fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – מוזיקה מקורית ופיוז׳ן

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע אנחנו בסימן מוזיקה מקורית ופיוז׳ן. הפעם נמליץ לכם על ארבעה אלבומים מגוונים, המשלבים כמה סגנונות לכדי תוצאה מקורית וייחודית.

    אלבום השבוע של מוזיקה מקורית ופיוז׳ן: Gretchen Parlato & Lionel Loueke – Lean In

    אלבום השבוע של מוזיקה מקורית ופיוז׳ן: Gretchen Parlato & Lionel Loueke – Lean In

    אלבום השבוע שלנו הוא האלבום החדש (2023) Lean In של זמרת הג׳אז האמריקאית, Gretchen Parlato יחד עם הגיטריסט האפריקאי, Lionel Loueke.

    נתחיל מ-Gretchen Parlato, היא נולדה בשנת 1976, אביה היה נגן בס של אומנים כמו Frank Zappa וסבא שלה היה חצוצרן. Gretchen מציינת את סגנון הבוסה נובה כאחד הסגנונות שהכי השפיעו עליה. היא סיימה תואר במוזיקה ותרבויות באוניברסיטת קליפורניה ובהמשך למדה ג׳אז בתוכנית היוקרתית, Herbie Hancock Institute of Jazz. Gretchen הוציאה את אלבום הבכורה שלה בשנת 2001. בשנת 2013 היא לקחה הפסקה מהמוזיקה, נולד לה בן והיא גם שמשה כמורה בבית הספר למוזיקה של מנהטן. בשנת 2021 היא חזרה להקליט ואלבומה Flor, שזיכה אותה במועמדות לפרס הגראמי. 

    נעבור לשותפה לאלבום, Lionel Loueke. הוא נולד בשנת 1973 במדינה העניה, Benin, אשר במערב אפריקה. הוא החל לנגן על כלי הקשה מגיל 9 ובהמשך התאהב בגיטרה בעקבות אחיו הגדול. הוא למד בבתי הספר למוזיקה בפריז, בהמשך גם באוניברסיטת Berklee וגם הוא למד ב-Herbie Hancock Institute of Jazz. הוא עבד עם שורה ארוכה של אומנים, כולל אבישי כהן החצוצרן (לא הבסיסט).

    האלבום Lean In הוא אלבום פיוז׳ן מרתק, שכולל בוסה נובה ברזילאית עם השפעה של מוזיקה אפריקאית, מקצבים מורכבים שהזכירו לי את סגנון ה-Acid Fold ואפילו קאבר לבלדת הרוק הנהדרת Walking After You של ה-Foo Fighets. יש כאן לא מעט שימוש בשירת scat בתור מקצב, לצד הגיטרה. השירה היא בשלל שפות, כך שבאמת יש כאן סאונד מקורי, מגוון ומרתק. אולי ההישג הכי מרשים של האלבום הזה הוא שעם כל המורכבות שלו, הוא מלודי ונעים מאוד להאזנה.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים – מוזיקה מקורית ופיוז׳ן

    My Baby – Loves Voodoo!

    מוזיקה מקורית ופיוז׳ן: My Baby - Loves Voodoo!

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום Loves Voodoo!, של ההרכב ההולנדי-ניו-זינלנדי, My Baby, משנת 2013.

    זהו הרכב שהוקם בשנת 2012 וכולל את Cato van Dijck סולנית, בס וכינור, אחיה, Joost van Dijck על התופים ו-Daniel ‘Dafreez’ Johnston על הגיטרה.

    האלבום, Loves Voodoo! היה אלבום הבכורה של ההרכב. הסגנון של ההרכב משלב בין בלוז, קאנטרי ופאנק ונותן להם טוויסט מודרני. הסאונד מלודי, מלוכלך, עדכני ופשוט מבריק לטעמי. זהו אחד האלבומים היותר מיוחדים שהכרתי לאחרונה. בשנה שעברה צוין עשור ליציאת האלבום וההרכב הוציאו גרסת דלוקס מיוחדת שלו.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Kliffs – After The Flattery

    מוזיקה מקורית ופיוז׳ן: Kliffs - After The Flattery

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום החדש (2023) After The Flattery מאת הצמד הקנדי, Kliffs.

    חברי ההרכב הם Mark Bérubé, על הגיטרה, קלידים ושירה ו-Kristina Koropeck, שירה, סינטיסייזר וצ׳לו. הם נפגשו לפני שני במונטריאול ואחרי שניגנו יחד בשלל הרכבים החליטו להתמקם בברלין וליצור יחד תחת השם Kliffs.

    האלבום After The Flattery נוצר בזמן מגפת הקורונה, כשהחיים נעצרו כל שנותר לצמד לעשות הוא לצפות מהצד ולהפוך את זה למוזיקה. הקונספט של שירי האלבום הוא שכל שיר הוא מעין מכתב לדמות אחרת: אחות, חבר, עובד כלשהו, מפזר קונספירציות ועוד.

    המוזיקה באלבום הזה היא מרתקת, יש כאן בסיס של פולק, אבל עליו מולבשים שכבות של מוזיקה קולנועית עם שלל אפקטים, מקצבי פופ ועוד. למרות שהסאונד מעודן ונעים, הוא מורכב ומקורי במיוחד.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    CALICO – A MIDNIGHT MOON

    מוזיקה מקורית ופיוז׳ן: CALICO - A MIDNIGHT MOON

    המלצת הבונוס שלנו היא האלבום החדש (2023) A MIDNIGHT MOON מאת ההרכב האמריקאי, CALICO.

    זהו הרכב שהוקם בתחילת מגפת הקורונה כחלק ממסע גילוי ושיתוף פעולה של כמה מוזיקאים מנוסים. חברי ההרכב הם: Tony Cecchetti שירה וגיטרת קצב, Chris Couto על התופים וההפקה, JeanSe Le Doujet על הבס ו-Will Lloyd על הגיטרה.

    הסגנון כאן הוא פולק/אמריקנה בשילוב סולו גיטרה חשמלית, נגיעות של רוק שורשים ובלוז, מתקבל כאן שילוב ייחודי ומקורי.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן