fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – מוזיקת בלוז ורוק אמריקאית

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע אנחנו בסימן מוזיקת בלוז ורוק אמריקאית ונמליץ לכם על אלבום של הרכב וותיק, זמרת שנשמעת ממש כמו אגדת בלוז ואלבום בכורה של זמר דרכים.

    אלבום השבוע של מוזיקת בלוז ורוק אמריקאית: Gov’t Mule – Peace…Like A River

    אלבום השבוע של מוזיקת בלוז ורוק אמריקאית: Gov’t Mule - Peace…Like A River

    אלבום השבוע שלנו הוא האלבום החדש, Peace…Like A River של להקת הבלוז החשמל ורוק השורשים האמריקאית, Gov’t Mule.

    להקת Gov’t Mule הוקמה בשנת 1995 בתור ״פרויקט צד״ של להקת The Allman Brothers. החברים המייסדים הם הגיטריסט Warren Haynes והבסיסט Allen Woody. את שם הלהקה יש לבטא Government Mule, אך המעריצים מכנים את הלהקה פשוט Mule. הסגנון של הלהקה הוא נוטה לרוק שורשים אמריקאי, אך באלבומם הקודם Heavy Load Blues משנת 2021, עליו המלצנו לכם בזמנו, הלהקה שינתה סיגנון לסגנון בלוזי יותר.

    האלבום Peace…Like A River ממשיך את הקו ולמעשה הוקלט במקביל לאלבום הקודם. המוזיקה באלבום הזה כוללת יצירות ארוכות ולא מתחנפות, עם המון השפעה מרוק השורשים, לצד השפעה ברורה מהאחים אולמן, אני מרגיש לא מעט קווי דמיון ל-Deep Purple. הסאונד של האלבום כאילו לקוח היישר משנות ה-70, החל במקצבים, בסאונד הגיטרה המלוכלך והקלידים ״המסונטזים״. 

    יצירה שאני ממש ממליץ עליה באלבום הזה היא A River Only Flows One Way, יחד עם לא אחר מאשר השחקן, Billy Bob Thornton, זהו קטע עם אווירה של פתיח של סדרה בלשית כלשהי וממש נהינתי ממנו. קטע נוסף שאהבתי מאוד הוא Your Only Friend, אולי דווקא הבלדה הכי נקייה באלבום, אבל מה לעשות, כזה אני, איש של בלדות. השיר השלישי שאני ממליץ עליו הוא Just Across The River, יחד עם הזמרת Celisse, זו יצירה מרגשת עם וייב של סול.

    אומנים אורחים מעניינים נוספים באלבום הם Billy F Gobbons בשיר Shake Our Way Out וגם Ruthie Foster בשיר Dreaming Out Loud.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים – מוזיקת בלוז ורוק אמריקאית

    Cee Cee James – Low Down Where The Snakes Crawl

    מוזיקת בלוז ורוק אמריקאית: Cee Cee James - Low Down Where The Snakes Crawl

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום Low Down Where The Snakes Crawl, של זמרת הבלוז האמריקאית, Cee Cee James משנת 2008.

    שמה האמיתי הוא Christina James, והיא זמרת בלוז אמריקאית, והבעלים של HELLACIOUS HEALING BLUES, מעיין אירגון שמביא את הסיפורים של אומנים ואנשים רגישלים שהחיים שלהם ״פתאום צללו למקום אפל כלשהו״.

    האלבום Low Down Where The Snakes Crawl הוא אלבום בלוז רוק עוצמתי ואנרגטי. אי אפשר שלא לשים לב לדימיון הרב בקולה של Cee Cee James לזה של Janis Joplin. למעשה אני חושב שהדמיון הזה מושך המון תשומת לב ומסיח את הדעת מהמוזיקה והשירה הנהדרים באלבום הזה. אם תצליחו להתגבר על כך, תגלו אלבום בלוז מלא נשמה.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Nat Myers – Yellow Peril

    מוזיקת בלוז ורוק אמריקאית: Nat Myers - Yellow Peril

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום החדש, Yellow Peril, של הגיטריסט וזמר הדרכים האמריקאי-קוריאני, Nat Myers.

    המשורר, זמר הדרכים ומספר הסיפורים, Nat Myers משלב בין בלוז אקוסטי, פולק ואמריקנה לתוצאה נקייה ומרגשת. לפני הקורונה, Nat היה מנגנן ברחובות ונע ממקום למקום, אך המגפה שמה סוף לכך. הקליפים של Nat תפסו את אוזנו של Dan Auerbach, מה-Black Keys והמקים של Easy Eye Sound Records. אז Dan הזמין את Nat להגיע אליו לנאשוויל, ושם נולד האלבום Yellow Peril, שהינו אלבום הבכורה של Nat Myers.

    עבודת הגיטרה באלבום שואפת המון השראה, מהבלוז הקלסי האמריקאי. המקצבים, השירה והגיטרה מייצרים תוצאה מהנה, קלילה ומרעננת. השירים קצרים והדוקים, בלי תוספות וקטעי סולו ארוכים. אולי הקטע האהוב עלי באלבום הוא כנראה Ramble No More, אך האלבום כולו שומר על קו מאוד אחיד.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן