fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – זמרי רוק אגדיים

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע אנחנו בסימן אלבומים של זמרי רוק אגדיים, נמליץ לכם על ארבעה אלבומים השייכים לגדולים ביותר.

    אלבום השבוע של זמרי רוק אגדיים: Eric Clapton – Rarities 2001-2010

    אלבום השבוע של זמרי רוק אגדיים: Eric Clapton - Rarities 2001-2010

    אלבום השבוע שלנו הוא אלבום האוסף החדש, Rarities 2001-2010 של אגדת הבלוז רוק, Eric Clapton.

    הגיטריסט, הזמר, הכותב והבלוזמן האגדי, Eric Clapton, נולד בשנת 1945 באנגליה. בשנות ה-60 הוא היה חבר בהרכבים אגדיים כמו The Yardbirds והרכב הסופרגרופ, Cream. בשנת 1970 הוא פצח בקריירת סולו מצליחה, שכללה אינספור להיטים כמו Layla, Tears In Heaven ו-Change the World ולא פחות מ-18 זכיות בפרס הגראמי. 

    לצד אותם להיטים, Clapton תמיד היה שגריר של הבלוז הקלסי, בין עם האקוסטי, או החשמלי. יכול להיות שעובדה זו גרמה ללא מעט ביקורות לכיוונו, מצד חובבי מוזיקה רבים, על כך שהוא נשאר במקום ולא ממש מחדש. מבחינתי הוא שגריר של הבלוז הנקי והעל זמני, עם כל האופנות החולפות, הבסיס נשאר תמיד אקטואלי, כך שאני מלא הערכה למוזיקה של Clapton.

    אלבום האוסף הדיגיטלי החדש, Rarities 2001-2010, כשמו כן הוא, זהו אוסף של ביצועים נדירים של Clapton מהשנים המדוברות והוא חלק מ-box set חדש של תקליטים בשם ״The Complete Reprise Studio Albums Vinyl Box Set – Volume 2״.

    השירים באלבום (שנפתח בקטע אינסטרומנטלי), מהווים מחווה יפיפה לבלוז הקלסי, הנקי, השלם והלא מתיימר. ההקלטה פנטסטית. אם אתם חובבי בלוז, או סתם מוזיקה מרגיעה ואיכותית, פשוט תעמו עיניים ותנו ל-Clapton לסחוף אתכם.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים –  אלבומים של זמרי רוק אגדיים

    David Crosby – For Free

    זמרי רוק אגדיים: David Crosby - For Free

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום For Free, של הזמר, הכותב והגיטריסט האמריקאי המנוח, David Crosby משנת 2021.

    מבחינתי, David Crosby הוא אחד הקולות שמייצגים דור שלם, ההרמוניה בקולו היא הדוגמה המושלמת לניקיון. Crosby התפרסם בשנות ה-60 כחבר מקים בהרכב the Byrds, מחלוצי מוזיקת הפולק האמריקאית, הוא לקח חלק בחמשת האלבומים הראשונים של ההרכב. בשנת 1968 הגיעה נקודת השיא, כאשר Crosby הקים את הסופרגרופ המיתולוגי, Crosby, Stills & Nash יחד עם Stephen Stills ו-Graham Nash. אולי הטריו המפורסם ביותר של סצנת הפוקל בארה״ב. בהמשך, לא פעם הצטרף אליהם גם Neil Young.

    האמת שההיכרות הראשונה שלי עם David Crosby הייתה בכלל מההופעה של David Gilmour מהטור שלו של האלבום On an Island, להופעה קוראים Remember That Night, ושם David Crosby יחד עם Graham Nash, מספקים קולות ליווי ל-Gilmour, ואני הייתי פשוט בשוק מההרמוניה הקולית של השניים, אז חיפשתי והאזנתי לעוד חומרים שלהם.

    הוא הוכנס פעמיים אל היכל התהילה של הרוקנרול, פעם כחבר ה-Byrds ופעם כחבר Crosby, Stills & Nash. בינואר השנה, Crosby נפטר, ספק מהיסטוריה ארוכה של מחלות כמו היפטיטיס וסכרת וספק מסיבוך של קורונה. הוא היה בן 81 במותו.

    האלבום, For Free, מהווה מתנה אדירה של Crosby לכל מי שאוהב מוזיקת פולק הרמונית ונקייה, זהו אלבום מופלא, כל כך טהור ונקי. הסאונד מעודן ומרגיש מודרני וקלסי בו זמנית. אהבתי את האלבום כולו, אך אציין בכל זאת את השיר I Think I ואת הקטע שנועל את האלבום, I Won’t Stay For Long, שאולי מנבא את ההמשך.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Robert Plant & Alison Krauss – Raising Sand

    זמרי רוק אגדיים: Robert Plant & Alison Krauss - Raising Sand

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום, Raising Sand של הזמר והכותב הבריטי, Robert Plant יחד עם הזמרת והכנרית האמריקאית, Alison Krauss משנת 2007.

    זה כמובן עניין של טעם, אבל אני חושב שרבים יסכימו ש-Robet Plant הוא אחד מזמרי הרוק הכי גדולים בהיסטוריה. הוא היה הסולן הנודע וחבר מקים של להקת Led Zepplin משנת 1968 ועד לפירוק הלהקה בשנת 1980. בשנת 1995, Plant יחד עם חברי Led Zepplin הוכנסו להיכל התהילה של הרוקנרול.

    מאז פירוק הלהקה, Plant המשיך לקריירת סולו, שהתמקדה במוזיקה רגועה ובוגרת יותר, פחות רוק איצטדיונים ויותר סאונד אינטימי, אומנותי ומלא באהבה למוזיקה. בכך הוא דיי מזכיר לי את הקריירה של זמר רוק מוביל אחר של להקת על, Mark Knopfler, מה-Dire Straits.

    במהלך קריירת הסולו שלו, Plant שיתף פעולה עם כמה אומנים, אחת מאותן האומניות היא Alison Krauss האמריקאית, איתה הוא הקליט שני אלבומים, האלבום המדובר בשנת 2007 וגם האלבום Raise the Roof משנת 2021.

    קצת על Alison Krauss, היא נחשבת לאחת מנושאות הדגל של ז׳אנר הבלוגראס-קאנטרי. במהלך הקריירה שלה היא זכתה ב-27 פרסי גראמי והייתה מועמדת 42 פעם, מה שהופך אותה לאחת האומניות הכי מועטרות בכל הזמנים.

    שמעתי פעמים רבות על האלבום הזה, אבל רק השבוע יצא לי להאזין לו לראשונה. הדבר שהדהים אותי לאורך האלבום היה איכות ההקלטה הפנטסטית שבו. הסגנון כולל בלדות קאנטרי נעימות ומרגשות לצד כמה שירים יותר קצביים כמו למשל Nothin, שאפילו מזכיר במעט את Led Zepplin, וזה היה אחד הקטעים שהכי אהבתי.

    אז אם כמוני ישבתם עם הגדר עם האלבום הזה, קבלו ממני המלצה חמה לתת לו האזנה ראויה.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    Leonard Cohen – Songs of Fire and Ice (Live 1988)

    זמרי רוק אגדיים: Leonard Cohen - Songs of Fire and Ice (Live 1988)

    השבוע יש לנו גם המלצת בונוס, אלבום ההופעה החיה בהוצאה חדשה של הזמר, שמבחנתי הוא אחד הגדולים מכולם, Leonard Cohen, להופעה קוראים Songs of Fire and Ice (Live 1988).

    יש מעט מידע על ההקלטה הזו, כך שאיני יודע אם מדובר בהופעה אחת, או שילוב של כמה הופעות. כרגע האוסף הזה זמין רק בספוטיפיי. יש כאן 28 שירים ואורך כולל של שעתיים ו-43 דקות. אני חושב שביחס להופעות של כהן בעשור השני של המילניום, כמו ההופעה המפורסמת בדבלין ב-2013, ההופעה כאן פחות מהוקצעת, זה מתבטא לחלוטין בהכל, בהקלטה, בעיבודים המוזיקליים ובזמרות הליווי. עדיין השירים פשוט כמו חץ שנורה ישירות ללב וגם להגשה המעט פחות מדויקת והמוקצעת הזו יש את הקסם שלה.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal:

    לא זמין כרגע

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן