fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • פסיפיק רים: שטח הפקר – נטפליקס

    “פסיפיק רים: שטח הפקר”, או באנגלית “Pacific Rim: The Black”, היא סדרת אנימציה למבוגרים, המתרחשת בעולם של “פסיפיק רים”, שיצר גיירמו דל-טורו. ז’אנר האנימציה למבוגרים בנטפליקס, הוא אחד המגוונים והמעניינים, עם תכנים כמו “המשחרר: מבצע אוולאנש“, ” דוגמת הדרקון” ו-“אהבה מוות & רובוטים“. האם גם “פסיפיק רים: שטח הפקר” הצליח להרשים אותי?

    פסיפיק רים: שטח הפקר – נטפליקס

    העולם של פסיפיק רים

    הסרט “פסיפיק רים” יצא בשנת 2013, גיירמו דל-טורו, אחד הבימאים האהובים עלי, ביים וכתב את התסריט. בסרט כיכבו אידריס אלבה וצ’ארלי האנם. הסרט מתאר עולם בו מפלצות ענק המכונות “קאיג’ו” תוקפות את האנושות דרך פרצות שנוצרות באדמה/ים, כלומר הם מגיעים מבטן כדור הארץ. המונח קאיג’ו, משמעותו ביפנית חיה מוזרה, וזהו גם שמו של ז’אנר הסרטים עם מפלצות הענק, דוגמת “גודזילה”.
    על מנת להתמודד מול האיום, האנושות משלבת כוחות ומשיקה את תכנית ה”ייגרים”, רובוטים ענקיים שילחמו מול המפלצות. הרובוטים כל כך עצומים, שצריך שני מפעילים, או “טייסים”, על מנת לשלוט בהם. משהו כמו אונה ימינית ושמאלית. הטייסים צריכים להיות מתואמים אחד עם השני ולכן לפני שהם יכולים להפעיל את הרובוט, הם עוברים תהליך המכונה “Drift” או סחיפה. בתהליך הסחיפה שני המוחות של חצי מתאחדים והם נחשפים לזיכרונות והפחדים של השותף. תהליך הסחיפה הזה, הוא המקור לרעיונות היותר עמוקים בעולם של “פסיפיק רים”.

    פסיפיק רים: שטח הפקר – נטפליקס
    מתוך “פסיפיק רים” (2013)

    כשגיירמו דל-טורו יצר את “פסיפיק רים”, הוא אמר שהוא עשה את הסרט שהוא חלם לראות בתור ילד. זה לטעמי התיאור של המשקפיים דרכם צריך לראות את הסרט הזה וגם את סדרת האנימציה. למי שאין במלאי “משקפי ילדות” כאלה, יהיה מאתגר ליהנות ולהעריך את התכנים האלה.

    פסיפיק רים: שטח הפקר – נטפליקס
    מתוך “פסיפיק רים” (2013)

    אני אהבתי מאוד את הסרט המקורי. לעומת זאת, את סרט ההמשך שיצא ב-2018, “פסיפיק רים: המרד”, אהבתי הרבה פחות.
    אז אחרי שהבנו את העולם, אפשר להתחיל לדבר על הסדרה.

    תקציר העלילה

    “פסיפיק רים: שטח הפקר” לוקחת אותנו אל אוסטרליה. מתקפה אכזרית של הקאיג’ו, מכריעה את היבשת והמנהיגים מחליטים על פינוי מוחלט. טיילור ואחותו היילי, לא מגיעים בזמן לנקודת הפינוי, והוריהם, טייסי ייגר מעבירים אותם, יחד עם קבוצה נוספת של ילדים למקום מסתור. ההורים עוזבים עם הייגר במטרה להשיג עזרה ופינוי עבור קבוצת הילדים.
    לאחר חמש שנים, טיילור, היילי ושאר הילדים התבגרו והם חיים חיי קהילה באזור המסתור. לאחר שטיילור והיילי מוצאים במקרה ייגר שנשכח מאחור, הם מחליטים לקחת אותו ולצאת למסע למצוא את הוריהם.

    פסיפיק רים: שטח הפקר – נטפליקס
    טיילור והיילי

    וויזואליות וסגנון

    סגנון האנימציה הוא מחווה לאנימציה הקלסית של סדרות כמו רובוטריקים ומכיל מוטיבים של הסגנון היפני. האזורים בהם מתרחשת העלילה כוללים, מדבר, ערים הרוסות ונופים פוסט אפוקליפטיים עזובים ורחבי יריעה. סצנות האקשן, שכוללות מרדפים וקרבות רובוטים מול מפלצות, עשויות נהדר. אני מאוד מתחבר לסגנון אנימציה כזה, הוא נוסטלגי עבורי ונראה טוב יותר מהסגנון המצועצע של הרבה מסדרות האנימציה המודרניות, שילדי רואים. אם כבר הזכרתי ילדים, הסדרה הזו אינה מיועדת להם, היא אלימה ויש בה כמה סצנות אכזריות.

    פסיפיק רים: שטח הפקר – נטפליקס

    איכות התמונה ב-Dolby Vision נקייה ומפורטת עם צבעים מרהיבים. כך שלסיכום, החוויה הוויזואלית מרשימה ביותר.

    פסיפיק רים פוגש את המתים המהלכים

    כמו ברוב מוחלט של סרטים/סדרות אפוקליפטיות בהן מעורבות מפלצות, הרע האמיתי הוא בני האדם. אז כמו ב”מתים המהלכים”, גם ב”פסיפיק רים: שטח הפקר”, הגיבורים פוגשים באנשים, שניצלו את המצב על מנת להפוך לשליטים רודנים.
    במקרה של “פסיפיק רים: שטח הפקר”, דמות הרשע היא שיין. שיין מנהיג חבורה של חיילים, ובת טיפוחיו היא מיי. שיין הצליח לרתום את טכנולוגיית הסחיפה (Drift), על מנת לקרוא מחשבות ואפילו לשתול רעיונות. כפי שאמרתי, רעיון ה”סחיפה” הוא כנראה הרעיון העמוק ביותר בעולם הפסיפיק רים, ואפשר לראות אותו מתפתח להרבה כיוונים מעניינים.

    פסיפיק רים: שטח הפקר – נטפליקס

    נקודות נוספות

    העונה הראשונה של הסדרה מורכבת משבעה פרקים, בני פחות מחצי שעה כל אחד. העלילה מתקדמת מהר, עם אירוע דרמטי או cliffhanger בסיום כל פרק. כך שחוויית הצפייה היא מעניינת וקצבית.
    מערכת היחסים בין טיילור להיילי, היא מערכת קלסית של אח ואחות. טיילור הבכור מנסה להגן על היילי, שהיא בעלת רוח הרפתקנית יותר. לאורך העונה, טיילור מתחיל להבין שהיילי כבר לא ילדה קטנה, ועליו לסמוך עליה יותר.

    פסיפיק רים: שטח הפקר – נטפליקס

    ישנן שתי דמויות נוספות הראויות להתייחסות קצרה. דמות האינטליגנציה המלאכותית, לואה, שנמצאת בייגר אותו טיילור והיילי מוצאים, היא אינטליגנציה מפותחת, על גבול בעלת רגשות, והאינטראקציה איתה לאורך הסדרה הייתה מעניינת.
    גם מיי, בת טיפוחיו של שיין, היא דמות מעניינת. היא קשוחה אמיתית, אבל ברור שמתחת לקשיחות הזו מסתתרת נפש רכה.

    פסיפיק רים: שטח הפקר – נטפליקס
    מיי

    מה פחות אהבתי

    בפרק השני של הסדרה, טיילור והיילי מוצאים ילד בעיר ההרוסה (לא אכנס לנסיבות). הילד אינו מדבר ולכן הם קוראים לו פשוט “ילד”. עבורי כל קו העלילה של דמותו, מהווה את הנקודה החלשה בסדרה. מצד אחד זה מוסיף עוד לפן האנושי של טיילור והיילי, שמגינים ושומרים עליו, כך שדמותו משרתת מטרה. יחד עם זאת, ההתפתחות בדמותו לא התחברה לי אל רוח הסדרה והרגישה כמו פנטזיה בתוך פנטזיה.

    פסיפיק רים: שטח הפקר – נטפליקס
    “ילד”, היילי וטיילור

    סיכום

    פסיפיק רים: שטח הפקר – נטפליקס

    “פסיפיק רים: שטח הפקר”, מרחיבה את העולם של פסיפיק רים של גיירמו דל-טורו. המסע של האח והאחות במדברים והערים ההרוסות, ברובוט ייגר שנשכח ונעזב, הוא סיפור אפוקליפטי נהדר. האנימציה והוויזואליות נוסטלגיים ויפיפיים, העולם מעניין והעלילה קצבית וטובה ברובה. אז אם אתם חובבי מדע בדיוני, ומסוגלים ליהנות מסיפור טוב, גם אם הוא מסופר באמצעות אנימציה, “פסיפיק רים: שטח הפקר” תספק לכם בידור ראוי.
    הציון שלי: 7.5/10

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן