fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • המקום הטוב – נטפליקס

    “המקום הטוב” היא סדרה קומית בכיכובם של קירסטין בל וטד דנסון הוותיק. עד כה היו לסדרה 4 עונות. תוכלו לצפות בשלושת העונות הראשונות שלה בנטפליקס.
    המקום הטוב - נטפליקס

    תקציר העלילה – המקום הטוב

    אלינור שלסטרופ (קירסטין בל) מתה ופוגשת במייקל, שמסביר לה שהיא הגיעה ל”מקום הטוב”, מה שרוב הדתות מתייחסות אליו בתור גן עדן. “המקום הטוב” מחולק לשכונות ומייקל הוא הארכיטקט של השכונה אליה אלינור הגיעה. מהר מאוד מתברר לאלינור, שקרתה טעות בזיהוי, ולמעשה לא מגיע לה להיות ב”מקום הטוב”. אלינור מתחברת לצ’ידי, מרצה נוירוטי לפילוסופיה, היא מתוודה בפניו ומבקשת את עזרתו. הפתרון של צ’ידי הוא ללמד את אלינור פילוסופיה ואתיקה, כדי שהיא תבין כיצד להיות אדם טוב.
    אל אלינור וצ’ידי מצטרפים, תאהני אל-ג’מיל, יפיפייה בריטית ממשפחה עשירה, שהייתה מגייסת תרומות לצדקה וחובבת סלבריטאים בחייה, והנזיר הטיבטי השתקן, ג’יאני. דמות נהדרת נוספת היא ג’נט, מעין עוזרת חכמה, שיודעת הכול ודואגת לכל רצון תושבי השכונה.
    המקום הטוב - נטפליקס
     לא פשוט לדבר על הסדרה ללא ספויילרים, במיוחד על כמה עונות ביחד. הסיבה היא שבכל עונה יש טוויסט והעלילה הולכת לכיוון אחר. הכתיבה של הסדרה היא ללא ספק הנקודה החזקה ביותר שלה, הרעיון הוא מבריק, שנון, אירוני ומאוד מעורר מחשבות. הסדרה למעשה דנה, במה היא המשמעות של להיות אדם טוב, ואיך למעשה שופטים את זה. הכתיבה הנהדרת באה לידי ביטוי בהרבה מעבר לרעיון המרכזי המרתק, העולם הפנטזי שהסדרה מייצרת הוא מצחיק ומקורי, יש את המקום הטוב, המקום הרע, ואת הרכבת שמאפשרת לעבור ביניהם. גם כתיבת הדמויות היא מופלאה, לכל אחת מהדמויות שהזכרתי קודם, יש הרבה פנים, שמתגלות במהלך הסדרה וממש קל להתחבר ולאהוב את כולן. הכתיבה מצטיינת גם בדברים הקטנים כמו בכך שאסור לקלל במקום הטוב, אז כל קללה שמישהו מנסה לומר יוצאת בתור משהו תמים, “What the fork?”. יחד עם הדמויות האנושיות, גם דמותה של ג’נט מתפתחת, היא לומדת על רגש אנושי וכמובן מהווה עוד טוויסט על אינטליגנציה אנושית מתפתחת. אפילו דמותו של מייקל עוברת שינויים רבים במהלך הסדרה.
    המקום הטוב - נטפליקס
    אני באמת חושב שהכתיבה בסדרה הזו, היא אחת הטובות בשנים האחרונות.
    גם רמת המשחק היא נהדרת, לכל דמות יש טייפקאסט משלה, שהן דואגות לחזור אליו תמיד. אלינור נחלצת בהומור וסרקזם מכל סיטואציה, כשהיא מרגישה שהיא חשופה, היא נהיית תקיפה ועוקצנית, אבל עמוק בתוכה היא אדם טוב. צ’ידי הוא אדם שהקדיש את כל חייו להבנה של איך נכון להיות טוב, אבל הוא מאוד לא החלטי וכל החלטה ולו הקטנה ביותר קשה לו, בנוסף עימותים גורמים לו לכאבי בטן.
    טאהני, היא בריטית (ממוצא פקיסטני לדעתי), הייתה לה מערכת יחסים קשה עם הוריה ובעיקר עם אחותה קמילה, שהייתה טובה ממנה בהכול. היא חובבת מסיבות מהסגנון הבריטי, הבגדים שלה תמיד מתואמים ולכל מצב יש לה הקבלה למשהו דומה, שקרה לה עם סלבריטי כלשהו.
    [ספויילר קצר – מתגלה בפרקים הראשונים] 
    ג’יאני הוא למעשה טעות בזיהוי כמו אלינור, הוא בכלל ג’ייסון מנדוזה, עבריין סוג ג’ ובחור מאוד לא חכם באופן כללי. יחד עם זאת יש לנו נשמה ממש טובה, והוא אחראי לכמה מהקטעים המצחיקים ביותר בסדרה.
    [סוף ספויילר]
    אז רמת המשחק היא גבוהה אצל כל הדמויות, אבל הדמות שגונבת את ההצגה מבחינת רמת המשחק היא ג’נט, שמגולמת על ידי דרסי קרדן. דרסי מגלמת הרבה דמויות, כמו למשל את ג’נט הרעה מהמקום הרע. בעונה השלישית יש פרק שבו ג’נט מגלמת את כל ארבעת הדמויות האחרות, והיא עושה זאת מצחיק ונפלא.
    המקום הטוב - נטפליקס
    דרסי קרדן, בתפקיד ג’נט.
    גם טד דנסון הוותיק בתפקיד מייקל, עושה את התפקיד עם כל כך הרבה תשוקה ואנרגיה.
    כמקובל בסדרה קומית, רוב הפרקים הם קצרים, פחות מחצי שעה. בכל עונה יש כ-12 פרקים, כך שניתן לסיים דיי מהר.
    המקום הטוב - נטפליקס
     לסיכום, אני ממש נהניתי משלוש העונות הראשונות של “המקום הטוב”. אני חושב שמדובר בסדרה שנונה במיוחד וכתובה ומשוחקת בצורה נפלאה, אבל כן יש בעיה אחת בסדרה שאני רוצה להתייחס אליה. במשך כל העונות, הסדרה מאוד משעשעת, היא חמודה ואנושית, אבל לרוב היא לא ממש מצחיקה. אני מתכוון למעט מאוד רגעים של פרצי צחוק אמיתי, אלו דיי נדירים. ההומור בסדרה הוא יותר מעודן, סרקסטי, מתחכם, זהו בהחלט הומור מצוין שכיף לראות, אבל אל תצפו להתפקע מצחוק.
    המקום הטוב - נטפליקס
    מי שמחפש סדרה קומית חכמה, מקורית ומשוחקת נהדר, אני ממש ממליץ על “המקום הטוב”.
    הציון שלי 8/10.
    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן