fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – מוזיקת פולק רוק

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע אנחנו בסימן מוזיקת פולק רוק, נמליץ לכם על שלושה אלבומים מגוונים שכוללים גם פולק רוק רגוע וגם אלטרנטיבי ועדכני.

    אלבום השבוע של מוזיקת פולק רוק: Abigail Lapell – Lullabies

    אלבום השבוע של מוזיקת פולק רוק: Abigail Lapell – Lullabies

    אלבום השבוע שלנו הוא האלבום החדש, Lullabies של הזמרת וכותבת הפולק הקנדית, Abigail Lapell.

    זו ממש לא הפעם הראשונה שאנחנו ממליצים על המוזיקה של Abigail, למעשה זו הפעם השלישית אחרי שהמלצנו לכם בעבר על אלבומה Stolen Time וגם Getaway, שניהם אלבומי פולק רוק מעולים. היא זכתה במספר פרסי מוזיקת פולק בקנדה, כולל אלבום העכשווי של השנה וכותבת השנה.

    על האלבום Lullabies סיפרתי לכם לפני כמה שבועות כשבחרתי בסינגל מתוכו לשיר השבוע שלנו. האלבום כולל ביצועים של Abigail לשירי ערש מסורתיים מרחבי העולם בשפות שונות כולל אנגלית, צרפתית, גרמנית, וולשית, יפנית, יידיש ואפילו עברית. זהו אלבום פולק-רוק מינימליסטי עם שירה נקייה ועדינה, לעיתים בשתי קולות וליווי גיטרה. עבודת הגיטרה היא פנטסטית ומלאה ברגש. השיר ביידיש הוא אולי המיוחד ביותר, אך רוב מוחלט של השירים כאן הם מלאים בקסם.

    שפות רבות כאן הן לא שפת אם של Abigail ולכן בוודאי שיש מבטא, לרוב אני פחות אוהב שירה בשפות שהן לא אנגלית, צרפתית, או איטלקית, אותן אני מוצא כמוזיקליות. באלבום הזה לא הפריע לי השימוש בשפות הרבות, כי מדובר בפרויקט מיוחד ומעניין.

    שירי הערש המסורתיים האלה מוכיחים עד כמה המוזיקה והשירה היא עתיקה וכמה שימושים היו לה, כמו להרגיע את הנפש ולעזור להירדם. הפרויקט הזה ריגש אותי מאוד וזו הסיבה שבחרתי באלבום הזה כאלבום השבוע שלנו. הקטע היחיד שפחות התחברתי אליו היה קטע הסיום שהוא שיר ערש בגרמנית, זו שפה שאני מתקשה ליהנות ממנה ובנוסף היה לי קצת קשה עם המעבר בין הקטע הלפני האחרון שהוא בעברית לקטע בגרמנית.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים –  מוזיקת פולק רוק

    Charlie Cunningham – Frame

    מוזיקת פולק רוק: Charlie Cunningham - Frame

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום החדש Frame, של הזמר, הכותב והגיטריסט הבריטי, Charlie Cunningham.

    הוא יליד 1984, בעיירה במחזור דרום מזרחי של של אנגליה. אני הכרתי את Charlie לפני כמה שנים בזכות הביצוע החי שלו לשיר בשם Hundred Times, שאני מאמין שחובבי סאונד/אודיופילים רבים מכירים.

    באלבומו החדש, Frame, הוא דיי ממשיך את הקו של אותו הלהיט עם מוזיקת אינדי פולק רוק אוורירית ונעימה, בעלת דינמיות טובה והרבה רגש בשירה. אני חושב שמדובר באלבום איכותי במיוחד ופנינה אמיתית עבור חובבי הפולק רוק העדכני. למרות שהאלבום כולו שומר על רמה גבוהה, אני ממליץ במיוחד על השיר Friend of Mine, שריגש אותי במיוחד, בזכות שירה עדינה וכנה לצד מקצב נוגה.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Ida Mae – Thunder Above You

    מוזיקת פולק רוק: Ida Mae - Thunder Above You

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום החדש Thunder Above You של הצמד Ida Mae.

    הצמד Ida Mae מורכב מ-Christopher Turpin ו-Stephanie Jean, הם בריטים במקור, אבל חיים כיום בנאשוויל. 

    האלבום החדש Thunder Above You, מגיע לאחר האלבום Click Click Domino משנת 2021, שלו הענקנו באותה השנה את פרס אלבום השנה שלנו בקטגוריית פולק, קאנטרי, אמריקנה.

    כך שאני ציפיתי רבות מהאלבום החדש של ההרכב ויכול להיות שהציפיות שנבנו אצלי היו מעט גבוהות מידי. נתחיל מתיאור הסגנון, מדובר באמריקנה אלטרנטיבית, לאורך האלבום תמצאו לא מעט שימוש בדיסטורשן והפקה מודרנית, אך בבסיס המוזיקה היא אמריקנה, כמו שקל לשמוע בבלדה Into You River.

    האלבום כולל לא מעט שירים אנרגטים ובועטים כמו למשל American Cars, שזו יצירת רוקנרול אלטרנטיבית. לצד שירים אלה, משולבות בלדות יותר רגועות, כמו למשל Lost On Your Time. אני מאוד אוהב את שילוב הקולות של Christopher ו-Stephanie ואת האנרגיה שלהם. יחד עם זאת, לא הצלחתי ליהנות מהאלבום הזה באותה מידה שנהניתי מ-Click Click Domino. אני חושב שההבדל הגדול בין שני האלבומים האלה נעוץ בהיעדר להיטים באלבום החדש. עבורי הקטעים שהכי קרובים ללהיטים כאן הם Feel The World Turning ו-Landslide. 

    נקודה שמשותפת לשני האלבומים זה הסיום החזק, אז גם כאן, האלבום החדש עושה עבודה מעט פחות מוצלחת מהאלבום הקודם, אבל שיר הסיום, Hold You Like Fading Light סוגר את האלבום על הצד החיובי עם עבודת גיטרה מרגשת ביותר.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע שקט ובטוח לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן