סקירה לרמקולי היי-אנד מדפיים: Revel M126Be

הפעם הגיעו אלינו לסקירה רמקולים מדפיים של המותג האמריקאי הנודע, Revel, מדגם M126Be. זהו הרמקול המדפי היחיד בסדרת ה-PerformaBe, שממוקמת מתחת לסדרת הדגל של Revel, ה-Ultima 2.

אנחנו מודים לקבוצת כהנא, היבואן הרשמי של חברת Revel בישראל על כך ששלחו לנו את הרמקולים לסקירה.

סקירה לרמקולי היי-אנד מדפיים: Revel M126Be

שורה תחתונה

רמקול היי-אנד אמיתי, שמצליח להכניס את המאזין לתוך המוזיקה עם סאונד מפורט, דינאמי ובעל הפרדה מעולה

מה אהבנו
  • איכות בנייה מעולה, תיבה מעוקלת וקומפקטית
  • טוויטר הבריליום משחזר תדרים גבוהים בצורה חלקה
  • פירוט והפרדה ברמת היי-אנד, עם בס עוצמתי ופאנצ'י
  • מצטיין במוזיקה דינאמית
  • ממלא בקלות את חלל ההאזנה, פיזור סאונד רחב במיוחד, השומר על דינאמיות ופירוט
נקודות לשיפור
  • לא מגיע עם רגליות כלשהן, מומלץ להשתמש בסטנדים
  • דורש מרחק דיי גדול מהקיר האחורי (61 ס"מ)


סקירת וידאו

על חברת Revel

חברת Revel הוקמה בשנת 1997 ב-Northridge, Los Angeles על ידי Sanford "Sandy" Berlin. סנדי (1927-2008) היה איש מפתח בתעשיית האודיו האמריקאית, הוא היה בכיר בקבוצת הרמן, עזר לאושש את חברת JBL בשנת 1969, כשהוא רכש את החברה. בנוסף סנדי היה הבעלים של חברת Madrigal, שבזמנו רכשה את חברת Mark Levinson. כך שסנדי באמת עבר בלא מעט מהשמות הגדולים ביותר בשוק האודיו האמריקאי.

חברת Revel מתגאה בהיותה חברה בעלת גישה מדעית לייצור ותכנון רמקולים, באתר שלהם מופיע הטקסט הבא: "ב-Revel המדע הוא הלב של כל מה שאנחנו עושים. בזמן ששאר התעשייה מתמקדת באסתטיקה שטחית, המהנדסים של Revel עסוקים במעבדות להגיע לדיוק מושלם במוצרי החברה".

הנה סרטון תדמית של החברה שהחלק הכי מעניין בו הוא החדר האקוסטי בו החברה עושה את הבדיקות שלהם. הרמקול מסובב בכל פעם ב-10 מעלות ואז חוזרים על המדידות במטרה להגיע לתוצאה אקוסטית טובה בפיזור רחב מאוד.

במהלך השנים חברת Revel ייצרה רמקולים שזכו להערכה רבה, למשל רמקולי ה-Ultima שהופיעו לראשונה בשנת 1997:

סקירה לרמקולי היי-אנד מדפיים: Revel M126Be

בשנת 2007, סדרת ה-Ultima 2 של החברה, לראשונה עשתה שימוש בטוויטר מחומר הבריליום היוקרתי:

סקירה לרמקולי היי-אנד מדפיים: Revel M126Be

בשנת 2002 קבוצת Harman Luxury Group רכשו את Revel, קבוצת הרמן נרכשה בידי סמסונג בשנת 2017.

העומד למבחן: Revel PerformaBe M126Be

ה-M126Be הינו הרמקול המדפי היחיד של סדרת ה-PerformaBe של Revel. סדרת ה-PerformaBe קיבלה את סיומת ה-Be שלה בגלל השימוש בטוויטר בריליום ברמקולים השייכים לסדרה זו.

ה-M126Be הינו רמקול 2Way עם טוויטר בריליום בגודל אינץ' אחד, עליו מורכב הדור החמישי של ה-Acoustic Lens Waveguide של החברה, האחראי על פיזור הסאונד.

Revel PerformaBe M126Be
טוויטר הברליום של ה-M126Be עם ה-Acoustic Lens Waveguide

יחידת המיד בס עשויה מתרכובות ה-DCC, ראשי תיבות של Deep Ceramic Composite עם קונוס מאלומיניום. תרכובות ה-DCC היא אחד מסימני ההיכר של החברה, ומעניקה את הצבע המטאלי המפורסם של הדרייברים של החברה.

Revel PerformaBe M126Be
יחידת המיד-בס מחומר ה-DCC

המפרט המלא של הרמקולים:

Frequency Response (-6dB): 46Hz – 40kHz
Low-frequency extension: 40 Hz (-10dB); 46 Hz (-6dB); 53 Hz (-3dB)
Recommended Amplifier Power: 50 – 150 Watts
Crossover Frequencies: 1.7kHz
Nominal Impedance: 8 Ohms
Sensitivity: 86dB (2.83V @1M)
Dimensions (H X W X D): 386 x 211 x 262mm
Net Weight: 9.97kg

הרכב החומרים של הדרייברים והגישה המדעית לתכנון של חברת Revel, מציבים את החברה בצד חברות האודיו המודרניות והמתקדמות. שילוב חומרי מתכת וקרמיקה יוקרתיים הם לא ערובה לתוצאת סאונד טובה יותר, אבל הם בהחלט מצביעים על פוטנציאל רב. חמורים אלה מהווים שילוב מעולה בין קשיחות לקלות משקל, מה שמאפשר להם לעמוד בעומסים כבדים ולהמשיך להעביר את הסאונד בצורה נקייה וחסרת עיוותים.

כמובן שחומר הבריליום, ממנו עשוי הטוויטר של ה-M126Be גונב את ההצגה. בהשוואה לטוויטר העשוי מאלומיניום או טיטניום, טוויטר הבריליום מציע פי 4.5 יותר קשיחות, שיכוך טוב פי 3 וכל זה במחצית המשקל.

תרכובת החומרים, ה-DCC, ממנה עשויה יחידת המיד-בס, היא אולי פחות סקסית מהבריליום, אבל גם כאן מדובר בדרייבר מודרני ומרשים. כמובן שמה שחשוב זו התוצאה הכללית המתקבלת מהרמקול ועל כך בחלק מבחן ההאזנה.

עיצוב ואיכות בנייה

סרטון ה-unboxing:

ה-M126Be הינו רמקול מדפי בגודל סטנדרטי. המשקל הדיי כבד שלו מרמז על איכות הבנייה. הרמקול אינו מגיע עם רגליות כלשהן, הציפייה ברמת המחיר הזו היא שנציב את הרמקול על סטנד ייעודי (על פי המדריך של הרמקולים, יש להם סטנד תואם, אך משום מה, לא מצאתי אף סטנד באתר החברה). יחד עם זאת, אני חושב שזה היה עדיף לו Revel כן היו מספקים רגליות כלשהן.
נמסר לי מהיבואן שהסטנד התואם נקרא M Stand ועלותו 3,990 ש"ח לזוג.

Revel PerformaBe M126Be

כפי שראיתם בסרטון ה-Unboxing, קיבלתי את הרמקולים בשני גימורים שונים, הלבן והשחור. מלבד גימורים אלה, ישנם שני גימורים נוספים: כסוף מטאלי ועץ אגוז. רמת הגימור היא גבוהה עם פיניש מבריק. כפי שהחברה טוענת בתיאור שלה, התחום האסתטי פחות מעניין אותם, ואכן ברמת המחיר הזו ניתן למצוא גימורים מפוארים יותר וויזואלית.

בכל מה שנוגע לאיכות ורמת הגימור, ממש אין לי טענות. החלק האהוב עלי זה התיבה, אשר חלקה האחורי צר בהרבה מהדופן הקדמית שלה, זהו עיצוב מעניין בהרבה מתיבה מלבנית ישרה.

Revel PerformaBe M126Be
התיבה המעוקלת של ה-M126Be

נגיעות עיצוב נוספות כוללות פלטה שחורה בחלקו העליון של הרמקול עם הכיתוב Performa, ומסגרת שחורה ויפה בצורת הספרה 8, המחברת את שני הדרייברים של הרמקול.

Revel PerformaBe M126Be

בתחתית הרמקול יש את הכיתוב של Revel. הרמקולים מגיעים עם גריל מגנטי חצי שקוף, המכסה רק את החלק של הדרייברים, כך שהכיתוב של Revel נשאר חשוף גם כאשר הגריל מורכב.

Revel PerformaBe M126Be
הגימור השחור עם הגריל

מבין שני הגימורים, אני מעדיף את הלבן, מכיוון שיש בו יותר קונטרסטיות. הפלטה מעל לרמקול, המסגרת של הדרייברים והגריל הם שחורים בשני הגימורים. בגימור השחור אומנם יש ניגודיות ברורה מול הדרייברים הלבנים, אבל כל שאר האלמנטים העיצוביים שתיארתי מעט הולכים לאיבוד. מה שכן, הגימור השחור מבריק יותר, כך שחובבי הברק אולי יעדיפו אותו.

Revel PerformaBe M126Be

בחלקו האחורי של הרמקול יש בס רפלקס פורט דיי גדול וטרמינלים מוזהבים לחיבור הרמקול. הטרמינלים מרגישים איכותיים מאוד.

Revel PerformaBe M126Be

הרמקולים מגיעים עם ספוג אקוסטי גדול לכיסוי הפורט במידה ויש עודף בס מהרמקול בחלל ההאזנה שלכם.

מבחינת מיקום הרמקולים ההמלצה של Revel במדריך שלהם היא להרחיק את הרמקול מהקיר כ-61 ס"מ. עוד סיבה מצוינת להציב את הרמקול על סטנד, מה שיקל על הזזה שלו מהקיר. מכיוון שלא היה ברשותי סטנד, אני כן הצבתי את הרמקולים על מזנון והמרחק אצלי מהקיר האחורי היה כ-40 ס"מ.

Revel PerformaBe M126Be

מבחן ההאזנה

ה-M126Be חוברו אל מגבר משולב Naim Uniti Nova באמצעות כבלי רמקולים Nordost Blue Heaven. מכיוון שהרמקולים הם חדשים, ביצעתי הרצה של מספר ימים, בהם הם ניגנו כ 4-5 שעות בכל יום. הניגון נעשה משירות Tidal, שהוזרם ישירות אל ה-Naim.

כבר בהאזנה של כדרך אגב תוך כדי ההרצה, היה לי קל לשמוע שמדובר כאן ברמקול ברמה גבוהה ביותר. לבסוף כשהתיישבתי לבצע את המבחן בחרתי להתחיל הפעם מבלוז.

פתחתי ביצירת המופת Glory Box של John Martyn, יצירה שאם אתם אוהבים בלוז, אין שום סיכוי בעולם שלא תאהבו. הבס עטוף בשכבת אוויר ומופרד נפלא מהשירה והגיטרה. התופים הדוקים. פרזנטציה נקייה המאפשרת להרגיש את העוצמה של היצירה הזו בכל תו שלה וכל הברה בקולו של ג'ון.

המשכתי ליצירת בלוז עוצמתית יותר, In From The Cold של Tinsley Ellis. הפתיחה איטית עם גיטרה עוצמתית. בהמשך הקטע מצטרפים התופים. השיר הזה ממש מבקש להעלות ווליום, בשלב מסוים התחלתי להרגיש שהבס מעט חזק מידי. מכיוון שאין לי כל כך אפשרות להרחיק עוד את הרמקול מהקיר, ניסיתי לסתום את הפורט האחורי בעזרת הספוגים המצורפים.

מניסיונות העבר שלי, אני לא אוהב את הספוגים האלה, רמקולים שתוכננו בתצורה של בס רפלקס, יתפקדו בצורה אופטימלית כשהפורט פתוח. אם ממקמים את הרמקולים על פי ההוראות של היצרן, הם אמורים לתפקד בצורה טובה ללא שום ספוג. הספוג נועד למקרים בהם לא ניתן למקם אותם בחלל כנדרש, ואז אני מעלה את השאלה למה לרכוש רמקולים שלא ניתן להעמיד כראוי בחלל ההאזנה?

הספוגים אמורים להדק ולהרגיע את הבס, אבל על הדרך הם גם גורמים לסאונד להיות סגור יותר ופחות אוורירי. זה ממש לא רק במקרה הזה, אלא נכון לגבי כל הניסיונות הקודמים שלי. כך שהספוגים חזרו מהר מאוד לשקית שבה הם מגיעים והמשכתי את המבחן בלעדיהם.

ברוב הקטעים שבחנתי הבעיה לא הורגשה, וכשכן הבס היה קצת חזק מידי, העדפתי להוריד טיפה ווליום ולא להשתמש בספוגים.

אם אתם חושבים לרכוש את הרמקולים האלה, תנו להם את הכבוד המגיע להם, תרכשו עבורם סטנד מתאים ותרחיקו אותם 60 ס"מ מהקיר, ואל תסמכו על שימוש בספוגים.

לאחר שהורדתי מעט את הווליום, הגיטרה הייתה נקייה, ליווי הקלידים מדויק וההפרדה בין הקלידים, הגיטרה והתופים נהדרת. הבמה רחבה וגבוהה. השירה של טינסלי מלאה בניואנסים וממש חודרת ללב, כמו שהבלדה נפלאה הזו אמורה.

המשכתי ל-Keith Don’t Go מההופעה החיה של נילס לופגרן. הרקע שקטע להפליא. פריטת הגיטרה נקייה ומדויקת, מרגישים את הרזוננס הנעים באוויר אחרי כל פריטה. הווקל מופרד ביותר מהגיטרה ומלא בפרטים. הנקישות על הגיטרה חדות, דינאמיות ומדויקות. בחלק הסולו יש עליה לתדרים גבוהים. הפריטה מצלצלת במידה מדויקת, אין כאן בהירות או סאונד צורם, הרמקול עומד במבחן התדרים הגבוהים בקלות רבה. הפרזנטציה הכללית היא אנרגטית, מלאת חיות ותחושת ההופעה החיה עוברת נהדר.

בשיר Fiction של להקת The XX, ה-M126Be ממלא את כל חלל ההאזנה בקלות בסאונד דינאמי בעל הפרדה יוצאת מן הכלל. השירה ברורה ומופרדת נהדר מהמוזיקה. המקצב האנרגטי נקי ומפורט.

האנרגטיות של ה-M126Be מדבקת, הוא פשוט מבקש לנגן דרכו מוזיקה דינאמית. לכן המשכתי למבחן האולטימטיבי של הדינאמיות מבחנתי, The Game Has Changed של Daft Punk מהפסקול של Tron: Legacy. בעוד רוב הרמקולים המדפיים שבחנתי לאחרונה התקשו לשחזר את שכבת הבס הקבועה ביצירה זו, ה-M126Be מצליח לעשות זאת ברמת פירוט וטבעיות נהדרת. פיצוצי הבס על גבי שכבת הבס הקבועה הם מופרדים ובעלי attack נהדר. הפיצוצים והשכבה הקבועה מופרדים נכון ולא פוגעים אחד בשני. אפקט השובל האלקטרוני לאחר כל פיצוץ עובר נהדר, קל לשמוע כל פרט קטן בשובל הזה. גם המלודיה המלווה את הקטע מופרדת מכל שכבות הבס ומועברת בצורה נקייה. הפרזנטציה של ה-M126Be בקטע הזה הייתה ברמה שגרמה לי לצמרמורת.

רציתי להמשיך עוד קצת עם האנרגטיות, אז המשכתי אל Till I Collapse של אמינם. שוב ה-M126Be מפגין פירוט נהדר בבס, אפקט מחיאת הכפיים הקבועה מלא בניואנסים. ההפרדה בין הקצב לשירת הראפ מצוינת. בשיר הזה בחנתי את יכולת פיזור האות של ה-M126Be פשוט הסתובבתי ברחבי החלל הפתוח אצלי, הלכתי למטבח ולמסדרון הסאונד שמר על דינאמיות ואיזון נהדרים בזווית רחבה במיוחד.

עוד קטע אחד לפני שאסכם את ביצועי הבס של ה-M126Be, הפעם דווקא יצירת הג'אז החלק והרגוע, Heroines של Jakob Bro. כמות הפרטים בבס כאן היא יוצאת מן הכלל, שומעים את התיפוף, בכמה רמות שונות, ההפרדה בין הבס לגיטרה מעולה והגיטרה היא נקייה ומענגת.

לפני שנמשיך הלאה במבחן, אני רוצה לעצור רגע ולסכם את ביצועי הבס של ה-M126Be. על פי הנתונים של הרמקול, לא מדובר כאן ברמקול שיורד נמוך במיוחד. הבס כאן הוא לא מהסוג שמרגישים בבטן, אבל יחד עם זאת, אני חושב שהוא נמוך יותר ממה שהמספרים מראים. גם בקטעים אלקטרונים וכל מוזיקה בעלת בס כבד שניסיתי, לא הרגשתי שיש חוסר בבס או שיש צלילים שה-M126Be לא מצליח לשחזר. בנוסף הרמקול מסוגל לנגן בעוצמות גבוהות ללא שום קושי, כמות האוויר שהרמקול מצליח לדחוף היא אדירה ואין לו שום בעיה למלא חלל של סלון ישראלי עם שטח פתוח למטבח. כך שה-M126Be הוא ללא ספק דוגמה לרמקול מדפי, שמצליח לייצר בס נהדר.

המשכתי מכאן לקטע הפסנתר הקבוע שלי, The Tree של רוי מסנה. העומק של שחזור הפסנתר כאן היה מופלא, מהגבוהים המצלצלים עד לנמוכים הבשרניים. יש כאן איזון נפלא והפרדה טובה גם כשכלים נוספים מצטרפים.

ב-Island של הת'ר נובה, רציתי לבחון את היכולות של ה-M126Be להעביר את שירת "הסירנה" של הת'ר בתחילת הקטע. לא פעם הקטע נשמע צורם, כאן ההעברה הייתה נקייה ביותר. בהמשך הקטע הגיטרה מפורטת ומאוזנת, השירה של הת'ר ברורה ונקייה. כאן שמתי לב ששחזור קולה של הת'ר הרגיש לי מעט חסר רכות, קצת חד מידי.

על מנת לבחון את התחושה שנוצרה לי מהשירה של הת'ר, השתמשתי בשני קטעי בלדות נוספים בהם יש שירת נשים רכה. The Lord של סופי זלמני ו-Wherever I Go של מארק נופלר עם רות' מודי. בשניהם קיבלתי את התחושה של קצת חדות יתר בקול, שמאבד טיפה מהמתיקות והעדינות. באמת שמדובר כאן במה שנופל תחת הקטגוריה של להיטפל לקטנות, התוצאה הייתה טובה מאוד גם בקטעים אלה, אבל מכיוון שהביצועים של ה-M126Be היו כל כך גבוהים בכל אחד מהפרמטרים האחרים, הרגשתי שזה מתבקש כאן.

רוב מוחלט של הזמרות כן עברו נפלא ב-M126Be, למשל ב-How Deep Is The Ocean של דיאנה קראל, קולה מלטף, הבס בקולה מענג ומלא בפרטים. התופים והפסנתר מופרדים נהדר בשיר והפרזנטציה הכללית מלאה ברגש.

זמרות נוספות שבחנתי ב-M126Be הן Alela Diane, האזנתי לכל אלבומה The Pirate’s Gospel. קולה של Alela הוא בעייתי ועלול להישמע צורם או צווחני, ה-M126Be הסתדר איתו נפלא, זאת ביחד עם ההפרדה המעולה של הגיטרה ורמת הפירוט הנהדרת, הפכו את האלבום לתענוג אמיתי להאזנה.

הנה שיר הנושא:

עוד אלבום נהדר הוא אלבומה החדש של Sarah Jarosz, שנקרא Blue Heron Suite. האלבום כולל כמה בלדות מאוד עדינות וגם קטעים אנרגטיים יותר, למשל קטעי המעבר והשירים בחלקו השני של האלבום. קולה של שרה הוא ברור, מפורט ותמיד מופרד נהדר מהגיטרה ושאר הכלים. האלבום הזה הוא דוגמה נהדרת לביצועי ה-M126Be, הוא טוב מאוד בבלדות הרגועות, אבל ברגע שהאנרגיה עולה אפילו במעט על ידי הוספת תופים, הוא מיד עובר מ"טוב מאוד" ל"מעולה".

שיר הסיום של האלבום:

אחד מקטעי המעבר הנפלאים:

התחלתי בבלוז, לכן בחרתי גם לסיים בבלוז. השיר שבחרתי לסיים בו הוא יצירת המופת Tin Pan Ally של Stevie Ray Vaughan. אחת מהקלטות הבלוז הגדולות שנעשו. הבס עטוף בשכבת אוויר מענגת. הגיטרה היא בשרנית וצלולה בו זמנית, ההפרדה של הגיטרה מהבס והשירה מופלאה, הפרזנטציה דינאמית ומאוזנת לחלוטין.

האם ללכת על מדפי היי-אנד או רצפתי ברמת ביניים?

בספטמבר שנה שעברה פרסמתי כתבת וידאו עם הכותרת "האם אתם סובלים מאלרגיה לרמקולים מדפיים?", בכתבה זו הסברתי את הגישה שלי בנוגע למתי כדאי לבחור ברמקולים מדפיים ומתי ברצפתיים. אני חושב שיש העדפה מוגזמת בארץ לרמקולים רצפתיים, ועל גבול ההתעלמות ממש מרמקולים מדפיים. אני חושב שזה ממש לא נכון. החללים הממוצעים של סלונים בארץ הם כאלה, שאין שום בעיה למלא אותם על ידי רמקולים מדפיים. בנוסף כשאתם רוכשים רמקול מדפי, אתם מקבלים הרבה יותר תמורת הכסף שלכם.

באותו הסרטון נקטתי בסכום של 15 אלף שקל, בתור סכום כלל אצבע, שעד אליו מקבלים תמורה גבוהה בהרבה אם בוחרים ברמקול מדפי.

כאן יש לנו דוגמה של רמקול מדפי יקר יותר, באזור ה-19 אלף. הייתי בעלים של רמקולים רצפתיים בעלות הזו, ויצא לי לשמוע מספר רמקולים רצפתיים באזור המחיר הזה. אם נבחן את ההיצע שיש בשוק הרמקולים הרצפתיים במחיר הזה, נגלה שלרוב מדובר ברמקולים מסדרות ביניים, בעוד ה-M126Be הינו רמקול היי-אנד. חלק מאותם הרמקולים הרצפתיים, יכולים להפיק בס עמוק יותר, או למלא חלל גדול יותר, אבל אף אחד מאותם הרמקולים (כמובן שלא שמעתי את כולם בטווח המחיר הזה) לא מייצרים סאונד מרגש, בעל תחושת האוויר הזו שעוטפת את שכבות הסאונד השונות ומפרידה ביניהם ברמה כזו כמו שה-M126Be עושה.

אם חשבתם על רמקול רצפתי באזור המחיר הזה, זהו סכום לא מבוטל, כך שאתם בוודאי שייכים לקבוצה שמחפשת סאונד איכותי. אני ממליץ לכם לבחון את ה-M126Be בתור חלופה, שתכניס אתכם לעולם ההיי-אנד באותו המחיר. רק אל תשכחו לדאוג לסטנדים ייעודים, מה שכמובן מגדיל את העלות במעט.

סיכום

Revel PerformaBe M126Be

ה-Revel PerformaBe M126Be הוא רמקול מדפי היי-אנד. הוא מגיע בתיבה מעוצבת ודיי צנועה בגודלה. רמת הגימור ואיכות הבנייה הם גבוהים ביותר, בנוסף יש כאן שימוש בחומרים מודרניים ואף אקזוטיים, כמו טוויטר הבריליום.

הסאונד של ה-M126Be מאופיין ברמת פירוט והפרדה פנומנאליים, תחושת שכבת האוויר שעוטפת ומפרידה בין הבס והמיד פשוט ממכרת. הבס של הרמקול הזה מפורט, עוצמתי ונקי. התרשמתי מאוד מהיכולת של הרמקול למלא חלל ולפזר את הסאונד בצורה אחידה, כך שהוא שומר על דינאמיות ואיזון גם בזוויות האזנה רחבות במיוחד.

יש הרבה הגדרות למה נחשב רמקול היי-אנד, אחת ההגדרות שאני מתחבר אליהן היא רמקול שמצליח להכניס אתכם לתוך היצירה, כלומר רמקול, שמאפשר לכם לשמוע את הפרטים הקטנים והשכבות השונות שהן חלק מהיצירה, שאתם מאזינים לה ולהעריך את מלוא העבודה שהושקעה בהקלטת השירים האהובים עליכם. מבחנתי ה-M126Be הוא רמקול שעונה לחלוטין על הגדרה זו.

מחיר: 18,990 ₪
אחריות: 5 שנים על ידי קבוצת כהנא

המערכת ששימשה אותי לסקירה:
מגבר משולב: Naim Uniti Nova (ששימש גם כמקור אליו הוזרמו תכנים משירות Tidal)
כבלי רמקולים: Nordost Blue Heaven

כתיבת תגובה