fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – זמרות שכדאי להכיר

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    המלצת אלבומי השבוע האחרונה שלנו לשנת 2023 מוקדשת לפרויקט שלנו, ״זמרות שכדאי להכיר״. הפעם נמליץ לכם על שלוש זמרות ויוצרות נפלאות משווייץ ובריטניה.

    אלבום השבוע של זמרות שכדאי להכיר: Ayanna Witter-Johnson – Ocean Floor

    אלבום השבוע של זמרות שכדאי להכיר: Ayanna Witter-Johnson – Ocean Floor

    אלבום השבוע שלנו הוא האלבום החדש, Ocean Floor של המלחינה והזמרת האנגלית, Ayanna Witter-Johnson.

    ילידת 1985 בלונדון, Ayanna Witter-Johnson היא מלחינה, זמרת, כותבת ונגנית צ׳לו. Ayanna היא ממוצא בריטי וג׳מייקני. אביה הוא שחקן טלוויזיה ותיארטון ואימה היא מורה. היא החלה ללמוד פסנתר בגיל 4 וצ׳לו בגיל 13. היא למדה הלחנה קלסית ב-Trinity Laban Conservatoire of Music and Dance בלונדון ובהמשך השלימה את לימודיה לתואר מאסטר במוזיקה והלחנה בבית הספר למוזיקה של מנהטן.

    במהלך הקריירה שלה, Ayanna הספיקה לזכות כבר בכמה פרסים יוקרתיים והוציאה 3 אלבומים, כולל שניים השנה.

    האלבום Ocean Floor משלב אלמנטים של ג׳אז עם מוזיקה קלסית, יש פה יצירות ווקל וגם יצירות אינסטרומנטליות, כך שיש באלבום גיוון רב. יחד עם Ayanna מנגנים באלבום הזה הרכב כלי הנקישה, LSO Percussion Ensemble ומספר נגנים אורחים כמו למשל Gwilym Simcock על הפסנתר, שגם הלחין שתי יצירות באלבום. המוזיקה באלבום היא אוורירית ומלאה ברגש, זו עבודת הלחנה מהיפות שיצא לי לשמוע השנה.

    בחלק השני של האלבום מופיעה יצירת הנושא של האלבום שמחולקת לפרולוג ושלושה חלקים. היצירה Ocean Floor משלבת שני סיפורים, האחד הוא סיפורה של ספינת עבדים שיצאה מחופי גאנה כשעליה מספר כפול של עבדים ממה שהספינה יכלה להכיל, במהלך ההפלגה מספר רב של עבדים פשוט הושלכו לאוקיינוס בידי הצוות. הסיפור השני מדבר על שחיינית שטבעה בחופי ג׳יימקה במהלך חופשה.

    לסיכום, האלבום Ocean Floor הוא דוכמה ליצירה מורכבת ומבריקה, שכוללת גיוון מוזיקלי עם המון משמעות וביצוע ברמה הגבוהה ביותר, כשכל זה מגיע לצד הרמוניה ומלודיות נעימות, התוצאה היא אחד האלבומים היפים והמיוחדים של השנה.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים – זמרות שכדאי להכיר

    Anna Rossinelli – Mother

    זמרות שכדאי להכיר: Anna Rossinelli - Mother

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום החדש Mother, של הזמרת והכותבת השווייצרית, Anna Rossinelli.

    היא ילידת 1987 מבאזל שווייץ. בשנת 2011 היא יצגה את שווייץ בתחרות האירווויזיון. כיום היא חלק מהרכב טריו סול-פופ הנושא את שמה.

    האלבום Mother הינו אלבום דיי קצר באורך של כ-35 דקות בלבד. זהו אלבום פופ-סול ורוק עדין. יש פה מקצבים קליטים, שמשתלבים נהדר עם הקול המעט מעושן ומרגש של Anna. בין השירים הקצביים יש גם בלדות כמו The World is Yours. פופ זו מוזיקה שלא מופיעה בהמלצות שלנו הרבה, אבל האלבום הזה הוא קליל ונעים ואני מצאתי אותו מהנה מאוד.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Kirsty McGee – Contraband

    זמרות שכדאי להכיר: Kirsty McGee - Contraband

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום Contraband מאת הזמרת, הכותבת והגיטריסטית הבריטית, Kirsty McGee משנת 2012.

    ילידת 1972 ממנצ׳סטר, Kirsty היא בעלת תואר שני בספרות אנגלית מאוניברסיטת שפילד. המוזיקה והכתיבה של Kirsty הושפעה מטיולים ברחבי העולם ותרבות ה-beatnik, שהייתה תנועה חברתית בשנות ה-50 וה-60 ודגלה באורח חיים פחות חומרני. Kirsty היא גם פעילה למען איכות הסביבה. מבחינת קריירה מוזיקלית, Kirsty הייתה המופע הפותח של אומנים מהשורה הראשונה כמו Suzanne Vega.

    הסגנון המוזיקלי שלה מתואר כ-Hobopop, כך גם נראה הלייבל בו הקליטה את רוב אלבומיה. זה מעיין פולק של זמרי דרכים מודרניים.

    את דעתי לגבי האלבום אני יכול לסכם במילה אחת, ״מושלם״. למה אני חושב ככה? כי המוזיקה, השירה והעריכה של האלבום היא נטולת מניירות, מדויקת ומרגשת. השירה נקייה עם הנגשה נפלאה של כל מילה והמוזיקה היא שילוב הרמוני מופלא עם השירה כך שהאחת מזינה את השניה. אני התרגשתי מאוד להאזין לאלבום הזה, ומציע מאוד להאזין אליו כשאתם במצב רוח רגוע, כך תוכלו לספוג את מלוא הרגש והכנות שלו. המוזיקה לרוב מאוד נוטה לפולק עדין, אך פה ושם יש קצת גיוון כמו למשל בשיר Setting Of The Sun, שהוא ג׳אזי לחלוטין עם דאבל-בס ומקצב מהיר ומהנה.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע טוב ושנה אזרחית חדשה מוצלחת, בטוחה ומלאה בטוב לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן