fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – מוזיקה מרגיעה ומעודנת

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע אנחנו בסימן של מוזיקה מרגיעה ומעודנת. נמליץ לכם על אלבומי פולק מעודנים ששאבו השראה מהסאונד של שנות ה-60 וה-70, לצד אלבום ג׳אז מינימליסטי, המשלב מוזיקה קלסית-מודרנית.

    אלבום השבוע של מוזיקה מרגיעה ומעודנת: Rosemary & Garlic – A Room of One’s Own

    מוזיקה מרגיעה ומעודנת: Rosemary & Garlic – A Room of One's Own

    אלבום השבוע שלנו הוא האלבום החדש, A Room of One’s Own, של ההרכב ההולנדי, Rosemary & Garlic.

    ההרכב ההולנדי, Rosemary & Garlic, מובל בידי הזמרת והכותבת Anne van den Hoogen. זהו אלבומם השני של ההרכב לאחר אלבום הבכורה שנושא את שם הלהקה משנת 2018.

    שם האלבום הוא מחווה למאמר מפורסם של וירג׳יניה וולף, בעל אותו השם. במאמר היא טוענת שאישה צריכה שיהיה לה חדר משלה בכדי שהיא תוכל לכתוב וליצור בו. האלבום הזה נוצר מתקופה של-Anne היה קצת זמן משלה, אני יכול רק לנחש שלקורונה היה חלק בזה. Anne מספרת שהשירים באלבום הן הבחנות קטנות מהחיים, התמודדות עם רגשות, ציפיות, אבל, פרדות, דברים אנושיים.

    הסגנון של הלהקה מתואר כפופ/פולק חולמני. אני חובב של ז׳אנר הפולק החולמני, והמלצתי לכם בעבר על כמה אלבומים מהז׳אנר הזה, שהוא בהחלט משתייך בגאווה לקטגוריה של ״מוזיקה מרגיעה״.

    האלבום כולו נעים מאוד להאזנה מתחילתו ועד סופו, הוא שומר על קו רגוע. אני מבחין בהשפעה רבה מפולק בריטי של שנות ה-60 וה-70. הסאונד החולמני מלא בקסם ורגש, והשירה המעודנת של Anne מתאימה באופן נפלא למוזיקה הזו. זהו אלבום מלא במוזקה שלווה והרמונית. הגיטרה והפסנתר משתלבים וכאילו עושים אהבה אחד עם השני עד ליצירת הרמוניה משותפת. התופים מלווים בעדינות מרשימה וכמובן הכינורות מעניקים את תוספת הרגש המסיים של הסאונד.

    השיר שהביא אותי לאלבום הזה הוא השיר השלישי באלבום, ״Their Eyes on Me״, יכול להיות שזה השיר הבולט והמלוטש ביותר באלבום, יחד עם זאת כל שאר היצירות באלבום ממש לא נמצאות הרחק מרחוק, אלא שומרות על אותה הרמה של סאונד נקי ומענג. בנוסף אהבתי מאוד את קטעי המעבר האינסטרומנטליים הקצרים, שמוסיפים המון חן לאלבום.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים – מוזיקה מרגיעה ומעודנת

    Myriam Alter – It Takes Two

    מוזיקה מרגיעה ומעודנת: Myriam Alter - It Takes Two

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום It Takes Two, של הפסנתרנית והמלחינה הבלגית, Myriam Alter משנת 2020.

    סיפורה של Myriam התחיל כמו נגנים רבים, עם לימוד מוזיקה מגיל 8, רק שהיא הפסיקה עם הלימודים בגיל 15 על מנת להתמקד בלימודיה בבית הספר, היא בעלת רשיון לפסיכולוגיה לאחר סיום לימודי באוניברסיטת Brussels. לאחר מכן היא עבדה כ-7 שנים בתחום הפרסום. החיים הובילו אותה חזרה על האומנות כשהיא פתחה בית ספר לריקוד. רק בגיל 36 היא שוב חזרה אל הנגינה והחלה להלחין מוזיקה. המוצא של Myriam, באופן לא מפתיע הוא יהודי וספרדי, היא הושפעה רבות ממוזיקה לטינית, איטלקית, מזרחית, ספרדית, דרום-אפריקאית, וקלסית. מהר מאוד היא מצאה את דרכה אל מוזיקת הג׳אז, שאיפשרה לה לשלב את כל ההשפעות האלה והיא יצרה quartet עם מוזיקאים בלגיים נוספים וזכתה להצלחה.

    האלבום, It Takes Two, כפי ששמו מרמז הוא דואט שלה עם נגן הבס, Nicolas Thys. אני חובב של הז׳אנר המינימליסטי של שני כלים ולעיתים אף כלי אחד. זה מאפשר יצירה נקייה ועירומה, שאין לה איפה להתחבא.

    הסאונד באלום מעודן, חלק ומלודי, הוא נע בין ג׳אז עדין למוזיקה קלסית מודרנית בקטעים שהפסנתר לבדו. עבודת ההלחנה היא פנטסטית, המנגינות כל כך מדויקות, לא מפוזורת, הרבה מהקטעים הם קצרים במיוחד. האלבום הזה הוא באמת המחשה של מוזיקה מרגיעה, האזנה לאלבום הזה ממלאת אותי בשקט.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    1969Collective – 1969

    מוזיקה מרגיעה ומעודנת: 1969 Collective - 1969

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום, 1969, של האומנים, 1969Collective משנת 2022.

    מדובר בפרויקט שהוא אלבום קונספט בהשראת דור הזהב של מוזיקת ה-folk. זהוא אוסף שירים מעודנים, נקיים במיוחד, כן יש בהם טאץ׳ מודרני מבחינת ההפקה, אך הסאונד בבירור מחזיר לאחור. השירים מגוונים, כוללים מספר שפות שונות, צרפתית, פורטגזית, אנגלית ועוד. האוסף הזה הוא באמת ההגדרה המילונית של עיבוד או טיפול מעודן במוזיקה.

    מי שהוביל את האלבום הוא Connor Siedel.

    האומנים שמשתתפים בפרויקט הם: Ariane Moffatt, Safia Nolin, Elliot Maginot, Louis-Jean Cormier, Philippe Brault, Claudia Bouvette, Half Moon Run, Les Sœurs Boulay, Jason Bajada, Joseph Mihalcean, Matt Holubowski & Elisapie

    וישנו גם סרטון קצר ביוטיוב אודות הפרויקט:

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן