fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – מוזיקת ג׳אז חלק

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע אנחנו בסימן מוזיקת ג׳אז חלק, נמליץ לכם על שלושה אלבומים כולל ווקל ג׳אז, ג׳אז המובל בידי פסנתר וגיטרת ג׳אז.

    אלבום השבוע של מוזיקת ג׳אז חלק: Pat Metheny – Dream Box

    אלבום השבוע של מוזיקת ג׳אז חלק: Pat Metheny – Dream Box

    אלבום השבוע שלנו הוא האלבום החדש, Dream Box של גיטריסט הג׳אז והמלחין האמריקאי, Pat Metheny.

    הוא יליד 1954 ממיזורי, ארה״ב ושמו המלא הוא Patrick Bruce Metheny. הוא החבר המקים של ההרכב שנושא את שמו Pat Metheny Group והיה פעיל בין השנים 1977 ל-2010. מאז הוא ממשיך ליצור במסגרת שילובים שונים וגם מקליט פרוייקטים סולו. במהלך הקריירה הארוכה שלו, Pat זכה ב-20 פרסי גראמי.

    האלבום Dream Box הוא פרויקט סולו של Pat והוא מורכב מיצירות שהוא הקליט כבדרך אגב במהלך מסע ההופעות שלו במהלך 2022. בכל פעם שהיה לו רעיון כלשהו הוא הקליט ושמר במחשב, כשהוא חזר לתיקיה הוא גילה שהחומרים מספיקים לאלבום שלם (המידע נלקח מהפרופיל של האלבום ב-Roon).

    השם של האלבום מייצג באופן מדויק את הסגנון המוזיקלי, הרגוע והחלומי באלבום הזה. זהו ג׳אז רך מרגיע, מענג וגם רומנטי. לטעמי ביחס לג׳אז המובל בידי פסנתר, או כלי נשיפה, אלבומי ג׳אז עם גיטרה ככלי מוביל, זוכים למעט פחות תשומת לב. מהאלבומים שיצא לי להכיר, דווקא הסגנון הזה נוטה להיות הכי קל לעיכול עבור מאזיני ג׳אז חדשים והאלבום הזה הוא עוד דוגמה נהדרת לכך. זהו אלבום שידבר גם לחובבי ג׳אז קל, חובבי גיטרה וגם חובבי מוזיקה מרגיעה.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים –  מוזיקת ג׳אז חלק

    Kareen Guiock Thuram – Nina

    מוזיקת ג׳אז חלק: Kareen Guiock Thuram - Nina

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום החדש Nina, של הזמרת והכותבת הצרפתיה, Kareen Guiock Thuram.

    היא ילידת 1977 ולפני שהיא זמרת וכותבת Kareen היא עיתונאית, מציגה, כותבת תורים ועורכת, העובדת ברדיו וטלוויזיה. אם שם משפחתה, Thuram, נשמע לכם מוכר, יכול להיות שאתם חובבי כדורגל של שנות ה-90 ה-2000 המוקדמות, כיוון ש-Kareen נשואה לכדורגלן העבר, Lilian Thuram.

    מבחינה מוזיקילית, Kareen כתבה עבור אחרים והאלבום הזה, הוא למעשה האלבום הראשון שבו היא האומן הראשי. באופן לא מפתיע על פי שם האלבום, זהו אלבום מחווה לשיריה של Nina Simone, כנראה אחת האומניות המשפיעות ביותר שהיו לנו, אומנית ששיריה מבוצעים אינספור פעמים.

    מה שאני אוהב באלבום הווקל ג׳אז הזה זו הקלילות שלו, הדרך שבה השירים מונגשים היא קלילה ונעימה במיוחד. אופי ההנגשה והעיבודים המוזיקלים מאפשרים ליהנות גם משירים מעט שחוקים כמו I put a spell on you. הזרימה באלבום נפלאה, והוא מהנה מאוד להאזנה. שילוב השירים כולל גם שירי מחאה כמו Mississippi goddam, לצד שירים יותר אישיים, כך שיש כאן מבחר מייצג של עבודתה של Nina, כולל יצירות בצרפתית.

    עבורי האלבום Nina הוא פנינה אמיתית של מוזיקת ג׳אז קלילה ויחד עם זאת, עם המון נשמה וכוונה.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Michael Wollny, Eric Schaefer & Christian Weber – Nachtfahrten

    מוזיקת ג׳אז חלק Michael Wollny, Eric Schaefer & Christian Weber - Nachtfahrten

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום Nachtfahrten של פסנתרן הג׳אז הגרמני, Michael Wollny יחד עם Eric Schaefer ו-Christian Weber משנת 2015.

    הוא יליד 1978 ולמד פסנתר וכינור באופן מקצועי. משנת 1997 הוא למד באוניברסיטת המוזיקה של Würzburg, שם הוא סיים עם תעודת הוכרה ב-2002 ועם תעודת מאסטר ב-2004.

    משנת 2012 Michael Wollny מקליט בלייבל הנהדר ACT, הוא הפסנתרן של אחד מאלבומי הג׳אז האהובים עלי ביותר, Eternal Beauty של Nils Landgren מ-2014, והוא גם חבר בסופר-קוורטט של ACT, יחד עם Landgren, Danielsson והמתופף Wolfgang Haffner, יחד הם הוציאו את 4 Wheel Drive ב-2019 ואת ההמשך 4 Wheel Drive II, שיצא השנה.

    באלבום הזה, Michael מנגן עם שני שותפיו, Christian Weber על הבס ו-Eric Schaefer על התופים. זהו אלבום טריו קלסי. פה ושם יש כאן ג׳אז מעט יותר מתוחכם, אך רוב האלבום הוא שקט, נעים ומנומס הייתי אומר. הביצועים פה הוא ברמה הגבוהה ביותר, המוזיקה מלודית ויפיפיה.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן