fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – מוזיקה צרפתית – Made In France

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע אנחנו בסימן של מוזיקה צרפתית ונמליץ לכם על שלושה אלבומים חדשים מאת אומנים צרפתיים, המשלבים סגנונות כמו פופ, אינדי, פולק ושנסון.

    אלבום השבוע של מוזיקה צרפתית: Maissiat – Delta

    אלבום השבוע של מוזיקה צרפתית: Maissiat - Delta

    אלבום השבוע שלנו הוא האלבום החדש, Delta של הזמרת, הכותבת והמוזיקאית הצרפתית, Maissiat.

    שמה המלא הוא Amandine Maissiat והיא ילידת 1982 בליון, צרפת. Maissiat חלמה להיות זמרת מגיל קטן. היא החלה ללמוד לנגן על פסנתר מגיל 12. בשנת 2005 היא הצטרפה ללהקת Subway, שהייתה להקת רוק צרפתית, שכל חבריה היו נשים. בלהקה Maissiat שרה, ניגנה על גיטרה ופסנתר וגם כתבה.

    בשנת 2009 היא החליטה לעזוב את הלהקה ולפתוח בקריירת סולו. לאחר עבודה של כשלוש שנים, בשנת 2013, יצא אלבום הבכורה שלה, Tropiques.

    האלבום Delta הינו אלבום האולפן השלישי שלה, העבודה על האלבום הזה נמשכה 7 שנים. על פי האתר הרשמי של Maissiat, האלבום הזה מתאר מסע אישי של הזמרת של שיטוט וחזרה אל עצמה.

    זהו אלבום נקי ומעודן, כזה שגם לי פשוט להקשיב בתשומת לב מלאה, גם אם אני לא מבין אף מילה. העדינות של הווקל וגם של המוזיקה הייתה מדבקת מבחינתי. האלבום שומר על קו דיי אחיד, הסגנון הוא פולק, שנסון ובלדות פופ. זה מסוג האלבומים, שעם כל שיר שעובר, פשוט רציתי להמשיך ולקבל ממנו בדיוק את אותו הדבר שהשיר הקודם נתן, לא רוצה גיוון, אלא רק שהקו היפיפה והמעודן הזה ימשיך.

    כמובן שממש לא כל שירי האלבום נשמעים אותו דבר, גם אם הם שומרים על קו אחיד. למשל בשיר הנושא, יש במרכזו קטע גיטרה חשמלי אווירתי משגע. הקטע Cœur fragile לעומת זאת, כולל רמת הפקה של אינדי פופ אווירתי לצד פסנתר מלטף וקלסי. נקודה חזקה נוספת של האלבום היא השילוב של קטעים אינסטרומנטליים יפיפיים, כמו למשל Filles du Vésuve, המהווים מעין גשר ומעבר מלודי נהדר בין קטעי השירה.

    רוב השירים באלבום דיי קצרים, העריכה כאן הדוקה ומדויקת, מה שגרם לי לסיים את ההאזנה לאלבום עם טעם של עוד. מסיבות אלה, האלבום Delta הוא אלבום השבוע שלי.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים – מוזיקה צרפתית

    Sandra Nkaké – Scars

    מוזיקה צרפתית: Sandra Nkaké - Scars

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום החדש Scars, של הזמרת והשחקנית הצרפתית-קמרונית Sandra Nkaké.

    ילידת 1973, Sandra עברה בגיל 12 מקמרון לצרפת. היא אהבה מוזיקה ושירה, כשהאומן הנערץ עליה היה Prince. בגיל 20 היא הפנתה את תשומת ליבה אל התיאטרון והפכה לשחקנית. היא הופיעה בהצגות וסרטים.

    בשנת 2008 היא חזרה אל המוזיקה והוציאה את אלבום הבכורה שלה, Mansaadi. היא יצאה למסע הופעות עם יותר מ-200 הופעות כולל באפריקה וברזיל.

    האלבום Scars הוא אלבום האולפן החמישי שלה. זהו אלבום פופ בבסיסו, אך המוזיקה בהחלט מגוונת ויש השפעה מסול, R&B ומעט מוזיקה אפריקאית. השירים בחלקם בצרפתית וחלקם באנגלית. השירים כוללים שינויי מקצבים ורמת הפקה גבוהה. השיר Under My Skin הוא אולי המועדף עלי באלבום. פה ושם היו כמה קטעים, שהיו מעט ״יותר מידי פופ״ בשבילי, אך רובו של האלבום שומר על סאונד מעניין ושירה נעימה במיוחד.

    באופן מעניין, הקטע הנושא את שם האלבום, Scars הינו קטע אינסטרומנטלי קצרצר של 40 שניות בלבד עם כינור. בסך הכל מדובר על אלבום מרענן, מגוון ונעים להאזנה.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Tiwayo – Desert Dream

    מוזיקה צרפתית: Tiwayo - Desert Dream

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום החדש, Desert Dream, של הזמר, הכותב והגיטריסט הצרפתי ,Tiwayo.

    הוא נולד בעיר פרברית בפאתי פריז, אך יחד עם זאת לא תמצאו ולו קמצוץ מההשפעה של מוזיקה צרפתית בסגנון המוזיקלי שלו. במקום זאת ההשפעה של Tiwayo נמצאת במוזיקת השורשים והסול האמריקאית, עם אומנים כמו Nina Simone ו-Al Green. בתקופת הנעורים שלו הוא ניגן עם מוזיקאים ראסטפארים ובשנות ה-20 שלו הוא פיתח תשוקה למוזיקת הסול.

    כשמשלבים את כל ההשפעות האלה, האלבום Desert Dream נשמע כמו פולק-רוק אמריקאי קלסי, לצד סול וגם השפעה מתרבות הראסטפארים, כמו למשל בקטע Soldier Of Love, אולי השיר היפה באלבום.

    עם ווקל נעים, נקי לעיתים ומעט צרוד בקטעים אחרים ומוזיקה מגוונת וקצבית, האלבום הזה הינו מהנה ואנרגטי.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן