fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבום השנה 2022 – נבחרי השנה של אתר AVReviews

    כתבת הסיכום האחרונה של השנה, היא הדובדבן שבקצפת מבחינתינו. בכתבה הזו נבחר את ״אלבום השנה 2022״ שלנו בשלל קטגוריות מוזיקליות.

    אלבום השנה 2022

    בכתבות הסיכום הקודמות שלנו בחרנו את הרמקוליםהאוזניותהמגבריםמוצרי ההזרמה ואת מוצר האודיו של השנה. אז לאחר שהתאמצתם, השוותם, בדקתם, התאמתם ובטח גם טעיתם איזה פעם, או פעמיים, בדרך והחלפתם ציוד עד שהגעתם למערכת שאתם מרוצים ממנה, עכשיו הגיע הזמן להירגע מול המערכת שבחרתם וליהנות מהייעוד שלשמו הרכבתם אותה מלכתחילה, ליהנות ממוזיקה מעולה.

    מי בכלל צריך אלבומים כיום?

    בעולם המוזיקה המודרני, שבנוי על שירותי הזרמה, רשימות השמעה ויוטיוב (שלא לדבר על טיקטוק ו-shorts למיניהם), נראה שהקהל המודרני איבד את הסבלנות לאלבומים (ואת הסבלנות בכלל). גם מבחינת האומנים, אפיק הרווח הוא אותם שירותי ההזרמה והיוטיוב, אז למה להוציא אלבום כשאפשר להוציא סינגל אחר סינגל, ולהתחיל להרוויח עליו מיד, גם אם יש לאומן רק שיר או שניים בקנה?

    אז נכון, מכירות התקליטים נמצא בעלייה, וזה לחלוטין 180 מעלות מהעולם הצריכה המודרני, כך שאולי עדיין יש תקווה. בכל מקרה, אני מרשה לעצמי להיות מיושן ולהחזיק בדעה, שיש חשיבות אדירה לאלבומים. מבחנתי זו יצירה שלמה, שמייצגת תקופה יצירתית של האומן. יש משהו שלם ונכון בתהליך של לאסוף שירים, או יצירות מוזיקליות, לסנן אותם, להתאים אחד לשני ולהוציא יצירה באורך של 40-60 דקות. מבחנתי זה מייצג את האומן והיצירה שלו הרבה יותר משיר בודד, שעומד בפני עצמו ולא יכול לספר סיפור שלם אודות האומן.

    על תהליך הבחירה

    במהלך השנה המלצנו לכם מידי שבוע על שלושה אלבומים, שעשו לנו את השבוע. כמובן שחלק מהאלבומים ששמעתי, לא מצאו חן בעיני ולא המלצתי עליהם, כך ששמעתי כמות גדולה מאוד של אלבומים במהלך השנה. לא כל האלבומים שהמלצנו היו כאלה שיצאו השנה. לאחר ספירה וסינון, הגעתי למספר 78. זו כמות האלבומים שיצאו בשנת 2022, מבין אלה שהמלצנו עליהם השנה, לכן הזוכים שלנו יגיעו כמובן מתוך הרשימה הזו.

    אז קדימה בואו נתחיל!

    אלבום השנה 2022 – בקטגוריית הבלוז

    נתחיל מהבלוז, השנה יצאו כמה אלבומי בלוז פנטסטיים גם עכשוויים יותר וגם כאלה שממשיכים את המסורת של הבלוז הקלאסי. האלבום הזוכה שלנו השנה שייך לזמרת, כותבת, מלחינה ונגנית בכלים מרובים מקנדה.

    הזוכה הוא: Angelique Francis – Long River

    אלבום השנה 2022 - נבחרי השנה של אתר AVReviews

    מדובר בילדת פלא של ממש, שנמצאת על הבמות מגיל 7. בגיל 14 היא כבר הופיעה בתור מופע הפתיחה של אומנים כמו Beth Hart, או Shameka Copeland. עם ווקל מעושן ומלא בנשמה ושימוש במגוון כלים, אנג׳ליקה היא פרפורמית וירטואזית ואנרגטית.

    האלבום, Long River, לטעמי מתמקד בבלוז, אבל יש פה גם סול, גוספל ו-R&B. זהו אלבום אנרגטי, שנשמע עכשווי אבל עם המון כבוד לקלאסיקה של הז׳אנרים. הקטע הפותח את האלבום הוא הקטע שמשך אותי אל האלבום, Storms from My Eyes, בלדת בלוז רוק עוצמתית. הקטע השני, Ashamed, הוא בלוז קלאסי עם שימוש במפוחית ומקצב קלאסי. הליריקה כוללת לא מעט הומור, גם בקטע Ashamed ועוד יותר ב-Who Is Caroline.

    האלבום כולל מספיק גיוון והוא שומר על אנרגיה גבוהה לכל אורכו. בנוסף, איכות ההקלטה וההפקה כאן יוצאת מן הכלל. זהו מפגן של אומנית סופר מוכשרת ששולטת לחלוטין בשירה, נגינה, והלחנה, אומנית ויוצרת שלמה ומרשימה ביותר. 

    האלבום ב-Spotify:

    ההמלצה המלאה שלנו ל: Angelique Francis – Long River

    אלבומי בלוז מומלצים נוספים (כולל לינקים ל-Spotify)

    נתחיל מאלבומו של הזמר והגיטריסט המוכשר מיוהנסבורג, Dan Patlansky – Shelter Of Bones, אלבום בלוז רוק מעט כבד עם השפעה ברורה מ-Stevie Ray Vaughn.

    אלבום בלוז מומלץ נוסף שייך ללהקת הבלוז העדכני, Misty Blues – One Louder, שילוב של בלוז, סול, R&B, פאנק, גוספל ונגיעות ג׳אז.

    לאוהבי הבלוז-רוק הקלאסי, ממש מומלץ להאזין לאלבום Ronnie Earl & The Broadcasters – Mercy Me, אלבום מחווה ואינטרפטציות של רוני לקלאסיקות בלוז.

    אלבום בלוז קליט במיוחד המשלב גם רוקנרול ופאנק יחד עם עבודת גיטרה נהדרת, Joanne Shaw Taylor – Nobody’s Fool.

    לסיום, גם לבלוזמן האהוב עלי יצא אלבום חדש השנה, בלוז רך ומלא ברגש, Snowy White – Driving On The 44.

    אלבום השנה 2022 – בקטגוריית פולק/קאנטרי/אמריקנה

    הקטגורייה הזו דיי מגוונת וכוללת אלבומי פולק יותר אקוסטיים, קצת קאנטרי וגם מוזיקת פולק-רוק, או אמריקנה, יותר קצביים. ההחלטה כאן הייתה לא קלה, אך בסופו של דבר בחרנו באלבום קצבי, אנרגטי ומהנה במיוחד.

    והזוכה הוא: Ferris & Sylvester – Superhuman

    אלבום השנה 2022 - בקטגוריית פולק/קאנטרי/אמריקנה
Ferris & Sylvester - Superhuman

    הצמד הבריטי, Ferris & Sylvester (שמות מלאים: Issy Ferris ו-Archie Sylvester) כתבו יחד מאות של שירים עד שהם הגיעו לסגנון שלהם המהווה שילוב בין בלוז, אמריקנה, קאנטרי ורוקנרול. הם מספרים שההשפעות שלהם נעות מג׳ימי הנדריקס עד ל-Fleetwood Mac.

    אחרי לא מעט סינגלים ו-EP, מגיע אלבום הבכורה המצופה, Superhuman, שעוסק דווקא באנושיות והרגש שלנו, כל מה שהופך אותנו לסתם Human וממש לא Superhuman. אהבתי במיוחד את הגיוון והאנרגיה הגבוהה של האלבום יחד עם שילוב הקולות הנהדר שלהם.

    האלבום ב-Spotify:

    ההמלצה המלאה שלנו ל: Ferris & Sylvester – Superhuman

    אלבומים מומלצים נוספים

    אלבום אינדי פולק של זמרת מופלאה, Alela Diane – Looking Glass. זהו אלבום של אומנית בוגרת והוא כולל מוזיקה עם מקצבים מורכבים, אך בו זמנית נעימים.

    אלבום מומלץ נוסף הוא האלבום The Delines – The Sea Drift, הינו אלבום קאנטרי, שמשלב גם אמריקנה, סול ובלוז. הליריקה נכתבה בידי הסופר והמשורר, Willy Vlautin.

    ההמלצה האחרונה היא האלבום Meskerem Mees – Julius, השייך לזמרת בלגית ממוצא אתיופי, שמייצרת מוזיקה מבוססת על סיפורים. שם האלבום הוא על שמו של חמור אהוב השייך למשפחתה באתיופיה.

    אלבום השנה 2022 – בקטגוריית רוק

    השנה גיליתי את הרוק מחדש, מצאתי אלבומים מפתיעים ומקוריים, בין אם רוק-פופ קליל יותר, או אלבומי רוק מתקדם מרתקים.

    והזוכה הוא: Rosalie Cunningham – Two Piece Puzzle

    אלבום השנה 2022 - בקטגוריית רוק
Rosalie Cunningham - Two Piece Puzzle

    בפרופיל ה-Spotify שלה כתוב: ״Rosalie Cunningham is a rock star״, זה משפט שאני חותם עליו בלב שלם. האלבום Two Piece Puzzle הוא אלבום הסולו השני של Rosalie Cunningham, זהו אלבום פרוג-רוק, נאו-פסיכודלי מרתק.

    לא פשוט לתאר את האלבום הזה, כל שיר פה הוא מופע תיאטרלי של קצבים משתנים. והפקה מטריפה לחלוטין. קל לראות את ההשפעה של קייט בוש והביטלס, בנוסף ללהקות פרוג-רוק בריטיות כמו ג׳נסיס. אני זיהיתי לא מעט צלילים שהזכירו לי את Queen ואת Jethro Tull.

    זה מסוג האלבומים האלה שבכל האזנה שמים לב לעוד ועוד פרטים. יחד עם זאת, האלבום מאוד מלודי ולא מפוזר מידי, כך שגם מי שהאוזן שלו לא מורגלת לפרוג ופסיכודלי בהחלט יכול להנות מהאלבום.

    האלבום ב-Spotify:

    ההמלצה המלאה שלנו ל: Rosalie Cunningham – Two Piece Puzzle

    אלבומי רוק מומלצים נוספים

    האלבום Minor Majority – Kiss Off, הינו אלבום רוק קליל, מלודי ומתקתק. האלבומים של הלהקה הנורווגית הזו תמיד עושים לי טוב באוזן ובלב והאלבום החדש ממשיך את הקו הזה.

    באלבום Jethro Tull – The Zealot Gene, להקת הפרוג הבריטית האגדית, חוזרת לעשות את המוזיקה שהובילה אותם לתהילה עם קצת עדכון מודרני.

    האלבום Larkin Poe – Blood Harmony, הינו אלבום רוק דרומי בועט ונהדר של הלהקה של האחיות למשפחת Lovell.

    הנה אלבום של כוכבת רוק מוכשרת בטירוף נוספת, Lauren Anderson – Burn It All Down, הפעם עם שילוב של בלוז.

    המלצת הרוק האחרונה שלנו היא אלבום הפופ-רוק, Janis Ian – The Light at the End of the Line, של האומנית האמריקאית המופלאה. זה אמור להיות אלבומה האחרון.

    אלבום השנה 2022 – בקטגוריית סול/גוספל/אינדי רוק

    זו קטגוריה מעט מעורבבת, אך הזוכה בה היה בחירה קלה במיוחד. הזוכה הוא כנראה האלבום שהאזנתי לו הכי הרבה פעמים השנה.

    והזוכה הוא: Avi Kaplan – Floating On A Dream

    אלבום השנה 2022 - בקטגוריית סול/גוספל/אינדי רוק
Avi Kaplan - Floating On A Dream

    זהו אלבום סולו הבכורה של קפלן, שהיה חבר בלהקת האקפלה המצליחה, Pentatonix. הווקל של אבי הינו עמוק במיוחד בנוסף להיות נקי ומרגש. השירים באלבום משלבים אלמנטים של גוספל, פולק ורוק. זהו אלבום מגוון, עם הרבה שימוש במקהלות, שנותנות את תחושת הגוספל לאלבום. אין כאן מקצבים מהירים, אך גם הבלדות הן מלאות עוצמה ואנרגיה.

    האלבום כולל להיט אחר להיט, גם אם עבור חלק מהקטעים לוקח האזנה שנייה או שלישית בשביל להבין איזה להיט הם.

    האלבום ב-Spotify:

    ההמלצה המלאה שלנו ל: Avi Kaplan – Floating On A Dream

    אלבומים מומלצים נוספים

    האלבום Mica Millar – Heaven Knows, זכה להצלחה בסצנת הסול של בריטניה. זהו אלבום הבכורה של האומנית הצעירה והוא מחווה לוינטג׳ סול, בלוז, גוספל וג׳אז.

    האלבום Nadine Khouri – Another Life, הינו המלצה טרייה שלנו מהשבוע שעבר. זהו שילוב מרשים של Dream-Pop, מוזיקה קולונעית ואווירתית עם שירה עדינה, שהיא על גבול ה-spoken word.

    אלבום השנה 2022 – בקטגוריית ג’אז אינסטרומנטלי

    זו התבררה כקטגוריה הצמודה מכולן, למעשה כל האלבומים שאמליץ כאן הם ברמה גבוהה במיוחד ונהינתי מכל אחד ואחד מהם, אבל מנצח יכול להיות רק אחד.

    והזוכה הוא: Avishai Cohen Trio – Shifting Sands

    אלבום השנה 2022 - בקטגוריית ג'אז אינסטרומנטלי
Avishai Cohen Trio - Shifting Sands

    אבישי כהן, נגן הבס הישראלי הבינלאומי, הרכיב עבור האלבום הזה את טריו פנטסטי, שכולל את Elchin Shirinov על הפסנתר ואת רוני כספי המתופפת הישראלית הצעירה, בוגרת אניברסיטת ברקלי היוקרתית. היה לי העונג לצפות בטריו מופיעים בפסטיבל הג׳אז של אשדוד באוקטובר אשתקד, וזו הייתה אחת החוויות המוזקליות הכי מעוררות השראה בחיי. הטריו הזה ראוי למילה ״שמיימי״.

    האלבום Shifting Sands הוא אלבום ג׳אז פשוט מושלם מבחנתי, הוא מרגש, מסקרן, נוגע, ועשוי ביד אומן. לא מצאתי בו רגע אחד שהוא פחות משלמות. הגדולה של האלבום עבורי היא באיזון, שיש לו ביטויים רבים. זה מתחיל באיזון המדויק בין הכלים, לכל אחד יש את המקום הנכון ביותר על מנת לשרת את היצירה השלמה. האיזון מתבטא גם בסגנון הג׳אז באלבום, הוא מאוד מלודי, אבל לא גולש לכיוון של עדין ושליו מידי, יש בו המון עניין. יש איזון ברמת המורכבות באלבום, מידי פעם סלואים יותר מורכבים של בס או פסנתר, אבל הכל משולב באופן כל כך מופתי. אפילו האורך של הקטעים מאוזן, לא ארוך מידי ולא קצר מידי. אני חושב שהאלבום יכול להתאים גם לחובבי ג׳אז מתחילים, מתחילים + כמוני, אבל גם לחובבי הג׳אז הוותיקים יותר, וגם בכך יש כאן איזון.

    האלבום ב-Spotify:

    ההמלצה המלאה שלנו ל: Avishai Cohen Trio – Shifting Sands

    אלבומים מומלצים נוספים

    האלבום, Triosence – Giulia, שייך לטריו ג׳אז עדכני מגרמניה, זהו אלבום שכולל גם קטעים קצביים וגם מוזיקה רגועה יותר ונהדרת.

    נשארים בגרמניה וההמלצה הבאה שלנו היא האלבום, Julian & Roman Wasserfuhr – Mosaic, אלבום מגוון במיוחד, שכולל גם קצת ווקל, כולל אפילו קטע היפ הופ.

    כמובן שגם לנורווגיה תהיה נציגה בקטגוריה זו, האלבום Helge Lien Trio – Revisited הוא אלבום ג׳אז רך, נוגה, מלודי ויפיפה, שמורכב מעיבודים חדשים ליצירות קודמות של Helge.

    נסיים את מסע הג׳אז האינסטרומנטלי שלנו בצרפת עם האלבום המעולה Rémi Panossian Trio – Sun Monkey Voltage. המוזיקה והגישה של הטריו נחשבים למלאי הומור, זה מתבטא בשמות היצירות וגם בסאונד עצמו, שהוא לא פעם משעשע, אנרגטי ומה שנקרא feel good music.

    אלבום השנה 2022 – בקטגוריית ווקל ג’אז

    קטגוריה זו בעיקר נשלטת על ידי מוזיקה שלווה ונינוחה, כזו שתמיד כייף לסיים איתה את שבוע העבודה בחמישי בערב או שיש בצהריים. האלבום הזוכה שלנו בקטגוריה זו דווקא יוצא מהתבנית הזו ושייך לאחת הזמרות המרשימות ביותר שיצא לי להכיר בשנים האחרונות.

    והזוכה הוא: Youn Sun Nah – Waking World

    אלבום השנה 2022 - בקטגוריית ווקל ג'אז
Youn Sun Nah - Waking World

    לזמרת הג׳אז הקוריאנית הנהדרת, Youn Sun Nah, יש סגנון משלה, שלא נשמע כמו שום דבר אחר. האלבום אומנם מקוטלג כג׳אז (למשל ב-Roon), אך הסיפור מורכב בהרבה. יש כאן שילוב ייחודי של ג׳אז ניסיוני, פופ, רוק וסאונד אלקטרוני. התוצאה הסופית היא עדכנית, אינטלגנטית ומרתקת. מאז שהכרתי את אלבומה Immersion, מ-2019, Youn Sun Nah הפכה לאומנית שאני עוקב אחריה בהדיקות ומלבד ההנאה שלי מהמוזיקה שלה, היא גם הפכה לחברת קבע במבחני ההאזנה בסקירות הציוד שאני עורך.

    האלבום Waking World הינו רגוע יותר בהשוואה ל-Immersion, אך עדיין מדובר באלבום מאוד מגוון. למשל הקטע Lost Vegas, כולל מקצב רוק דיי בועט. במהלך האלבום משולבים קטעי ג׳אז ניסיוני, אפקטים שונים ושינויי מקצבים. האלבום מפתיע אותי בכל האזנה מחדש, בכל פעם אני מגלה משהו שלא שמתי לב אליו קודם.

    יכולות השירה של Youn Sun Nah מרגישות כמו אינסופיות, היא יכולה לשיר איך שבא לה והכל באופן טכני מושלם. למרות היכולות הכבירות היא בוחרת לרוב לשיר קטן, לתת למוזיקה, לרגש ולהגשה הנכונה את הבמה ולא סתם ״להפציץ״.

    שורה תחתונה, עבורי מדובר באחת הזמרות והאומניות הטובות והמוכשרות ביותר שיש, ואני מעריך ומעריץ את היצרתיות שלה.

    האלבום ב-Spotify:

    ההמלצה המלאה שלנו ל: Youn Sun Nah – Waking World

    אלבומים מומלצים נוספים

    בניגוד לאלבום הזוכה, שלושת האלבומים המומלצים הנוספים שלנו בז׳אנר הווקל ג׳אז הם לגמרי בכיוון של מוזיקה רגועה ונעימה.

    נתחיל מהאלבום, Alma Naidu – Alma, אלבום הבכורה של הזמרת הצעירה מגרמניה. השירה של אלמה יוצאת דופן, היא נקייה ומרגשת עם מעט מתיקות. השירה אינה כוללת מניירות, היא כנה ואמיתית. המוזיקה באלבום היא ג׳אז קליל ומענג, ממש ״חלום ליל קיץ ג׳אזי״.

    האלבום המומלץ השני הוא אפילו רך ורגוע יותר, Daniel Herskedal & Emilie Nicolas – Out of the Fog. שיתוף פעולה בין נגן הטובה הנורווגי, Daniel Herskedal וזמרת הפופ הנורווגית, Emilie Nicolas. זהו אלבום ג׳אז אווירתי ומלודי, מעט על הגוון העצוב והמרגש.

    האלבום המומלץ האחרון הוא Nils Landgren – 3 Generations, אלבום משולש מיוחד לציון 30 שנה לחברת התקליטים ACT בניצוחו של החצוצרן המרגש והמופלא, Nils Landgren.

    אלבום השנה 2022 – בקטגוריית פופ

    חובבי מוזיקה ״רציניים״ רבים נוטים לזלזל במוזיקת הפופ, אבל ברגע שקצת מתרחקים מ״הפופ התעשייתי״, מדובר בז׳אנר רחב שכולל לא מעט אומנים מצוינים.

    והזוכה הוא: Jaz James – Jaz and the Children at Play

    אלבום השנה 2022 - בקטגוריית פופ
Jaz James - Jaz and the Children at Play

    ג׳אז (איזה שם יפה!), היא זמרת כותבת צעירה. היא נולדה בלוס אנג׳לס וגדלה על הביטלס ו-Motown. בגיל 19 היא יצאה להסתובב בעולם וניגנה עם נגני רחוב מאירופה עד הודו, החוויה הזו גיבשה את הנפש האומנותית החופשייה שלה. הסגנון שלה משלב אינדי-פופ, בלוז, funk וג׳אז.

    החלק שהפתיע אותי במוזיקה שלה הוא שילוב הגיטרות, יש כאן עבודת גיטרה מעולה עם קטעי סולו נהדרים. מאפיינים נוספים הם סאונד פאנקי המשלב אלקטרוניקה, כל זה מתרגם לאחד האלבומים הכי מרעננים ואנרגטיים שיצא לי לשמוע השנה. זהו פופ מתחכם ומבריק, הנאה צרופה.

    האלבום ב-Spotify:

    ההמלצה המלאה שלנו ל: Jaz James – Jaz and the Children at Play

    אלבומים מומלצים נוספים

    האלבום Timothy B. Schmit – Day by Day של נגן הבס של להקת האיגלס, הוא חגיגה של פופ רוק נוסטלגי. זהו אחד האלבומים הכי כיפיים ו-feel good של השנה, במיוחד הקטע הממכר, Heartbeat.

    האלבום Amanda Shires – Take It Like A Man הוא אלבום קאנטרי פופ קצבי ומהנה.

    האלבום Selah Sue – Persona של הזמרת הבלגית הצעירה, משלב בין פופ למוזיקת R&B וראפ.

    האלבום Hilla Peer – Free הוא אלבום הבכורה של הזמרת הישראלית, הסגנון נע בין פופ קצבי לבלדות מרגשות.

    המלצת הפופ האחרונה שלנו היא האלבום הקצר Ibeyi – Spell 31 של צמד התאומות המוכשרות. זהו אלבום עם קטעי בס נהדרים ושילוב של מוזיקת עולם ומוזיקה אפריקאית.

    אלבום השנה 2022 – בקטגוריית אלבומי גרסות כיסוי

    השנה יצאו שלושה אלבומים מעולים של גרסות כיסוי בשלל ז׳אנרים וגם בקטגוריה זו הבחירה הייתה קשה ביותר, כשכל שלושתם האלבומים לגמרי ראויים לפרס.

    והזוכה הוא: Emily Barker & Lukas Drinkwater – Room 822

    אלבום השנה 2022 - בקטגוריית אלבומי גרסות כיסוי
Emily Barker & Lukas Drinkwater - Room 822

    אלבום גרסות הכיסוי האהוב עלי השנה שייך לצמד אומנים נהדרים, שהם במקרה גם בעל ואישה.

    האלבום יצא בינואר 22 ויש לו סיפור מעניין. לאמילי ובעלה לוקאס לא יצא לבקר את משפחתה של אמילי באוסטרליה מספר שנים ולכן הם החליטו לעשות זאת בתקופת הקורונה, למרות שהעניין היה כרוך בבידוד של 14 יום במלון.

    מכיוון שהם ידעו שעליהם להיות סגורים במלון במשך שבועיים הם חשבו מראש על איך אפשר להעביר את הזמן והחליטו לאתגר את עצמם להקליט אלבום בשבועיים האלה. לאמילי היה מזמן רצון לעשות אלבום מחווה לכותבים האוסטרליים הגדולים שהיא אוהבת וכך הם קיבלו על עצמם את האתגר להקליט אלבום שלם של גרסות כיסוי לכותבים/משוררים אוסטרליים בתוך שבועיים בחדר המלון מספר 822.

    בניגוד לסאונד הקולנועי שהתרגלתי אליו מאמילי, כאן מדובר על סאונד כל כך נקי, עד כדי ערום, אם כי בהפקה הסופית כן יש מעט תוספות של כלים נוספים. בכל זאת מדובר באלבום פולק רוק נקי שברובו המוחלט מתבסס על גיטרה ושירה בשני קולות של אמילי ולוקאס.

    האלבום ב-Spotify:

    ההמלצה המלאה שלנו ל: Emily Barker & Lukas Drinkwater – Room 822

    אלבומים מומלצים נוספים

    האלבום Heather Nova – Other Shores, של הזמרת הפנטסטית שפתחה את פרויקט ״זמרות שכדאי להכיר שלנו״. זהו אלבום מרגש של גרסות כיסוי לשירים שנכתבו בידי גברים, על פי הת׳ר, זה תמיד מקבל טוויסט מעניין כשנשים שרות שירים, שנכתבו בידי גברים. הקטע Fireproof, הוא אחד השירים הכי אהובים עלי השנה.

    אלבום גרסות הכיסוי המומלץ השלישי הוא Here It Is: A Tribute to Leonard Cohen זהו אלבום מחווה ללאונרד כהן, שכולל עיבודי ג׳אז נהדרים ליצירותיו, כאשר כל יצירה מבוצעת על ידי זמר או זמרת שונים. האלבום שייך לחברות ההקלטות היוקרתית, Blue Note.

    אלבום השנה 2022 – בקטגוריית אינסטרומנטלי כללי

    מוזיקה אינסטרומנטלית זה לא רק ג׳אז והשנה הכרנו כמה אלבומים אינסטרומנטלים נהדרים, שהם לא ג׳אז.

    והזוכה הוא: Fred Pallem – X

    אלבום השנה 2022 - בקטגוריית אינסטרומנטלי כללי
Fred Pallem - X

    הכל התחיל כששמעתי סינגל מתוך האלבום הזה, את הקטע Le sablier. הקטע הבודד הזה הספיק לי על מנת לקבוע נחרצות, Fred Pallem הצרפתי הוא גאון מוזיקלי. Fred Pallem הינו מלחין, מנצח ומוזיקאי צרפתי, שמוכר בתור המקים והמנהל של הביג בנד, או האורקסטה, Le Sacre du Tympan. הוא השפע בצעירותו מאומנים כמו פינק פלויד והביטלס.

    האלבום ״X״, הינו אלבום אופרת רוק אינסטרומנטלי ומרתק. יש קטע קצר של דיבור ברצועה, Stratagème 34, אך מלבד כך מדובר באלבום אינסטרומנטלי.

    המוזיקה נעה בין רוק מתקדם לג׳אז מעודן, כשהכל מוגש במעין עידון עדכני מצד אחד ולא מעט דינאמיות מהצד השני. פשוט טיפול גאוני, שמביא את המוזיקה הזו למחוזות אחרים. קיבלתי הנאה אדירה מלהאזין לאלבום הזה. 

    האלבום ב-Spotify:

    ההמלצה המלאה שלנו ל: Fred Pallem – X

    אלבומים מומלצים נוספים

    האלבום האינסטרומנטלי המומלץ השני הוא Angèle Dubeau – Portrait: Alex Baranowski. הכנרית הקנדית היא האחראית הבלעדית לכל המוזיקה הקלאסית, ששמעתי בשנתיים האחרונות. אני לא חובב של הז׳אנר, אבל כל דבר ש-Angèle Dubeau מוציאה הוא זהב מבחינתי, הנגינה שלה כל כך עדינה ומונגשת בצורה שגם הקהל הרחב יכול להתרגש ולהתאהב.

    אלבום השנה 2022 – בקטגוריית מוזיקה יצירתית

    הקטגוריה האחרונה הומצאה בכנות כדי שאוכל לתת פרס לאחד האלבומים המקוריים והמרתקים, שיצא לי לשמוע השנה מכיוון שזהו אלבום שלא ממש נופל לאף קטגוריה.

    והזוכה הוא: Koburo – Roses immortelles

    אלבום השנה 2022 - בקטגוריית מוזיקה יצירתית
Koburo - Roses immortelles

    מדובר בפרויקט שהחל בשנת 2019 בצורה של הצגה מוזיקלית המתארת מפגש בין חוקר לשבט מדומה, שלא היה לו מגע עם האדם המודרני. לאחר כ-30 הצגות בתיאטרות דוברי הצרפתית בשוייץ, הפרויקט הפך ללהקה והאלבום המדובר הוקלט. המוזיקה שלהם משלבת רוק, קלאסי, מוזיקה עכשווית ואלקטרונית עם דגש על שימוש בווקל, כל אלה מייצרים את הסאונד הייחודי של ״השבט״.

    האלבום Roses immortelles הוא אחד האלבומים המקוריים והכי מהנים ששמעתי השנה. אופרת רוק קצבית, מגוונת עם שילוב של שפות רבות וסגנונות שונים ומעל לכל המון אנרגיה. זה לגמרי show גם כשרק מאזינים לאלבום.

    כל שיר כאן מביא משהו אחר ולמרות זאת האלבום מרגיש כמו יצירה שלמה ולא כאוסף אקראי. שיר הנושא הוא שאנסון איטי ומלטף. הקטע Falling בו מזכירים את האמטי דמפטי, משלב רוק עם תחושה קלאסית. הקטע Quero Neve, כולל מקצב רוק משולב בלטני. ב-La ronde, יש ביצוע פופ נהדר עם ליווי כינורות יפיפה. וכך האלבום עובר מסגנון לסגנון, ולכל אורך הדרך הוא מבדר, מרגש ומפתיע.

    האלבום ב-Spotify:

    ההמלצה המלאה שלנו ל: Koburo – Roses immortelles

    אלבומים מומלצים נוספים

    ישנו אלבום נוסף שהמוזיקה בו הייתה שונה מכל מה ששמעתי השנה, אם כי הפעם מדובר באלבום פחות מגוון והרפתקני. האלבום הוא Intergalactic Lovers – Liquid Love. מדובר בהרכב אינדי רוק בלגי, והאלבום הזה משלב הרבה אלמנטים של פופ ואלקטרוני ויש לו סאונד ייחודי משלו.

    סיכום

    איזה כייף לסכם שנה של מוזיקה מגוונת ומקורית עם כל כך הרבה אלבומים נפלאים בשלל ז׳אנרים. שנת 2022 הייתה מפוצצת במוזיקה מעולה, כפי שדאגנו להדגים לכם מידי שבוע. אנחנו מקווים שגם בשנה הבאה נזכה למבול כזה של אלובמים מצוינים.

    שתפו אותנו מהו האלבום שעשה לכם את השנה.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן