fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – חגיגה של מוזיקת ג׳אז

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע אנחנו בסימן חגיגה של מוזיקת ג׳אז ונמליץ לכם על לא פחות מחמישה אלבומים של אומני ג׳אז משוודיה, גרמניה, נורווגיה, בריטניה וישראל.

    אלבום השבוע של מוזיקת ג׳אז: Vega Trails – Tremors in the Static

    אלבום השבוע של מוזיקת ג׳אז: Vega Trails – Tremors in the Static

    אלבום השבוע שלנו הוא האלבום, Tremors in the Static של פרויקט הג׳אז, Vega Trails משנת 2022.

    הפרויקט Vega Trails שייך לצמד נגנים, נגן הדאבל-בס והמלחין, Milo Fitzpatric והסקספוניסט Jordan Smart. זהו מפגש של שני נגנים בעלי פתיחות ורצון לספר במשותף מנגינות, או סיפורים אם תרצו.

    האלבום נכתב בזמן סגר הקורונה, וכולל השפעה ממוזיקה שוודית עממית ומוזיקה הודית קלסית.

    זהו האלבום הראשון והיחיד עד כה של הפרויקט. אני משתדל תמיד לבחור באלבומים חדשים כאלבום השבוע שלנו, או לפחות כאלה שיצאו השנה, אך הפעם החלטתי לחרוג ממנהגי מכיוון שהאלבום הזה הוא פנומנאלי מבחינתי ומגיע לו לגמרי לככב בשבוע החגיגה של מוזיקת ג׳אז. זהו אלבום מינימליסטי כביכול, אך הסאונד שנוצר הינו גדול ומגוון, מלודי ונעים, מוכר ומקורי בו זמנית.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים –  מוזיקת ג׳אז

    Nils Landgren, Michael Wollny, Lars Danielsson & Wolfgang Haffner – 4 Wheel Drive II

    מוזיקת ג׳אז: Nils Landgren, Michael Wollny, Lars Danielsson & Wolfgang Haffner - 4Wheel Drive II

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום החדש 4Wheel Drive II, של קוורטט ה-all stars המופלא של הלייבל הגרמני, ACT, המורכב מ-Nils Landgren, Michael Wollny, Lars Danielsson ו-Wolfgang Haffner.

    אחרי האלבום הקודם של הרביעיה מ-2019, מגיע אלבום ההמשך. מדובר בארבעה מהנגנים המובילים של ACT, על החצוצרה והווקל, אולי הכוכב הכי גדול שלהם, Nils Landgren, על הפסנתר, Michael Wollny, על הבס, הצ׳לו והגיטרה, Lars Danielsson ועל התופים כוכב על נוסף, Wolfgang Haffne, שיצא לי לפגוש אותו בתערוכת מינכן 2023 ואז לזכות בחתימה שלו על אלבומו החדש, Silent World.

    האלבום מורכב מקטעים אינסטרומנטליים וקטעי ווקל. יש כאן כמה ביצועים לקלסיקות של עולם הפופ-רוק, כמו Your Song,שכולל ווקל ולעומתו Fields of Gold  ו-The Sound of Silence, שהם ביצועים אינסטרומנטליים. אני מאוד אוהב את הקול של Nils והדרך בה הוא מנגיש שירים, הביצוע שלו ל-Your Song הוא אחד מרגעי השיא של האלבום.

    זהו אלבום נעים שמבוצע ברמה הגבוהה ביותר, יחד עם זאת, אני אישית מרגיש שבאלבומי הסולו של הרבעייה הזו יש יותר רגש ויצירה מקורית ואילו כאן זה מרגיש יותר כמו אלבום אוסף.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Espen Eriksen Trio & Andy Sheppard – As Good As It Gets

    מוזיקת ג׳אז: Espen Eriksen Trio & Andy Sheppard - As Good As It Gets

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום, As Good As It Gets של הטריו הנורווגי בהובלת הפסנתרן, Espen Eriksen Trio יחד עם Andy Sheppard, הסקספוניסט הבריטי.

    לג׳אז הנורווגי היה חלק גדול בתהליך שעברתי שלימד אותי לאהוב ג׳אז. זהו ג׳אז מעודן ומלודי במיוחד ולכן היה לי ממש קל להתחבר אליו. בין כל הנגנים וההרכבים הנהדרים שהכרתי, ל-Espen Eriksen Trio יש פינה חמה ומיוחדת בליבי.

    האלבום הזה הוא שיתוף פעולה שלישי בין הטריו ו-Andy Sheppard, אחרי האלבום Perfectly Unhappy מ-2018, שיש לו אותו על גבי תקליט והאלבום In the Mountains משנה שעברה.

    אני חושב שהפעם מדובר באלבום מעט פחות חלק ושליו, אך עדיין מדובר בביצוע ג׳אז נהדר ומלא ברגש. הקטעים האהובים עלי הם Endless ו-As Good As It Gets.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    Avishai Cohen – Continuo

    מוזיקת ג׳אז: Avishai Cohen - Continuo

    השבוע יש לנו גם שתי המלצות בונוס. תחילה אנחנו חוזרים לשנת 2006 ולאלבום Continuo של הבסיסט והמלחין הישראלי האגדי, Avishai Cohen.

    זהו אלבום נוסף בו אבישי מצליח לייצר סאונד שמשלב באופן יוצא מין הכלל בין ג׳אז בינלואמי ברמה הגבוהה ביותר לבין סאונד שהוא ללא שום ספק ישראלי במהות שלו, שומעים את הארץ דרך כל אחד מהקטעים באלבום הנהדר הזה.

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    Jasmine Myra – Horizons

    מוזיקת ג׳אז: Jasmine Myra - Horizons

    וההמלצה השנייה שלנו היא האלבום Horizons של הסקספוניסטית והמלחינה הבריטית, Jasmine Myra משנת 2022.

    המוזיקה של Jasmine Myra משלבת בין ג׳אז למוזיקה קלסית-מודרנית ומגשרת באופן מקסים ועדין במיוחד בין שני הז׳אנרים הללו. זהו אלבום מרגיע ומרגש ואני ממליץ בחום עליו.

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן