fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – Alela Diane

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע נמליץ על זמרת אינדי פולק מופלאה, Alela Diane. בנוסף אתוודה באיזו להקת רוק רך אני מאוהב וגם אלבום סולו של אחד החברים המקימים של להקת ה-Dire Straits.

    אלבום השבוע: Alela Diane – Looking Glass

    Alela Diane – Looking Glass

    אלבום השבוע שלנו הוא האלבום החדש, Looking Glass של הזמרת והכותבת Alela Diane.

    אלאלה היא ילידת Nevada City אשר בקליפורניה, שני הוריה הם מוזיקאים ובילדותה היא שרה במקהלת בית הספר.

    אני הכרתי את Alela Diane כשנתקלתי במקרה באלבומה The Pirate’s Gospel, שיצא במקור בשנת 2004, אבל אני הכרתי את ההוצאה המחודשת שלו מ-2018.  זהו אלבום אינדי פולק מקורי ויפיפה, שמצאתי את עצמי חוזר אליו לא פעם.

    האלבום החדש, Looking Glass, נכתב בתקופה סוערת ומלאת תהיות גם ברמה העולמית וגם ברמה האישית. השיר Howling Wind מדבר על כמה התקופה היום מבלבלת ושישנו איום שכל מה שבנינו יעוף עם הרוח. לעומת זאת, השיר Camellia, מדבר על הלידה של בתה, במהלך הלידה אלאלה הייתה בסכנת חיים.

    האלבום כולו שומר על רמה אחידה להפליא, כאשר בכל אחד מ-11 השירים יש קסם והמון רגש. הסגנון הוא אינדי פולק, המוזיקה מתבססת על נגינת גיטרה דיי מורכבת, עליהם יש שילוב של כינורות ושאר כלים שמעדנים את המקצב המעט מורכב. התוצאה בסופו של דבר היא קלילה ונעימה מאוד להאזנה, אבל מנסים קצת לפענח את המרכיבים של המוזיקה, מתגלה הרמה הגבוהה והמקוריות.

    השירה של Alela היא בטוחה, יציבה וכנה. האלבום Looking Glass הינו אלבום של אומנית בוגרת, שיודעת בדיוק מיהי וזה עובר בקלות בהאזנה. איך האלבום ביחס ל-The Pirate’s Gospel? ובכן, האלבום The Pirate’s Gospel הינו צעיר, אנרגטי, שובב ותזזיתי יותר. לעומתו Looking Glass הינו בוגר, כנה ורגוע יותר. אני לחלוטין אוהב את שניהם וחושב שאפשר לראות את ההתבגרות וההתפתחות של Alela Diane והצמיחה שלה בתור אומנית אינדי פולק מהשורה הראשונה.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים

    Minor Majority – If I Told You, You Were Beautiful

    Minor Majority - If I Told You, You Were Beautiful

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום If I Told You, You Were Beautiful של להקת הרוק הנורווגית, Minor Majority, משנת 2002.

    נתחיל את השבת בוידוי, אני פשוט מאוהב במוזיקה של Minor Majority. הרוק הרך והכל כך מלודי שלהם, המלווה בווקל המרגיע והמרגש של הסולן, Pål Angelskår, הוא לא פחות מממכר.

    האלבום האהוב עלי של הלהקה הוא Either Way I Think You Know משנת 2009, אלבום שאני חוזר אליו פעם אחר פעם, מוקדם יותר השנה בחרתי לאלבום השבוע שלי את האלבום החדש שלהם, Kiss Off, שגם הוא מעולה.

    הפעם אני מחזיר אותכם לימי ההתחלה של הלהקה. האלבום If I Told You, You Were Beautiful הינו אלבומם השני של Minor Majority שהוקמה בשנת 2000. ממש אפשר להרגיש את השורשים של המוזיקה היותר עכשווית שלהם באלבום הזה. 

    האלבום מורכב מ-12 קטעים ואורכו בסך הכל 34 דקות, כך שרוב השירים הם ממש קצרצרים. המוזיקה קלילה, קליטה ומאוד מרגשת. בגלל האורך של האלבום, הוא פשוט משאיר טעם של עוד, ומיד רוצים להמשיך לאלבום נוסף שלהם, או להאזין לאלבום הזה שוב. יש באלבום גם כמה דואטים עם זמרות, למשל בקטע Dancing in the Backyard, אולי הלהיט הכי גדול באלבום.

    המוזיקה של Minor Majority פשוט מרגשת אותי פעם אחר פעם, והאלבום הזה מוסיף על כך קצת תמימות של תחילת ימי הלהקה, מה שרק גורם לתוצאה עוד יותר מרגשת.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    John Illsley – Streets Of Heaven

    John Illsley - Streets Of Heaven

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום Streets Of Heaven של הזמר, הכותב והבסיסט, John Illsley, משנת 2010. 

    ג׳ון יליד 1949 ידוע בתור אחד החברים המקימים של להקה קטנה, שאולי שמעתם עליהם במקרה בשם Dire Straits. אז כן, ג׳ון היה הבסיסט של אחת מלהקות הרוק הגדולות והמשפיעות ביותר בכל הזמנים.

    בשנת 2018 יחד עם חברי Dire Straits, ג׳ון צורף ל-Rock & Roll Hall Of Fame.

    לאחר פירוק הלהקה, ג׳ון הוציא כמה אלבומי סולו ובכך למעשה עבר לקדמת הבמה. האלבום Streets Of Heaven, הוא אלבום רוק קלאסי, עם נגיעות השפעה של Dire Straits. עבורי זה היה אלבום בו זמנית מרענן ונוסטלגי. זה כאילו לקחת את Dire Straits ולנקות עד שמוזיקת הרוק איצטדיונים שלהם הופך לרוק שקט ואינטימי.

    מאוד אהבתי את הווקל של ג׳ון. זהו ווקל מלטף ונעים והוא שר על גבול הלחישה. אומנם האלבום הוא בעיקר אלבום של בלדות רוק, אך המקצב הוא חצי מהיר ברוב האלבום מה שהופך אותו למהנה ביותר.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן