fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – מוזיקה מגוונת

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע אנחנו בסימן מוזיקה מגוונת עד כדי אקלקטית. נמליץ לכם על אלבום אלקטרוני, אלבום קלסי-מודרני בשילוב שנסון ואלבום המשלב ג׳אז, פופ ו-R&B.

    אלבום השבוע של מוזיקה מגוונת: Hanna Sikasa – Sequel

    אלבום השבוע של מוזיקה מגוונת: Hanna Sikasa – Sequel

    אלבום השבוע שלנו הוא האלבום החדש, Sequel של הזמרת, המוזיקאית והמלחינה הגרמנייה ממוצא קנייתי, Hanna Sikasa.

    לפני כמה שבועות בחרתי בשיר Mess מתוך האלבום הזה כשיר השבוע שלנו, ואז כתבתי: ״נהינתי מאוד מהשיר הזה וכמובן שאני הולך להאזין לאלבום החדש של Hanna Sikasa, כך שבהחלט יכול להיות שבקרוב תקראו עליו בפינת המלצת האלבומים השבועית שלנו.״

    אז הנה הגיע הרגע, אבל תחילה כמה מילים על Hanna. היא ממוצא שווייצרי וקנייתי, אך גדלה בגרמניה. המוזיקה שלה מבוססת על ג׳אז, אך היא משלבת R&B, סול ופופ, לסאונד קליל, מלודי ונעים במיוחד. האלבום האלבום Sequel, הינו אלבומה השני, שמגיע לאחר אלבום הבכורה שלה משנת 2019, שנקרא Origin.

    זהו האלבום המושלם מבחינתי לככב בשבוע של מוזיקה אקלקטית, מכיוון שהסאונד באלבום הוא הדוגמה ל״אקלקטיות מעודנת״. לאורך האלבום הזה תמצאו, ג׳אז עדין, פופ מתקתק, שינוי מקצב מידי שיר ואפילו קטע אינסטרומנטלי שהוא בגוון קלסי-מודרני, אני מדבר על הקטע Through the Clouds.

    עם כל השינוים והגיוון הזה, האלבום לרגע לא מרגיש קופצני, לא מחובר או תלוש. הכל מחובר בעדינות לכדי מוזיקה מעניינת, ששומרת על מלודיות ונעימות לכל האורך. שמות השירים כמו Mess ו-Beautiful Jungle, מרמזים על ״הבלגן״ ו-״הג׳ונגל״ המוזיקלי שיש כאן, אבל הבלגן הוא מתוכנן ומרגש והג׳ונגל הוא יפיפה.

    החוט המקשר את כל האלבום, מלבד אותו הקטע האינסטרומנטלי הוא השירה הרכה והעדינה של Hanna.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים –  מוזיקה מגוונת

    Martin Kohlstedt – Feld

    מוזיקה מגוונת: Martin Kohlstedt - Feld

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום החדש Feld, של הפסנתרן, המלחין והמפיק הגרמני Martin Kohlstedt.

    לא יוצא להמליץ הרבה על מוזיקה אלקטרונית, כיוון שלרוב זה לא כוס התה שלי. אך לאט לאט אני מתחיל להיפתח גם אל הסיגנון הזה. בז׳אנר הזה אפשר למצוא הקלטות פנטסטיות לסקירה של ציוד, כך שזהו יתרון נוסף. כשאני כן נהנה ממוזיקה אלקטרונית, זה לרוב כשהיא משולבת עם כלים ״סטנדרטיים״ ובמקרה הזה יש שילוב פסנתר.

    מעט על Martin Kohlstedt, הוא יליד 1988 ונחשב למוזיקאי מוכשר שלא מפסיק להמציא את עצמו. הוא משלב מוזיקה אלקטרונית עם קלסית וסגנון ה-avantgarde.

    המוזיקה באלבום הזה היא קצבית, אך לעיתים גם רגועה. אפשר להרגיש מידי פעם בפסנתר קלסי, לעיתים גם שילוב קל של ג׳אז. האלקטרוניקה מוסיפה לתחושה האווירתית והעוטפת ולרוב היא השילוב הינו מעודן, אך פה ושם יש גם שילוב של מוזיקה על הגבול הטראנס. 

    בשורה התחתונה, האלבום Feld הינו אלבום מגוון מאוד ומהווה חוויית האזנה מעניינת ביותר.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Brice Davoli – Timeless Luxury

    מוזיקה מגוונת: Brice Davoli – Timeless Luxury

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום, Timeless Luxury של המלחין והמנצח הצרפתי, Brice Davoli, משנת 2022.

    אז מגרמניה, אנחנו עוברים לצרפת והפעם אמליץ לכם על אחד האלבומים היותר אקלקטים ומשונים שיצא לי להכיר לאחרונה. עשרת הקטעים הראשונים הם מוזיקה קלסית-מודרנית וקולנועית עם שילוב קל של אלקטרוני. זו מוזיקה עוטפת ונקייה, עם כינורות ואנרגטיות גבוהה. אולי הקטע האהוב עלי הוא Eternal Sapphire.

    החל מהקטע ה-11, Chéri I Love You, האלבום פתאום עובר לשירי אהבה ושנסון וינטג׳, בלי שום הכנה מראש. זהו אחד המעברים היותר מוזרים שנתקלתי בהם ואני מואד שהחלק הזה הרבה פחות דיבר אלי. בהמשך ישנן גם גרסות אינסטרומנטליות לשירי הוינטג׳ הללו.

    לסיכום האלבום, Timeless Luxury, הוא אחד היותר משונים שנתקלתי בהם. ללא ספק העדפי את החצי הראשון על השני, אך הזכות החלק הראשון שהוא באמת מעולה, הרגשתי שהאלבום הזה ראוי להמלצה.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא ושנה טובה ומתוקה לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן