fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – מוזיקה בינלאומית

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע אנחנו בסימן של מוזיקה בינלאומית עם קשר צרפתי. נכיר לכם אלבומים עם השפעה עולמית רחבה, מוזיקה צרפתית, ערבית, קלסית, ומוזיקת עולם אפריקאית.

    אלבום השבוע של מוזיקה בינלאומית: Kimi Djabaté – Dindin

    מוזיקה בינלאומית: Kimi Djabaté – Dindin

    אלבום השבוע שלנו הוא האלבום החדש, Dindin, של הזמר, המלחין והמוזיקאי האפריקאי,  Kimi Djabaté.

    הוא יליד הכפר Tabato, אשר במדינת Guinea-Bissau ממערב אפריקה. הכפר נודע במסורת שלו של זמרים ומשוררים. למעשה השורשים של הכפר הוא קבוצת נגנים נודדת ממאלי, שהופיעו בפני מלך גינאה, שכל כך אהב את המוזיקה שלהם, שהוא הציע להם להשאר והעניק להם את הכפר.

    יליד 1975, למשפחה ענייה, אך מוכשרת מוזיקלית, Kimi Djabaté התחיל לנגן בגיל 3 על כלי שנקרא bala, או balafon, זו הגרסה האפריקאית לקסילופון, בהמשך הוא למד לנגן על כלים מסורתיים נוספים.

    המוזיקה הייתה עבור Kimi ברכה וגם עול, כיוון שמשפחתו ציפתה ממנו לתרום לפרנסתם בעזרת המוזיקה ולכן מגיל צעיר הוא הופיע בחתונות ואירועים, גם כשהוא לא ממש רצה. בשנת 94 הוא יצא לטור עולמי, עם המקהלה הלאומית למוזיקה וריקוד של Guinea-Bissau, במהלך אותו הטור הוא החליט להשתקע בליסבון, פורטוגל. המעבר והשינוי התרבותי היו קשים ל-Kimi, אך הוא המשיך ליצור ולשלב את המקורות המוזיקליים שלו עם השפעות ממוזיקה חדשה.

    משמעות שם האלבום, Dindin, הוא ״ילדים״, ובאלבום הזה Kimi מספר על ילדותו באפריקה ומתייחס גם לסוגיות חברתיות ופוליטיות של היבשת.

    האזנה לאלבום הזה מבחינתי הייתה חויה ממלאת אוויר, כמו לקחת נשימה עמוקה. זהו אלבום מלא קסם שמבוסס על מקצבים אפריקאיים עם שימוש בכלים מסורתיים ולצידם השפעות של בלוז, ג׳אז ומוזיקה קובנית קצת. יש כאן שימוש בגיטרה חשמלית ועוד כלים מודרניים, שמשתלבים בהרמוניה מופלאה ולא מעפילים או מורידים מהבסיס האפריקאי של המוזיקה, אלא מרוממים ופועלים בסימביוזה לצידם.

    המוזיקה האפריקאית ידועה במקצבים החצי מהירים שלהם, זו מוזיקה שמתפרשת אצלי תמיד כשמחה ומלאת חיים, זאת בניגוד למקומות הקשים מהם המוזיקאיים והמוזיקה מגיעים, אולי זו דווקא הדרך שלהם להתמודד עם זה.

    ארבעת השירים הראשונים באלבום, בנויים על הקצב החצי מהיר הזה, עם שילוב גיטרה חשמלית מעודנת. השיר Alidonke, משלב גם אלמנטים לטיניים.

    ואז בשיר החמישי, Na, פתאום מוריד את הקצב ופותח את החלק השני של האלבום, שמרגיש אישי יותר, כואב יותר (מבחינה מוזיקלית כמובן). זהו אולי הקטע שהכי ריגש אותי באלבום, הוא מדגים כמה רגש אפשר להעביר בלי שמבינים כלל את המילים. הפתיחה כוללת קלידים, ואז מתחילה השירה של Kimi, ומיד מקצב בלוזי, דיי אירופאי, אך עם ליווי אפריקאי.

    מכאן האלבום מוריד הילוך מבחינת הקצב (שכן חוזר בהמשך), אך מעלה הילוך מבחינת הרגש.

    השירה של Kimi לאורף האלבום כולו היא נקייה ומרגשת, הוא שר מהריאות והלב ואי אפשר שלא להרגיש זה.

    זה פשוט תענוג להאזין למוזיקה שונה, שמונגשת באופן כזה שאפשר להתאהב בה.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים – מוזיקה בינלאומית

    Stéfi Celma – En oblique

    מוזיקה בינלאומית: Stéfi Celma - En oblique

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום En oblique, של השחקנית, הזמרת והמוזיקאית הצרפתיה, Stéfi Celma משנת 2022.

    כבר בגיל 4, Stéfi, הופיעה בסדרת טלוויה, בהמשך היא הלכה ללמוד מוזיקה קונסרבטוריון צרפתי, שם היא למדה פסנתר, ריקוד ושירה. מאז היא הופיעה בלא מעט סרטים, אך במקביל גם אולי קצת על אש קטנה יש לה קריירה מוזיקלית.

    האלבום, En oblique הוא למעשה EP וכולל 6 שירים בלבד, אף הוא פשוט כל כך מלא קסם, שלא יכולתי שלא להמליץ לכם עליו. הסגנון הוא פולק-פופ צרפתי מעודן, עם רמת הפקה נהדרת. השירים כל כך קלילים ומחליקים בגרון כשבסוך נשאר המון טעם של עוד, כך שזו דרך נהדרת לפתוח בה המלצות של מוזיקה.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Dom La Nena – Leon

    מוזיקה בינלאומית: Dom La Nena - Leon

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום החדש, Leon, של נגנית הצ׳לו הברזילאית, Dom La Nena.

    ילידת 1989,ב-Proto Alegre, ברזיל, Dom למדה פסנתר מגיל 5 והחליטה לעבור לצ׳לו בגיל 8, באותה השנה משפחתה עברה לפריז, שם אביה למד דוקטורט. לאחר 5 שנים כשהם חזרו לברזיל, Dom כתבה מכתב לנגנית הצל׳ו הנודעת Christine Walevska. כך נוצר הקשר ביניהן ו-Dom שכנעה את הוריה לתת לה לנסוע לבונוס אייריס וללמוד אצל Christine. בגיל 18 Dom חזרה לפריז והחלה לעבוד כנגנית מקצועית, כשהיא מלווה ומשתפת פעולה עם אומנים צרפתיים רבים. בהמשך החלה העבודה על חומרים משלה, כאשר האלבום הראשון יצא בשנת 2013.

    האלבום, Leon הוא אלבום של מוזיקה קלסית, המונגשת באופן שגם בור במוזיקה קלסית, כמוני, יכול בהחלט להתרגש ולאהוב. הנגינה מלאה בקסם, עם מעט שילובים מודרניים. כשאולי הקטע שמדגים זאת הכי טוב הוא Last Day, שכולל מקצב מודרני לצד נגינת צ׳לו פשוט יפיפיה, שמביאה אותי כמעט לדמעות.

    עוד קטע שניתן להרגיש בו את ההשפעה המודרנית הוא 2022. האלבום כולו שומר על רמה אחידה ומהווה האזנה מרתקת.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    Naïssam Jalal – Healing Rituals

    מוזיקה בינלאומית: Naïssam Jalal - Healing Rituals

    השבוע יש לנו גם המלצת בונוס מרתקת, האלבום החדש Healing Rituals, של נגנית החליל, Naïssam Jalal.

    היא נולדה בפרברים של פריז למשפחה ממוצא סורי ומשלבת במוזיקה שלה אלמנטים של מוזיקה ערבית קלסית, לצד מוזיקה מאפריקה ואירופה. יש כאן השפעות ברורות מג׳אז, עם קטעים ארוכים, שילוב של אילתורים ושינויי מקצב. זו יצירה יוצאת דופן, עם צלילים שהם באמת שילוב של מוזיקה מערבית וערבית.

    זה היה לי לעונג גדול להאזין לאלבום כולו, אם כי כמה מקטעי האילתור היו לי מעט קשים על האוזן, אך רוב רובו של האלבום שומר על הרמוניה יוצאת דופן ומעודנת לצד שינוי מתמיד.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן