fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – רוק רך מגוון

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע אנחנו בסימן רוק רך מגוון. נמליץ לכם על ארבעה אלבומים, שכוללים רוק אלטרנטיבי אקוסטי, פופ רוק עם אלמנטים של קאנטרי, בלוז-רוק אקוסטי ואלבום אינסטרומנטלי מרתק.

    אלבום השבוע של רוק רך מגוון: Asaf Avidan – In A Box III: Acoustic Recordings

    אלבום השבוע של רוק רך מגוון: Asaf Avidan – In A Box III: Acoustic Recordings

    אלבום השבוע שלנו הוא האלבום החדש (2023) In A Box III: Acoustic Recordings של הזמר והכותב הישראלי, Asaf Avidan – אסף אבידן.

    אסף נולד בשנת 1980 בירושלים, הוריו היו דיפלומטים של משרד החוץ, לכן הוא בילה חלק מילדותו בג׳מייקה בנוסף לניו-יורק. אסף למד אנימציה בבצלאל וסרט הגמר שלו אף זכה בפרס בפסטיבל חיפה. בהמשך הוא עבר לתל אביב שם הוא עבד כאנימטור.

    בעקבות פרדה מבת זוג הוא החליט לחזור לירושלים ב-2006 ואז יחד עם רן ניר הוא החליט להקים להקה, כך נולדה Asaf Avidan & Mojos, שפעלה בין 2006 ל-2011. הלהקה זכתה להצלחה גדולה בארץ. החל משנת 2012 אסף פצח בקריירת סולו בינלאומית.

    קולו של אסף הוא מהקולות הייחודיים ביותר בתעשייה וכשזה מצורף גם למוזיקת אינדי מתוחכמת, התוצאה היא מרתקת.

    המוזיקה הנהדרת של אסף, שנחשבת לאינדי פופ-רוק אלטרנטיבי, זוכה באלבום הזה לעיבודים אקוסטיים יפיפיים, שמוסיפים עדינות ומשארים את הבמה המרכזית לווקל הכה מיוחד. ההגשה האקוסטית הזו עושה פלאים למוזיקה של אסף.

    אולי השיר האהוב עלי של אסף הוא Reckoning Song ובפעם הראשונה ששמעתי את האלבום הזה, זה היה העיבוד היחיד שלא אהבתי. הרגשתי שהוא זכה כאן ״לטיפול יתר״ עם הפתיחה הקלסית. מזל שלמדתי כבר לא למהר לשפוט מידי, בהאזנה השנייה והשלישית לאלבום הזה, סופסוף הצלחתי להבין את מה שנעשה בעיבוד הזה ומאז זה אחד הביצועים האהובים עלי.

    קשה לשים את האצבע כאן על שירים מומלצים, כי הרמה סופר גבוהה לכל אורך האלבום, בכל זאת אציין את Not in Vain המרגש, עם שירת הליווי והכינורות שפשוט חודרים ישירות ללב.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים – רוק רך מגוון

    Moriarty – Epitaph

    רוק רך מגוון: Moriarty - Epitaph

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום, Epitaph, של ההרכב הצרפתי-אמריקאי, Moriarty, משנת 2015.

    ההרכב משלב פופ-רוק עם אלמנטים של קאנטרי, בלוז ופולק. במקור היה מדובר בהרכב של שישה חברים, בשנת 1999 המתופף של הלהקה עזב, מה שהכריח אותם לעבור לנגינה אקוסטית, מתוך ההכרח הזה הם נפתחו לשלל סגנונות ויצרו סאונד מגוון ומעניין ביותר. בשנת 2005 ההרכב זכה בתחרות של אומנים צעירים בפריז.

    האלבום Epitaph היה אלבומם הרביעי והוא כולל סאונד מגוון וליריקה שנוטה לעיתים לכיוון אפל, כמו למשל ב-History of Violence או Long Live the (D)Evil. המקצבים פשוט ממכרים, זהו אלבום שכל יצירה בו כוללת משהו מפתיע, כשהחוט המחבר הוא הווקל המיוחד והנהדר של הסולנית Charlène Dupuy. השירים באלבום הוקלטו אחרי 5 שנים שהלהקה הייתה בדרכים והם אוסף של שירים מאולתרים ונשכחים.

    האלבום כולו נהדר לטעמי ועדיין יש פה יצירה שמתבלטת במיוחד וזה הקטע Za Milena J, פשוט קטע עם אווירה ואנרגיה יוצאי דופן.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Bjørn Berge – Introducing SteelFinger Slim

    רוק רך מגוון: Bjørn Berge - Introducing SteelFinger Slim

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום החדש Introducing SteelFinger Slim מאת הגיטריסט והבלוזמן הנורווגי, Bjørn Berge.

    למרות שמדובר באומן וותיק, אני הכרתי את Bjørn Berge רק בתחילת השנה הזו כשהמלצתי לכם על אלבומו הנהדר משנת 2009, Fretwork.

    תזכורת קלה: הוא יליד 1968 וידוע כוירטואז על הגיטרה וגם בזכות הווקל מלא העוצמה שלו. הוא זכה בפרסים מרובים והופיע בכל אירופה.

    האלבום Introducing SteelFinger Slim הוא אלבום בלוז-רוק אקוסטי אנרגטי ועוצמתי. הוא משלב קטעים אנרגטיים, לצד כמה בלדות. כמו שלמדתם כבר להכיר אותי, אני לחלוטין הכי אהבתי את הבלדות, ישנן שתיים כאלה: Your Man ואת Begging, שבחרתי בו לשיר השבוע שלנו לא מזמן והוא גם מככב בסקירות הציוד שלנו לאחרונה. קטע ממש מגניב נוסף הוא גרסת כיסוי ל-Black Night של Deep Purple, שממש החזיר אותי לאחור, זו יצירה שלגמרי היה לה מקום בפלייליסט של רוק ומטאל נוסטלגי שפרסמתי לא מזמן.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    Andrew Bird – Outside Problems

    רוק רך מגוון: Andrew Bird - Outside Problems

    השבוע יש לנו גם המלצת בונוס, האלבום החדש (2023) Outside Problems, של הזמר, הכותב והמוזיקאי האמריקאי Andrew Bird.

    זהו אלבום מרתק שמשלב אינדי-רוק אינסטרומנטלי עם אלמנטים של ג׳אז, קלסי, מוזיקת וינטג׳׳ ואיכשהו כל זה נשמע עדכני ומהנה. זהו אלבום שלפחות עבורי הוא feel good, הוא ממש ממלא אוויר ואנרגיה ומהווה דוגמה מעולה לאיפה ניתן לקחת את ז׳אנר הרוק הרך.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן