fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • קליפורד הכלב האדום הגדול – קולנוע

    הפעם הלכנו עם כל המשפחה פלוס האחיינים לצפות ב״קליפורד הכלב האדום הגדול״, שעלה לאקרנים לפני מספר שבועות. צפינו בגרסה המדובבת.

    קליפורד הכלב האדום הגדול

    תקציר העלילה – קליפורד הכלב האדום הגדול

    הפתיחה של הסרט מבטיחה לנו סיפור על ״שתי נשמות אבודות שימצאו אחת את השנייה״. אמילי היא תלמידת חטיבת ביניים בבית ספר פרטי ויוקרתי. מלבדה, כל שאר הילדים שם עשירים וכמובן שאחת הילדות שם מתאכזרת אליה ומכנה אותה ״תלוש מזון״. אמילי חיה עם אימה בדירה שכורה. אמא של אמילי עובדת במשרד עורכי דין ונקראת לנסיעה לתיק חשוב, מה שאומר שאמילי נשארת שוב תחת טיפולו של דוד קייסי, אחיה הצעיר והמעט לא יוצלח של אימה.


    בדרך לבית הספר, אמילי רואה אוהל קסום של חיות השייך לברידוול הזקן החביב. שם היא מגלה את קליפורד, גור כלבים מתוק ואדום לחלוטין. קליפורד הוא הנשמה האבודה השנייה, אימו ואחיו (שניהם רגילים לחלוטין ולא אדומים) נלקחו למכלאה העירונית, והוא נשאר מאחור עד שמצא את דרכו אל ברידוול. 

    אמילי מבקשת מקייסי לקחת את הגור, אך הוא מנסה להיות אחראי ומסרב. אמילי שואלת את ברידוול את השאלה שכל מי שאיי פעם אימץ כלב שאל ״כמה גדול הוא יהיה?״, התשובה של ברידוול היא ״הוא יהיה גדול כמה שתאהבי אותו״. בעצב רב, אמילי מחזירה את קליפורד והולכת לבית הספר, רק בכדי לגלות בסיום הלימודים, שאיכשהו קליפורד הסתנן לתיק שלה. אמילי משכנעת את קייסי לתת לה לשמור את קליפורד רק ללילה אחד.

    כשאמילי מתעוררת בבוקר, היא מגלה פתאום שקליפורד הקטן והחמוד, אומנם נשאר חמוד, אבל עכשיו הוא כלב בגודל של שלושה מטרים.

    בזמן שאמילי וקייסי מנסים לחשוב מה הם יכולים לעשות עם כלב בגודל שלושה מטרים, בדירה שכורה, שאסור להחזיק בה חיות מחמד, המנכ״ל של חברת לייפגרו, שמנסה בצורה לא מוצלחת להגדיל מזון וחיות משק בית בשביל להאכיל את האנושות (ובעיקר בשביל להגדיל את הונו של המנכ״ל), מגלה את הכלב הענקי. הוא חושב שאם הם יביאו אותו למעבדה שלהם, זה יעזור להם במציאת פריצת הדרך שלהם.

    בחזרה לילדות

    במשך השעה וחצי של הסרט הזה הרגשתי שלרגע חזרתי לילדות. הסרט נעשה עם המון תמימות, והוא כל כך הזכיר לי את הסרטים שראיתי בילדותי. לא פעם כתבתי בסקירות שלי על התחכום המאולץ במסווה של ״קולנוע מודרני״. התופעה הזו קיימת גם בסרטים לכל המשפחה, שגם הם איבדו את התום שלהם איפשהו בדרך. לעומת זאת, בסדט הזה התמימות פשוט מתפרצת החוצה, זהו סיפור פשוט ומלא בקסם, אהבה לחיות, חברות ופשוט טוב-לב.

    קליפורד הכלב האדום הגדול

    המשחק והדמויות

    רמת המשחק מתאימה מאוד לסרט ולתחושת האגדה של הסיפור. דרבי קאמפ, בתפקיד אמילי, פשוט מקסימה ומצחיקה. את הדוד קייסי מגלם ג׳ק וייטהול, הוא דמות של צעיר בטלן ולא יוצלח, יש לו פוטנציאל, אבל אף אחד לא האמין לו. כמובן שבמהלך הסרט הוא מקבל את הביטחון שהיה חסר לו. דמות נוספת שמוסיפה הרבה חן והומור היא אוון (אייזק וונג), ילד אסיאתי נמוך קומה מבית הספר של אמילי, שדלוק עליה. הוא מצטרף לחבורה ומסייע להם עם כישורי המחשוב שלו, והדיסק-און-קי בצורת בוב-ספוג שלו. לסיום, את דמות הנבל, המנכ״ל של ״לייפגרו״, מגלם טוני הייל, שכיאה לסרטים כאלה, מגלם דמות תיאטרלית, רודפת בצע ואנוכית. 

    קליפורד הכלב האדום הגדול

    הומור ומסר

    קליפורד ושאר הכלבים המופיעים בסרט הם חמודים במיוחד. כלבים הם תמיד היו נקודת תורפה אצלי, כך שגם זה עזר לסרט להיות חמוד ומקסים מבחינתי. לא חסר קטעי הומור משעשעים בסרט, הכלב הענקי שהוא עדיין גור ורוצה לשחק, בתוך דירה קטנטנה מוביל להרבה סיטואציות מצחיקות.. אולי הסיקוונס האהוב עלי הוא כאשר אמילי, קייסי ואוון לוקחים את קליפורד לווטרינר. הווטרינר מנסה לשמור על קור רוח ולנסות להתייחס לקליפורד כמו כל כלב רגיל.

    קליפורד הכלב האדום הגדול
    קליפורד אצל ווטרינר

    המסר במרכז הסרט הוא כמובן קבלת השונה, המשפט שאמא של אמילי תמיד אומרת לה הוא ״האנשים המיוחדים הם אלה שמשנים את העולם״. 

    קליפורד הכלב האדום הגדול
    קליפורד מרגיש מובך בתור לווטרינר

    הדמיון ל״תקלה מופלאה״

    אחד הסרטים שהסרט הזה הזכיר לי הוא דווקא ״תקלה מופלאה״, נקודות הדמיון כוללת את המרדף של חברת טכנולוגיה ״מרושעת״ אחר יצור הפלא, הווייב הכללי והתמים של הסרט וגם ההומור העדתי. היה משעשע לראות הומור עדתי בסרט, יש שני אחים בעלי מכולת שהיה קצת קשה להבחין בדיבוב אם הם היספנים או איטלקים, אני מהמר על היספנים. איפה שאין מקום לטעויות, זה בשכנה המבוגרת מברית המועצות, חובבת החלב המרוכז (מה שמכונה אצלינו ״גושונקה״). גם ב״תקלה מופלאה״ היה הומור עדתי, מה שנחשב לפחות פוליטקלי קורקט בימינו.

    סיכום

    קליפורד הכלב האדום הגדול

    ״קליפורד הכלב האדום הגדול״ הינו סרט מקסים לכל המשפחה, הוא מלא בתמימות וקסם, כולל הומור ואפילו קצת אקשן ומתח משעשעים. המשחק טוב מאוד ביחס לז׳אנר והעריכה מצוינת וקצבית. כשכל זה מגיע בתוספת סיפור מקסים וכלב חמוד, אני יצאתי מרוצה ומוצף בתחושת נוסטלגיה.
    הציון שלי: 8/10

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן