fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • האויב שבפנים אפלה אינסופית – נטפליקס

    ״האויב שבפנים אפלה אינסופית״ היא סדרת אנימציה למבוגרים שעלתה בשבוע שעבר בנטפליקס. כבר אין ספק שמדובר במגמה, ואני מוצא את עצמי צופה יותר ויותר בתכני אנימציה השנה. הסדרה כוללת 4 פרקים בלבד בני 25 דקות כל אחד.

    אז האם הסדרה המבוססת על משחקי המחשב מז׳אנר האקשן-אימה, Resident Evil, ממשיכה את ההצלחות של נטפליקס בתחום האנימציה למבוגרים?

    האויב שבפנים אפלה אינסופית

    תקציר העלילה – האויב שבפנים אפלה אינסופית

    הסדרה נפתחת במבט חטוף אל אירועים שהתרחשו במדינה הדמיונית ״פנאמסטן״, על גבול סין, הנמצאת במלחמת אזרחים. צבא ארה״ב מגיע למדינה בשביל לעזור לכוחות הדמוקרטיים. כשמספר חיילים אמריקאים נופלים בשבי המורדים, קבוצת חיילים מיחידה מובחרת, יוצאת למשימת חילוץ בניגוד לפקודות.

    קופצים אל ההווה, התפרצות זומבים מפתיעה בתוך כותלי הבית הלבן, מובילה לתיאוריה שהסינים הם אלה שעומדים מאחורי המעשה. הנשיא מחליט לשלוח שלושה סוכנים בכירים, להסתנן לסין ולבדוק אם יש אמת בתיאוריה.

    בראש הסוכנים עומד ג׳ייסון, ״הגיבור מפנאמסטן״, שהוביל את יחידת החיילים במבצע החילוץ. יחד איתו, הסוכנת שן מיי, שהייתה בצד של המפקדה בזמן אירועי ״פנאמסטן״ וליאון קנדי, הסוכן שהיה נוכח בראקון סיטי, מקום ההתרפצות הראשונה של הוירוס, שהופך אנשים לזומבים. ליאון מקבל הרבה קרדיט מהנשיא, כיוון שהוא הציל את בתו באותה ההתפרצות.

    בזמן ששלושת הסוכנים יוצאים למסע לסין, לחפש את מקור המתקפה, עיתונאית חוקרת, בשם קלייר בוחנת מחדש את האירועים בפנאמסטן ומנסה לחשוף מה באמת קרה שם.

    האויב שבפנים אפלה אינסופית
    משמאל ג׳ייסון, הגיבור מפנאמסטן

    העולם של ״האויב שבפנים״

    ההיכרות שלי עם העולם של ״האויב שבפנים״ או Resident Evil, היא מעולם משחקי המחשב. יצא לי לשחק בלפחות שלושה ממשחקי הסדרה, אלה משחקי אקשן-אימה מעולים, עם מפלצות יצירתיות, אווירה מושקעת ומאיימת ואקשן מהיר ומקורי.

    בבסיס הסדרה ישנו תאגיד שפיתח וירוס, ההופך בני אדם לזומבים או מפלצות אחרות כלשהן. לתאגיד יש קשרים פוליטים ובראשו עומדים אנשים רודפי בצע. זהו רעיון שעומד בבסיס לא מעט סרטי אימה. מי שרוצה לחפש עומק בסיפור וברעיון העולם של ״האויב שבפנים״, יכול למצוא את העומק בניצול בני האדם ״הפשוטים״ בידי השלטונות, הסתרת האמת מהציבור בטענה לחוסר רצון ליצור פאניקה, וכמובן תאגיד ענק ומרושע, שלא סופר אנשים בדרך לקידום המטרות האנוכיות שלו.

    האויב שבפנים אפלה אינסופית

    כשסדרת הסרטים המבוססת על המשחק יצאה בכיכובה של מילה ג׳ובביץ׳, צפיתי בהנאה בכולם. מעולם לא חשבתי שמדובר בקולנוע איכותי במיוחד, אבל מצאתי את הסרטים מבדרים, עם אקשן טוב ומפלצות מרשימות. בקיצור מהסוג של ״לכבות את הראש וליהנות״.

    בנוסף, צפיתי במספר סרטי וסדרות אנימציה של המותג, את רובם תוכלו לראות בנטפליקס. אני זוכר את כולם לחיוב, ומצד שני זהו בידור דיי חד-פעמי, כזה שלא ממש משאיר רושם.

    הוויזואליות

    האנימציה ב״האויב שבפנים אפלה אינסופית״ הינה מרהיבה לכל אורכה של הסדרה. יש כאן שילוב מעניין בין אנימציה מאוד ריאליסטית, חלק מהנופים ממש נראים מציאותיים, לבין עיצוב הדמויות, שהן מחווה למשחקי המחשב והדמוית מרגישות מעט מצוירות בסגנון קלאסי יותר.

    האויב שבפנים אפלה אינסופית
    קלייר רדפילד

    התוצאה הכללית לא נופלת מפרויקט ״אהבה מוות & רובוטים״. אם בכל זאת לחפש בכוח נקודות חולשה, אני חושב שהאנימציה מרגישה מעט פחות טבעית באופן ההליכה של חלק מהדמוות ובתנועות השפתיים בזמן הדיבור.

    הכתיבה והעריכה

    העלילה ב״האויב שבפנים אפלה אינסופית״, הינה עלילה קלאסית לעולם של ״האויב מבפנים״. את רוב ההתרחשות לא קשה לנחש ועדיין אני חושב שזו כתיבה לא רעה ביחס לז׳אנר.

    האויב שבפנים אפלה אינסופית
    שן מאיי

    העריכה כוללת את התרחשות ההווה ובכל פרק מראים לנו עוד ועוד פרטים ממה שהתרחש בפנאמסטן, עד שלבסוף אנחנו רואים את הסיפור המלא. שני הגיבורים הם ליאון וקלייר, הם נפגשים לפעמים, אבל הסיפור של כל אחד מהם גם מתקדם במקביל. 

    האויב שבפנים אפלה אינסופית

    בסך הכל, העריכה כאן נכונה וגם הקצב התפתחות העלילה הוא מהיר. יחד עם זאת, בשני הפרקים הראשונים הרגשתי שהם יותר ארוכים ממה שהם. הפרק השלישי ועוד יותר פרק הסיום, הם יותר זורמים.

    מגמת האנימציה למבוגרים בשירות נטפליקס

    אז כפי שציינתי, זהו לא פרויקט האנימציה הראשון של ״האויב שבפנים״ שזמין בנטפליקס, ועדיין אי אפשר להתעלם מהמגמה של סדרות האנימציה השונות למבוגרים, שעלו בנטפליקס בתקופה האחרונה. אני מוצא את עצמי צופה בסדרות אנימציה מידי כמה חודשים, אני מרגיש שביחס למבול התכנים של נטפליקס, ז׳אנר האנימציה למבוגרים מספק תכנים מקוריים ומעניינים.

    האויב שבפנים אפלה אינסופית
    ליאון קנדי

    רק בשנה האחרונה היה לנו את החלק השני של ״אהבה מוות & רובוטים״, את ״פסיפיק רים: שטח הפקר״, ״המשחרר: מבצע אוולנש״, ״דוגמת הדרקון״ ועוד.

    ז׳אנר האנימציה למבוגרים הוא משהו שונה בנוף התכנים המקובל, למרות שבתרבויות מסוימות, כמו יפן, זה מקובל לחלוטין. ברור לי שחלקכם יפסלו את הז׳אנר בטענה לילדותיות מובנית בו. אני אישית חושב שמדובר במדיום מעולה להעביר סיפור, מדיום שניתן לייצר בו כל עולם שרוצים ולהשתמש בסגנון ״צילום״ מיוחד ככל שרוצים. האם יש בזה משהו ילדותי? כנראה שכן, אבל אני אישית מאוד נהנה מזה.

    סיכום

    האויב שבפנים אפלה אינסופית

    ״האויב שבפנים אפלה אינסופית״ הינה סדרת אנימציה מרהיבה נוספת בעולם ״האויב שבפנים״. הסדרה כוללת וויזואליות מהפנטת, סיפור דיי מעניין וקטעי אקשן ואימה מבויימים בצורה טובה.

    מצד אחד, מדובר בסדרה, שלא מחדשת הרבה, לא מציגה רעיונות שלא ראינו קודם, וכנראה שהיא לא תשאיר עליכם רושם שיגרום לכם לחשוב עליה לאחר שתסיימו לצפות בה. מצד שני, אם אתם חובבי הז׳אנר והעולם של ״האויב שבפנים״ כמוני, מדובר בסדרה מהנה, שמתכתבת יפה עם העולם הפנטזי של המותג.

    הציון שלי: 7/10

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן