fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – ג׳אז קלסי מול עדכני

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע אנחנו בסימן של ג׳אז קלסי מול עדכני, נכיר לכם 4 אלבומים, אלבום ג׳אז חלק בסגנון קלסי, שני אלבומים עדכניים יותר ואחד שלטעמי מגשר ביניהם.

    אלבום השבוע של ג׳אז קלסי מול עדכני: Skarbø Skulekorps – Innesko

    אלבום השבוע של ג׳אז קלסי מול עדכני: Skarbø Skulekorps – Innesko

    אלבום השבוע שלנו הוא האלבום החדש (2023), Innesko של ההרכב הנורווגי, Skarbø Skulekorps.

    ההרכב הנורווגי, Skarbø Skulekorps, שתרגום שמם הוא ״להקת בית הספר של Skarbø״, הם אחד הדברים הלוהטים בסצנת המוזיקה המאולתרת והמגוונת בנורווגיה. האחראי לפרויקט הוא המתופף והמלחין הנורווגי, Øyvind Skarbø. הוא למד בתוכנית המוזיקה הגבוהה בברגן תחת ההדרכה של Terje Isungset, בנוסף הוא למד מוזיקה מסורתית מהתרבות הנורווגית, הקובנית והניגרית. את כל הדברים האלה הוא משלב ומערבל יחד ליצירות המקוריות והמגוונות שלו.

    את המוזיקה של Skarbø Skulekorps, הם מתארים באתר הבית שלהם כ״תזמורת צועדת שאינה צועדת״, ו״הרכב ג׳אז שנכנס ללבות של אנשים שלא אוהבים ג׳אז״. קל לראות כי הבלבול והמסרים הסותרים הם חלק מהקסם של ההרכב הזה.

    האלבום Innesko הוא אלבום האולפן השלישי של ההרכב ואכן לא פשוט לכנות אותו כאלבום ג׳אז. יש כאן שילובים של פאנק, פופ, אלקטרוני, קולנועי ועוד. כל זאת ב-9 יצירות, רובן קצרצרות ממש, כך שבסך הכל מקבלים כאן קצת יותר מחצי שעה של מוזיקה מגוונת, מאתגרת, מעט קופצנית, למרות שכן מורגש קשר וקו מחבר בין היצירות

    המילים ״מוזיקה מאולתרת״ הן לרוב מילים שאני משתמש בהן על מנת להסביר מדוע לא אהבתי אלבום כלשהו, וגם כאן יש כמה קטעים, בעיקר ביצירה HI-HITS, אשר היו לי מעט קשים להאזנה. אז זהו (ממש) לא האלבום הכי חלק ומלודי שאני מכיר, אך זהו אלבום מבריק, מקורי, כזה שגורם לחשוב ולרצות לחזור אליו שוב. הקטע האהוב עלי, הוא ללא ספק קטע הפתיחה, Miami, שזו יצירת פאנק מודרנית קצרצרה.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים – ג׳אז קלסי מול עדכני

    Thierry Maillard, Dominique Di Piazza & André Ceccarelli – Il canto delle montagne

    ג׳אז קלסי מול עדכני: Thierry Maillard, Dominique Di Piazza & André Ceccarelli - Il canto delle montagne

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום Il canto delle montagne, של הטריו הצרפתי שמורכב מ-Thierry Maillard, Dominique Di Piazza ו-André Ceccarelli, משנת 2016.

    האלבום הזה מובל על ידי הפסנתר של Thierry Maillard, כש-Dominique Di Piazza מופקד על הבס ו-André Ceccarelli על התופים.

    זהו אלבום שללא ספק שייך לג׳אז החלק הקלסי. ברובו זהו אלבום מלודי וקל להאזנה, עם פה ושם קטעי אלתור. הפסנתר של Maillard הוא נקי וכובש פשוט, הוא מנגן באופן כה חלק ומרגש. רוב היצירות כאן הן במקצב חצי מהיר. איכות ההקלטה כאן מצוינת וזהו פקטור נוסף, שתורם להנאה הרבה שחשתי מההאזנה לאלבום הזה.

    באורך כולל של שעה ו-9 דקות, זהו בהחלט אלבום ארוך, בטח בסטנדרטים של היום, אבל עם יצירות נפלאות כמו למשל קטע הנושא (שפותח את האלבום), או למשל Sultan הנהדר, מדובר בהאזנה דיי קלילה וממלאת אנרגיה. 

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    corto.alto – Bad With Names

    ג׳אז קלסי מול עדכני: corto.alto - Bad With Names

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום החדש (2023) Bad With Names מאת הרכב הג׳אז העדכני, corto.alto.

    מאחורי corto.alto תמצאו את נגן הטרומבון והמלחין הסקוטי, Liam Shortall. הוא יליד Glasgow והיה מוקף מוזיקה מגיל צעיר, ההשפעה שלו היא מסגנונות ה-Big Band והבלוז, אך הסאונד שלו כולל גם אלמנטים אלקטרונים ומוזיקה עדכנית.

    באלבום הבכורה הזה משתתפים מספר נגנים אורחים, אך זו גם תצוגת תכלית של Liam שמנגנן כאן על טרומבון, גיטרה, בס, סינטיסייזר, טובה וכלי הקשה.

    זהו אלבום ג׳אז עדכני, כזה שלוקח את הקלסי והופך אותו במידה כזו, שכבר לא פשוט לכנות את זה ג׳אז ולא מוזיקה אינסטרומנטלית מודרנית. אני ממליץ לכם במיוחד על הקטע Slope, קטע קצבי ומדליק ביותר.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    !Eric Truffaz – Clap

    ג׳אז קלסי מול עדכני: !Eric Truffaz -  Clap

    ההמלצה השלישית שלנו היא האלבום החדש (2023) !Clap מאת החצוצרן והמלחין הצרפתי-שווייצרי, Eric Truffaz.

    יליד 1960, Eric Truffaz הוא חצוצרן שמשלב אלמנטים של היפ-הופ, רוקנרול ומוזיקת דאנס. אביו היה נגן סקסופון ובבגרותו Eric ניגן בהרכבים של אביו. הוא למד בקונסרבטוריון של Geneva. במהלך הקריירה שלו Eric Truffaz הקליט בכמה מהחברות הכי נחשבות כמו EMI ו-Blue Note.

    האלבום !Clap הוא אוסף של מנגינות מהקולנוע הצרפתי. הרקע של האלבום הוא שיתוף פעולה בין Truffaz לבימאית הצרפתית Marie-France Brière, שבשנת 2020 בקשה מ-Eric להלחין פסקול לסרט תיעודי אודות נפוליאון. בהמשך הבימאית ביקשה מ-Eric והקווארטט שלו לנגן בקונצרט של מוזיקה מהקולנוע הצרפתי. ההרכב כל כך נהנה שהם ביקשו מ-Blue Note להקליט שני אלבומים שלהם מבצעים עיבודים למנגינות והשירים האלה בשני אלבומים. הראשון נקרא Rollin, ואילו האלבום !Clap הוא האלבום השני של אותו פרויקט.

    האלבום כולל מוזיקה מגוונת ואנרגטית וגם קטעי שירה. אני ממש אהבתי את L’alpagueur. בגלל השילוב בין הג׳אז הקלסי לסגנון הקולנועי, האלבום הזה מרגיש איכשהו כמגשר בין הקלסי והמודרני.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    https://open.spotify.com/album/1HV1d1eZnnlAQkG5beiBQi?si=K65OvaIDTCuBdP_tcbnENQ

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן