fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – מוזיקה אודיופילית

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע אנחנו בסימן של מוזיקה אודיופילית ונמליץ לכם על אלבומי פולק וג׳אז בעלי הקלטה משובחת.

    אלבום השבוע: Wolfgang Haffner – Silent World

    Wolfgang Haffner – Silent World מוזיקה אודיופילית

    אלבום השבוע שלנו הוא האלבום החדש, Silent World, של מתופף הג׳אז הגרמני, Wolfgang Haffner.

    פרופיל ה-Spotify שלו מגדיר את Wolfgang כ״מתופף המגניב ביותר בגרמניה״. Wolfgang נולד 1965 והחל את הקריירה שלו כבר בגיל 18. הדיסקוגרפיה שלו היא בלתי נגמרת, עם לא מעט שנים בהן הוא הקליט יותר מאלבום בודד. הוא עבד עם כוכבי ג׳אז כל ברחבי העולם וזכה להצלחה מסחרית.

    כמו נגני ג׳אז מחוננים רבים, גם Wolfgang Haffner אינו הסתפק ״רק״ בלנגן והוא גם מלחין ומפיק.

    האלבום Silent World שייך לחברת ACT, שסימן ההיכר שלהם הוא הרקע הלבן בעטיפות האלבומים שלהם. את הלייבל הזה אני מאוד מעריך בזכות אומנים מופלאים כמו Nils Langren ו-Ida Sand, שהמלצתי על העבודות שלהם בעבר.

    זהו אלבום ג׳אז חלק ברובו, הסאונד מעט אקלקטי, אך תמיד נשאר מעניין. קטע הנושא, Silent World, מלווה בווקל מרגש של שירת ליווי וזו פשוט יצירה יפיפייה. ישנם כמה שיתופי פעולה באלבום עם אומנים כמו Bill Evans, Mitchel Forman, Till Bronner ו-Dominic Miller. באלבום תמצאו קטעי פסנתר נהדרים, חצוצרות רכות ומרגשות, כמו בקטע La Casa ושירת ליווי מלטפת. קטע חלק מרגש ומדהים נוסף, הוא Hope, אם אתם חובבי ג׳אז עדין ומרגש זהו קטע חובה ממש.

    כמובן הבסיס של כל היצירות היא עבודת התיפוף הפנטסטית של Wolfgang Haffner. עבודת התיפוף לחלוטין לא מתיימרת כאן להיות הכוכב הראשי, זהו אלבום מאוזן ומוזיקלי בו Wolfgang Haffner מראה את יכולות ההלחנה שלו וממש לא בא ״להשוויץ״ ביכולות התיפוף שלו. 

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים – מוזיקה אודיופילית

    את שתי ההמלצות כאן קיבלתי מטולה, שותפי לאתר.

    David Roth – Meet You Where You Are

    David Roth - Meet You Where You Are מוזיקה אודיופילית

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום Meet You Where You Are, של הזמר והגיטריסט האמריקאי, David Roth משנת 2020.

    אומן הפולק האמריקאי, David Roth, הוא הרבה דברים כשאולי בראש ובראשונה הוא משורר, אומן מבצע ובנוסף הוא מנחה סדנאות. המוזיקה שלו ידועה בשירת offbeat והליריקה שלו זיכתה אותו בהערכה רבה בתחרויות כתיבה שונות.

    האלבום הזה שייך לחברת Stockfisch Records הגרמנית. חברה אודיופילית מוכרת ומוערכת ביותר.

    המוזיקה באלבום מבוססת בעיקר על גיטרה אקוסטית והשירה של David עם מעט שירת ליווי נעימה בחלק מהקטעים. יש כאן שילוב של שירה וסיפורים. הווקל של Roth נעים במיוחד, לעיתים הוא מגיע לעומקים שמעט מזכירים את Allan Taylor, אך לרוב הוא שר נקי ו״פשוט״. היה לי מעט קשה עם הליריקה בחלק מהקטעים, בעיקר בקטע Holland, שמספר על טיול שהוא וכנראה בת הזוג תיכננו לאיטליה, אך בסוף הם נחתו בטעות בהולנד, הם התאכזבו, אך בסופו של דבר התאהבו במדינה. זה קצת הרגיש לי כמו התערבות האם הוא יצליח לעשות מזה שיר, אם להיות כנה.זהו בהחלט סגנון מיוחד. 

    יש פה גם קטעים הרבה יותר עמוקים ומעניינים מבחינת הכתיבה, למשל Long Way Home, שמדבר על חיילים ועל מה שהם צריכים להתמודד כשהם חוזרים, כמו פוסט טראומה.

    מה שאי אפשר לקחת מ-David Roth זה הביצועים המרגשים והכנים שלו, הסאונד הנקי שלו והגיטרה הנהדרת. זהו אלבום פולק נפלא, שנשמע מעולה וגורם גם לחשוב, וגם להיות משועשע מידי פעם.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Katja Werker – Contact Myself 2.0

    Katja Werker - Contact Myself 2.0 מוזיקה אודיופילית

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום, Contact Myself 2.0, של הזמרת, הכותבת והנגנית הגרמנייה, Katja Werker, משנת 2020. 

    ילידת 1970, הזמרת והכותבת Katja Werker היא אוטו-דידקטית, היא לימדה את עצמה לנגן על גיטרה ופסנתר. את הכישרון שלה גילה כומר אוונגליסטי שהיה מנהיג קבוצת נוער. בשנת 2000 יצא אלבום הבכורה שלה, Contact Myself, שזכה להצלחה בגרמניה.

    האלבום הזה הוא ביצוע לייב מחודש של האלבום הזה והוא הוקלט בשנת 2020 ב-Stockfisch Records. עבודת הגיטרות וההקלטה שלהם כאן היא מופתית, כל כך מענגת. השירה של Katja היא נקייה ומרגישה צעירה ומלאת אנרגיה.

    זהו אלבום נפלא, אך אם להיות מעט ביקורתי, החצי השני שלו מעט פחות טוב. למרות זאת, מדובר כאן בביצוע והקלטה מופלאים ופנינה מוזיקלית ואודיופילית אמיתית.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן