fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – מוזיקת רוק

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע אנחנו בסימן מוזיקת רוק ונמליץ לכם על שני אלבומים שמגיעים מגרמניה ואלבום אחד מקנדה.

    אלבום השבוע של מוזיקה מוזיקת רוק: Cowboy Junkies – Such Ferocious Beauty

    אלבום השבוע של מוזיקה מוזיקת רוק: Cowboy Junkies – Such Ferocious Beauty

    אלבום השבוע שלנו הוא האלבום החדש, Such Ferocious Beauty של להקת הרוק והקאנטרי האלטרנטיבית מקנדה, Cowboy Junkies.

    הלהקה הוקמה בשנת 1985 בטרונטו קנדה. הסולנית של הלהקה היא Margo Timmins ויחד איתה בלהקה מנגנים שני אחיה, Michael על הגיטרה ו-Peter על התופים. את הרכב הלהקה משלים Alan Anton על הבס.

    הלהקה זכתה להכרה בזכות אלבומם השני, The Trinity Session משנת 1987. האלבום כלל שימוש במיקרופון ambisonic, בעוד המוזיקה הייתה שילוב של בלוז, קאנטרי, פולק, רוק ואפילו ג׳אז.

    את הכרתי את הלהקה בזכות אלבומם מ-2018, שנקרא All The Reckoning. אני מזכיר את האלבום הזה לא פעם, וגם רכשתי אותו על גבי תקליט. זהו אלבום עם סאונד כבד, מעט אפל, שמשולב באופן נהדר עם המתיקות בקולה של Margo.

    האלבום החדש, Such Ferocious Beauty ממשיך את הקו של All The Reckoning, רק לוקח אותו לצד עוד יותר אלטרנטיבי, או ״ניסיוני״. חלק מהיצירות כאן הן מאתגרות ופחות מלודיות, אך בהחלט יש כאן גם בלדות רכות וגם שירים קצביים ומהנים כמו “Hard to Build, Easy to Break”. הסאונד באלבום כולל מידה טובה של גיוון, הסאונד בועט לעיתים, ומשלב רוך מהצד השני.

    עוד קטעים שכדאי לשים לב אליהם הם, בלדת הקאנטרי המעט מלכנולית, Hell Is Real, בלדת הרוק, Knives וגם קטע הסיום הנהדר, Blue Skies, שבחרתי בו לשיר השבוע שלנו לאחרונה.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים – מוזיקת רוק

    Rhonda – Forever Yours

    מוזיקת רוק: Rhonda - Forever Yours

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום החדש Forever Yours, של להקת הסול-רוק הגרמנית, Rhonda.

    את הלהקה הכרתי לפני כשנה כשנתקלתי באלבומם מ-2019, You Could Be Home Now. כל כך אהבתי את האלבום שהוא גרם לי לחרוג ממנהגי ובחרתי בו לאלבום השבוע שלנו, למרות היותו אלבום לא חדש.

    שורשיה של להקת Rhonda הם בלהקת Trashmonkeys שהתפרקה בשנת 2012. נגנית הבס של ה-Trashmonkeys, Milo Milone הפכה לסולנית הלהקה החדשה.

    הסגנון של הלהקה משלב סול ורוק אלטרנטיבי, לצד ווקל מתקתק ונעים וסאונד שלא פעם מושפע מסאונד קולנועי. האלבום החדש, Forever Yours, כולל סאונד קצבי ואנרגטי, כמו למשל בשיר הנושא. שיר נוסף שאהבתי במיוחד הוא Santa Barbara, שיש בו השפעה מרוק-פופ וינטג׳.

    האלבום כולו שומר על קו אחיד של סאונד מעניין עם רמת הפקה טובה.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    RPWL – Crime Scene

    מוזיקת רוק: RPWL - Crime Scene

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום החדש, Crime Scene, של הרכב הרוק הגרמני RPWL.

    גם את ההרכב הזה יצא לי להכיר בשנה שעברה. הלהקה החלה את דרכה ב-1997 כלהקה שעושה גרסות כיסוי ל-Pink Floyd. מהר מאוד הלהקה התפתחה ללהקה שמבצעת חומרים מקוריים ועד היום הלהקה הוציאה מעל 15 אלבומים.

    באיזשהו מקום האלבום החדש מרגיש כמו שילוב בין פינק פלויד לרוק יותר מודרני. יש פה קווי דימיון לאלבום The Division Bell של פינק פלויד. אותו אלבום של פינק פלויד זכה לביקורות מעורבות וקוטביות, אני דווקא מאוד מחבב אותו ומבחינתי הוא מודרניזציה של הסאונד של הלקה. באותה הגישה נהנתי מאוד מהסאונד באלבום הזה של RPWL, יש פה קטעי סולו גיטרה שהם ממש כמו פעם, פזמונים מלודיים, שירה נעימה, ויחד עם זאת סאונד מודרני יותר.

    היצירות כאן ארוכות ומורכבות, כיאה לאלבום ששואף השראה מרוק פרוגרסיבי ומפינק פלויד. דווקא היצירה הכי קצרה באלבום, השיר A Cold Spring Dat in ‘22, הוא אולי הקטע שהכי התחברתי אליו, יש לו מקצב מרגש, אך נהינתי מכל האלבום.

    מבחינת הליריקה, כמקובל בז׳אנר זהו אלבום קונספט, שמדבר על הצד האפל ו״הנפשע״ של האנושות.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן