fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • בואו נדבר על ההספק ברגישות

    אחרי שהבנו למה צריך מגבר, נעבור לאחד המושגים הבסיסיים והחשובים בבחירת מגבר, והוא – ההספק. המושג קרוי על שמו של הממציא גדול של המאה ה -18.

    בואו נדבר על ההספק ברגישות
       James Watt, 1736 – 1819

    תודה לך, מר ג׳יימס

    אחד ההמצאות החשובות של שנות ה-80 של המאה ה-18 שייכת למר ג׳יימס וואט, והיא – מנוע הקיטור. מנוע הקיטור של וואט נפרס במהירות במפעלים רבים והפך להיות הגורם המשפיע במהפכה התעשייתית, שהתחוללה באותם השנים באירופה. בין היתר הוא גם פיתח את המושג ‘כוח סוס’. היחידה הפיזית של וואט, קיבלה את השיוך אליו לאחר מותו. לכן כל פעם שתקראו נתונים טכניים של מגבר, ההספק יהיה כתוב עם אות W גדולה.

    הספק בפיזיקה הוא כמות העבודה המושקעת או מתקבלת ביחידת זמן.

    ויקיפדיה

    מושגים שהרמקול מבין

    אחד המושגים הבסיסיים ברמקולים הוא – רגישות (Sensitivity), הרגישות נמדדת ביחידות dB, וה-B הגדולה, שייכת לעוד ממציא גדול – אלכסנד גרהם בל, שהפטנט על המצאת הטלפון רשום על שמו.

    הספק

    מהי המשמעות של רגישות הרמקול?

    כאשר במאפייני הרמקול כתוב רגישות 93dB, זה אומר שאם תשבו במרחק של מטר מהמגבר והמגבר יוציא צליל בהספק של וואט אחד, אתם תשמעו את הצליל בעוצמה של 93dB. מדובר על בדיקה סטרילית בשטח פתוח, ללא קירות שמחזירים את הצליל.

    ניתן לומר שככל שרגישות הרמקול גבוהה יותר, כך עוצמת הצליל תהיה יותר גבוה בהינתן אותו ההספק מהמגבר.

    2.83 וולט במקום 1 וואט

    מספר יצרנים מציינים במפרט הטכני את ערך הרגישות בוולטים, לדוגמה:

    Focal Utopia EM EVO – Sensitivity – 2.83V / 1m

    וזה מכיוון ש 2.83V בהתנגדות של 8Ω , יהו שווים ל 1W, לכן כאשר הנתון רשום כך, צריך לבדוק מהי ההתנגדות של הרמקול, אם ההתנגדות היא 4Ω , אז אנחנו נקבל 2W/1m.

    לסיכום

    הספק המגבר יחד עם רגישות הרמקולים וההתגדות של הרמקולים נותנים לנו מושג לגבי העוצמה בה המערכת שלנו תשמע במרחק מסוים. הספק המגבר הוא אחד הפרמטרים החשובים בשילוב של הרמקולים והמגבר, יחד עם זאת, חשוב להבין שהספק המגבר אינו מדד לאיכות הצליל, כפי שכוחות סוס אינם המדד לאיכות הנסיעה ברכב.

    בכתבות הבאות נסביר מושגים נוספים הקשורים לשילוב של המגבר והרמקולים, נתייחס לסטנדרטיזציה של ההספק, ולאחר מכן, ננסה לחשב מהו ההספק המומלץ לסלון בית ישראלי ממוצע.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן