fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים –  ג׳אז עדין

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע אנחנו בסימן ג׳אז עדין ונמליץ לכם על יצירת ג׳אז מינימליסטית למתחילים, ג׳אז סקנדינבי משובח ואלבום ג׳אז יצירתית של פסנתרנית ומלחינה יפנית.

    אלבום השבוע של ג׳אז עדין: Søren Bebe Trio – Here Now

    אלבום השבוע של ג׳אז עדין: Søren Bebe Trio – Here Now

    אלבום השבוע שלנו הוא האלבום החדש (2023) Here Now של טריו הג׳אז בהובלת הפסנתרן הדני, Søren Bebe Trio.

    מי שעוקב אחרי תקופה, יודע את החלק המשמעותי שהיה לג׳אז הסקנדינבי (ואולי במיוחד הנורווגי) בתהליך ההתאהבות שלי במוזיקה הזו. הסיבות לכך הן העדינות והניקיון שלא פעם מאפיינים את סגנון הג׳אז הסקנדינבי. חובבי ג׳אז מנוסים יותר יכול להיות שמחפשים ג׳אז הרפתקני ומעיז יותר, אולי מתישהו גם הטעם שלי ינדוד למקומות אלה, אבל בינתיים אני ממשיך ליהנות מג׳אז עדין וחלק.

    אם כך, בסופ״ש שמוקדש לג׳אז עדין, אין ראוי יותר להיבחר לאלבום השבוע מאלבום שמגיע מדנמרק ושייך לטריו של הפסנתרן Søren Bebe. יחד איתו המתופף הנורווגי, Knut Finsrud ו-Kasper Tagel על הבס.

    כמה מילים על Søren Bebe, הוא יליד 1975 בדנמרק והתחיל ללמוד פסנתר מגיל 8 ובשנת 2004 הוא סיים את לימודיו ב-Royal Academy of Music ב-Aarhus, דנמרק.

    בהודעה לעיתונאות שיצאה עם האלבום הזה נכתב ש-Søren חיפש באלבום הזה להוריד קצב ולייצר מלודיות עדינות שמייצגות את הרגע הנוכחי ואת הוכרת התודה. עוד נכתב באותה הודעה שלאחרונה, Søren העביר את משפחתו לכפר קטן בדנמרק והשינוי באורח החיים והטבע שעוטף אותו עכשיו משתקפים אף הם ביצירתו זו.

    אני לא חושב שאני יכול לתאר את האלבום טוב יותר, הוא מופע של עדינות והאזנה אליו היא חוויה שממלאת מחדש באוויר ורוגע.

    ההקלטה היא סופר נקייה, הפסנתר מרגיש לא פעם כמו פסנתר קלאסי ולא בהכרח במקצבי ג׳אז, בנוסף הקלטת התופים היא נהדרת לכל אורך האלבום.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים – ג׳אז עדין

    Laurent Dury – Minimal Jazz

    ג׳אז עדין: Laurent Dury - Minimal Jazz

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום החדש, Minimal Jazz, של המוזיקאי והמלחין הצרפתי, Laurent Dury.

    הוא נחשב למלחין ניו-אייג׳ המשלב בין כלים מסורתיים כמו פסנתר, חצוצרות וכלי מיתר יחד עם הסינתיסייזר. מאז שנת 1996 הוא הלחין מוזיקה עבור מדיה, כולל הטלוויזיה הבריטית, Universal ו-Warner. בסה״כ הוא הקליט מעל 300 יצירות.

    באלבום הדיי קצר הזה, ששמו דיי מסכם אותו באופן מדויק, Laurent נותן למאזינים טעימה והצצה אל עולם הג׳אז. עבורי זו יכולה להיות נקודת כניסה מצוינת למי שרצה להתחיל קצת להכיר את הז׳אנר, אבל לא יודע מאיפה, מכיוון שמדובר בז׳אנר כל כך רחב ולעיתים מעט מאיים. אני אישית ממש לא ממליץ להתחיל לשמוע ג׳אז דרך הקלסיקות,  כי לא פעם מדובר שם במוזיקה מאוד מורכבת שגם כיום אחרי מספר שנים של האזנה לג׳אז, אני לא פעם מתקשה לעכל.

    באלבום תמצאו יצירות קצרות ״לא חופרות״, המוזיקה חלקה ועדינה, כשמידי פעם נכנסים אלמנטים של ג׳אז כמו סולו בס קצר, או סולו גיטרה ג׳אזי, מקצבי פסנתר ועוד. האלמנטים של הג׳אז משולבים גם עם אלקטרוני ואווירתי, כך שהתוצאה הינה גם קולנועית. 

    שורה תחתונה, אלבום קליל ומעולה לפתוח איתו את השבת.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Hiromi – Sonicwonderland

    ג׳אז עדין: Hiromi - Sonicwonderland

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום החדש (2023) Sonicwonderland מאת הפסנתרנית והמלחינה היפנית, Hiromi.

    שמה המלא הוא Hiromi Uehara והיא ילידת 1979. היא ידועה בטכניקות וירטואוזיות ושילוןב ז׳אנרים שונים. Hiromi החלה ללמוד פסנתר בגיל 6 וכבר בגיל 8 התמקדה בג׳אז. בגיל 14 היא הופיעה עם הפילהרמוניה הצ׳כית ואילו בגיל 17 לאחר שהיא פגשה במקרה את Chick Corea, הוא הזמין אותה לנגן איתו במופע ביפן למחרת. בהמשך היא עברה לארה״ב ולמדה באוניברסיטת Berklee היוקרתית, שם המנטור שלה היה Ahmad Jamal.

    האלבום Sonicwonderland לא יכול להיות מקוטלג כג׳אז עדין, זו יצירה מגוונת ומאוד אנרגטית לעיתים, כולל שימוש בסאונד אלקטרוני למשל ביצירת הנושא. כך שמדובר באלבום היותר יצירתי ותזזיתי מבין אלה שהמלצנו היום. פה ושם יש בו כמה רגעים ״מאתגרים״ את האוזן, אבל זהו עדיין אלבום שכולל הרמוניה ומוזיקה יפיפייה עם עבודת פסנתר מופלאה, וגם לא מעט קטעי חצוצרה מרגשים.

    יחד עם Hiromi מנגנים באלבום הזה גם Hadrien Feraud על הבס, Gene Coye על התופים ו-Adam  O’Farrill על החצוצרה.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן