fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – זמרות פופ דניות שכדאי להכיר

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע אנחנו שוב עם פרויקט זמרות שכדאי להכיר, הפעם נמליץ לכם על שלוש זמרות דניות המייצגות גוונים שונים של מוזיקת פופ, כולל שני אלבומי בכורה.

    אלבום השבוע של זמרות פופ דניות שכדאי להכיר: Lyonne – New York

    אלבום השבוע של זמרות פופ דניות שכדאי להכיר: Lyonne – New York

    אלבום השבוע שלנו הוא האלבום החדש, New York של הזמרת והכותבת הארגנטינאית-דנית, Lyonne.

    את Lyonne הכרתי לפני כמה שבועות כשבחרתי בשירה Gramercy Park, שמגיע מהאלבום הזה לשיר השבוע שלנו.

    הזמרת והכותבת, Lyonne, מחלקת את חיה בין שלושה ערים, בואנוס איירס, שם היא נולדה, קופנהגן, שם היא מתגוררת וניו-יורק, שמהווה מפלט יצירתי עבורה. 

    היא הקימה להקת קאברים כבר בהיותה בת 16 בתיכון ובמהלך לימודיה באוניברסיטה היא החלה לכתוב חומרים מקוריים. לאחר סיום הלימודים בשנת 2003, היא יצאה לראות את העולם, תחילה באמריקה ואז באירופה. המסע הזה העניק לה השראה מרובה לכתיבה. מי שדחף את Lyonne לעשות את הצעד ולהפוך את המוזיקה למקצוע היה נגן הבס הארגנטינאי האגדי, Jorge López Ruiz, שניגן בין היתר עם Ella Fitzgerald ו-Louis Armstrong. בשנת 2015, Ruiz הפיק את EP הבכורה של Lyonne שזכה להצלחה מרובה בארגנטינה וכך החלה הקריירה המקצועית שלה.

    אז לפי שמו, כמובן שהאלבום הזה הוא מחווה של Lyonne לעיר ניו-יורק. זהו אלבום האולפן המלא השלישי שלה. טרם יצא לי לבקר בניו-יורק, או ארה״ב בכלל. יחד עם זאת, שמעתי מספר אלבומי מוזיקה שמוקדשים לעיר ואני מצליח לזהות קו מוזיקלי משותף ביניהם, כנראה שלעיר הזו יש פסקול משלה.

    המוזיקה באלבום מוגדרת כפופ-רוק, בנוסף יש כאן אלמנטים של ג׳אז קליל, המתבטאים בעיקר בשילוב כלי נשיפה לאורך האלבום. אהבתי מאוד את הזרימה של האלבום, הוא שומר על רמה אחידה ויחד עם זאת על גיוון נעים. השירה של Lyonne הינה נעימה וטבעית, לא מתאמצת, עדינה ולכן מאוד אהבתי אותה. מלבד שילוב כלי הנשיפה יש גם עבודת גיטרה חשמלית מעולה, למשל בקטע State of Grace.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים –  זמרות פופ דניות שכדאי להכיר

    Sophia HP – Carry On

    זמרות פופ דניות: Sophia HP - Carry On

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום Carry On, של הזמרת והכותבת הדנית, Sophia HP משנת 2022.

    מדובר באומנית עם מעט מאוד מידע אודותיה, יש לה בסה״כ 366 עוקבים בספוטיפיי (טוב עכשיו יש לה 367). האלבום Carry On הוא אלבום הבכורה שלה ובו היא מציגה שילוב מעודן ויפיפה בעיניי של פופ עם פולק וג׳אז קליל.

    מצאתי את הווקל של Sophia נעים ביותר, הוא נקי ומלא ברגש וכוונה. השילוב של הג׳אז הקליל מוסיף המון עומק למוזיקה ויכול לשמש כנקודת כניסה לא מאיימת לז׳אנר הג׳אז עבור מאזינים שחוששים מהז׳אנר הזה, כפי שאני חששתי ממנו במשך שנים. בנוסף על כל זה ההקלטה מצוינת לטעמי, עם במה רחבה והפרדת כלים טובה. 

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Marí – Making Peace With Uncertainty

    זמרות פופ דניות: Marí - Making Peace With Uncertainty

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום החדש Making Peace With Uncertainty של הזמרת והכותבת הדנית, Marí.

    שמה המלא הוא Linda Marí Josefsen והאלבום Making Peace With Uncertainty הוא אלבום הבכורה שלה. כאשר על ההפקה שלו חתום המפיק האיסלנדי, Albert Finnbogason.

    המוזיקה באלבום היא פופ-פולק נורדי מלנכולי. רמת ההפקה כאן היא מהגבוהות שיצא לי לשמוע השנה, זו מוזיקה אווירתית, שמעבירה באופן מופתי את הכיוון המוזיקלי והשירה של Marí. הסאונד הינו תלת ממדי במיוחד לכל אורך האלבום המרתק הזה. הקטע הראשון שהכרתי מהאלבום הוא Periphery, שאולי מצליח להתבלט מעט מעל הקטעים האחרים בהיותו המנון פופ מדויק, אך בהאזנה לאלבום כולו אני חושב שהרמה היא אחידה להפליא לכל אורכו.

    למי שמחפש אינדי מושקע ומופק ברמה גבוהה, אני ממליץ בחום על האלבום הזה.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע שקט ובטוח לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן