fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • טיילר רייק: חילוץ – נטפליקס

    הפעם הגיע תורו של כריס המסוורת’, הלוא הוא ת’ור, אל הרעם בכבודו ובעצמו, לעשות סרט נטפליקס. אז האם “טיילר רייק: חילוץ” שווה את הזמן שלכם?
    טיילר רייק: חילוץ - נטפליקס

    תקציר העלילה – טיילר רייק: חילוץ

    כשברון סמים הודי חוטף את בנו של ברון סמים הודי אחר, שכיר החרב, טיילר רייק (כריס המסוורת’) נשכר על מנת להציל אותו. טיילר מצליח להגיע אל הנער, אבל על מנת לחלץ אותו, הוא צריך לחצות עמו עיר שלמה, כשהבריונים של ברון הסמים וכל המשטרה שנמצאת בכיסו בעקבותיהם.
    טיילר רייק: חילוץ - נטפליקס
    טיילר מנסה להבריח את אובי, בנו החטוף של ברון סמים, מהעיר דקה.
    זו בערך כל העלילה של הסרט, ואין לי שום דרך להרחיב את זה. הסרט הוא דיי בסגנון סרטי האקשן של פעם. סרטים של שוורצנייגר או צ’אק נוריס, סרט שמתאר משימה אחת, כשתוך כידי מספרים לנו איזה סיפור קטן על הגיבור (בשביל לסמן וי על פיתוח דמויות) ואולי איזה טוויסט קטן (בשביל לסמן וי על תחכום) ובערך זהו.
    בשלב זה יכולה לעלות השאלה, למה בכלל אני טורח לכתוב על הסרט הזה? ובכן האמת היא שהרבה זמן חיכיתי לסרט בסגנון הזה. זהו סרט אקשן מאוד מהנה, מהסוג שאין הרבה לאחרונה ואפילו יש בו כמה נקודות שמרימות אותו מסתם עוד אקשן.
    טיילר רייק: חילוץ - נטפליקס
    אבל תחילה האקשן עצמו. ובכן, אומנם הסגנון והעלילה מיושנים, האקשן לעומת הוא מהיר בטירוף ומאוד מודרני. אחוז גבוהה מאוד מזמן הסרט הוא סצנות אקשן, ומכיוון שזה החלק הטוב ביותר בו, אז טוב שכך. האקשן מאוד מגוון וכולל מרדפים רגליים ובכלי רכב, קרבות יריות ופה ושם גם קרבות מגע. סגנון האקשן הזכיר לי את העונות הראשונות של “מכת מחץ”, שהיו פנינת אקשן אמיתית. המצלמה נעה אחר האקשן בצורה מאוד מהירה, כולל מרדפים והרבה סיבובי מצלמה. יחד עם זאת, התמונה לכל אורך הסרט נשארת מאוד ממוקדת וברורה, כך שלמרות התנועות המהירות לא נוצרה אצלי תחושה של סחרחורת, שלעיתים נוצרת אצלי בצילומי מצלמת כתף למיניהם (אחד ה”אפקטים” הפחות אהובים עלי).
    טיילר רייק: חילוץ - נטפליקס
    איכות התמונה באופן כללי, נהדרת בסרט. בגרסת ה-Dolby Vision, התמונה מפורטת והצבעים מרגישים חיים ובעלי רוויה טובה. מבחינת כל ערכי ההפקה, הסרט הרגיש לי מושקע מאוד, הקאסט ברובו לא מוכר, אבל עבודת הצילום ובימוי האקשן הם ברמה גבוהה.
    אז מעבר לכל האקשן המעולה בסרט, מה שמבדל אותו, זה הלוקשיין. לא זכורים לי הרבה סרטי אקשן שהתרחשו לכל האורך על אדמת בנגלדש )ומעט הודו(. זה מאפשר לנו להיחשף לנופיה העירוניים של בנגלדש, אבל מעבר לכך, לפשע שם, שמוצג כשולט בעיר ובמשטרה המקומית. הקטע הכואב הוא היחס הנוראי לילדים העניים. הילדים מצטרפים לכנופיות בגיל צעיר בגלל העוני, וחייהם שווים כקליפת השום עבור המאפיונרים. יש סצנה בסרט בה המאפיונר הראשי מנסה לגלות מי מבין הילדים גונב ממנו. אחד העוזרים שלו פשוט משליך את אחד הילדים מהגג בשביל לגרום לאחרים להתוודות.
    טיילר רייק: חילוץ - נטפליקס
    רוב הסרט מתרחש בעיר דקה, בנגלדש.
    עוד סצנה קשה היא כשקבוצת הילדים תוקפת את טיילר, אומנם הוא עושה הכול על מנת לא להרוג אותם, אבל לא זכורה לי סצנה כה בוטה בה גבר בוגר מרביץ לילדים בצורה מפורשת כמו בסרט הזה. זו סצנה לא קלה לצפייה, אבל אולי דווקא בסצנה הזו יש את המסר היחיד שניתן לקחת מהסרט הזה. ביקורתיות על המצב הקשה של הנוער העני בבנגלדש.
    מלבד כריס המסוורת’, יש עוד שחקן מוכר בקאסט. דיוויד הארבור, שמופיע בסרט בתפקיד משנה מינורי, ולטעמי מיותר לחלוטין.
    רמת המשחק בסרט היא לא רעה ביחס לז’אנר. בעיקר כריס עושה עבודה טובה מאוד, מרגישים שהוא בא לעבוד, ולא לעשות “חלטורה” בנטפליקס.
    טיילר רייק: חילוץ - נטפליקס
    לסיכום, “טיילר רייק: חילוץ”, הוא סרט אקשן עם עלילה מפעם אבל עם אקשן, צילום, ואדרנלין מודרניים. לחובבי האקשן, במיוחד אלו שאהבו את סרטי האקשן מפעם, ואני ביניהם, מדובר בבידור מספק ומהנה.
    הציון שלי: 7/10.
    סקירה זו פורסמה גם באתר Dtown.
    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן