fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • צבא המתים – נטפליקס

    “צבא המתים” הוא סרט אקשן-אימה חדש של זאק סניידר, שעלה אתמול בנטפליקס. כשדייב באוטיסטה מגיע לכסח קצת זומבים, ברור שאני אהיה שם.
    השאלה היא האם גם לכם כדאי?

    צבא המתים – נטפליקס

    תקציר העלילה

    בעקבות תאונת דרכים דיי מטומטמת משתחרר בפאתי לאס וגאס, זומבי על. במהרה כל העיר הופכת לזומבים. הצבא מצליח לסגור את העיר וכל הניצולים מרוכזים במחנה פליטים מחוץ לעיר ההימורים.

    סקוט וורד (דייב באוטיסטה), הוא לוחם שעזר בפינוי הניצולים וזכה למדליה בעקבות כך. כיום הוא עובד כגריל-מן בפונדק דרכים. כשמר טנקה מציע לו להרכיב צוות בשביל להסתנן ללאס וגאס ולקחת את הכסף שנמצא בכספת הקזינו שבבעלתו, סקוט מחליט להיענות לאתגר.

    צבא המתים – נטפליקס

    הצוות שסקוט בוחר, יחד עם שליח של מר טנקה, יוצאים למשימת התאבדות בלאס וגאס, רגע לפני שפצצת אטום ממוקדת משוגרת על העיר.

    מי שמבריחה אותם אל העיר היא לילי, שמתפרנסת מלהבריח את הפליטים חזרה אל העיר במטרה שהם ישדדו כסף לחיים חדשים. לילי הפכה למומחית זומבים, ומשמשת מדריכה עבור הצוות של סקוט. ברגע האחרון מצטרפת למשימה גם קייט, בתו של סקוט, שהתנדבה כסייעת במחנה הפליטים. היא מצטרפת במטרה לחלץ אם לשני ילדים צעירים שהסתננה לעיר במטרה להשיג כסף שיבטיח את עתיד ילדיה.

    צבא המתים – נטפליקס

    המבנה של הסרט

    הסרט מחולק לכמה חלקים, יש אקספוזיציה, בה מראים את הפיכת לאס וגאס לממלכת זומבים, ואת משימות החילוץ של סקוט והאחרים, לפני שהעיר הוכנסה למצור. חלק האקספוזיציה עשוי נהדר, הוא צבעוני ומלווה במוזיקה, ומזכיר במשהו קטעים של “זומבילנד” הנהדר.

    החלק השני הוא איסוף הצוות. החלק השלישי הוא החדירה ללאס וגאס, וההגעה לכספת והחלק הרביעי והאחרון הוא ניסיון ההמלטות מהעיר, כשצבא שלם של זומבים תוקף את היחידה והזמן עד להפצצה הגרעינית הולך ואוזל.

    בין כל החלקים האלה, משולבות כמה סצנות מלודרמה מעט מאולצות שלי הרגישו כאילו מישהו פשוט רצה לשים V עליהן. בואו לא נשלה את עצמינו, אף אחד לא הולך לראות את “צבא המתים” בשביל רגעי המלודרמה וסיפור הרקע של הדמויות, נכון? אנחנו כאן בשביל לראות קרבות מול זומבים!

    צבא המתים – נטפליקס

    האקשן והוויזואליות

    אז בואו נדבר על הסיבה שהסרט הזה קיים, קרבות הזומבים. אתחיל בכך שאתאר את הזומבים בסרט, בלי להיכנס ליותר מידי פרטים, הזומבים מחלוקים לשתי רמות, כשהמשותף לשתיהן הוא ששניהם מהירים וקטלניים. ממש לא היצורים המתהלכים לאיטם, שמוכרים מכותרים אחרים בז’אנר. הזומבים השייכים לרמה השנייה, הם תבוניים ואף מתקשרים אחד עם השני.

    צבא המתים – נטפליקס

    הסרט כולל הרבה סצנות אקשן, הסצנות מהירות, ברוטליות (הרבה gore) ודיי מוגזמות, כלומר בדיוק כצפוי בסרט כזה. יש שימוש במוזיקה, לעיתים בהילוך איטי ואמצעים נוספים להדגיש את הוויזואליות והכוריאוגרפיה של סצנות האקשן. כך שבסך הכל, האקשן מהנה, מהוקצע ויש הרבה ממנו.

    צבא המתים – נטפליקס

    הצוות של סקוט

    הצוות של סקוט מורכב משני שותפים של סקוט ממשימות החילוץ, מריה וונדרו, פורץ כספות חנון ונוירוטי, טייסת מסוק, ואיך אפשר בלי כוכב רשת, שהתפרסם בסרטוני חיסול זומבים.

    מריה היא חברתו הקרובה של סקוט, והראשונה שהוא מגייס למשימה. ונדרו, הוא בעל תואר שני בפילוסופיה וחובב הרג זומבים באמצעות מסור דיסק חשמלי ענקי.

    צבא המתים – נטפליקס
    ונדרו והמסור החביב עליו

    את טייסת הקרב מגלמת Tig Notaro, שמשחקת דמות ממש דומה לדמות, שהיא עשתה ב”מסע בין כוכבים: דיסקברי”, זו דמות מלאת ציניות וממש כיפית.

    צבא המתים – נטפליקס
    Tig Notaro

    הדמות שאחראית לרוב הפן הקומי בסרט, היא דמותו של דייטר, פורץ הכספות הנירוטי ממוצא גרמני. דייטר הוא חנון גמור ודיי פחדן. ונדרו הוא זה שמקבל את האחראיות לשמור על דייטר ומערכת היחסים ביניהם מאוד משעשעת.

    צבא המתים – נטפליקס
    דייטר

    דמותה של לילי, המבריחה, היא דמות חשובה נוספת בסרט, היא קשוחה אמיתית וממש מורת דרך, שמבינה את דרכיהם של הזומבים.

    צבא המתים – נטפליקס
    לילי המבריחה

    דמותה של קייט, בתו של סקוט, שקיים נתק ביניהם, מצטרפת למשימה כשברור מהרגע הראשון, שזה יהיה טריגר למלודרמה בינה ואביה.

    צבא המתים – נטפליקס
    קייט וסקוט, ברור לכם שזה יגמר במלודרמה

    רמת המשחק, ביחס לז’אנר היא דיי טובה. דייב באוטיסטה, המתאבק לשעבר, כבר עשה כמה תפקידים טובים כמו למשל ב”בלייד ראנר 2049″ וכמובן בתור דרקס, בסרטי “שומרי הגלקסיה” ו”הנוקמים”. לי היה בעיקר קשה מאוד לראות את הפנים הנפוחות חסרות העיניים שלו, לא מבין גדול בפלסטיקה, אבל זה מרגיש לי כמו מקרה נוסף של בוטוקס חסר פרופורציה. בכל מקרה, דייב עושה עבודה ראויה בהובלת הסרט.

    צבא המתים – נטפליקס

    הבעיות בסרט

    לכאורה יש פה את כל המרכיבים הנכונים לסרט מהנה מהסוג של “לכבות את הניורונים” וליהנות מחלקי גופות הזומבים המתפוצצים. אכן יש לא מעט חלקים כאלה בהן הסרט מספק את הסחורה. איכות התמונה היא לרוב נהדרת ויש המון Gore. בפן הטכני, אני אחזור על התלונה הקבועה שלי של שימוש באפקט המצלמה הרועדת, לא מתחבר אליו ולא מבין למה יוצרי סרטים מתעקשים לנסות לגרום לצופים להרגיש מחלת ים. עוד פן טכני שפחות עובד בסרט זה הפסקול, שמרגיש מעט שטוח, למרות שאפקטי הסראונד לא רעים. בנושא הפסקול יכול להיות שהאשמה היא בקידוד של נטפליקס.

    צבא המתים – נטפליקס

    מלבד התלונות הקלות האלה על הפן הטכני, הזכרתי כבר את עניין המלודרמה הדיי חלשה ומאולצת.

    צבא המתים – נטפליקס

    כל אלו הן בעיות דיי קטנות בסך הכול, הבעיה המרכזית של הסרט היא ללא ספק האורך שלו. סניידר הוא בימאי, שאוהב סרטים ארוכים, לאחרונה הייתה סאגה שלמה סביב הגרסה שלו ל”ליגת הצדק”. אורכו של “צבא המתים” הוא שעתיים וחצי, וזה היה לי פשוט יותר מידי. הסרט הרגיש מרוח ואפילו מעט מתיש.

    סיכום

    צבא המתים – נטפליקס

    “צבא המתים” הוא סרט אקשן אימה מהנה עם וויזואליות מושקעת, אקשן מהוקצע, מלא אדרנלין וגם הומור לא רע. הבעיה הגדולה של “צבא המתים” היא העריכה, או יותר נכון ההיעדר שלה. שעתיים וחצי לסרט עם עלילה פשוטה, היה יותר מידי עבורי. אני מאוד נהנה מסרטי “לכבות את הניורונים”, אבל כשהם כבויים במשך שעתיים וחצי, אני כבר מתחיל להתעייף.

    עצה שלי, תנסו אולי לראות את הסרט בשני חלקים.
    הציון שלי: 6.5/10.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן