fbpx
חדשות וסקירות בנושא סרטים, מוזיקה, ציוד אודיו וקולנוע ביתי
חיפוש
  • אלבומי מוזיקה מומלצים – Avi Kaplan

    מידי שבת אנחנו ממליצים לכם על אלבומי המוזיקה, שעשו לנו את השבוע.

    השבוע אנחנו עם שלושה אומני סולו, זמרת פולק אירית, זמר וגיטריסט בלוז מבלגיה ואלבום בכורה של זמר בעל קול יוצא דופן, Avi Kaplan, שהיה במשך שנים חבר בלהקת אקפלה מצליחה.

    אלבום השבוע: Avi Kaplan – Floating On A Dream

    Avi Kaplan – Floating On A Dream

    אלבום השבוע שלנו הפעם הוא אלבום הבכורה החדש Floating On A Dream של הזמר והכותב Avi Kaplan.

    אבי קפלן נולד בקליפורניה, ארה״ב בשנת 1989 והוא ממוצא יהודי, רוסי ואוקראיני. לפי העמוד שלו בויקיפדיה הוא סבל מביריונות בעקבות המוצא שלו בילדותו.

    אבי אהב מוזיקת פולק והושפע מאומנים כמו סיימון וגורפונקל וקרוסבי, סטילס נאש ויאנג. לאחר סיום הלימודים הוא הלך ללמוד שירת אופרה ומקהלה במכללת סאן אנטוניו. במהלך הלימודים שלו אבי נמשך לסגנון האקפלה, בזכות קולו המיוחד שנחשב לקול Basso profondo (בס עמוק באיטלקית), אבי יכול היה לשמש בתפקיד הבס הקולי באקפלה.

    היכולת הקולית של אבי זיכתה אותה במקום בלהקת האקפלה המצליחה Pentatonix, בה הוא היה חבר בין השנים 2011 עד 2017. 

    בשנת 2017 הוא פתח בקריירת סולו, בה הוא זנח את הסגנון הפופי של הלהקה ועבר לסגנון הפולק, אליו הוא מתחבר יותר. עד כה הקריירה שלו כללה שני EPs וכעת מגיע האלבום הראשון באורך מלא, Floating On A Dream.

    בשבוע האחרון הלכתי והתאהבתי יותר ויותר באלבום הזה, נראה שהוא תופס אותי יותר בכל פעם שאני מאזין אליו. יש כאן אנרגיה מיוחדת ואני הייתי מגדיר את הז׳אנר המוזיקלי כאן כאמריקנה-גוספל-אפל. הסאונד מגוון, עם הרבה שימוש במקהלות, שנותנות את תחושת הגוספל לאלבום. אין כאן מקצבים מהירים, אך גם הבלדות הן מלאות עוצמה ואנרגיה.

    האלבום נפתח בבלדת קאנטרי יפיפה, First Place I Go, שנותנת טעימה ורמז לעתיד לבוא. שיר הנושא, הוא השיר השני באלבום, וכאן כבר יש יותר שימוש במקהלה ואנרגטיות מדבקת. האלבום כולל להיט אחר להיט, גם אם חלק מהקטעים לוקח האזנה שנייה או שלישית בשביל להבין איזה להיט הם.

    אם בכל זאת לסמן כמה קטעים בולטים, אז בלדת הפסנתר המרגשת He Don’t Love You Right, מראה שאם כל הבס והעמוק בקולו, אבי יכול לשיר פזמון בטון גבוה, נקי ויפיפה. הקטע I’m Only Getting Started, הוא מעין המנון קאנטרי-פופ שמזכיר קצת קטעים של Rag’n’Bone Man. הקטע האחרון שאציין הוא הדואט עם הזמרת Joy Williams, שנקרא All Is Well, זו אחת הבלדות השקטות באלבום והביצוע הווקלי של שני הזמרים כאן הוא מופלא.

    לסיכום, Floating On A Dream של Avi Kaplan הינו אלבום עוצמתי, הווקל הוא פנטסטי והמוזיקה מספיק מגוונת. יש אנרגיה מיוחדת ומרגשת באלבום הזה והוא מצליח לשמור על רמה אחידה וגבוהה לכל אורכו. 

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    אלבומים מומלצים נוספים

    Bai Kamara Jr – Salone

     Bai Kamara Jr - Salone

    ההמלצה הראשונה שלנו היא האלבום Salone מאת הזמר והכותב Bai Kamara Jr משנת 2020.

    הזמר והכותב Bai Kamara Jr נולד בשנת 1966 בסיארה לאונה, אביו היה פוליטקאי ואמו שגרירה. בגיל 15 באי עבר לאנגליה שם הוא החל לכתוב את שיריו הראשונים. בשנת 1990 הוא עבר לבריסל, בלגיה והחליט לפצוח בקריירה מוזיקלית ולהפסיק את לימודיו בתחום העסקים.

    האלבום Salone הינו אקוסטי ברובו ומושפע לא מעט מבלוז. קטע הפתיחה, Can’t Wait Here Too Long הוא אחד היפים באלבום ומראה על הפוטניציאל הרב של Bai Kamara Jr. מבחינה מוזיקלית אחד הדברים שתפס לי את האוזן זה השימוש בכלי נקישה מיוחדים לכל אורך האלבום, אין כאן תופים ובמקום יש כל מיני קסטנייטות וכלים דומים, למשל בקטע Black Widow Spider. עוד קטע נהדר באלבום הוא Homecoming, שכולל גיטרה פשוט נהדרת.

    כמיטב המסורת של הבלוז, יש כמה קטעים עם ליריקה משעשעת בראשם, Morning School Run Blues. אני חושב שמדובר ביוצר מאוד מוכשר, וגם ההפקה באלבום הזה היא מצוינת. יחד עם זאת, לקראת השליש האחרון באלבום התחלתי להתעייף מעט, אני חושב שעם 15 קטעים, האלבום מעט ארוך ורפטטיבי, מעט היה חסר לי כאן גיוון. עדיין מדובר באלבום מעולה ואני ממליץ מאוד לחוות אותו.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:


    האלבום ב-Tidal

    Heidi Talbot – Sing It For A Lifetime

    Heidi Talbot - Sing It For A Lifetime

    ההמלצה השניה שלנו היא האלבום החדש Sing It For A Lifetime של הזמרת האירית, Heidi Talbot. 
    היידי היא זמרת פולק אירית ילידת 1980. בילדותה היא שרה במקהלת הכנסייה שאימה ניהלה. כשהיא הייתה בת 18 היא עברה לניו יורק ובסופו של דבר הצטרפה ללהקת הפולק האמריקאית-אירית הנשית, Cherish the Ladies. 

    האלבום, Sing It For A Lifetime הינו אלבום הסטודיו השמיני של הידי (אחד מהם היה EP) והראשון שלה מאז שהיא התגרשה מבעלה מזה 11 שנים, זמר הפולק והמפיק, John McCusker.

    יש כאילו איזה קו משותף בין הזמרות האיריות הטובות, יש להן בקול איזה מידת ניקיון שהיא ברמה אחרת פשוט. קולה של היידי הוא כנראה מה שהייתי מדמיין בראשי אם הוא שואלים אותי כיצד נשמעת מלאכית? עד כדי כך קולה נקי, ויחד עם זאת זהו קול מאוד אנושי, טבעי ומרגש וממש לא טכני מידי.

    יש כאן כמה שיתופי פעולה, בין היתר בשלושה שירים באלבום יש כאן אומן אורח, גיטריסט שאולי יצא לכם לשמוע עליו פעם, לא מישהו ממש מפורסם, מארק נופלר.

    האלבום מורכב בעיקר מבלדות פולק אקוסטיות עם גיטרה וכינורות יפיפיים, אך פה ושם יש גם קטעים חשמליים יותר. יש כאן שילוב בין יצירות מקוריות לגרסות כיסוי, כולל לשיר האהוב עלי של לאונרד כהן, Famous Blue Rain Coat, זה דיי מדהים שלרוב אני לא אוהב קאברים של השיר ובשבוע האחרון זהו כבר הקאבר השני (הקודם היה שיר השבוע שלנו) לשיר שאני ממש אוהב. אהבתי את הגרסה של היידי עד כדי כך, שלטעמי זהו הקטע הכי יפה באלבום. יחד עם זאת, מדובר באלבום ששומר על רמה גבוהה ושירה מענגת לכל אורכו. שיר נוסף שאהבתי במיוחד הוא Empty Promise Land, בלדה יפיפיה עם שילוב קול גברי וגיטרה של אותו מארק נופלר שהזכרתי.

    האזנה מהנה:

    האלבום ב-Spotify:

    האלבום ב-Tidal

    עד כאן להפעם, שבוע נפלא לכל קוראי האתר.

    Facebook
    WhatsApp
    Telegram
    Email
    Print

    כתיבת תגובה

  • MusicStorePro
  • avreviews_brand_banner2
  • avreviews facebook

    רוצים להישאר מעודכנים?

    דילוג לתוכן