בכתבה זו נספר לכם את כל מה שראינו ושמענו ביום השלישי של תערוכת מינכן 2024 ובביקור הקצר שלנו בתערוכת HiFi Deluxe.
לכתבות הקודמות:
תערוכת מינכן 2024 – סיכום היום הראשון
תערוכת מינכן 2024 – סיכום היום השני
תערוכת מינכן 2024 – היום השלישי
אז אחרי יומיים שהתערוכה הייתה פתוחה לעיתונאים ועוסקים בתחום בלבד, ביום השלישי שלה היא נפתחה לקהל הרחב. אחרי יומיים מלאים מהבוקר עד הערב, הרגשנו שראינו את רוב מה שרצינו לראות ולכן המטרה שלנו ביום השלישי הייתה להשלים את החדרים האחרונים ברשימה שלנו שטרם הספקנו ולחזור לביקור נוסף בחדרים שהכי אהבנו.
כשהגענו בבוקר לחדר העיתונאים, ראיתי שם את John Darko, כנראה סוקר האודיו הכי מוכר ברשת. אז למרות שהתביישתי מעט החלטתי לגשת ולבקש ממנו תמונה. ג׳ון היה נחמד מאוד והסכים.
החדר של Aries Cerat
התחלנו את היום בביקור קצר בחדר הענקי של היצרן הקפריסאי Aries Cerat. החברה ידועה בעיצובים יוצאי הדופן שלהם, אבל הפעם הם לקחו את זה לרמה אחת לחלוטין והציגו מערכת שהייתה נראית אפילו גדולה יותר מהמערכת של ESD הסינית.
זה פשוט מדהים עד כמה המערכת הזו גדולה ובנוסף היא גם כולה נוצצת. הלכנו לחדר הזה על מנת לסמן וי, כיוון שזו הייתה אחת המערכות המדוברות של התערוכה. הסאונד הוא כמובן עצום ודינמי, אך אם להיות כנה, אני לא יכול להתרגש ממערכת כזו, כיוון שאין שום קשר בינה לבין אודיו ביתי. לו הייתי מחפש מערכת לטירת הנופש שלי, כנראה שהיה לי יותר מעניין לשמוע מערכת כזו.
החדר של Vitus Audio עם Monitor Audio
את החדר הזה כמעט פיספסנו מכיוון שבאפליקציה של התערוכה לא היה מצויין כלל ש-Monitor Audio מציגים את רמקול הדגל שלהם, ה-Hyphn בחדר הזה. אני לא יודע אם זה קשור לתשלום תמלוגים כלשהו, אך הייתי מצפה לקצת יותר מידע ופירוט מדויק יותר עבור המבקרים. רק בזכות פרסומים באינטרנט הבנתי שכאן מוצג הרמקול המסקרן הזה ולכן ביום השלישי שלנו בתערוכה הגענו ראשונים לחדר הזה. כשהגענו בדיוק סגרו את החדר לביצוע ראיון עם הבעלים של חברת Vitus. כך שיצאנו למסע בחדרים נוספים וחזרנו אחרי כשעה ואז זה סופסוף זה קרה וישבנו להאזין לרמקולי ה-Hyphn עם האלקטרוניקה המרשימה של Vitus.
הרמקול של Monitor Audio בנוי בצורה יוצאת דופן. הרמקול כולו מבוסס על רעיון ה-Point Source, כאשר הטוויטר נמצא במרכז, מסביבו האלמנטים של המיד במבנה דמוי יהלום ומשני צדדיו שני זוגות של וופרים, המורכבים בתוך העמודים. הוופרים בכל זוג מורכבים אחד מול השני בתצורת Force-Cancelling. זהו רמקול full range שלחלוטין מצליח להעביר את התחושה הזו שכל הסאונד של הרמקול מגיע מאותה הנקודה. בנוסף, גם שנתיים לאחר ההשקה שלו, זהו אחד הרמקולים היפים והמיוחדים בשוק.
החדר של Vivid Audio עם Mola Mola
בחדר השלישי, מבין אלה שלא ביקרנו בהם עד כה, הוצג אחד הרמקולים הכי מרשימים בתערוכה. למרות זאת, היה מדובר בחדרון דיי מאולתר באחד האולמות התחתונים ולא בחדר מפואר כראוי. הרמקול שאני מדבר עליו הוא רמקול הדגל החדש והמסקרן Vivid Audio Moya M1, שהוצג עם אלקטרוניקה של חברת Mola Mola ההולנדית ופטיפון של Kronos.
חברת Vivid Audio ידועה בעיצובים שלהם, שמזכירים לי חייזרים, או לחלופין טיפות מים. הפעם הם לקחו את תכנון הרמקול שלהם לקצה, זהו רמקול בתצורה של 5Way, עם 13 דרייברים, 8 מהם הם וופרים. אומנם מבחינה עיצובית, התוצאה הרבה פחות אלגטנית מהעיצובים הקודמים שלהם, אבל מדובר כאן ביצירה הנדסית יוצאת דופן.
בעת הביקור שלנו, המציג בחדר היה מפיק שניגן יצירות שלו וסיפר את הסיפור מאחוריהן. אני התרשמתי עמוקות מהרמקול הזה שלוקח את נושא ה-Full Range לרמה אחרת עם העברה חלקה במיוחד, ואיזון נפלא בין עוצמה לעידון ופירוט.
עד כמה נתונים של ה-Vivid Audio Moya M1, תגובת התדר היא 19Hz – 42,000Hz במינוס 6dB, נצילות 93dB עם עכבה מינימלית של 2.5 אוהם, משקל של 346 ק״ג כל יחידה והמחיר הוא כ-500,000 דולר.
בכך הסתיים הביקור שלנו בתערוכת מינכן 2024, נכון שהיו עוד חדרים שלא ביקרנו בהם ולא ראינו את הכל, אבל הרגשנו שזו הנקודה לעצור מבחינתנו. לקחנו את היום הזה קצת לנוח, לבקר בכמה חנויות תקליטים ובערב ראינו הופעת ג׳אז נוספת, הפעם של פסנתרנית וזמרת אמריקאית בשם Karen Edwards, שהופיעה במועדון ה-Vogler. ההופעה הייתה מעולה, היא החלה עם יצירות שקטות ורגועות, אך ככל שהמופע התקדם האנרגיות עלו, כשהשיא מבחינתי היה ביצוע נהדר שלה ל-Purple Rain.
ביקור קצר בתערוכת HiFi Deluxe
היום האחרון שלנו במינכן היה יום ראשון, בו רוב העיר סגורה. הטיסה שלנו הייתה רק בערב ולכן חיפשנו במה אפשר למלא את היום האחרון. אז עלה במוחנו רעיון מבריק ומקורי ללכת לבקר בתערוכת אודיו. במקביל לתערוכת מינכן הענקית, שנקראת High End Munich, ישנה תערוכה נוספת, שמתרחשת בקומה יחידה של מלון Marriott ונקראת HiFi Deluxe.
התערוכה הזו היא אלטרנטיבה עבור האחות הגדולה והממוסחרת. בתערוכה היו כ-10 עד 15 חדרים בלבד. רוב המציגים הם יצרנים קטנים, שמחפשים מפיצים ושיתופי פעולה למיניהם. אולי יוצא הדופן היחיד היה היצרן השווייצרי FM Acoustics, שקיים כבר 50 שנה.
החדרים הינם בגדלים שונים, החל מחדרים קטנים ממש, עד לסלונים וגם כמה חדרים גדולים יותר. רוב היצרנים מאוד לא מוכרים, ולא פעם מי שמציג הוא המתכנן/הבעלים/והמהנדס הראשי. אני התרשמתי במיוחד משלושה חדרים בתערוכה.
החדר של DEA Electrostatics
חברת DEA הינה חברה איטלקית אשר מייצרת רמקולים אלקטרוסטטיים ואלקטרוניקה. הם הציגו מערכת שלמה מתוצרתם. הסאונד היה מהיר וצלול, כמצופה מרמקולים אלקטרוסטטיים, ההפתעה הייתה בתחום הבס, שהיה עמוק במידה טובה, הדוק ומדויק.
החדר של Ilumnia
בחדר הראשון שנכנסו אליו היו מוצגים רמקולים של חברת Ilumnia מבלגיה. דיברנו עם המתכנן של הרמקולים שסיפר לנו על כך שהרמקולים כולל דרייבר ייחודי של החברה שהינו ״מרחף״ בחופשיות, ללא מנגנון suspension או ספיידר כלשהו, שעלול לגרום לאיטיות, עיוותים וחוסר לינאריות. הדרייבר נע בזכות השדה המגנטי של עצמו. לשם כך הרמקולים מחוברים לחשמל והם אפילו כוללים אפליקציית Bluetooth, שבעזרתה ניתן לשנות את מידת ״הקשיחות״, או ״החופשיות״ של תנועת הדרייבר וכך להתאים אותו אל המגבר והטעם האישי של המאזין. בעוד דרייבר המיד מפזר את הסאונד באופן omnidirectional, הטוויטר מוסיף אלמנט של כיווניות.
ההבטחה הגדולה של הרמקולים האלה היא סאונד נקי ולינארי, ואכן זה מה שהרגשתי בחדר הזה, סאונד ללא מעצורים, מוזיקלי ונעים.
החדר של RA Acoustics
החדר שהכי הרשים אותי בתערוכה היה חדר של יצרן גרמני בשם RA Acoustics, שעד כמה שהבנו מדובר באב ובנו. הסאונד בחדר הזה דינמי, מלא בפרטים ומאוזן להפליא. הרמקולים לא גדולים, אך מייצרים בס עוצמתי ומרשים לצד ניקיון ואיזון במיד והגבוהים.
הרמקולים שולבו עם מערכת הגברה יוקרתית של חברת Soulution השווייצרית והחדר זכה לטיפול אקוסטי מסיבי כולל פלטות אקוסטיות צפות מהתקרה. כך שהרמקולים זכו לסביבה נהדרת להפגין את היכולות שלהם, מה שאני לא יכול לומר על רוב החדרים האחרים. מה שאני מנסה לומר זה שדיי קשה לדעת מה הייתה מידת ההשפעה של החדר והאלקטרוניקה על התוצאה הסופית כאן, אבל בסופו של דבר הסאונד בחדר הזה היה ברמה של החדרים הטובים של תערוכת מינכן והרשים אותי במיוחד. בנוסף הרמקולים כוללים עיצוב סולידי, איכות בנייה מעולה והם גם לא גדולים במיוחדף כך שהם ויתאימו לחלל האזנה ישראלי.
תמונות נוספות מתערוכת HiFi Deluxe:
סיכום
בכתבה זו תיארנו לכם את היום השלישי שלנו בתערוכת מינכן 2024 ובאחות הקטנה והאלטרנטיבית שלה, תערוכת HiFi Deluxe. בכך הסתיים לו הביקור שלנו במינכן לשנה זו.
לסיום הכתבה קבלו מאיתנו בונוס קטן, פלייליסט השירים שנוגנו בתערוכת HiFi Deluxe השנה:
את הפלייליסט של תערוכת מינכן 2024 נפרסם יחד עם כתבת הסיכום של התערוכה שתפורסם בקרוב.