fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – מוזיקה מרגיעה

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע אנחנו בסימן של מוזיקה מרגיעה ומרגשת. נכיר לכם אלבום חדש של זמרת, שמתה לפני יותר מעשרים שנה ונוצר בטכנולוגיה חדשנית. בנוסף נכיר לכם שני אלבומים של מוזיקה קלסית-מודרנית.

    אלבום השבוע של מוזיקה מרגיעה: Eva Cassidy – I Can Only Be Me – Orchestral

    מוזיקה מרגיעה Eva Cassidy – I Can Only Be Me

    אלבום השבוע שלנו הוא האלבום החדש, I Can Only Be Me – Orchestral, של הזמרת האמריקאית, Eva Cassidy יחד עם London Symphony Orchestra.

    הזמרת האמריקאית, Eva Cassidy נולדה בשנת 1963 ונפטרה לאחר מאבק במחלת הסרטן בשנת 1996, בגיל 33 בלבד. Eva הייתה ידועה בזכות העיבודים, גרסות הכיסוי, אם תרצו, המרגשים שלה. דווקא לאחר מותה, Eva זכתה בהכרה מרובה, שהובילה לכך שההקלטות שלה הוכילו להוצאה של 9 אלבומים מאז מותה.

    על האלבום, I Can Only Be Me, מספר Chris Biondo, נגן בס ומהנדס קול, שעזר ל-Eva לקדם את הקריירה שלה וגם היה בן זוגה לתקופה מסוימת. לדבריו, Eva תמיד רצתה שהמוזיקה שלה תבוצע על ידי אורקסטרה. באלבום הזה נעשה שימוש בטכנולוגיית שחזור קול שפותחה בידי הבמאי ויוצר הסרטים, Peter Jackson. בעזרת טכנולוגיה זו קולה של Eva הופרד מההקלטות שלה ואז הורכב לצד ההקלטות של London Symphony Orchestra.

    האלבום כולל תשעה קטעים, חלקם מאוד מוכרים כמו Songbird של Fleetwood Mac, Autumn Leaves ו-Time After Time, אחרים מעט פחות מוכרים (לי לפחות). כמות הרגש בשירה של Eva היא אינסופית כמעט. היכולת לקחת שיר ששמעתי מיליון פעמים כמו, Time After Time ועדיין להעביר אותו בדרך שגורמת לי לצמרמורת היא פשוט מתנה.

    אז הסיפר מאחורי האלבום הוא מלא ברגש ועצב מצד אחד ומצד שני גם מרתק טכנולוגית. התוצאה הסופית היא סופר רכה, מרגיעה ומרגשת ולכן זהו אלבום השבוע שלנו.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים – מוזיקה מרגיעה

    David Orlowsky, David Bergmüller – Alter Ego

    מוזיקה מרגיעה David Orlowsky, David Bergmüller - Alter Ego

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום Alter Ego, של צמד הנגנים הגרמנים, David Orlowsky ו-David Bergmüller משנת 2022.

    מדובר בשני נגנים בעלי הכשרה קלסית. David Orlowsky הוא נגן קלרינט וירטואז, זוכה פרסים, בעל רפרטואר נרחב החל מקלסי ועד לכליזמר. כבר בגיל 16 הוא הקים הרכב טריו בהובלתו. David Bergmüller מנגן על כלי מיתר בשם Lute והוא נחשב לאחד הנגנים המכורים ביותר של הכלי הזה.

    הסיפור מספר שלמרות הרקע השונה של שני הנגנים כשהם הכירו בברלין זו הייתה אהבה מתו ראשון. באלבום Alter Ego הם משלבים בין יצירות שהם הלחינו ליצירות של המלחינים, Purcell, Dowland ואחרים.

    הסגנון הוא קלסי מודרני, בסך הכל מדובר בחוויית האזנה מרגיעה ונינוחה ברובה, אך יש כמה קטעים מעט יותר מאתגרים. כך שזהו לא בהכרח האלבום הכי מלודי וחלק, אך הוא עדין ויפיפה ולכן נכנס מבחינתי תחת הקטגוריה של ״מוזיקה מרגיעה״. בעיקר בזכות כלי ה-Lute, שהוא כלי מיתר עם גוון סאונד עתיק ומלודי.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Alexis Ffrench – Truth

    מוזיקה מרגיעה Alexis Ffrench - Truth

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום, Truth, של הפסנתרן והמלחין הבריטי, Alexis Ffrench, משנת 2022. 

    יליד 1970, Alexis Ffrench הוא פסנתרן מעוטר בסגנון קלסי וסול. שניים מאלבומיו הגיעו לראש מצעד המוזיקה הקלסית והוא זכה להופיע בהיכל Royal Albert Hall היוקרתי בלונדון. הוא היה מאלתר קטעי פסנתר מגיל 4, וזכה למלגת לימודים למוזיקאיים צעירים ב-Royal Acedemy of Music.

    האלבום, Truth מדגים כיצד בדיוק למה Alexis Ffrench זכה להצלחה מרובה. זהו אלבום קלסי חוצה ז׳אנרים, הוא נעים במיוחד לאוזן, מלודי ומרגש (מאוד מאוד מרגש), הוא יפיפה מבלי להיות מתוחכם מידי כך שגם מי שאינו חובב פסנתר ומוזיקה קלסית, יכול ליהנות ולהירגע לצליליו.

    האלבום הינו אינסטרומנטלי מלבד הקטע השני, One Look, שכולל שירה מופלאה של Leona Lewis. האלבום הוא חגיגה של פסנתר מודרני, שללא ספק מהווה את מרכז האלבום. יחד עם זאת יש כאן שילובי כלים נוספים כגון כינורות, גיטרה ואפילו גיטרה חשמלית, בקטע Colours. כך שהסאונד הוא מגוון ומרתק, אך תמיד נשאר רגוע ונעים.

    אהבתי את כל היצירות באלבום הזה והוא פשוט חגיגה של מוזיקה מרגיעה ומרגשת.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן