fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – ג׳אז מרגש

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע אנחנו בסימן ג׳אז מרגש, נמליץ לכם על שלושה אלבומי ג׳אז אינסטרומנטלי שהם על גבול המופתיים מבחינתי ובנוסף המלצת בונוס על אלבום מוזיקת עולם.

    אלבום השבוע של ג׳אז מרגש: Thierry Maillard – Maman

    אלבום השבוע של ג׳אז מרגש: Thierry Maillard – Maman

    אלבום השבוע שלנו הוא האלבום החדש Maman מאת הפסנתרן והמלחין הצרפתי, Thierry Maillard.

    את Thierry הכרתי לא מזמן כשבתחילת השנה המלצתי לכם על אלבומו Il canto delle montagne. הוא יליד 1966, בגיל 8 החל ללמוד אוקרדיון ובגיל 14 פסנתר, בגיל 17 הוא כבר קיבל דיפלומת הוראה מקונסרבטוריון בפריז.

    פירוש המילה Maman בצרפתית הוא אמא, האלבום הזה כולו מוקדש לאימו של Thierry שנפטרה ביולי 23, והיצירה הראשונה נקראת 2023-07-27. זה מדהים כמה רגש אפשר להעביר בלי לומר אף מילה והאלבום הזה הוא ההוכחה לכך. דבר נוסף שהאלבום הזה מוכיח, הוא שכשיש מטרה נעלה כמו אלבום המוקדש לאדם אהוב שאיננו עוד, אין מקום לאלתורים וסיבוכים מיותרים, המוזיקה היא מהלב. התוצאה היא על גבול השלמות עבורי, אלבום ג׳אז חלק ומלא ברגש ואהבה. יש קטעים עצובים ונוגים, אבל באותה המידה האלבום הוא גם חגיגה של חיים ולא רק ציון רגע המוות ולכן יש בו גם הרבה שמחה והרבה אהבה.

    המוזיקה מגוונת מאוד ולא תמיד הפסנתר הוא הכלי המוביל כאן. הנגנים הנוספים שמשתתפים באלבום הם: Dominique Di Plazza על הבס, Yoann Schmidt על התופים, Olivia Gay על הצ׳לו, Philippe Gaillot על הגיטרה ו-Fender Rhodes על הסינטיסייזר.

    שורה תחתונה, כנראה אחד מאלבומי הג׳אז המרגשים של השנה ובכלל.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים – ג׳אז מרגש

    Tingvall Trio – Cirklar

    ג׳אז מרגש: Tingvall Trio - Cirklar

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום, Cirklar, של הטריו בהובלת הפסנרתן השוודי ,Tingvall Trio משנת 2017.

    את הפסנתר Martin Tingvall הכרתי לפני כמה שנים, בתקופה שחיפשתי יצירות פסנתר קלסיות-מודרניות והתאהבתי באלבומו When Light Returns משנת 2021. 

    אם כך, Martin הוא יליד 1974, הוא בוגר Malmö School of Music, שם הוא למד לחן, פסנתר ג׳אז ואילתורים, הוא למד גם סימסטר בהולנד.

    בשנת 2003 מרטין הקים את ההרכב Tingvall Trio, הוא הלחין את כל העבודות של הטריו והם זכו לפרסים והכרה רבה. בנוסף הוא גם הוציא מספר אלבומי סולו.

    בשנה שעברה המלצתי לכם על האלבום החדש יותר הטריו, שנקרא Birds. האלבום הזה, Cirklar, שונה מאוד מ-Birds. בעוד Birds הוא אלבום מקסים ועדין, Cirklar הינו אלבום ג׳אז חלק אנרגטי וקצבי ואני מצאתי אותו מענג במיוחד. יש כאן ג׳אז מלא חיים ותשוקה עם הקלטה נהדרת שמאופיינת בהפרדת תופים מעולה.

    אם אתם רוצים לדעת איזה ג׳אז באמת עושה לי את זה, אני חושב שהאלבום הזה הוא לחלוטין אחת התשובות לכך.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Julian Lage – Speak To Me

    ג׳אז מרגש: Julian Lage - Speak To Me

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום החדש Speak To Me של גיטריסט הג׳אז והמלחין האמריקאי, Julian Lage.

    הוא נולד בקליפורניה בשנת 1987, אימו ממוצא יהודי ואביו הוא אומן וויזואלי. Julian היה ילד פלא ואף נעשה אליו סרט תיעודי בשנת 1996. בשנת 2000 בהיותו בן 12 הוא ניגן בטקס פרסי הגראמי. שלוש שנים לאחר מכן הוא היה כבר חבר סגל בסדנאת הג׳אז של אוניברסיטת סטנפורד היוקרתית. בשנת 2008 הוא סיים את לימודיו בברקלי ושנה לאחר מכן יצא אלבום הבכורה שלו.

    הוא הקליט והוציא אלבום כמעט מידי שנה מאז אותו אלבום בכורה ב-2009 ובשנת 2021, Julian חתם בחברת התקליטים היוקרתית, Blue Note. האלבום החדש, Speak To Me הוא אלבומו השלישי בחברת Blue Note.

    באלבום הזה Julian הגדיל את ההרכב מטריו להרכב של שישה נגנים:
    Julian Lage guitar
    Levon Henry tenor saxophone
    Patrick Warren keyboards
    Kris Davis piano
    Jorge Roeder bass
    Dave King drums

    בזכות כך המוזיקה באלבום מגוונת וכוללת כמה שילובים נהדרים. כמובן שהמרכז זו הגיטרה. Julian משלב כאן בין קטעים של גיטרה חשמלית לאקוסטית. כאשר לטעמי האישי, הקטעים האקוסטיים הם המרגשים יותר, למשל היצירה הנהדרת, Omission.

    זהו אלבום מגוון ששואב השראה ממוזיקה אמריקאית כולל בלוז וגוספל.

    בחלק מהקטעים ישנה מורכבות, כמו ביצירה Northern Shuffle, או ב-Tiburon, אבל האלבום כולל גם ג׳אז מעודן ומענג. חלק מהיצירות הן דיי קלות על האוזן ויכולות להתאים גם לחובבי מוזיקה אינסטרומנטלית איכותית, שהם לאו דווקא חובבי ג׳אז מסורים. יחד עם זאת,

    בסופו של דבר זהו אלבום ג׳אז מגוון ומרתק גם מבחינת המורכבות של היצירות וגם השימוש בכלי הנגינה השונים.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Kayhan Kalhor, Toumani Diabaté – The Sky Is The Same Colour Everywhere

    Kayhan Kalhor, Toumani Diabaté - The Sky Is The Same Colour Everywhere

    המלצת הבונוס של #שבת_של_מוזיקה היא האלבום The Sky Is The Same Colour Everywhere מאת Kayhan Kalhor ו-Toumani Diabaté משנת 2023.

    זהו אלבום שיותר שייך למוזיקה עולם מאשר לג׳אז, אבל הוא התחבר לי לשבת הזו של מוזיקה אינסטרומנטלית משובחת ופה ושם יש גם נגיעות ג׳אז באלבום. האלבום הוא שילוב בין שני נגנים מסורתיים שלרוב מופיעים כאומני סולו. Kayhan Kalhor הוא אומן ממוצא אירני והוא מנגן על כלי בשם kamancheh, מעיין כינור עומד, ואילו Toumani Diabaté הוא ממאלי, אפריקה והוא מנגן על כלי ה-Kora, כלי מיתר, שכבר הופיע בהמלצות שלנו בעבר.

    השילוב הזה בין מנגינות עממיות לכלים המסורתיים מייצר סאונד של מדיטטיבי יוצא דופן, מרגיע ומרגש.  

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן