fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – ג׳אז מלודי וחלק

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע אנחנו בסימן סוג הג׳אז המועדף עלי, ג׳אז מלודי וחלק. נמליץ לכם על ארבעה אלבומים מגוונים של אומנים מארה״ב, נורווגיה, פורטוגל והולנד.

    אלבום השבוע של ג׳אז מלודי וחלק: Monty Alexander – D Day

    אלבום השבוע של ג׳אז מלודי וחלק: Monty Alexander – D Day

    אלבום השבוע שלנו הוא האלבום החדש D Day של פסנתרן הג׳אז הג׳מייקני-אמריקאי Monty Alexander.

    יליד 1944, שמו המלא הוא Montgomery Bernard “Monty” Alexander. הוא נולד בקינגסטון ג׳מייקה ומתגורר זה שנים רבות בניו-יורק. הסטייל המוזיקלי שלו משלב השפעה מאיי הקריבים, מוזיקת ה-bebop, ג׳אז ובלוז. הוא הושפע מאומנים גדולים כמו Luis Armstrong, Duke Ellington, Oscar Peterson ועוד.

    כבר בגיל 4, Monty גילה חיבה לפסנתר, בגיל 6 אימו שלחה אותו ללמוד פסנתר קלסי ובגיל 14 הוא החל להתעניין בנגינת ג׳אז. הוא ניגן במועדנים בג׳מייקה ובשנת 1961 משפחתו עברה למיאמי. שם Frank Sintra וחברו Jilly Rizzo שמעו אותו מנגן והתלהבו. בשנת 1962 הוא עבר לניו-יורק והיה פסנתרן הבית של מועדון הלילה של Rizzo.

    בשנת 1964, בגיל 20, הוא הקליט את אלבומו הראשון ומשם התחילה הקריירה הארוכה שלו.

    על האלבום D Day נכתב באתר הרשמי של Monty Alexander שזהו אלבום שמציין 80 שנה לשני אירועים: האחד הוא הנחיתה של צבא ארה״ב בנורמנדי בימי מלחמת העולם השנייה, היום שמכונה D-Day והשני הוא יום הולדותו ה-80 של Monty.

    כך שהאלבום הזה משלב סימבוליות היסטורית ומחווה ליום ההיסטורי ההוא עם מסר של החשיבות של האחדות, של לא לשכוח את העבר ושל שלום. זאת לצד, ציון הדרך האישי המרשים. יצירות האלבום כוללות מנגינות ״wartime״ לצד יצירות מקוריות.

    יחד עם Monty Alexander מנגנים באלבום Luke Sellick על הבס ו-Jason Brown על התופים. האלבום הוקלט ב-Studio Sextan, בפריז.

    אני מצאתי את האלבום מאוד מרגש, יש בו ללא ספק צל של עצבות ותחושה נוגה, אך גם של יצירה מלודית ויפיפה. במהלך האלבום יש כמה שילובים של הקלטות של נאומים בעיקר ביצירה D-Day Voices.

    לסיום אומר רק שזה מדהים שאנשים מסוגלים לנגן ככה ולייצר מוזיקה בגיל 80, אז תרשו לי לאחל ל-Monty בריאות, אריכות ימים ועוד אלבומים רבים.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים – ג׳אז מלודי וחלק

    Jéssica Pina – Essência

    ג׳אז מלודי: Jéssica Pina - Essência

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום, Essência, מאת נגנית החצוצרה והזמרת הפורטוגלית, Jéssica Pina משנת 2018.

    אנחנו פותחים את ההמלצות שלנו השבוע באלבום שכולל את אחד הכלים, שלרוב מאוד קשה לי איתם, החצוצרה. זהו כלי שהרבה נגנים מביאים אותו לגוון צורם, שלא עושה לי נעים באוזן, ועדיין לא הצלחתי להבין למה הרבה אנשים נהנים מזה, עניין של טעם כנראה.

    בכל מקרה באלבום הזה, Jéssica Pina עשתה לי מאוד נעים על האוזן, הנגינה לכל אורך האלבום היא התגלמות הרכות, המלודיות ולכן אני מצאתי את האלבום פשוט מענג. תוכלו לשמוע קצת השפעות ממוזיקה אפריקאית, פאנק ומקצבים חצי מהירים כמו למשל ביצירה Made in CV.

    אולי היצירה הכי מרשימה באלבום היא Woman’s Worth, שגם בה יש השפעות פאנק נעימות ביותר ועבודת טנור-סקסופון נפלאה. הנה צילום יפיפה של היצירה הזו ביוטיוב:

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Arne Torvik Trio – Songs For Roman

    ג׳אז מלודי: Arne Torvik Trio - Songs For Roman

    ההמלצה השנייה שלנו האלבום החדש Songs For Roman מאת הרכב הג׳אז הנורווגי, Arne Torvik Trio.

    אי אפשר להמליץ על אלבומי ג׳אז מלודי בלי להמליץ על לפחות הרכב אחד מנורווגיה. סצנת הג׳אז הנורווגית סחפה אותי בשנים האחרונות ויש לה חלק גדול בהתאהבות שלי בז׳אנר הג׳אז. הפעם אני ממלית לכם על ההרכב Arne Torvik Trio, זהו הרכב טריו מסורתי עם Arne Torvik על הפסנתר, Bjørnar Kaldefoss Tveite על הבס ו-Øystein Aarnes Vik.על התופים.

    ההרכב הוקם בשנת 2016 ואלבום הבכורה שלהם הגיע ב-2021. האלבום Songs For Roman הוא האלבום השני של הלהקה והוא הוקלט למעשה בשנת 2022. באתר של חברת התקליטים Loser Records, מצאתי את הסיפור מאחורי האלבום. באותה השנה ל-Arne Torvik היה תלמיד לאימפרוביזציה בנורווגיה ששמו Roman ומשפחתו מאוקראינה. המלחמה שפרצה בין רוסיה ואוקראינה זעזעה את Arne וגרמה לו לחשוב רבות על מה שעובר על תלמידו וכמובן על אזרחי אוקראינה. Arne גם מספר על כך ששנה לפני המלחמה הוא ביקר בקייב כתייר וממש התאהב במקום. כך שהאלבום הזה הוא מחווה של הטריו לתלמיד Roman ולכל אוקראינה.

    המוזיקה באלבום היא מלודית, חלקה וכן מעט נוגה ומלנכולית, אך גם מלאת חיים ורגש.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    Gallowstreet – A Trip Worth Making

    ג׳אז מלודי: Gallowstreet - A Trip Worth Making

    המלצת הבונוס שלנו הפעם היא האלבום החדש A Trip Worth Making של ההרכב ההולנדי, Gallowstreet.

    ההרכב Gallowstreet הוא הרכב מאמסטרדם, שהוקם בשנת 2012 ונקרא על שם הרחוב בו הלהקה הוקמה. 

    האלבום הזה שונה מאוד משאר ההמלצות שלנו היום, הוא משלב אלמנטים של ג׳אז עם מקבצי היפ-הופ, אפרוביט ומוזיקה אלקטרונית. כך שלא ממש מדובר כאן בג׳אז מלודי מסורתי, אך המוזיקה באלבום היא מאוד מלודית ונעימה, עם טוויסט עדכני. אני חושב שכל היצירות באלבום הן באיכות גבוהה, אך בכל זאת אציין את Phoenix, כיצירה שאהבתי במיוחד.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן