברה, יחד עם שאר רכיבי המערכת הייתה מהמערכות המרגשות ביותר בתערוכה. על הצד הדיגיטלי בחדר הזה היה אחראי שוב ממיר העל החדש של MSB ה-Cascade יחד עם שרת של Antipodes.

    החדר של Nagra עם Stenheim ו-REL

    אחד החדרים המרכזיים מבחינתי, כמו בכל תערוכה היה החדר של היצרן השווייצרי Nagra. אחרי שנתיים שהם הציגו עם רמקולי Wilson Audio, השנה הם בחרו להציג עם רמקולים של Stenheim Audio, ובכך בעצם השלימו double, כיוון שגם Steinhem הציגו בחדר שלהם עם אלקטרוניקה של Nagra, אם כי מסדרת ה-Classic, כפי שתארתי לעיל. חידוש מעניין נוסף השנה היה שילוב של זוג סאבוופרים בכירים של REL וכבילה מלאה מבית Shunyata Research.

    אני חיכיתי לשמוע בעיקר את הסטרימר החדש של החברה, אך במקום זאת בשני הביקורים שלי בחדר ניגנו מטייפ סלילים, או פטיפון. אני אישית חושב שהמציגים של החדר של Nagra זקוקים למעט ריענון, יש בחדר אווירה מעט רצינית וקפדנית מידי לטעמי. בקטעים ששמעתי הסאונד היה אוורירי ומתקתק כמו תמיד אצל Nagra ואני חושב שהשילוב עם Stenheim הוא שילוב כל שווייצרי נפלא, אני רק תוהה האם לא היו מספיקים זוג מונובלוקים יחיד מסדרת ה-HD בכדי להניע כראוי את הרמקולים האלה במקום שתי יחידות על כל רמקול כמו שהיה בחדר.

    מוצרי Nagra מיובאים לישראל בידי אבי יפה.

    החדר של Lyravox

    את חברת Lyravox הגרמנית הכרתי בביקור הראשון שלי בתערוכת מינכן לפני שנתיים. התרשמתי עמוקות מהיצרן הזה שמתמחה ברמקולים אקטיביים. השנה החברה הציגו רמקול דגל חדש ומפואר בשם KARL DER GROSS עם רעיון מאוד מעניין לטעמי. הרמקול יכול לתפקד בתור רמקול אקטיבי, או פסיבי, כך שהצרכנים יכולים לבחור את אופן השימוש המועדף עליהם. זהו רמקול 4Way, מכיוון שהרמקול אינו כולל קרוסאובר פסיבי, על מנת להגביר אותו יש לחבר לו 4 מגברים. נתון מרשים נוסף הוא המשקל של הרמקול שעומד על 380 ק״ג, בקיצור רמקול מפואר לא לבעלי לב, או גב חלש.

    תערוכת מינכן 2024
החדר של Lyravox

    תצוגה פסיבית של Transrotor

    אולי תצוגת הפטיפונים האסתטית ביותר בתערוכה הייתה שייכת ליצרן הגרמני הוותיק, Transrotor. מה שתמיד מרשים אותי אצל היצרן הזה, זה הגיוון המרשים של תצורות וטכנולוגיות. ל-Transrotor יש קו מוצרים נרחב במיוחד. הם אומנם לא מתחרים ביצרנים המוניים, אך תג המחיר שלהם מתחיל באזור ה-3-4 אלף יורו, שבמונחים של התערוכה הזו, זה ממש נגיש. מותג Transrotor מיובא לישראל בידי ברנד אודיו.

    החדר של Burmester

    חברת Burmester הגרמנית מציגה באופן שונה משאר החברות, הם מחלקים את ההדגמות שלהם לזמנים ויש להירשם מראש בעמדה מחוץ לחדר. כך הם מוודאים שכל מי שמגיע להדגמה מקבל את הסיפור המלא ולא מתחילות שאלות באמצע ההדגמה.

    השנה חברת Burmester הציגו מהפכה עיצובית בכל הקשור לרמקולים שלהם, לו הייתי יודע על כך מראש, הייתי נרשם למסיבת העיתונאים שלהם להקשיב עוד. במשך שנים לחברה היה עיצוב מאוד קפדני ולא משתנה. לעומת זאת השנה הם הציגו רמקול בעל עיצוב מודרני ומרשים במיוחד, ה-BX100. יהיה מעניין לראות אם גם האלקטרוניקה תזכה לחידוש עיצובי בהמשך. בכל מקרה, למרות בחירת מוזיקה פחות מוצלחת מבחינתי, המערכת הפגינה שליטה טובה בבס, איזון מרשים ומידה מספקת של רכות ועידון.

    החדר של Morel

    לקראת סוף היום הלכנו לבקר את חברינו היקרים מחברת Morel הישראלית. המציגים הגיעו כשהם עונדים דיסקיות להזדהות עם החטופים. ללא ספק Morel ייצגו את ישראל בכבוד. הסטנד המועצב של רמקול ה-Bluetooth האלחוטי שלהם זכה להתעניינות והצלחה רבה.

    תערוכת מינכן 2024
Morel

    בחדר ההדגמות הקטן של Morel הם הדגימו את הדגם הקטן יותר של סדרת הדגל החדשה שלהם, ה-Sopran לצד דגם ה-Avyra. אומנם הם לא היו מחוברים לאותה ההגברה, עדיין היה ניתן להתרשם מההבדלים בין הרמקולים. כמה שה-Avyra מרשים, בטח ביחס למחירו, ה-Sopran לוקח את זה כמה רמות קדימה, עם יותר פירוט ועידון, בס הדוק ונשלט יותר. אנחנו בהחלט חובבים גדולים של מה שקו המוצרים החדש של Morel מציע לצרכנים בשתי הסדרות החדשות שלהם.

    תערוכת מינכן 2024
Morel

    החדר של Tannoy עם PrimaLuna

    החדר האחרון שביקרנו בו ביום הראשון היה חדר כפול של חברת Tannoy, שהרמקולים שלהם בשני החדרים הוגברו על ידי מגברי מנורות של חברת PrimaLuna (שמיובאת לישראל בידי Audio Video). לרמקולים של חברת Tannoy יש חתימת סאונד אופיינית, הם נשמעים מלאי אוויר ורכות, מה שמאוד מחמיא למוזיקת ווקל רכה, אך לא בהכרח יהיה מתאים לסגנונות אנרגטיים יותר לטעמי. לרמקולים יש יכולות כיוונון, אך הנטייה הטבעית שלהם היא לאופי סאונד בעל מיד בשרני ואוורירי.

    חדרים שרק הצצנו אליהם

    כאן תמצאו רשימה קצרה וחלקית של חדרים מעניינים שהיה לנו רק רגע להציץ אליהם.

    החדרים של Bayz Audio

    הרמקולים האלה של חברת Bayz Audio מוכרים בשל צורתם יוצאת הדופן ואין סקירה של תערוכת סאונד בלי תמונה שלהם. האמת שמעבר לגימיק, אכן מדובר ברמקולים שנשמעים לא רע בכלל.

    תערוכת מינכן 2024
החדר של Bayz Audio

    החדר של Alsyvox עם Pilium

    עד כה לא הייתי חובב גדול של רמקולי ריבון מלא כמו הרמקולים של חברת Alsyvox מאיטליה, אך ההגברה העוצמתית של חברת Pilium היוונית (שמיובאת לארץ בידי Raguan Audio) הוציאה מהם סאונד בעל עומק, בס ודינמיות, שלא יכולתי להישאר אדיש אליו. לא יצא לי לחזור שוב לחדר הזה, אבל זה כן הדליק בי איזה ניצוץ על כך שכדאי להקשיב קצת יותר לרמקולים מסוג זה.

    תערוכת מינכן 2024
החדר של Alsyvox עם Pilium

    החדר של ZenSati עם Brodmann

    הרמקולים העצומים האלה של חברת Brodmann האוסטרית עם כבילה מטורפת מבית ZenSati, ניגנו כמו אולם קונצרטים שלם. נכון זו מערכת שמעט מאוד בתים יוכלו להכיל, אך זו הייתה תצוגת תכלית מרשימה של סאונד עצום, אבל מדויק ולא מוגזם.

    החדר של Totaldac

    היצרנית הצרפתית Todaldac הרשימה אותי בכל שלושת הביקורים שלי בתערוכת מינכן. המערכת השלמה מתוצרתם מנגנת חלק, עם סאונד אוורירי בעל דינמיות מרשימה ויחד עם זאת רמת פירוט גבוהה ודיוק. נראה שהשנה הם וויתרו על הסופר-טוויטר ברמקולים ולטעמי זו החלטה נכונה.

    החדר של Magico עם Pilium ו-Wadax

    החדר של Magico מהווה אטרקציה מרכזית ומוקד עלייה לרגל. כשהגענו אליו ביום הראשון, זה היה אחרי שני חדרים בהם כבר שמענו רמקולים של Magico. אומנם כאן היה מדובר בדגם בכיר יותר, ה-M5, בסך הכל התוצאה הייתה דומה. זה לא דבר רע בכלל, רמקולי Magico הוכיחו לי לאורך כל שלושת התערוכות שביקרתי בהן, בכל חדר שבו הם היו, התפקוד שלהם היה ללא דופי, ניטרליות, עוצמה, יכולת לנגן באופן מדויק בכל עוצמה ללא מאמץ, אלו הם המאפיינים של אחת מחברות הרמקולים הטובות השיש. כשניסנו לחזור לחדר הזה להאזנה רצינית יותר ביום השלישי, שפתוח לקהל הרחב, כמות האנשים בחדר לא אפשרה אפילו לפתוח את הדלת, כך שנשארנו עם התרשמות קצרה בלבד.

    ההגברה בחדר הייתה שוב של חברת Pilium היוונית עם ממיר של חברת Wadax.

    תערוכת מינכן 2024
החדר של Magico עם Pilium ו-Wadax

    העמדה של HiFi Rose

    חברת HiFi Rose הקוריאנית היא אחת מהחברות החדשניות בתחום האודיו והם דואגים להשיק לפחות מוצר אחד חדש מדי שנה, הפעם הגיע תורו של הממיר הראשון מתוצרתם. הכוונה כמובן לממיר שאינו כולל סטרימר. לממיר קוראים RD160 והוא מבוסס על צ׳יפ של AKM. בחדרון הדגמות שמענו אותו עם מערכת שלמה מבית HiFi Rose ורמקולים של Piega. כמובן שקשה לשפוט ביחס לנגני הרשת שלהם, אבל לטעמי יש למוצר הזה פוטנציאל לאיכות סאונד גבוהה יותר. כמו תמיד אצל HiFi Rose ה-RD160 כולל עיצוב מרהיב, לא פחות.

    תערוכת מינכן 2024
HiFi Rose

    מלבד כל ציוד הסטריאו, התערוכה היא גם מקום נחמד לרכוש תקליטים ודיסקים, חלקם נדירים ובמחירים מופקעים וחלקם מציאות לגמרי. לא פעם אני מוצא שם מוזיקה שאני אוהב, הפעם למשל רכשתי את התקליט Cirklar של Tingvall Trio.

    תערוכת מינכן 2024

    סיכום

    כך הסתיים לנו היום הראשון בתערוכה שהיה עמוס במיוחד. השיא של היום מבחינתי היה השיחה עם הגברת עופרה גרשמן מ-Gershman Acoustics. מצד שני היום הזה השאיר בי תחושה שלא ראינו אפילו חצי, מזל שהיו לנו עוד יומיים.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • operly
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן