fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – הופעות חיות

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע אנחנו בסימן אלבומים של הופעות חיות, נמליץ לכם על שלושה אלבומים של הופעות חיות מגוונות ושונות לחלוטין.

    אלבום השבוע של הופעות חיות: Oscar Peterson Trio – In Den Blues Live Bremen ’64

    אלבום השבוע של הופעות חיות: Oscar Peterson Trio - In Den Blues Live Bremen '64

    אלבום השבוע שלנו הוא אלבום ההופעה החיה בהוצאה חדשה, In Den Blues (Live Bremen ’64) של טריו הג׳אז בהובלת הפסנתרן האגדי, Oscar Peterson Trio.

    שמו המלא הוא Oscar Emmanuel Peterson הוא נולד בשנת 1925 והלך לעולמו בשנת 2007. Oscar נחשב לאחד הפסנתרנים הגדולים בכל הזמנים בזכות ניגון ווירטואזי ומלא קסם. במהלך הקריירה שלו, הוא זכה בשמונה פרסי גראמי ובפרס מפעל חיים עבור קריירה שנמשכה יותר מ-60 שנה.

    ההופעה הספציפית הזו בשלב זה קיימת רק בספוטיפיי ולכן התקשתי למצוא מידע נוסף עליה. יחד עם Oscar מנגנים כאן, Ray Brown על הבס ו-Edmund Thigpen על התופים.

    אני חייב להודות, שלרוב אני לא חובב של ג׳אז קלסי ו-וינטאג׳, אומנים כמו אלה פיג׳ראלד, או פרנק סינטרה, הם אומנים שאני פשוט לא מצליח ליהנות מהמוזיקה שלהם, גם כיום לאחר שלמדתי לאהוב ג׳אז. אני הרבה יותר מתחבר לג׳אז חלק מודרני, אך כשזה נוגע ל-Oscar Peterson, זה סיפור אחר לגמרי.

    את Oscar הכרתי לראשונה מהאלבום, We Get Requests שיצא באותה השנה, 1964. זהו אלבום מופתי של ג׳אז שכולל הקלטה אודיופילית משובחת. יכולת הפסנתר של Oscar היא ממכרת ומופלאה.

    אז נחזור לאלבום המדובר, זהו אלבום דיי ארוך באורך של 1:46 עם 18 יצירות. יש כאן שילוב בין קטעים חלקים ומענגים, לקטעים מעט מאתגרים יותר עם קטעי אילתור מורכבים יותר. הנגינה היא ברמות הגבוהות ביותר לכל האורך. כמובן שהרוב מתמקד בפסנתר של Oscar, אך ישנם גם קטעי בס ותופים מצויינים.

    לאורך ההופעה משולבים כמה קלסיקות כמו It Ain’t Necessarily So, בביצוע נפלא כאן, או למשל Fly Me To The Moon, שפחות אהבתי ובאופן כללי לא חסיד של היצירה הזו.

    בחצי השני של ההופעה יש ירידה בקצב ומעבר לג׳אז רגוע ועדין יותר, כך שאהבתי את החלק השני אפילו יותר מהראשון.

    לסיכום, אלבום הופעה מופתי של אחד מהרכבי הג׳אז האגדיים, הסאונד מצליח להישמע בו זמנית קלסי וגם על זמני, פשוט סאונד טוב עבור מי שחובב ג׳אז ולא רק.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal:

    לא קיים בשלב זה

    אלבומים מומלצים נוספים –  אלבומים של הופעות חיות

    Tami Neilson – Kingmaker Live with the Auckland Philharmonia Orchestra

    אלבומים של הופעות חיות: Tami Neilson - Kingmaker Live with the Auckland Philharmonia Orchestra

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום ההופעה החדש Kingmaker Live with the Auckland Philharmonia Orchestra של הזמרת והכותבת ילידת קנדה, המתגוררת בניו-זילנד, Tami Neilson.

    היא ילידת 1977 ובילדותה הופיעה יחד עם הוריה ואחיה בתור להקת The Nielsons ברחבי אמריקה הצפונית. בשנת 2007 היא עברה לניו-זילנד ושם החלה בקריירת סולו מצליחה ומרובת פרסים.

    אני עוקב כמה שנים אחרי Tami Neilson, לטעמי מדובר בזמרת עם גרוב חסר גבולות והמון נשמה בקולה. הסגנון שלה נחשב לשילוב של קאנטרי וסול.

    ההופעה הזו היא ביצוע של אלבומה האחרון משנת 2022, שנקרא Kingmaker בליווי האורקסטרה של Auckland. כשמשלבים אורקסטרה במוזיקה עכשווית זה בדרך כלל הולך לאחד משני כיוונים, או עיבוד מעודן המתאים למוזיקה כזו, או שמירה על הסאונד המקורי עם תוספת קלה של האורקסטרה. האלבום הזה הולך לכיוון השני, אומנם האורקסטרה בהחלט מורגשת, אך יש המון שימוש בגיטרה חשמלית וסאונד אנרגטי ומודרני. עבורי מדובר בהחלטה מצויינת למוזיקה כזו.

    השירים קצביים ומלאי כח ונשמה, עם ליריקה פמינסטית לעיתים כמו למשל בשיר Careless Woman. ההופעה כוללת אנרגיה מעולה, ומבוססת על אלבום נהדר. יש כמה קטעי דיבור של Tami עם הקהל ואווירה חמה ומרגשת.

    קטעים שאהבתי במיוחד הם The Grudge, בלדת הקאנטרי הקלסית, Beyons the Stars, וכמובן הלהיט הגדול שלה, You Were Mine.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Joni Mitchell at Newport Live

    אלבומים של הופעות חיות: Joni Mitchell at Newport Live

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום ההופעה החדש, Joni Mitchell at Newport Live.

    זו הופעה שנערכה בשנת 2022 ב-Newport Folk Festival. זו הייתה ההופעה הראשונה של Mitchell בת ה-79 מאז אירוע המפרצת המוחית שהיא עברה בשנת 2015. יתרה מכך הופעתה הייתה בהפתעה, ההופעה הייתה אמורה להיות של הרכב שקרא לעצמו the Joni Jam וכולל את Brandi Carlile, Wynonna Judd ו-Marcus Mumford. ההופעה מתחילה בקטע דיבור של Brandi, כוכבת לא קטנה בפני עצמה, על כמה היא מעריכה את Joni ואז היא מכריזה עליה בקטע מרגש בטירוף.

    ההופעה כולה היא חגיגה של הקריירה של Joni Mitchell עם מספר סיפורים משולבים, למשל בקטע Amelia, היא מספרת סיפור מקסים על איך היא נהגה ברחבי ארה״ב ללא רישיון נהיגה. במשך כל ההופעה Mitchell צוחקת בבירור מרוב אושר וזה היה פשוט מקסים לשמוע כמה היא נהנית להופיע אחרי כל השנים האלה.

    מבחינת השירה Mitchell מקבלת המון עזרה, אבל כל מילה קטנה שהיא שרה, אפילו אם זה בתור קול רקע, כל כך מלאה באהבה וכנות מוזיקלית. כן יש כמה יצירות שהיא שרה את הרוב, כמו למשל ב-Both Sides Now.

    ההופעה הזו היא חגיגה של אחת האומניות הגדולות בהיסטוריה לדעת רבים ואני מצאתי את ההופעה מרגשת עד דמעות כמעט.

    שימו לב, ההופעה הזו ורוב המוזיקה של Joni Mitchell אינה זמינה בספוטיפיי, הסיבה לכך היא שבינואר 2022 היא הצטרפה למהלך המחאה של חברה הטוב, Neil Young על כך שספוטיפיי פרסמו פודקאסט של Joe Rogan, שכלל התנגדות לחיסוני הקורונה. לדעתם של Neil ו-Joni, זה חוסר אחריות לתת לאנשים במה להפיץ שקרים. בכל מקרה שניהם הורידו את השירים שלהם משירות ספוטיפיי. 

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    לא זמין

    האלבום ב-Tidal:

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן