fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – זמרות שכדאי להכיר

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע לכבוד יום האישה אנחנו בסימן פרויקט זמרות שכדאי להכיר. נמליץ לכם על ארבעה אלבומים נפלאים, קסומים ומגוונים של זמרות מדהימות ומרגשות.

    אלבום השבוע של זמרות שכדאי להכיר: Paula Cole – Lo

    אלבום השבוע של זמרות שכדאי להכיר: Paula Cole – Lo

    אלבום השבוע שלנו הוא האלבום החדש Lo של הזמרת, הכותבת, היוצרת והמפיקה האמריקאית, Paula Cole.

    כנראה שמה שעולה בראש של רובכם כשאתם שומעים את השם, Paula Cole זה כמובן השיר Where Have All The Cowboys Gone, שהיה להיט היסטרי בשנות ה-90. 

    פאולה נחשפה לעולם כווקליסטית בטור של פיטר גבריאל באמצע שנות ה-90, בעקבות כך היא פצחה 

    בקריירת סולו. לאחר אלבום ראשון שלא הצליח הגיע אלבומה השני, The Fire, ממנו הגיע Where Have All The Cowboys Gone, האלבום היה הצלחה אדירה. אך לאחריו פאולה פנתה לכיוונים שונים, כולל ג׳אז ודיי איבדה את מעריציה מאלבום הפריצה.

    למרות שהיא התרחקה מאור הזרקורים, פאולה המשיכה להקליט מוזיקה איכותית ומגוונת. עבורי מדובר באומנית יוצאת דופו, מגישה מדהימה, ווקליסטית מופלאה שיודעת לשחק עם קולה ולהתאים אותו בול לשיר, בין אם צריך לשיר גדול, או ללחוש. תכונה נוספת של פאולה היא שהמוזיקה שלה תמיד כוללת איזה טוויסט ולו הקטן ביותר, אבל זה מספיק בשביל לעשות את ההבדל.

    האלבום Lo הינו אלבום היצירות המקוריות הראשון של Paula מזה כמעט עשור. הפעם האחרונה שהמלצנו לכם על אלבום של Cole היה בשנת 2021, כשהמלצנו לכם על אוסף שירי רוק שורשים שלה, שנקרא American Quilt, אלבום יפיפה שגם רכשתי על גבי תקליט.

    ב-Lo פאולה חוזרת אל הרוק, עם אלבום רוק מעודן ומלא ברגש. ההפקה הינה ברמה גבוהה וישנו גיוון, אם כי נשמר קו אחיד בין היצירות, בעיקר בזכות המקצבים הנהדרים. השירה של Paula לאורך האלבום היא ללא דופי, בין אם היא שרה ברכות כמו ב-Monday, Tuesday, Wednesday, או אם היא צועקת באחד הפזמונים של Wildflower, הווקל שלה הוא אבסולוטי מבחינתי, היא תמיד בשליטה, אבל מבלי שזה מרגיש טכני, אלא כנה ואותנטי.

    לא חקרתי יותר מידי בנושא הליריקה, אך להבנתי מדובר על שילוב בין שירים אישיים לכאלה שהם יותר אוניברסליים.

    אם יש משהו שמעט חסר באלבום הזה, זה להיט או שתיים שירימו אותו, אבל מצד שני גם אין שירים שהם ״נפילות״, כך שמדובר באלבום מוצלח ומרגש. 

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים – זמרות שכדאי להכיר

    Anna Ash – Floodlights

    זמרות שכדאי להכיר: Anna Ash - Floodlights

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום, Floodlights, של הזמרת והכותבת האמריקאית, Anna Ash, משנת 2016.

    היא נולדה במישיגן ומתגוררת כיום בלוס אנג׳לס. הסגנון המוזיקלי של Anna Ash משלב בין אינדי רוק, קאנטרי ורוקנרול. הווקל שלה הוא קסום לחלוטין, עם נמוכים מתקתקים וגבוהים נקיים. בזכות כל אלה, המוזיקה שלה הופיעה במספר סדרות.

    האלבום Floodlights, שלפי ספוטיפיי נראה כמו הראשון שלה, התגלה כפנינה אמיתית מבחינתי. קל להבין מדוע המוזיקה של Anna הופיעה בסדרות, יש משהו מאוד קולנועי ואווירתי במקצבים ובקול שלה. האלבום עובר באופן חלק משיר לשיר ותופס את האוזן יותר ויותר עם כל שיר שעובר. עבודת הבס והתופים באלבום היא פשוט מענגת.

    אציין במיוחד את הקטע Fruits of My Labor, אולי השיר הטוב באלבום וגם כזה שמלמד בדיוק על הכיוון של האלבום.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Lara Louise – Alone Together

    זמרות שכדאי להכיר: Lara Louise - Alone Together

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום Alone Together מאת הזמרת והמוזיקאית ההולנדית, Lara Louise משנת 2022.

    היא ילידת הולנד, בצעירותה היא למדה לנגן על גיטרה מהאזנה לאומני פולק כמו Joni Mitchell ו-Leonard Cohen. בהמשך היא הושפעה ממוזיקת הג׳אז והבוסה נובה. היא למדה פילוסופיה בהולנד ובהמשך עברה לגור בסן פרנסיסקו.

    האלבום Alone Together הוא אלבום גרסות כיסוי יפיפה ומגוון מאת Lara. השיר הראשון הוא שיר הנושא, Alone Together וזהו ביצוע ג׳אז מעודן ומרגש, אך משם האלבום מדלג בין שלל סגנונות כמו שאנסון צרפתי ובלדות פולק רוק עדינות. קולה של Lara הוא כל כך נקי ועדין וההקלטה הנהדרת רק מדגישה זאת.

    מבין השירים באלבום יש גרסות כיסוי לכמה שירים מאוד מוכרים, מה שתמיד מדאיג אותי, כיוון שכמה כבר אפשר לשמוע את אותם השירים. אכן הביצוע שלה לשיר It Had To Be You היה נקודת החולשה באלבום מבחינתי. מיד אחריו יש ביצוע ל-Besame Mucho, והמחשבה הראשונה שעלתה בראשי הייתה ״נו באמת, כמה אפשר״, אבל דווקא כאן Lara הפתיעה עם ביצוע מרגש ונעים במיוחד. כך שבהמשך כשהיא ביצעה את Norwegian Wood ו-Brothers In Arms, סמכתי עליה לגמרי.

    בשורה התחתונה, האלבום Alone Together הוא חגיגה של עדינות, שירה מרגשת והקלטה נהדרת.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    Heather Rigdon – Young & Naïve

    זמרות שכדאי להכיר: Heather Rigdon -  Young & Naïve

    ההמלצה השלישית שלנו היא האלבום Young & Naïve מאת הזמרת האמריקאית, Heather Rigdon משנת 2007.

    היא ילידת 1974, הוריה היו זמרי דת נודדים בארה״ב ולכן היא עברה הרבה בארה״ב. בילדותה היא לא הורשתה לשמוע מוזיקה חילונית. החשיפה הראשונה שלה הייתה קלטת של Ray Charles שהייתה אצל אביה. במהלך בית הספר היא גילתה גם להקות רוק כמו Def Leppard. במהלך טיול משפחתי ללונדון היא שמעה נגני רחוב ונגני סקסופון, שהשפיעו עליה עמוקות. 

    לאחר סיום בית הספר היא עברה לנאשוויל והאלבום הזה מ-2007 הוא אלבום הבכורה שלה, שהופק בידי Cliff Goldmacher. כששמעתי את האלבום הזה לראשונה הוא השרה עלי שלווה וכבר מהתו הראשון היה לי ברור שאני הולך ממש לאהוב אותו. לפעמים שיפוט מהיר כזה יכול להטעות, אבל לא הפעם. 

    האלבום Young & Naïve הוא אלבום ווקל ג׳אז חלק מדויק, מלודי ועבורי מדובר בתענוג צרוף. לא יכולתי שלא לחשוב על הדמיון ל-Diana Krall, למרות ההבדל בווקל. קולה של Heather הוא נקי יותר בגבוהים ואינו כולל את החספוס העמוק של Diana, אבל הפרזנטציה והמוזיקה בהחלט הזכירו לי את המוזיקה של Diana Krall.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן