fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – זמרות שכדאי להכיר

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    בסוף השבוע הזה אנחנו חוגגים את פרויקט זמרות שכדאי להכיר שלנו. הפעם נמליץ לכם על לא פחות מ-5 אלבומים, שהם מיקס בין אלבומים חדשים לאלבומים ישנים יותר.

    אלבום השבוע של זמרות שכדאי להכיר: Sarah Jarosz – Polaroid Lovers

    אלבום השבוע של זמרות שכדאי להכיר: Sarah Jarosz – Polaroid Lovers

    אלבום השבוע שלנו הוא האלבום החדש Polaroid Lovers של הזמרת והכותבת האמריקאית, Sarah Jarosz.

    ילידת 91, Sarah Jarosz היא נולדה וגדלה בטקסס. מגיל 10 היא החלה ללמוד לנגן על מנדולינה, בהמשך היא למדה גם לנגן על גיטרה. כבר בשנתה האחרונה בתיכון היא חתמה על חוזה בחברת תקליטים והוציאה את אלבומה הראשון.
    מעבר להצלחה והערכה רבה, לה היא זכתה בז’אנר הקאנטרי והאמריקנה, שרה גם זוכה ללא מעט הערכה בקרב האודיופילים בזכות איכות ההקלטה הטובה ויכולות השירה שלה.

    אנחנו מתקרבים לסוף חודש וזהו האלבום הראשון של שנת 2024 שנבחר לאלבום השבוע שלנו. יש לנו עוד לא מעט אלבומים משנת 2023, שלא הספקנו לשמוע, אבל הנה אנחנו פותחים רשמית את שנת 2024 במוזיקה עם האלבום החדש, Polaroid Lovers, האם האלבום גם יככב בסיום השנה בבחירת אלבומי השנה שלנו? בהחלט יש לו את הפוטנציאל לכך.

    האלבום הזה מגיע לאחר אלבומה Blue Heron Suite מ-2021, שהיה אלבום יפיפה ודיי מלא בעצב, כיוון שהוא נכתב לאחר מותה של אימה ממחלת הסרטן. האלבום החדש כולל וייב ואנרגיה חיובית בהרבה, למעשה כמעט כל היצירות כאן הן המנוני אמריקנה במקצב חצי מהיר. ישנה תחושה קלילה ואוורירית לאורך האלבום כולו.

    קל לראות ש-Sarah היא מהאומנים שלוקחים זמן בין אלבום לאלבום, התוצאה ניכרת בכך שכל יצירה כאן היא שיר ראוי. אין כאן שירים שהם שם בשביל ״להשלים״. זהו אלבום עם הפקת סאונד מעולה, ווקל חסר מאמץ, טבעי ומרגש.

    השירים שהכי תפסו לי את האוזן הם Runaway Train המתקתק, Columbus & 89th, שיצא כסינגל בשנה שעברה ובחרנו בו לשיר השבוע שלנו, ואולי מעל כולם Days Can Turn Around, המנון קאנטרי מדויק ויפיפה.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים – זמרות שכדאי להכיר

    Marianne Faithfull – Before the Poison

    זמרות שכדאי להכיר: Marianne Faithfull - Before the Poison

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום Before the Poison, של הזמרת והשחקנית הבריטית הוותיקה, Marianne Faithfull, משנת 2004.

    ילידת 1946, Marianne Faithfull התפרסמה בשנות ה-60, בזכות הלהיט As Tears Go By. היא נחשבת לאחת הכוכבות של תופעת ה-British Invasion – תקופה בשנות ה-60, בה אומנים בריטים רבים הפכו להיות פופולריים בארה״ב.

    היא התגלתה במסיבה של להקת Rolling Stones, ובשנות ה-60 זכתה להצלחה בדמות כמה אלבומים מצליחים והופעות במספר סרטים. בשנות ה-70 הגיעה נפילה, במהלכה היא הייתה אנורקסית, חסרת-בית ומכורה להירואין. דלקת גרון חמורה לצד השפעות השימוש בסמים שינו את קולה של Marianne והפכו אותו לשבור ונמוך יותר, מה שהעניק לה ייחודיות רבה. היא הצליחה לחזור לתודעה בשנת 1979, אז היא שחררה את אלבומה Broken English, שזיכה אותה במועמדות לפרס הגראמי.

    האלבום Before the Poison משנת 2005 הוא אלבום שנוצר בשיתוף פעולה עם PJ Harvey ו-Nich Cave, בנוסף גם Damon Albam ו-John Brion תרמו לאלבום. זהו אלבום בעל סאונד אפל, גותי׳ ומלנכולי, מה שהופך אותו למושלם ליום גשום. יש כאן רמת הפקה מרשימה, מילים מקוריות וסאונד יוצא דופן. אני ממליץ במיוחד על השירים: My Friends Have ו-Crazy Love.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Margaret Glaspy – Echo The Diamond

    זמרות שכדאי להכיר: Margaret Glaspy - Echo The Diamond

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום Echo The Diamond מאת הזמרת והכותבת האמריקאית, Margaret Glaspy משנת 2023.

    ילידת 1989, Margaret Glaspy נולדה בסקרמנטו ועברה לגור ולנגן בניו-יורק כשהיא הייתה בת 21. האלבום Echo The Diamond הוא אלבום האולפן השלישי שלה, כשהראשון יצא בשנת 2016 (אחרי כמה EPs). המוזיקה באלבום היא פופ-רוק דיי בועט ואנרגטי. אני הגעתי לאלבום בעקבות השיר Memories, שהוא בלדת רוק דיי רגועה, כך שהופתעתי מהעוצמה שהאלבום נפתח בה. יש כאן השפעה מגראנג׳ ופאנק (עם P), לעיתים זה נשמע קצת כמו האלבומים הראשונים של Alanis Morissette. הליריקה בועטת וישירה, כמו למשל בשיר Female Brain.

    בשורה התחתונה זהו אלבום רוק נשי בועט ואנרגטי ומאוד מומלץ.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    Joan Osborne – Love and Hate

    זמרות שכדאי להכיר: Joan Osborne - Love and Hate

    ההמלצה השלישית שלנו היא האלבום Love and Hate מאת הזמרת והכותבת האמריקאית, Joan Osborne משנת 2014.

    ילידת 1962, Joan Osborne נולדה בקנטאקי. בסוף שנות ה-80 היא עברה לניו-יורק ללמוד קולנוע. לאחר הופעה מוצלחת בערב מיקרופון פתוח, היא הפכה למופיעה קבועה בסצנת המוזיקה החיה בניו-יורק. בשנת 91 היא שחררה אלבום בהפקה עצמית והאלבום הראשון שלה עבור חברה גדולה הגיע בשנת 1995, לאלבום קוראים Relish והוא כלל את הלהיט הבלתי נשכח שלה, One Of Us, שנכנס גם לפלייליסט 50 השירים ששרדו את השנות ה-90 שלנו (בחלק הרוק הנשי).

    אז לאחרונה הכרתי את האלבום Love and Hate שלה ולדעתי זה פשוט קסם של אלבום, עם רוק קליל, קצבי ומרגש. כמו לא מעט אומנים שיצא להם ליצור להיט באמת גדול, לא פעם הוא מעפיל על קריירה ראויה, שלא זוכה למספיק קרדיט. אני נהנתי מאוד מהאלבום הזה, אחד הקטעים הטובים בו לטעמי הוא Work On Me, אבל כל האלבום הוא פשוט ממתק רוק נעים ומהנה.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    Emily Nicole Green – Outrunning The Animal

    זמרות שכדאי להכיר: Emily Nicole Green - Outrunning The Animal

    המלצת בונוס שלנו היא ה-EP החדש Outrunning The Animal מאת הזמרת והכותבת האמריקאית, Emily Nicole Green.

    אומנית נוספת שמגיעה מניו-יורק, Emily Nicole Green החלה לכתוב ולהפיע כבר בגיל 17, אבל בעקבות התמודדות עם התקפי חרדה היא זנחה את המוזיקה למשך שני עשורים עד שבשנת 2009 היא החליטה שזה ״עכשיו או לעולם לא״.

    התוצאה של כך היא EP שהוא הראשון שלה, אך זה מטעה כיוון שלא מדובר באומנית צעירה, אלא מישהי עם ניסיון חיים ו-וותק, מה שמסביר את העומק והסאונד הבוגר. הסגנון כאן הוא אינדי-פופ מגוון ואיכותי. אז אותי גברת Emily Nicole Green כבשה ואני לחלוטין מחכה לאלבום המלא שלה.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    רוצים להכיר עוד זמרות נפלאות? נסו את הפלייליסט הרשמי של פרויקט זמרות שכדאי להכיר.

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן