fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – מוזיקה אינסטרומנטלית מגוונת

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע אנחנו בסימן מוזיקה אינסטרומנטלית מגוונת, נמליץ לכם על ארבעה אלבומים מגוונים כולל אלבום fingerstyle, אלבום של מוזיקה אירית ופסקול של סרט גרמני.

    אלבום השבוע של מוזיקה אינסטרומנטלית מגוונת: Tripliciti – Tripliciti

    אלבום השבוע של מוזיקה אינסטרומנטלית מגוונת: Tripliciti – Tripliciti

    אלבום השבוע שלנו הוא האלבום החדש Tripliciti של ההרכב באותו השם.

    זהו אלבום הבכורה של הסופר גרופ, שמורכב מטריו נגני גיטרה בסגנון ה-fingerstyle. חברי ההרכב הם: Andy McKee, Calum Graham ו-Trevor Gordon Hall. כשמבין שלושתם היחיד שאני הכרתי הוא Calum Graham הגיטריסט הקנדי, שהמלצתי בעבר על כמה אלבומים שלו, למשל האלבום Sympatheia.

    לגבי שאר החברים, Andy McKee הוא נגן אמריקאי שמוכר מסרטוני יוטיוב של ניגון טכני, שהפכו לוויראליים. בעוד Trevor Gordon Hall הוא אומן פולק ומלחין כלים אקוסטיים מפילדלפיה.

    אם תכנסו לאתר הרשמי של ההרכב בחלק ה-bio, תמצאו ציטוטים נלהבים על האלבום של כמה גיטריסטיים אגדיים כמו Steve Lukather, John Petrucci ו-Tommy Emmanuel, ממש מגניב לטעמי.

    אם כך האלבום הוא כמובן אלבום fingerstyle, מדליק ומגוון, הנגינה היא ברמה הגבוהה ביותר, אבל מבחינתי חשוב מכך, עבודת ההלחנה היא נהדרת. זו תמיד הסכנה בהרכבי סופר-גרופ של נגנים, שהאלבום יהפוך לטכני מידי ולשמחתי זה לחלוטין לא מה שקורה כאן. יש קטעים איטיים ומרגשים כמו למשל Memento Vivere ויש קטעים מהירים יותר. אולי היצירה האהובה עלי היא Hunter’s Moon, שממש עפתי עליה.

    במילים אחרות, אלבום חובה לחובבי הגיטרה, אבל ממש לא רק עבורם.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים – מוזיקה אינסטרומנטלית מגוונת

    Martin Hayes & the Common Ground Ensemble – Peggy’s Dream

    מוזיקה אינסטרומנטלית מגוונת: Martin Hayes & the Common Ground Ensemble - Peggy’s Dream

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום, Peggy’s Dream, מאת הכנר האירי, Martin Hayes יחד עם the Common Ground Ensemble משנת 2023.

    אנחנו פותחים את ההמלצות הפעם במוזיקה אירית מודרנית. Martin Hayes נולד בשנת 1962 באירלנד למשפחה מוזיקלית. אביו היה כנר אירי, כך גם דודו וסבתו הייתה נגנית על כלי דמוי אקורדיון. הוא למד לנגן על כינור כבר בגיל 7 ובגיל 13 הור כזה בתחרות כנרות ארצית, הראשנה מתוך 6. בשנות ה-80 הוא עבר לארה״ב וכיכב בסצנת המוזיקה האירית המסורתית שם.

    האלבום Peggy’s Dream הוא אלבום שחוגג את המוזיקה האירית המסורתית, אך עושה זאת באופן מעודן וקליל במיוחד על האוזן. הכינור הוא הכלי המוביל, אך יש כאן גם עבודת פסנתר נפלאה, למשל ביצירה The Glen Of Aherlow. הסאונד חלק ומענג, כך שאפשר בקלות רבה להאזין לאלבום מתחילתו ועד סופו, הוא גם שומר על רמה אחידה לחלוטין לכל אורכו.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Stefan Will – 2 Freunde

    מוזיקה אינסטרומנטלית מגוונת: Stefan Will - 2 Freunde

    ההמלצה השנייה שלנו האלבום החדש 2 Freunde מאת הפסנתרן והמלחין הגרמני, Stefan Will.

    הוא נולד בשנת 1959 ולמד פסנתר מגיל צעיר, הוא עבר הכשרה אצל נגן הג׳אז Bardo Henning. החל משנת 1980 הוא למד מוזיקולוגיה באונברסיטת המבורג. מאמצע שנות ה-80 ועד לאמצע שנות ה-90, Stefan היה חבר במספר הרכבים עד שבשנת 1994 הוא החל לעבוד בעיקר כמלחין עבור תעשיית הקולנוע והסרטים.

    גם האלבום שבחרתי בו, 2 Freunde הוא למעשה פסקול של סרט טלוויזיוני גרמני. זהו אלבום קצר מאוד, 20 דקות בלבד, כך שניתן לומר שזהו יותר EP מאשר אלבום מלא. מבין 11 הקטעים ישנם גם שני קטעי ווקל, Next best thing ו-Miss my daddy, שכולל השפעה מבלדות קאנטרי. הז׳אנר המוזיקלי כאן הוא מוזיקה קלילה בעלת אווירה קולנועית עם מעט שילוב של ג׳אז עדין. מבחינתי הכלי המוביל כאן הוא לחלוטין גיטרה ולא פסנתר. האלבום כולל עבודת גיטרה נהדרת ונעימה במיוחד.

    משהו בעדינות ובאווירה של המוזיקה באלבום הזה נגעו בי ומאוד נהנתי להאזין אליו.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    Kaisa – Circuits

    מוזיקה אינסטרומנטלית מגוונת: Kaisa - Circuits

    המלצת הבונוס שלנו הפעם היא האלבום Circuits של ההרכב הדני, Kaisa משנת 2023.

    ההרכב Kaisa משלב בין ג׳אז, פולק מסורתי ואלקטרוני מעודן, התוצאה מבחינתי היא סאונד מרגיע, מעט מלנכולי, מלא באווירה ופשוט קסום.

    חברי הלהקה הם:
    Jacob Mundt – bass & composition
    Kristjan Hansen – piano & production 
    Arto Eriksen – synths and production

    היצירה השנייה באלבום, שנקראת Porcupine, ריגשה אותי במיוחד, היא מזכירה לי קצת את המוזיקה של Agnes Obel (שגם היא דנית, דרך אגב), יצירה פשוטה כביכול, אבל מלאת קסם. האלבום כולו שומר על רמה גבוהה של מוזיקה של רק לעצום את העיניים ולעבור למקום אחר וטוב ויותר.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן