fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – גוונים של בלוז

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע אנחנו בסימן גוונים של בלוז, נכיר לכם 3 אלבומים, שני אלבומים ששייכים לבלוזמנים אמריקאיים וותיקים (אחד מהם הלך לעולמו) ובנוסף נכיר לכם הרכב הולנדי, שמשלב מוזיקה ערבית עם בלוז מערבי.

    אלבום השבוע של גוונים של בלוז: Robert Finley – Black Bayou

    אלבום השבוע של גוונים של בלוז: Robert Finley – Black Bayou

    אלבום השבוע שלנו הוא האלבום החדש (2023), Black Bayou של הגיטריסט, הזמר, הכותב והבלוזמן האמריקאי, Robert Finley.

    יליד 1954, Robert היה זמר ונגן חצי מקצועי כל חייו, ואז הוא עזב את התחום. הוא התפרנס משלל עבודות בענף הבנייה, עד שבשנת 2015 הוא נאלץ לפרוש לאחר שהוכר כעיוור. באותה השנה, גוף בשם Music Maker Relief Foundation, שמנסה לעזור ולשמר מוזיקאיים חלוצים של המוזיקה הדרומית והבלוז, גילה את Robert. בעזרת הגוף הזה בשנת 2016 החליט Robert לעשות קאמבק והוציא אלבום סולו ראשון, לו הוא קרא Age Don’t Mean a Thing. האלבום זכה להצלחה אדירה, ובעקבותיו הגיעו עוד 3 אלבומים (כולל הנוכחי). 

    אי אפשר לדבר על Robert Finley בלי להזכיר את השיר, שהפך עבורי ללהיט בלתי נשכח, Souled Out On You מתוך אלבומו ב-2021. ל-Robert יש ווקל וסגנון ייחודיים, עם גבוהים נקיים ומרגשים.

    הסאונד באלבום הזה הוא פשוט קפסולת זמן, עם פאנק וגרוב, שאי אפשר לעמוד בפניהם. יש לא מעט אומנים צעירים וחדשים, שמנסים לעשות מחווה לסאונד של פעם, לחלקם זה יוצא לא רע, אבל כאן חברים יש לכם את הדבר האמיתי ומרגישים בהבדל. חייבים לתת במה לאומנים צעירים, אבל המקרה הזה של Robert Finley מראה גם עד כמה חשוב לשמר את המוזיקאיים הוותקים, אלא שבאמת יודעים מה שהם עושים, זה קסם שאסור לנו בתור חובבי מוזיקה להתעלם ממנו.

    טוב מספיק פילוסופיה להיום, עכשיו לכו ותשמעו בלוז-פאנק משובח מלא בנשמה:

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים – גוונים של בלוז

    Tony Joe White – Deep Cuts

    גוונים של בלוז: Tony Joe White - Deep Cuts

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום Deep Cuts, של הגיטריסט, הזמר, הכותב והבלוזמן האמריקאי המנוח, Tony Joe White, משנת 2008.

    יצא לי להכיר את Tony Joe White, כחלק מפרויקט הבלוז שעשיתי לפני כמה שנים. אני חושב שמדובר בגיטריסט מעולה וזמר בעל קול עמוק ונעים. בשנת 2021 גם הקדשתי ל-Tony יום בקבוצת הפייסבוק שלנו והמלצתי על כמה וכמה שירים שלו שאני אוהב, לאחר מכן גם פרסמנו את זה ככתבה קצרה:

    האלבום Deep Cuts הינו אלבום בו Tony ניסה להוסיף לסאונד שלו טוויסט מודרני בעזרת ביטים ולופים אלקטרונים, שעל פי המידע שמופיע ב-Roon, נעשו על ידי בנו, Jody White. ככה שתמצאו כאן לא מעט ביטים עמוקים ודינמיות מרשימה. לעיתים הסאונד נוטה למעט כבד מידי לטעמי, ואחרי כמה שירים קיוויתי לקצת עידון, אני שמח לדווח שהעידון הזה אכן מגיע בהמשך ולכן זהו אלבום מספיק מגוון ומרשים גם בסאונד הכבד וגם בקטעים המלודיים. הקטע האהוב עלי באלבום הוא הקטע האינסטרומנטלי, Run with the Bulls.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    No Blues – Ya Dunya

    גוונים של בלוז: No Blues - Ya Dunya

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום Ya Dunya מאת הרכב ההולנדי, No Blues משנת 2009.

    מדובר בהרכב דיי ייחודי שהוקם בשנת 2004 ומשלב בין בלוז לבין מוזיקה אוריינטלית ערבית. חברי ההרכב הם: Anne-Maarten Van Heuvelen על הבס, Ad Van Meurs על הגיטרה ו-Haytham Safia על העוד והחליל הערבי.

    השילוב הזה בין הבלוז המערבי/אמריקאי למוזיקה הערבית פשוט משגע את האוזן, המקצבים, השירה ומיתרי העוד הם קרנבל של סאונד. באלבום הזה משתתפת גם הזמרת Tracy Bonham, שמוסיפה עוד תבלין לסאונד המגוון והמענג.

    כמו בהמלצה הקודמת, גם באלבום הזה היצירה האהובה עלי היא אינסטרומנטלית, הקטע Kim’s Dream שמופיע בשני חלקים באלבום, הוא פשוט מלא רגש. השילוב בין הגיטרה המערבית לעוד, מה אני אגיד לכם, תקראו לי נאיבי, אבל באיזשהו מקום זה גורם לי להרגשה שאפשר גם אחרת.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן