fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – זמרות שכדאי להכיר מסקנדינביה

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע אנחנו בסימן של זמרות שכדאי להכיר מסקנדינביה. נכיר לכם אלבום פולק-פופ חדש ומגוון, אלבום ג׳אז מעודן ואוסף מרגש במיוחד של גרסות כיסוי.

    אלבום השבוע של זמרות שכדאי להכיר מסקנדינביה: Signe Marie Rustad – Particles of Faith

    זמרות שכדאי להכיר מסקנדינביה: Signe Marie Rustad – Particles of Faith

    אלבום השבוע שלנו הוא האלבום החדש, Particles of Faith, של הזמרת והכותבת הנורווגית-אמריקאית, Signe Marie Rustad.

    לפי עמוד ה-Bandcamp שלה, Signe Marie Rustad נולדה וגדלה באזור כפרי במרכז נורווגיה, שם היא הייתה מוקפת ביערות, נהרות ושדות. במוזיקה שלה היא מחפשת לא פעם להעביר את החוויה הזו.

    האלבום Particles of Faith הוא אלבום מגוון שלא פשוט לאפיין את הסגנון שלו, יש כאן בלדות פולק, אינדי פופ וגם קצת שילוב ג׳אז. לכל אורך הדרך השירה הנקייה ומלאת הכנות של Signe Marie Rustad מהווה את החוט המחבר של האלבום.

    בפרופיל ה-Spotify שלה, Signe מציינת שהאלבום מושפע מסצנת הפופ-רוק האלטרנטיבי של שנות ה-80 וה-90, אומנים כמו REM, Fiona Apple ו-Tori Amos מוזכרים שם בתור מקור השראה.

    הסאונד באלבום הוא מעודן, מלודי ונעים לכל האורך. זהו אלבום קצר שכולל רק שבעה שירים ואורך כולל של פחות מ-34 דקות. אולי השיר שהכי אהבתי באלבום הוא בלדת הפולק, Waiting, שדווקא הזכירה לי את הביצועים המרגשים של Natalie Merchant וכולל גם קטע סולו גיטרה משגע ויפיפה.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים – זמרות שכדאי להכיר מסקנדינביה

    Anna Gréta – Nightjar in the Northern Sky

    זמרות שכדאי להכיר מסקנדינביה: Anna Gréta - Nightjar in the Northern Sky

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום Nightjar in the Northern Sky, של הזמרת, הפסנתרנית והכותבת האינסלנדית-שוודית, Anna Gréta משנת 2021.

    היא נולדה וגדלה באינסלנד אך מאז 2014 היא התמקמה בשטוקהולם שוודיה. Anna Gréta היא אומנית זוכת פרסים, והאלבום הזה זיכה אותה בפרס אלבום השנה בקטגוריית ג׳אז של טקס פרסי המוזיקה באיסלנד, בנוסף לפרס משוררת השנה.

    האלבום הזה מלא מתיקות ועדינות, אך יחד עם זאת יש בו רמת גיוון טובה. Anna משלבת בין ג׳אז, פופ ופולק לתוצאה חוצה ז׳אנרים. אתם לא חייבים להיות חובבי ג׳אז גדולים בשביל ליהנות מהאלבום הזה.

    הרמה הגבוהה נשמרת לכל אורך האלבום הנהדר הזה אך בכל זאת כדאי לשים לב לשיר הנושא, שהוא גם קטע הפתיחה, בלדת ג׳אז אווירתית נפלאה. אולי הקטע האהוב עלי באלבום הוא Falling Down, זהו שיר מרגש כל כך, עם גיטרה חשמלית מעודנת ושירה כאילו בתוך חלום. גם שיר הסיום, Carry Me Across the Sky הוא פשוט פצצה של רגש, עדינות ויופי.

    האלבום שייך לחברת ACT, שאני מוצא יותר ויותר אומנים שלהם, שאני ממש אוהב וכעת גם Anna Gréta נכנסת לרשימה הזו.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Ane Brun – Portrayals

    זמרות שכדאי להכיר מסקנדינביה: Ane Brun - Portrayals

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום החדש, Portrayals, של הזמרת והכותבת הנורווגית, Ane Brun. 

    קשה לי להאמין שיש אודיופיל או חובב סאונד, שאינו מכיר את Ane Brun, מדובר בזמרת מופלאה בעלת קול יוצא דופן בניקיון שלו. אני עוקב אחרי Ane כבר כמה שנים ואוהב מאוד את הגיוון של היצירה שלה, מלהיטי פופ, למוזיקת פולק אקוסטית.

    האלבום Portrayals הינו אוסף מיוחד של גרסות הכיסוי האהובות ש-Ane Brun ביצעה לאורך השנים. כל השירים מוקלטים באופן מעודן ומרגש. יש לה לא מעט יצירות מקוריות, אך בנוסף יש לה רפרטואר מרשים של גרסות כיסוי. גרסות כיסוי אלה זיכו אותה ביותר מ-250 מיליון השמעות ב-Spotify.

    ל-Ane Brun יש יכולות מופלאה להנגיש שירים וגם כאלה ששמעתי אלף פעם, כשהיא מבצעת אותם, הפ פתאום שוב נשמעים מרעננים ומוגשים מזווית שונה.

    אז באלבום תוכלו למצוא להיטים כמו למשל, Big In Japan, אחת מגרסות הכיסוי הכי מוכרות שלה. בנוסף יש את True Colors, Halo ועוד רבים.

    אני תמיד חיבבתי במיוחד את הגרסה שלה ל-I Want To Know What Love Is, וגם באוסף הזה זהו ביצוע פשוט מרגש ונוגע במיוחד.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן