fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – מוזיקה מרגיעה

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע אנחנו בסימן מוזיקה מרגיעה. הפעם אמליץ לכם על אלבום פסנתר, ג׳אז גיטרה חלק ומענג ואלבום אמריקנה, שהוא אחד המיוחדים ששמעתי השנה.

    אלבום השבוע של מוזיקה מרגיעה: Robert Ellis – Yesterday’s News

    אלבום השבוע של מוזיקה מרגיעה: Robert Ellis - Yesterday's News

    אלבום השבוע שלנו הוא האלבום החדש, Yesterday’s News של הזמר, הכותב והמוזיקאי האמריקאי, Robert Ellis.

    יליד 1988 בטקסס ארה״ב, Robert Ellis הוא אומן אמריקנה מיקומי. הוא זכה להכרה כשאלבומו השני Photographs נכנס לרשימת 50 האלבומים הטובים של שנת 2011 על ידי מגזין American Songwriter.

    יוצא לי להכיר המון מוזיקה שבאמת מרגשת אותי, אך יש רגעים מעטים וקסומים בהם אני שומע אלבום ומרגיש שיש כאן משהו מעבר. הדרך היחידה בה אני יכול להסביר את זה היא כשזה קורה ההרגשה שלי היא כאילו אותו אלבום הוקלט בשבילי, מרוב שהוא פוגע בדיוק לטעמי. כך הרגשתי כלפי האלבום Yesterday’s News, עבורי הוא אחד האלבומים הכי מדויקים שיצא לי לשמוע השנה.

    תשעת הקטעים (שניים מהם אינסטרומנטלים), כוללים סאונד מיניליסטי לכאורה. Robert מנגן על גיטרה עם מייתרי ניילון, זהו ללא ספק הכלי הראשי, אך דווקא הליווי המעודן של הבס, הוא זה שמרים את הסאונד באלבום הזה לרמה אחרת.

    השירה של Robert היא עדינה, עד כדי לחישה לרוב, הנגינה מרגשת ומעניינת הרבה יותר מהרגיל באלבומי אינדי זמרים כותבים, עד לרמה שגם ללא השירה, הנגינה היא מספיק מעניינת בפני עצמה ולראיה הקטעים האינסטרומנטליים שמשולבים.

    בשורה התחתונה, Yesterday’s News, הוא אחד האלבומים שהכי נקשרתי אליהם בהרבה זמן ואחד המיוחדים שיצא לי להכיר השנה.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים –  מוזיקה מרגיעה

    Poppy Ackroyd – Pause

    מוזיקה מרגיעה: Poppy Ackroyd - Pause

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום Pause, של המלחינה, הפסנתרנית והכנרית הבריטית, Poppy Ackroyd משנת 2021.

    באופן דיי יוצא דופן, עמוד הויקפדיה של Poppy אינו כולל פרטים על שנת הלידה שלה. בכל מקרה, היא גדלה בלונדון ואביה הוא visual artist. היא למדה ניגון על פסנתר וכינור מגיל צעיר ובהמשך למדה פסנתר והלחנה ב-University of Edinburgh. אלבום הבכורה שלה יצא בשנת 2012. 

    האלבום Pause, מסמן תקופה של האטה ופסק זמן בחייה של Poppy Ackroyd. האלבום הולחן בזמן מגפת הקורונה ולאחר שהיא ילדה בפעם הראשונה. זהו אלבום של 10 יצירות םסנתר מעודנות ויפיפיות באופן סוחף ממש.

    הרבה זמן שלא המלצתי על אלבום שכולו פסנתר ומבחינתי היה שווה לחכות. Pause הוא אלבום ברמה הגבוהה ביותר של קלסיקה מודרנית, בעל סאונד רגוע, אך בו זמנית מלא חיים, כמו למשל ביצירה Murmirations.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Niclas Knudsen Trio – Western Music Box

    מוזיקה מרגיעה: Niclas Knudsen Trio - Western Music Box

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום החדש, Western Music Box של של הטריו בהובלת גיטריסט הג׳אז הדני, Niclas Knudsen Trio.

    רק לפני כחודשיים המלצנו לכם על אלבום אחר של הטריו הזה, שגם הוא יצא השנה, היה זה האלבום Migrating Songs. אני עוקב אחרי הטריו הזה מאז השנה שעברה, אז התאהבתי בסגנון הרגוע והמרגש של הגיטרה הנפלאה של Niclas Knudsen, לאותו האלבום קוראים Times Revisited, וגם הוא מומלץ בחום.

    האלבום Western Music Box כולל שבעה קטעים בלבד ואורך כולל של קצת יותר מ-36 דקות. הקטע הפותח והנועל של האלבום הולחנו בידי Niclas Knudsen, בעוד שאר הקטעים הולחנו בידי אחרים, כולל קלסיקות כמו Nature Boy, שאני מודה שאני לרוב לא אוהב, אבל הביצוע כאן היה שובה לב. הסגנון הוא ג׳אז חלק כמו חמאה ומאוד נעים לאוזן.

    מאז שNiclas Knudsen סיים את לימודיו ב-Berklee College of Music, הגיטריסט הנהדר המשיך ולמד סגנונות גיטרה שונים ברחבי העולם, הוא למד עם Wishwa Mohan Bhatt מהודו, למד את סגנון ה-tres בקובה וסגנון ה-afro-guitar במאלי ובורקינה פאסו. אל כל אלה הוא שילב לסגנון ייחודי בעל השפעה מרגיעה במיוחד, סגנון שאני מסוגל לשמוע בלי סוף.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן