fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים –  פולק מגוון

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע אנחנו בסימן פולק מגוון ונמליץ לכם על אלבום של צמד אנרגטי, זמרת צעירה ומוכשרת וזמר וותיק ומרגש וגם המלצת בונוס מצרפת.

    אלבום השבוע של פולק מגוון: Allan Taylor – The Road Well Travelled

    אלבום השבוע של פולק מגוון: Allan Taylor – The Road Well Travelled

    אלבום השבוע שלנו הוא האלבום החדש The Road Well Travelled של הזמר, הכותב והגיטריסט הבריטי, Allan Taylor.

    בשבוע בו אני ממליץ על אלבום חדש של הצמד המוכשר, Ferris & Sylvester, לא הרבה אומנים יכולים לנצח אותם ולזכות בהמלצה שלי לאלבום השבוע, אחד מאותם האומנים הוא ללא ספק, Allan Taylor.

    הוא יליד 1945 ואת הקריירה הארוכה שלו הוא בילה כזמר דרכים, מה שמכונה troubadour. אלן ניגן בכל פאב רעוע ברחבי אנגליה החל מאמצע שנות ה-60, ובהמשך ברחבי העולם כולו וטיפס למעלה בכוחות עצמו ובעבודה קשה. 

    בין השנים 1980-1992, תוך כדי שהוא ממשיך להקליט וגם לקריין בסרטים דוקומנטריים (הגיוני לחלוטין כששומעים את קולו), Allan השלים שלושה תארים אקדמיים כולל PhD בלימודי מוזיקה ותרבות, Ethnomusicology, כך שהוא באמת פרופסור למוזיקה.

    בזכות איכות ההקלטה הפנומנלית של אלבומיו, שהוקלטו באולפנים כמו Stockfisch studios (כולל האלבום הזה), Allan Taylor מוערך ומוכר מאוד בקרב קהל האודיופילים. עבורי Allan Taylor מהווה דוגמא לשילוב מופתי בין מוזיקה וסאונד, את שניהם הוא עושה ברמה הגבוהה ביותר שיש.

    בשנת 2021, יצא שיתוף הפעולה בין Jacob Dinesen הדני הצעיר ל-Allan Taylor, יחד הם ביצעו שיר שנקרא The Joker’s Hand, בו בחרנו לשיר השבוע שלנו בזמנו. בשיר הזה שני האומנים מספרים את סיפורם של אומנים שעובדים קשה מסביב לעולם כולו במטרה להצליח ולחלוק את האומנות שלהם.

    השיר הזה מופיע גם באלבום הזה ולמעשה האלבום כולו הוא אוסף שירים, שמתאר את החוויות אותן Allan אסף במהלך הקריירה הארוכה שלו וההופעות ברחבי העולם כולו. 

    עבורי כשאומן כזה מוציא אלבום חדש, זו פשוט מתנה לחובבי המוזיקה וההאזנה לאלבום הזה מילאה אותי בתחושות של הערכה והודיה על הזכות להאזין אליו.

    זהו אלבום דיי קצר עם 8 קטעים ואולי הקטע המיוחד מכולם הוא שיר הנושא שסוגר את האלבום. בשיר הזה Allan לא שר, אלא מדבר והוא מספר על המקומות הרבים שהוא ביקר בהם ומה הוא למד מהחוויה. הקטע הזה ריגש אותי כמעט עד לכדי דמעות.

    האומנים שמשתתפים באלבום: 

    Allan Taylor  –  Vocals & Guitar
    Jacob Dinesen  –  Vocals & Guitar
    Lutz Möller  –  Piano
    Nico Schneider  –  Banjo
    Beo Brockhausen  –  Saxophone & Mbira
    Lea Morris  –  Background Vocals
    Hans-Jörg Maucksch  –  Electric Bas

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים – פולק מגוון

    Ferris & Sylvester – Otherness

    פולק מגוון: Ferris & Sylvester - Otherness

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום החדש, Otherness, של צמד הפולק-פופ-רוק הבריטיים, Ferris & Sylvester.

    חברי הצמד הם זוג נשוי והשמות המלאים שלהם הם: Issy Ferris ו-Archie Sylvester. בשנת 2022 הם הוציאו את אלבום הבכורה שלהם, Superhuman ואנחנו בחרנו כאלבום השנה שלנו בקטגוריית פולק/קאנטרי/אמריקנה לשנת 2022. כעת אחרי המון ציפייה מגיע אלבום האולפן השני שלהם, Otherness.

    למרות שאני חושב שמדובר באחד הצמדים הכי חמים בתעשייה, האלבום הזה ישב אצלי בתור של ״אלבומים להאזין אליהם״ דיי הרבה זמן. מה הסיבה לכך? ובכן לפני יציאת האלבום הצמד השיקו לא מעט סינגלים וגם EP, כך שהרגשתי שכבר שמעתי את רוב האלבום. אני לגמרי מבין את השיקול הכלכלי לעשות זאת, במיוחד עם הקלות של שחרור מוזיקה לשירותי ההזרמה, אבל איכשהו לי זה הוריד מרמת העניין והחשק להאזין לאלבום כשהוא סופסוף יצא.

    האמת היא שטעיתי בגדול, כי זהו אלבום נפלא והוא גם דיי ארוך עם 14 קטעים ואורך של יותר מ-50 דקות. המוזיקה מגוונת, מרוק אנרגטי ומלא בגרוב, לבלדת שקטות יותר כמו למשל Mother, בלדה מרגשת שנכתבה מנקודת מבט של ילדה שמבקשת מאימה לברוח מהבית ומהאב. השיר הזה גם שוחרר כסינגל ובחרנו בו לשיר השבוע שלנו בזמנו.

    מבחינת השירה, אני ממש אוהב את הקול של Issy Ferris, מעבר לתחושה המחוספסת והמעט מעושנת, יש לה דיקציה מעולה וממש קל להבין את מה שהיא שרה.

    פרט מעניין נוסף בנוגע לאלבום הזה הוא בכך שהוא הוקלט על מכונת tape משנות ה-60, מה שבוודאי גם תורם לסאונד המיוחד שלו. הז׳אנרים המוזקליים באלבום הם שילובים של פולק פסיכודלי, בלוז, רוק וסול.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Andrea von Kampen – Sister Moon

    פולק מגוון: Andrea von Kampen - Sister Moon

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום החדש Sister Moon מאת הזמרת והכותבת האמריקאית, Andrea von Kampen.

    היא ילידת 1994 במישיגן. אימה היא מורה לאנגלית ואביה פרופסור למוזיקה ומלחין. בשנת 2016 היא סיימה את לימודיה לתואר במוזיקה באוניברסיטת נברסקה. את Andrea הכרתי בשנת 2022 כשהמלצתי לכם על אלבומה That Spell. מאז היא מככבת באופן קבוע בהמלצות השבועיות שלנו, פחות או יותר כל סינגל שהיא הוציאה מאז נכנס לרשימות השבועיות שלנו.

    כעת מגיע אלבומה החדש, Sister Moon, שהוא אלבום האולפן הרביעי שלה. קולה של Andrea הוא מופלא בעדינות והניקיון שלה, כשהיא עולה לגבוהים היא פשוט עוצרת נשימה.

    ברוב הקטעים באלבום הזה ישנה הפקה יחסית מינימליסטית, קצת גיטרה, קצת פסנתר, מידי פעם קצת אפקטים. לכאורה זו מידת ההפקה המתאימה להדגיש את קולה של Andrea, אך לאורך האלבום לא יכולת שלא להרגיש שהייתי מעדיף לשמוע אותה גם ליווי גיטרה ושום דבר נוסף. יש לה קטעים כאלה ביוטיוב ואני חושב שככה היא עוד יותר מרגשת. הנה ביצוע של שיר הסיום באלבום שהיא הקליטה לבדה:

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    Pierre Terrasse – Acoustic Storytelling Songs

    פולק מגוון: Pierre Terrasse - Acoustic Storytelling Songs

    השבוע יש לנו גם המלצת בונוס, האלבום Acoustic Storytelling Songs של הגיטריסט הצרפתי, Pierre Terrasse משנת 2018.

    מעט מאוד מידע הצלחתי ללקט ברחבי הרשת אודות Pierre, הוא גיטריסט ב-EMI Music France וב-Sony Music.

    האלבום Acoustic Storytelling Songs הוא אלבום פולק אקוסטי עם לא מעט השפעה מקאנטרי. בחלק גדול מהשירים באלבום משתתפת גם זמרת בשם Laetitia Plaissy. אהבתי מאוד את העדינות של האלבום ושילוב הקולות.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן