fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • חברת Samsung פיתחו אפליקציה שתכייל את הטלוויזיה שלכם באמצעות הסמארטפון – EzCal

    כיול טלוויזיה דורש שימוש בציוד חיצוני, שידוע למדוד את דיוק הצבע, נכונות ה-greyscale (גווני אפור) וה-white balanace (איזון לבן) ועוד. בארץ, מקצוע הכיול המקצועי כמעט שאינו קיים, אבל בחו”ל יש אנשים שמתפרנסים מכיול מסכים אצל צרכנים, שרוצים לוודא שהם מקבלים את התמונה הנכונה והמדויקת ביותר.

    כעת חברת סמסונג מכריזה על אפליקציה לסמארטפון, שתוכל לבצע את תהליך הכיול של הטלוויזיות של החברה באמצעות שימוש במצלמת הסמארטפון בלבד.

    הכירו את אפליקציית EzCal

    אפליקציה זו נולדה מרעיון של אחד ממהנדסי החברה. הרעיון הוא להשתמש במצלמת הסמארטפון על מנת למדוד את נכונות התמונה של הטלוויזיה ואז גם לכוונה בהתאם. באמצעות האפליקציה סמסונג רוצה לגרום למהפכה בתחום הכיול ולגרום לכיול להפוך לזמין לכל חובב וידאו באשר הוא.

    איך זה עובד? מתקינים את האפליקציה שמתחברת ב-WiFi אל טלוויזיה תומכת של סמסונג. באמצעות מדריך צעד אחר צעד, האפליקציה תנחה את המשתמש בפעולות שעליו לעשות על מנת לבצע את המדידה והכיול.

    חברת Samsung פיתחו אפליקציה שתכייל את הטלוויזיה שלכם באמצעות הסמארטפון - EzCal
    (Image Credit: Samsung)

    האפליקציה מציעה שלושה סוגים של כיול: מהיר, בסיסי ומקצועי. בעוד הכיול המהיר לוקח 30 שניות ומבצע כיול באמצעות 2 נ”ק של גווני אפור, הכיול המקצועי מאפשר לכייל את התמונה ב-SDR ו-HDR בנפרד ומשתמש ביכולות הכיול המלאות של המסך. בכל כיול מעבר למהיר, סמסונג ממליצים על שימוש בחצובה עבור הטלפון.

    חברת Samsung פיתחו אפליקציה שתכייל את הטלוויזיה שלכם באמצעות הסמארטפון - EzCal
    (Image Credit: Samsung) ניתן לשמור כיול נפרד לשימוש ביום ואחר לשימוש בחדר חשוך

    החלק הטריקי במימוש הכיול הוא כמובן המרה של הצבעים בתמונה המצולמת בעזרת מצלמת הסמארטפון, לערכים הנכונים של קואורדינטות XYZ. סמסונג מדווחים שהם בעצמם הופתעו מהדיוק של אלגוריתם ההמרה שלהם ושתוצאת הכיול המתקבלת מצליחה להוריד את רמת הטעות בכיול המסך מתחת ל-delta של 0.5, כאשר סף הטעות שנחשב לכזה שניתן להבחין בו הוא delta של 3.

    חברת Samsung פיתחו אפליקציה שתכייל את הטלוויזיה שלכם באמצעות הסמארטפון - EzCal
    (Image Credit: Samsung)

    בסיום הכיול האפליקציה תאפשר למשתמש לבדוק את התוצאה עם וללא הכיול.

    הפרטים החסרים

    סמסונג טרם הודיעו על תאריך ההשקה של האפליקציה, האם היא תהיה חינמית ואלו מסכים שלהם יתמכו ביכולת הזו. מה שידוע הוא שהאפליקציה תהיה זמינה גם למכשירי אנדרואיד וגם למכשירי אפל.

    האפליקציה בהחלט מהווה פוטנציאל אדיר עבור חובבי הוידאו המתקדמים, שיוכלו להגיע בעצמם לתמונה מדויקת, מבלי שימוש בציוד מדידה מורכב או פנייה למכייל מקצועי.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    2 תגובות

    1. היי אנטון,

      ראשית תודה רבה על אתר מדהים וכל כך מעניין וחיוני, לחובבי הז’אנר 🙂
      מאז שלשראשונה הכרתי את האתר (דרך אחד מחברי פורום HTMAG) אני לא מפסיק לקרוא מאמים וחידושים וסקירות, פשוט תענוג!

      שנית, ברשותי טלוויזיה חכמה של LG מדגם 8600 (נאנו-סל) שנקנתה לפני כשנה וחצי.
      מחילה מכבודך אך לא נגעתי בצבעים ולא בהגדרות מאז שקיבלתי אותה ואני מבין שזה חשוב מאוד כן לגעת ולשנות רק שאני לא יודע מה ואיך. האם יש סט המלצות הגדרות לכך שאתה ממליץ?

      תודה רבה!

    2. היי דנינו, ראשית כל, תודה רבה על המילים החמות!

      לגבי כיוון מסך של LG, אני מאוד ממליץ לך לצפות בסרטון שהכנתי בזמנו למסך שלי LG E8, זהו מסך OLED אבל הרבה מאוד מהתפריטים הם זהים וכל העקרונות שאני מדבר עליהם, רלוונטיים גם למסך שלך.

      https://youtu.be/i-yEWxSCADM

      הנה כמה טיפים שכדאי לשים לב אליהם:
      1) בטלוויזיה של LG יש מצב נפרד לתכני SDR, HDR ו-Dolby Vision, צריך לכוון את שלושתם, בנוסף עבור כל כניסה (כולל כל אפליקציה) יש הגדרות משלה, מומלץ להשתמש באפשרות של החל על כל הכניסות.
      2) אם רגילים לתמונה “לא נכונה”, ברגע שמחליפים לתמונה יותר מדויקת, לרוב זה מרגיש “משעמם” וצהוב מידי בדקות הראשונות. ההמלצה היא תמיד לכוון את התמונה למצב מדויק ואז להשאיר את זה ככה לפחות שבועיים, לרוב זה הזמן הדרוש למוח ולעיניים להתרגל למצב הנכון, ואז אם מנסים להחזיר למצבים הלא מדויקים הם מרגישים צעקנים ולא אמיתיים.

      במידה ויש לך שאלות נוספות, אתה מוזמן לפנות אלינו דרך הלוחות שלנו:
      הנה קישור ללוח שלנו בנושא טלוויזיות:
      https://avreviews.co.il/community/video/

      בהצלחה, וחג שמח!
      אנטון, צוות AVReviews

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן